Hangaround
2006-10-12 00:31
men usch :S min styvpappa är jägare :O
Sariiiiiiiish
Varje gång älgar dyker upp på tapeterna börjar jag tänka på filmen Jägarna och Jarmo Mäkinen...och ordet "thailuder!" när det har lite överraskningssex med kvinnan. Jag tippar på djurrättsaktivister!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
när de*
är på tiden att lite jägare blir jagade åxå, skjut dom!
((MAAD))
davve_d P20 ursäkta?
Sariiiiiiiish
Hangaround
2006-10-12 00:36
So0 vad ar det du inte forstar?
broed: jag har också funderat i de banorna...nån form av organiserad aktion... men det är ju så himla absurdt!? man kan dock inte liksom frångå faktum - det handlar om ev tre mord. när hade vi ett mord under älgjakten senast? visst har folk skjutits ihjäl men det har ju varit olycksfall... spekulationer, spekulationer...
för er påminner detta om thailuder och för mig påminner det om the hunted fast med vapen..yey
www.gbg031.se
Priyan Ja, det är säkert en slump. Faktiskt. De där två som blev "mördade" bredvid varandra, blev säkert sura; den ena sköt och den andra gjorde detsamma....eller så sköt en tredjepart båda två? Det andra fallet var det säkerligen ett svartsjukedrama, där 65-åringen hade knullat grannens dotter som även var hans syster... vem vet?
broed: nåt sånt... morden har iofs inte skett på samma dag så att det är samma gärningsman är ju fullt möjligt förvisso. dock inte särskilt troligt med tanke på att det är 35 mil mellan platserna...
Priyan Konstigt hur som helst...brukar väl vara någon per år som "råkar" bli skjuten per år? Jag tycker att du skall gå undercover och forska i det här.
davve_d P20 seriöst, varför skjuta jägare? som ger oss mat & som gör att det inte blir för mycket djur som leder till mer trafikskador osv?
Sariiiiiiiish
"seriöst, varför skjuta jägare? som ger oss mat & som gör att det inte blir för mycket djur som leder till mer trafikskador osv?" hahah...
SoO vem fan käkar älg? är du same eller? ja käkar gris o ofta man behöver vara jägare för o mörda grisar
www.gbg031.se
dom har väl blivit trötta på att skjuta älgar nu skjuter dom hejvilt skjuter mest skjuter bäst
helt sjukt
broed__ P20 hur gammal är du egentligen?haffad ja, klart du käkar gris ofta. du har nog inte pengar till älgkött och rådjur ;) men jag dömer dig inte.. inte många som har det.
Sariiiiiiiish
So0 F17 Hur fel har du egentligen?
SoO har jag inte pengar till älgkött och rådjur? nepp har jag fan inte.. jag slaktar lamm och dödar grisar..mördar kossorna och jagar hönorna..o bränner upp dom alla o käkar dom.. o allt det är fanimig godare än små rävar, lodjur och allt skit ni käkar....
www.gbg031.se
broed__ P20 jag är nog mer insatt i detta än vad du någonsin kommer att bli.
Sariiiiiiiish
skjut huvet av aktivisterna!!!! skulle inte förvåna mig om det är dom som springer omkring å är bittra ända in i själen. idioter
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
haffad Ja men här ser ni en kunnig människa... snälla, gå och lägg dig eller nåt :S
Sariiiiiiiish
SoO HAHA, bara för din farsa var en jägare så vet du allt, och så automatiskt har vi andra inte råd till älgdjur..gå o lägg dig..
www.gbg031.se
Word Tech!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
So0 F17 Berätta!
haffad Ofta jag menade så. du verkar ta det lite som du vill. men gå och ät dina modifierade grisar som lever på foder istället så får vi se vem som lever längst ;)
Sariiiiiiiish
Kornflakes P0 Tyvärr har vi inte såna i värmland. och renkött är inte så gott faktiskt.
Sariiiiiiiish
SoO vem som lever längst? om jag käkar älgar så lever jag längre menar du? :)
www.gbg031.se
måste ni bråka i en pritråd? pri gör alldeles för få trådar på whoa för att ni ska slösa bort dem med att bråka... :/ anyways, det är väl klart soo reagerar... hennes pappa är jägare och somliga snackar om att skjuta sådana... jag håller absolut inte med jägarkåren i samtliga frågor (exempelvis håller jag inte med kring björn, lo samt vargjakt) men man måste ju kunna respektera andra människor för deras livsval (iaf så länge de är lagliga).
haffad Det finns nog inte veteskapligt bevisat, men det tror jag eftersom älgar inte äter någon konstgjord mat. då har de inte gifter i sig som andra djur som lever i fångenskap har. men som sagt, det är ju vad jag tror.
Sariiiiiiiish
SoO okej chill..nästa gång ja käkar älgmat tänker jag på dig cucaracha! :)
www.gbg031.se
Kornflakes P0 vad menar du med det?
Sariiiiiiiish
haffad ja men vad bra, det är ju alltid bra att tänka på mig liksom ;D
Sariiiiiiiish
älgarna demonstrerar, älgarna har fått nog.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är ju inget fel på älgjakt. För många är det deras största hobby, och höjdpunkten på året. Det kanske låter lite sorgligt, men alla har olika nöjen. Att jaga älg och leva på älgkött är ju dessutom tusen gånger mer moraliskt än att föda upp boskap under tvivelaktiga förhållanden enbart för att sedan slaktas. Dessutom jagar man älg för att älgstammen inte ska bli för stor för sitt eget och naturens bästa. Inte för att tillfredställa jägarnas mordiska lustar, vilket många jaktmotståndare verkar tro. (Även fast många jägare verkar ta älgjakten som någon sorts kukmätartävling så är det inte därför den finns till...) Angående morden så kan det ju lika gärna vara så att den ena av jägarna blivit mördad (möjligen pga något som inte äns är jaktrelaterat) och sedan har den andre mördade jägaren blivit vittne till det och blivit mördad på grund av vad han sett. Att djurrättsaktivister skulle ha begått mordet tvivlar jag starkt på.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
xpertize: som vi kom fram till, det är för absurdt. men man måste ju få spekulera lite, vi snillen, du vet. :) kornflakes: Vad är det som säger att älgarna vill bli skjutna då? -> inget. förmodligen skulle de inte förmedla särskilt positiva åsikter om de så kunde... Vad hade hänt om jag hade reagerat med samma sak som dig fast då tvärtom? -> vad menar du eg exakt med detta?
problemet är väl att de har stängt ner såpass många HB-bryggerier i norrland det senaste året så samtliga jägare har bakisskakningar.So0 Om vi inte skjuter älgarna så tar de över Sverige, no doubt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
xpertize P20 tack för att du backar upp mig. tycker inte om människor som hoppar på mig för att jag har en åsikt.
Sariiiiiiiish
Coke P21 ja, det är nog så..
Sariiiiiiiish
sov gott alla, hoppas inte någon älg kommer och tar er :P
Sariiiiiiiish
Jag tycker inte det är omoraliskt att döda vare sig älgar eller människor, sålänge man har en anledning är det väl chill. Starkast överlever, alla börjar.... NU!
Älgarna kommer vinna, jag är på deras lag. ÄLGARNA FOR THE WIN!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Tycker det är omoraliskt att jaga djur med vapen, tycker all jakt skulle vara på lika villkor, en fight mano a djur, gärna i en ring. Människa mot älg, människa mot björn, människa mot gris. Jag är också övertygad om att alla jägare är precis som i filmen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
En teori som polisen sades ha i nyheterna som jag såg på igår var (angående de två som var ihjälskjutns på samma plats) att ett vådaskott (heter det så? när man råkar få iväg ett skott...ja)gått av, och ena jägaren råkat skjuta den andre. Han ska då ha tagit sitt eget liv. Något som inte verkar helt orimligt tycker jag. Och det där med att jaga för att älgstammen skulle bli för stor annars, det tror jag inte alls på. Jag är helt övertygad om att moder jord är smartare än så och upprätthåller balansen i naturen. Jag tror inte älgarna skulle ta över helt.
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Frida F23 men snälla du, människan är köttätare. vi har jagat så länge vi har funnits!
Sariiiiiiiish
So0 F17 Och därför bör man fortsätta med det? För alltid?
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Frida F23 Ja, vilda djur förökar sig också som vi människor gör.
Sariiiiiiiish
Frida: Nej, ingen behöver göra nåt, men ge fan i att gnälla på personer som fortsätter göra det...
lika bra att jägarna dör. hur patetiskt är de inte att smyga sig på djur som man inte äter eller dem stör inte äns människor. patetiska e dem.