Språk du vill lära dig
Vilka språk ska du lära dig? Jag har fan tänkt på det.. ska kolla upp och försöka lära mig mera språk..!!
helt sjukt
estniska för jag e ju lite estnisk franska så man kan flytta till afrika
..
franska vore fett som fan att kunna, har en polare från frankrike och det går sjukt snabbt när dem babblar på, tror inte att han heller kan franska.
There is plenty off fish in the sea.
Arabiska, Franska och Italienska.
*snaark*
Franska Spanska Ryska Kinesiska Tyska
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Arabiska, bosniska, rumänska och ryska. Det språk jag gillar mest är franska och det kan jag :) arabiska är nyttigt att kunna eftersom så många pratatr det. Bosniska för att det är så vackert rumänska för att det är det vackraste språket som finns. och ryska för at tdet alltid har fascinerat mig
Femme fatale
eller jag behärskar franska och kan föra samtal med fransmän, flytande kan jag nog inte även om de rullar på helt okej
Femme fatale
fridge. Precis, jag tror att han och många andra bara genomfört en konspiration mot mej.
italienska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
krossad_anka. italienska? fan jag trodde jag tyckte det var fint innan jag började läsa det odh jag får fan ta mig huvudvärk av detta sk romantiska språk. det är bara fint i sång tycker jag, när amn ser på italiensk tv så blir jag snurrig, blä :P
Femme fatale
Amar: Haha ja, jag vill lära mig det för att kunna söka upp min morfar och kunna prata med han och resten av släkten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
krossad_anka. fan visste inte att du var lite italiensk! där ser man..
Femme fatale
aight: gör det! :) Amar: Yes, nu vet du :)
fan jag tror ine jag vil veta mer om "heritage" angående mig själv, mamma är jätteförvirrad och har gett oss fel versioner hela livet haha. jag vet fportfarande inte om vi förutom perser och kurder också är ryssar..
Femme fatale
Amar: Hahahaha fan vad knöligt, jag tror även att jag har släkt i spanien. Morsan yra om dte någon gång =/.
allt är mammors fel. hon började yra om att mormors släkt egentligen var rysslandkurder. det trodde vi inte på men det var tydligen sant och när vi tänkte efter är mormor och hennes släktingar blonda hela bunten och blåögda haha, sen börjar hon babbla om att morfars släkt kommer för turkkurdiska byar och de trodde vi itne heller på tills man hittade byar med mammas efternamn i Turkiet som i vårt hemland gör ingen mening alls... och sen jiddrar papa om hela hans feta släkt i iran skogar.. ahhaha
Femme fatale
nån som vill lära mig franska?
www.gbg031.se
arabiska hebreiska spanska :) har alla jävla Pimsleur´s språk skivor ska bara ta mej tid att lära mej språken hehe
haffad. jag kan lära dig så du blir en fullfjädrad lebnaniiii... eyrafik...ahahhaa
Femme fatale
haffad vad skulle ni libaneser tycka om kurder mötte araber i en fotbollsmatch och vi började med vår national sång? : KUk i dig... hahaha
Femme fatale
Portugisiska (enligt mej världen skönaste språk) spanska skulle ju inte heller vara helt fel att kunna och kanske franska oxå..
There is no way to peace and love, peace and love is the way.
oj.. inte meningen att det ska vara fetstilt
Femme fatale
Amar: så du är alltså en blanding av både det ena och det andra :)
haffad: jag kan lära dig :) lite ialf...
krossad_ankia. jag är kort och gott halvkurd halvpers. jag tar våra influenser worldwide med lite distans :) om mormor är kurd FRÅN ryssland så är vi ju inte etniskt ryska.. aja
Femme fatale
jag vill/ska lära mig spanska... och persiska
www.susei.blogg.se
Amar: Jaha okej, då förstår jag :).
japanska, franska,spanska hmm...bli bättre på engelska skulle ju inte skada heller
helt sjukt
jag har alltid velat lära mig finska av nån anledning som jag är osäker på... =) nån som vill lära mig ?
Niceness!
finska är skönt! det verkar som om finska är något man av norm kollektivmobbar men det är fint =) det var mumindalen som förstörde språket för mig.. mumintrollen var extremt obehagliga. mörka filmer för barn..nej!
Femme fatale
hoho =) jag vet inte varför finska intresserar mig så enormt men det är något som gör att jag bara måste lära mig språket =)
Niceness!
Håller på o lära mig swahili, det är fett som fan!
<br>
kan spanska grunderna, men jag vill lära mig mer samma med finska, fast jag kan rätt mycket ändå men jag vill kunna flytande ifall det blir att jobba där i framtiden. thailändska skulle också vara häftigt
MoDo - the Heart of hockey!
skulle verkligen vilja lära mig franska men jag har absolut inte den vilja som krävs att sätta mig och råplugga språket vid sidan om mina andra studier. är inte tillräckligt motiverad alls. har så grymt svårt för grammatik. teckenspråk skulle jag dock jävligt gärna vilja lära mig. vet bara inte var man kan lära sig det här, har inte tagit tag i det alls. men jag ska kolla upp möjligheterna här på universitetet jag går på.
Phatie vadå råplugga? enda orden du behöver kunna är,öl,cigg,guppa i sängen. funkar för mig
hej
Samuraj-Sosar öh.. "he he he". jag pratar självklart om att kunna språket flytande.
varför behöver du kunna språker flytande om du ändå bara kommer besöka den delen av världen 2-3 ggr?
hej
bosniska, arabiska och spanska för det är många av mina vänners modersmål. känner mig ju alltid lite mobbad när till exempel bosnierna pratar bosniska med varandra, och jag bara "eh" hela tiden ju
Samuraj-Sosar Att kunna t.ex. franska är en väldigt stor fördel för att delaktigt kunna förstå fransk kultur/mentalitet.
jaha spliffsheriffen. ahhhhhhhhhh de tääänkte jag inte på,då vill jag lära mig irakiska :)
hej
amar hahah, ett nytt krig hadde födds till världen tror jag HAHA! men fan, ja önskar ja gick i skolan i libanon, hadde kunnat skriva arabiska och lära mig franska, franska är fett nice..tcker inte språker är direkt vacket, bara låter grymt.. ayrefike! moahaha!
www.gbg031.se
Aww Amar, jag kan lära dej bosniska! ;) _rookie, jag kan säga nina ku penda på swahili, det betyder : jag älskar dej ;) har länge velat kunna spanska flytande, det vore en dröm!
Tawar Sen när har man refererat till kurdiska som irakiska?
haffad. hahahah fan va kul det där var!!! Kärlek
Femme fatale
Jag vill kunna Thailändska, försöker lära mig men det e svårt! och norska/danska flytande . häy!
Tüffü was here!
spliffsheriffen. man kan inte säga sådär angående irakiska. irakiska kan både vara den irakiska dialekten av arabiska eller kurdiska. irakisa är en nationalitetsstämpel. man kan inteheller egentligen säga att iranska bara är persiska, det finns massa olika språk inom iran som klassas som iranska
Femme fatale
Tawar Arabiska är det officiella språket i Irak och persiska i Iran?
EscaLady Ja, och nej.. Det är nog inte svårare än ngt annat språk, snarare lättare.. Uttalet är som svenska, rätt lite olika sch-ljud, om du förstår vad jag menar.. Å andra sidan finns det väldigt få ord som är lika ngt annat språk..
<br>
spliffsheriffen . men snälla rara, det spelar ingen roll. blochiska, persiska, kurdiska, loriska, azerbadjanska, osv är alla iranska språk inom iran. de tillhör den indo-iranska språkgruppen. om du går till iran och säger att du är lor och inte pratar iranska skrattar de åt sig.
Femme fatale