Shere Khan vinner lätt! förresten måste jag göra en typsikt mitt-stora-feta-grekiska- bröllopstyle fast iransk version, dvs att häröra att allt komemr från Persien även om de inte gör det.. Shere Kan på svenska kommer från Shere Khan. Shere är en form av Shir som betyder lejon, och Khan kallar man någon ädel. så ädla lejon blir Shire Khan. men nu är sherekan en tiger och detta visar att Disney är lite koko..
Femme fatale
På discovery hade dom faktiskt ett program där experter satt och diskuterade detta problem. De kom fram till att det beror helt på i vilken situation de hade möts. Men det var faktiskt inte klart att tigern hade vunnit, trots större muskelmassa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Djungelboken är för övrigt tidernas bästa "barnfilm".
Grönajätten Nja, en katt på 250 kg kan bara inte vara lika stark som en katt på 350 kg, no way. Tror lejon är dominerade på precis allt ungefär, ;)
Eller, tidernas bästa tecknade filmkan vi säga.
rätt. Djungelboken och Aladdin. de är så färgsprakande och glada. speciellt Djungelboken är den mest funky barnfilm som gjorts. Disney på den handgjorda gamla tiden...nostalgi
Femme fatale
Lejonkungen är också grym, såg den faktiskt i lördags, fällde en tår när Mufasa dog :'(
Snövit var ju bara deprimerande t.ex. skitobehaglig. Skönheten och odjuret var också lite mörk, men dne gilalde jag iof hur kom vi in på Disney?? jag och Offtopic går hand i hand
Femme fatale
rätt haha en liten hemlis är att när ajg såg Lejonkungen första gången så var det på bio och jag grät när Scaar dog. Alla mammor och barn vände sig om för se vad för idiot som lipar när skurken dör. jag tyckte Scaar var missförstådd och utstött men alla kollade jättekonstigt på mig så jag började gråta mer, hahaa
Femme fatale
GAIA Du menar att lejonhanne skulle få stryk av tigerhona eller vad är det jag missar? Enligt min källor (www) så väger snitt lejonhannen mer än de största (extremfall undantagna) tigrinnorna.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
är inte reflexerna viktigare än vikten då?
Femme fatale
Hehe, jag gillar också Scar på nåt sätt faktiskt.
Wallace och Gromit är ju också bra, fast det är ju inte Disney.
är det en kuggfråga?
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
GrönaJätten ""Overall, I would peg their strength as being approximately equal, so I will give the edge to tigers on agility."" Det är detta som låter bull. En male lion kan säkert döda en female tiger. Men en male lion har inte en droppe piss i medelhavet av chans mot en male siberian tiger, :) Det vore typ som att låta en schäferhund slåss mot en varg.
Amar Jag tror det beror på viktförhållanden och sen slåss lejonhannar även om de inte jagar....
Räven raskar över isen...
Rätt kugg fråga är typ en fråga som innehåller en dold men ack så snyggt placerad tanlkefälla. isfl är svaret pingvin
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
GAIA Men han säger ju att tigern skulle vunnit? Att det blev jämnt berodde på att lejonet är agressivare medan tigern istället skulle vara stalker. Hela citatet: I have had a lot of "who would win in a fight" questions, but surprisingly this is the first tiger vs. lion Q. I am highly opposed to any animals actually fighting unless outside of completely natural situations, but as I assume this is all hypothetical, here's my take... Given the physical and behavioural attributes of both cats, it is indeed a difficult question as they are both built killing machines. As per your points above, it is debatable if the lion is more aggressive, but it generally does have more fighting experience. Male lions often must fight off other lions challenging for the pride, as well as other predatory animals on the African plains. Although lionesses do a large majority of the hunting, males are very good hunters too (young, individual lions manage to hunt on their own until they find a pride of their own). Tigers are solitary animals and are more of a stalker than the lion (ie, they creep up and pounce on prey). So compared to a lion with strong forepaws, the tiger has very strong hindlegs for pouncing. Overall, I would peg their strength as being approximately equal, so I will give the edge to tigers on agility. They are both highly successful cats, but the overall stamina and movement of the tiger will come out on top.
Alpacas finns på Komårdens djurpark, dom är sköna :) Jag klappade ett :)
så jevla söta. damn
Femme fatale
GrönaJätten Nja asså, det låter ju fint men jag köper inte detta alls faktiskt, Sibiriska tigrar har setts döda fullvuxna brunbjörnar med ett par slag med tassarna. De är så otroligt mkt större än lejon och säkert bortåt 50% starkare så det finns inte en chans att lejon skulle ens vara i närheten. 250 kg mot 350 kg talar sitt tydliga språk. Den där snubben du länkar till babblar ju massa mumbo jumbo om att tigrar är stalkers blah blah, de slåss nog en hel del i sitt liv med andra djur och framförallt jämnstora tigerkonkurrenter.
snötigrar! RAOOOOOR!!!
Femme fatale
Skivsamlare
2006-10-02 21:05
en grizzly spöar en hel flock av fjolldjur som tigrar eller Lejon. De enda på den här planet som har något att sätta emot björnen är en gorilla (vissa kan ta 800 kg i bänkpress!) och en elefant. då räknar jag inte med djur som fuskar med gift och sånt..
E_NO_LA P23 en liger piskar grizzlyn.
Skivsamlare
2006-10-02 21:20
du menar tiger? you wish. tigern är snabb men björnen sänker honom med en uppercut.
den här tråden känns lite som om ett gäng 7åringar som spelar Streetfight eller karate på tv-spel pch skriker ut ett Fire! Kaboooooooom! osv medan de kör och ska slå varandra.. så låter ni nu med era tigerbjörngorillakukbeef =)
Femme fatale
E_NO_LA P23 Nej, jag menar "Liger" korsningen mellan tigern och lejonet. kolla länken! http://uplink.space.com/attachments/499583-liger.jpg
Hursomhelst så vinner Rick Flair mot vilket djur som helst. http://www.csclassicwrphotos.com/FLAIR_RICK_ROBE_1441_9.JPG
GAIA Missförstår jag dig eller tror du att tigern hade vunnit mer överlägset än vad han som tyckt till om djur trodde?
Skivsamlare
2006-10-02 21:30
amar det roliga är att det är så barnsligt. jag vet att du också tycker att vi är charmiga inners inne. vem tror du vinner? DoktorFunkenstein ok. den var ruskigt fet! björnen kan få problem.
hade velat säga tiger, men ajg tror tyvärr det är lejonet..
E_NO_LA , ja jag har ju också diksuterat deta i tråden så =) jag tror Tigern vinner. raoorr
Femme fatale
Skivsamlare
2006-10-02 21:44
jaha:) jag trodde det var en diss först. varför tror alla på Tigern? ja dom är grymma men efter man sett Lejonkungen kan man inte hålla på tigern.
E_NO_LA din röv har du inte sett Djungelboken? så mycket skönare än lejonkungen.. fast Timon och Pumba är ju ett kapitel för sig...underbara =)
Femme fatale
GAIA Precis vad jag tänkte när jag läste det... Blev fövånad över att han trodde det skulle vara så pass jämnt. Men sen tror jag att han vet mer om lejon och tigrar än vad jag gör så jag säger inte heller emot honom.
Av alla videos som jag har sett verkar tigern nästan alltid vinna.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
min mormor hade en tigerunge när hon var liten, i Staffanstorp. De ni!
whoopzidoo
Amar F19 HAHAHAHAHAHA VILKET DJUR HAHAHA
work some magic
brodn1 haha va?
Femme fatale