Lejon Vs Tiger
Jag och en polare diskuterade vad som hade vunnit i en fight mellan ett lejon och en tiger. Det ska självklart vara hane mot hane, alternativt hona mot hona, så det blir på rättvisa villkor och inte kvinnomisshandel. jag tror tigern hade spöat lejonet eftersom den är större och starkare, lejonet är slöare spec hanen men den har dock sin man som ger bra skydd mot slag/klösningar mm. Har funderat över detta ända sedan jag var liten. ventilera era åsikter och låt mig veta vad ni tror och finns det nån bra video så länka gärna.
lejon lätt shavannens kung fo sho
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Asien eller Afrika? Kina växer ju så det knakar på sistone...så jag håller nog på tigern.
Ett hungrigt lejon kan sätta i sig upp emot 35 kilo kött - en femtedel av sin egen vikt - i ett enda mål.
En get kan typ tugga i sig hur mycket som helst, dör hellre än att sluta frivilligt...brukar glupska fetton vara bra på att slåss? :-)
Moderator
2006-10-02 14:29
Tigern vinner i vilket fall. De är coolare. Sen är väl tigern mer van att slåss på egen hand än vad lejon är?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
lätt de fetaste djuret på denna jord. skall gadda ett lejon snart :)
snuskig_hummer P41 Damn:) Liger Vs Grizzly?
klart att tigern vinner. en arbetare tiger inte.
life sux, die. Dinero Primero. Rated X X X.
jag vill ha en liten tiger :)
Forumsignatur:
Tigern! skulle iallfall heja på den, coolste djuret som finns.
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
När vi ändå är inne på kattdjur. Har hanarna bröstvårtor? Om inte, varför har vi killar det då?
Ett lejon. Lejon är ändå utnämnd som djunglens konung. Ett lejon är helt enkelt bara bättre, men det beror ändå på var dom möts? På afrikas savann eller i djunglen? Varför är lejonet djunglens konung?
whoopzidoo
Tigern. En lejonhane sitter ju bara och gör barn, det äre honorna som gör grovjobbet. tigerlejonfusioner är söta
Femme fatale
Tigrar så klart :) Större bättre coolare!
Look with your own eyes - See with your own mind
härligt med alla kommentarer! verkar som dom flesta håller med mig. men för att ta det till en helt annan nivå! vad vinner? Liger VS Grizzly
Djungelboken har Shere Khan? Det är DJUNGLEN. Lejonet lever på savannen. Lejonet vinner va fan.. Nu tänker ni inte logiskt.
whoopzidoo
De fanns Lejon förut i Asien, däribland Iran, som levde i skogen, så de är inte enbart savanndjur även om de flesta lejon idag finns i Afrika och håller till på savanner
Femme fatale
Ja men Björnen hade dödat alla...
Vem spöar vem mellan en leopard och en puma då?
work some magic
Lejon är det grymmaste djuret på denna planet! Och hanarna softar mest på savannen och låter honorna göra jobbet visst...men när de väl sätter igång för att jaga så finns det inget som kan stoppa en lejonhane!
http://kevinseymer.blogspot.com/ Politik och Musik is the Shit!
Alla som säger att att Lejonhannen bara latar sig, och därför inte kan slåss har fel fel fel. Han kan göra så just för att han kan spöa skiten ur lejonhonorna, han är pimp helt enkelt. Dom tar ju över hela flockar genom att utrota manliga lejon och deras ungar sen tar dom över honorna helt enkelt.
Sittin sideways...
Sen är väl tigrar inte flockdjur om jag inte missminner mig? så det går inte att jämföra på samma sätt.
Sittin sideways...
I alla seriösa försök de gjort förr så har det visat sig att Tigern har omatchad styrka, finns inget djur som klarar en tiger, inte björn, inte lejon. Sök lite på nätet om tidiga matchningar, finns också mkt mkt videos kring detta. Idag förekommer dylika gladiatormatcher mellan djur knappast.
Puserb P24 du har en poäng: lejonhanarna är mad pimp, ligger och softar är allmänt ovårdade, knullar och skiter i konskvenserna, misshandlar sina fruar och äter upp deras mat. men frågan var inte vilket djur som var mest pimp, utan vilket som vinner i fight. och lejonhanen möter betydligt större mostånd i en tigerhane.
DoktorFunkestein: Ja, men om du läser igenom det jag har sagt så ser du att jag inte har förnekat nåt av det du sagt, men vissa verkar vara av uppfattningen att Lejonhannar inte kan jaga eller slåss eller dylikt. Jag sa inget om hur utgången av matchen skulle bli.
Sittin sideways...
Dessutom håller jag inte på nån, utan tycker att dom borde slå sig ihop och ta över världen.
Sittin sideways...
Puserb P24 håller med dig fullt ut. följer jag hjärtat så håller jag nog på lejonhanen eftersom den verkar ha bättre värderingar och en coolare livsstil, mer hiphop helt enkelt. men tänker jag med hjärnan så känns det som att tigern är starkare.
eyyroger Exakt, ett lejon är så extremt mkt klenare än en fullvuxen sibirisk tiger t.ex. Vi snackar liksom om 100 kg muskelskillnad i vissa fall. Finns inget på jorden som tar en fullvuxen tigerhane. En sibirisk sådan kan väga 350 kg. Ett fullvuxet lejon kan väga 250 kg som max. Björnar ska vi inte ens snacka om, de är helt fel utformade och deras matchvikt är inte applicerbar i fightstyrka eller agile. Ta en titt på denna när en sibirisk tiger dödar en fet jävla krokodil, :)
www.youtube.com/watch?v=aCV7xe1iSxg
fridge P17 :: haha kom då gubben :)
Forumsignatur:
Lejonet vann väl har jag för mig?
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
fråga ifall AiQue här på whoa kan göra ett test :D precis som han gjorde med tvestjärten o spindeln :)
Forumsignatur:
http://www.youtube.com/watch?v=g0GB8uo_Yuw I denna ska tydligen Lejonet vinna, jag kunde inte kolla för att jag inte är inloggad och jag pallar inte registrera mig... Doktorfunkenstein: Haha samma här...
Sittin sideways...
Puserb Haha, fan vad bull, är ju från en film där de kan ha gjort allt möjligt för att Lejonet skulle framstå som vinnare. En fullvuxen lejonhane mot en mindre bengalisk tigerhona liksom, come oon, ^^
Haha ok, jag har inte sett den, so don´t shoot the messenger...
Sittin sideways...
Don't hate the player, hate the game :)
Forumsignatur:
Don´t hate the lion, hate techno
Sittin sideways...
vad är det för fel på techno nu då? :(
Forumsignatur:
haha krokodilen blev totalförnedrad. grymma videos! men vad är det för nördar som lägger in musik till klippen? sabbar hela känslan.
http://www.youtube.com/watch?v=Qx00Ne-M9M4
Alright, men tur att de hålls isär av kontinenter iaf (förutom ett par hundra asiatiska lejon) annars skulle det vara beef 24/7. Lejonet är ju kung i Afrika och Tigern kejsare i Asien. Resten typ; Grizzlyn äger Nord Amerika Brunbjörnen äger Europa Isbjörnen äger Arktis Jaguaren äger Syd Amerika Saltvatten Krokodilen äger Australien
Hittade ngt på wikipedia btw, The Largest captive siberian tiger was 12ft long and weighed over 423kg compared to the largest captive african lion that weighed 366kg.
fast hajar är läskigast. fysatan de är de läskigaste som finns.
Femme fatale
Tänk dig om såna där förhistoriska hajar fortfarande skulle finnas, har läst att dom blev upp till 15-20 meter långa.
rätt. Nej, det tåls inte ens att tänka på. jag är så jävla rädd för hajar, allt är skrämmande, från fenan till tädnerna, allt. Monster. det är det rätta ordet. sen måste vi människor också se skitfula ut. Förutom Bebisar som är sockersöta, men människor ser bara ut som långa rangliga saker, usch. freaks
Femme fatale
1. Tigerhanne 2. Lejonhanne 3. Tigerhona 4. Lejonhona "who would win fight tiger vs lion" I'm feeling lucky på google genererade följande: Overall, I would peg their strength as being approximately equal, so I will give the edge to tigers on agility. They are both highly successful cats, but the overall stamina and movement of the tiger will come out on top.För övrigt den bästa topicen jag någonsin sett på whoa
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!