I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Jag ringer dig imorgon"

Övrigt - Blandat

2006-10-01 17:25

"Jag ringer dig imorgon"

Var ute i fredags med några vänner. Gick till något halvtråkigt ställe, drack en del och pratade. Efter att vi varit där ett tag, så dök min kompis kompis upp - en kille som jag snackat med tidigare både nykter och onykter om allt möjligt tidigare, men hållt viss distans till då han varit smått intresserad av min kompis.

Iaf, blir så att vi sitter och snackar igen, han försöker frälsa mig med nån jäger, sen går jag ut för att röka med min kompis. Får för mig att säga att jag tycker att han är kind of cute, vilket leder till att min kompis går in och puttar ut honom. Står där och snackar ett tag och han föreslår att vi ska gå ut en sväng senare, vilket vi också gör. Tar en promenad längst vattnet, ligger ner på en brygga och kollar på stjärnorna och strular. Fortsätter så fram till att vi ska åka nattbussen. Han vill ha mitt nummer och han får det och säger "Jag ringer dig imorgon". Jag tog inte hans nummer, då jag varken hann eller ville känna mig frestad att ringa om han inte ringde mig.

Och nu vet jag fan vad jag ska göra. För nu har han inte ringt. Och det är frustrerande. Antingen kan jag fråga om numret av min kompis och ringa, eller så struntar jag i det.

Vad skulle ni göra i den här situationen? Svälja er stolthet och ringa - trots att killen/tjejen kanske inte alls vill att ni gör det eller strunta i allt? Och ni som brukar säga "Jag ringer dig imorgon": om ni inte brukar ringa som sagt, varför?

Delam tange barat

2006-10-01 17:28
Tja det beror ju på hur pass intresserad du är. Jag skulle nog banga att ringa, men jag vet ju inte hur pass intresserad du är som sagt.
My heart lives in my vagina.

2006-10-01 17:28
Det är fortfarande ca. 6 timmar och 30 min kvar på den här dagen.

Så det är ju det minsta du kan vänta.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-10-01 17:29
Han skulle ringt igår väl?
My heart lives in my vagina.

2006-10-01 17:30
Eccan P19 det var i fredags han sa så...och antagligen borde det ju vara så att han menade lördag även om det var vid tre tiden på morronen, right?
Delam tange barat

2006-10-01 17:31
chiillum min värdighet? fast det är nog redan bortom all värdighet att fråga whoa om hjälp ;)

Delam tange barat

Ah..
Det var igår han skulle ringt. Aja..

Fast jag skulle ju väntat lite till ändå.
Kan ju vara det klyschiga tricket att inte verka allt för desperat som gör att han ringer nån annan dag.

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Moderator

Ja men han kanske ville ringa men var blyg för han inte visste hur gärna du skulle vilja att han ringde?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-10-01 17:34
Finns ju många anledningar till att man inte ringer...

- Att man tänkt till och kommit fram till att tjejen inte är så snygg.
- Att man inte vågar.
- Att man har glömt bort.

m.m. m.m. m.m.

det var i fredags han sa så...och antagligen borde det ju vara så att han menade lördag även om det var vid tre tiden på morronen, right?

Duuuh! Vi grabbar snackar alltid arbetsdagar. Han ringer imorgon, måndag.

Eccan P19 hum..kasnke så. ska försöka att lugna ner mig då :)

KaptenKrok P21 gaaargh! irriterande tanke :(
Delam tange barat

2006-10-01 17:35
 JackFalk hahaha :D
Delam tange barat

2006-10-01 17:36
Men det är säkert. Var tillgänglig imorgon på ordinarie kontorstider.

2006-10-01 17:45
Ring inte...
Om det är nåt jag har lärt mig under mina 3 månader (...!) som singel så är det att han ringer om han är intresserad. OM du nu inte gett fel nummer eller nåt sånt som kanske inte är så troligt... Skulle han inte ringa så springer du säkert på han ute inom den närmsta framtiden, speciellt som att ni verkar ha samma bekantskapskrets.

Jag tror iofs att han ringer, han vill bara spela lite svår så jag satsar på ikväll eller imorn kväll.
För han heter Glenn och hon heter Glenn...
Moderator

2006-10-01 17:46
Jag tycker att du ska ringa. Jag skulle iaf bli glad av det om jag vore intresserad, är han inte intresserad så har du ju inte förlorat något.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-10-01 17:47
ge honom helgen iaf. han vill väl spela lite svår.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-10-01 17:56
KaptenKrok P21

Men tänk såhär, klart han blir glad om hon ringer. Och tänker, "shit hon ÄR verkligen intresserad!" Så blir han för säker på henne, och så blev det helt plötsligt inte lika spännande längre...

Eller så är jag bara skadad av alla cpn jag själv träffar...
För han heter Glenn och hon heter Glenn...

2006-10-01 18:01
Varför inte ta reda på nummret och skicka ett oskyldigt sms..: Skriv nåt i stil med att du "råkade snubbla över hans nummer" och ta lite mod till dig och skriv att du ville att han skulle ringa...

Det är en chansning, får du inget svar på det så VET du vart han står.. Och får du det så är det ju jackpott... Om du vill ha snubben så gör det, det är gammaldags att alltid snubben ska ta kontakt, första steget, bjuda på drinkar etc.

Man vinner inget om man inte chansar... ;) Hoppas det löser sig!
Watch out so you dont step in the bullshit!

2006-10-01 18:03
jag tänker precis som du i sånna situationer, men det man får höra av vänner är typ "vad har du att förlora".. lätt för andra att säga.. men seriöst. vad har man egentligen att förlora.. stoltheten? den har du tillbaka på 2 dagar om det skulle vara så .. go for it!

2006-10-01 18:06
Ring honom som i reklamen; en stor applåd till den självsäkra tjejen som ringde killen först....
Han vågar säkert bara inte, GO FOR IT!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2006-10-01 18:22
hamnade i en liknande situation för nåra veckor sen, hade gått rätt fint hela kvällen, så ville vi båda ses dan efter, men tji så blev de icke, har alkoholen verkligen så stor inverkan på folks vilja och reson?
Tell them it's okay even though it's fucked.

2006-10-01 18:25
här har du nummret du kan ju sms'a han i alla fall 0768504332
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-01 19:13
Ibland suger det att spela svårflörtad va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-01 19:14

nyfikenheten träder fram här. hur går det? :D

jag levde för kicken , precis som du

2006-10-01 19:16
RING RING RING! Vad har du att torska?!

2006-10-01 19:18
konduktörn, hur gammal är du? om jag såg detta på whoa skulle jag tycka att det var gulligt.

Rachel vänta tills nästa helg.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-10-01 19:19
ring inte! om han är intresserad så ringer han. men det kan ta några dagar. om han inte ringer alls så vill han helt enkelt inte ha dej, och då antar jag att du inte vill ha honom heller

2006-10-01 19:26
antigen så vill han spela lite svår och därför dröjer med att ringa, eller så är han inte intresserad.

2006-10-01 19:27
"om han inte ringer alls så vill han helt enkelt inte ha dej, och då antar jag att du inte vill ha honom heller"

Finns det nåt som gör att man vill ha någon mer än om den inte vill ha en?
We are just statistics, born to consume resources.

2006-10-01 19:30
sera

ibland vill man ha någon mer om man inte vet om han vill ha en eller inte. men inte vill man väl ha någon som man VET inte vill ha en?

2006-10-01 19:30
"antigen så vill han spela lite svår och därför dröjer med att ringa, eller så är han inte intresserad."

Eller så har det bara kommit upp något och han ringer dig så fort han får tid över! =)

2006-10-01 19:33
men om killen inte e intresserad så ber man ju inte efter någons nummer och säger jag ringer imorgon. :/ eller jag skulle iaf inte göra det.
Producent

2006-10-01 19:37
get the number and call him änna!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-10-01 19:39
orka hålla på och analysera, om killen är intresserad så ringer han, right?

2006-10-01 19:50
äh vänta 4 dagar
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2006-10-01 20:05
Hannich

men om killen inte e intresserad så ber man ju inte efter någons nummer och säger jag ringer imorgon.

Ledsen att göra dig besviken, men det är bästa sättet att bli av med någon. Numret förpassas sedan med fördel till papperskorgen.

2006-10-01 20:11
JackFalk 
haha besviken, nu får du ta och ge dig. inte mig det handlade om här va ;) bara undrar varför man ber om ens nr , då kan man lika gärna låta bli att fråga, och bara gå ifrån.
förklara för mig du som vet, vad man vinner på det?

2006-10-01 20:14
Oroa dig inte.Han ringer..Det är bara så att vissa pojkar tycker dom är så slick och smooth om dom väntar lite med att ringa och inte verkar för intresserade.
Reputation is the cornerstone of power.

2006-10-01 20:23
Har killen sagt att han skall ringa dig, så ska han också göra det. Be inte om numret och ring honom.

2006-10-01 20:23
Konduktörn

Killen har så vitt jag vet inte whoa, och so what om han råkar se det här? Då vet han iaf att jag är intresserad. Jag frågade för att jag vill veta hur andra tänker om det här, liksom jag har aldrig tagit nummer utav någon om jag inte varit intresserad men tydligen finns det dem som gör det. Jag är 18. Och jag tycker du är patetisk som ska skriva i den här tråden då du inte har något vettigt att komma med.
Delam tange barat

2006-10-01 20:25
Hannich

förklara för mig du som vet, vad man vinner på det?

Man sparar en jävla massa tid på att ta numret, säga att man ringer och sedan inte göra det, jämfört med att investera en halv dag på att försöka bli av med någon som inte har fattat vinken.

2006-10-01 20:28
Hum...Överlag verkar whoa tycka att jag ska vänta ett par dagar, så gör väl så. Om jag inte kan låta bli så skickar jag ett sms om nån vecka... :)

Delam tange barat

2006-10-01 20:29
...men jag kan ju bara tala utifrån egen erfarenhet och jag har å andra sidan något begränsade erfarenheter när det kommer till det där med att räkna stjärnor och sådär. Rejsar han sådant är han säkert typen som ringer.

Mitt tips är fortfarande att han pratade om en dag netto och ringer nästkommande arbetsdag.

2006-10-01 20:30
Mitt tips är fortfarande att han pratade om en dag netto och ringer nästkommande arbetsdag.

Haha "en dag netto", vad skadat det låter =)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-10-01 20:31
Haha, ja. Tänk om han bara ville ha kontaktinfo för att skicka en faktura.

2006-10-01 20:38
JackFalk 

"Haha, ja. Tänk om han bara ville ha kontaktinfo för att skicka en faktura."

Nej vad hemska ni är :D
Delam tange barat

2006-10-01 20:45
vänta tills han ringer.

tänk tredagars.regeln

jag träffade en kille i fredags o om han inte ringt imorn så är det bara att inse att han inte vill ses :P

moving on

2006-10-01 20:55
Gillar du han ring....fast vänta nån/några dagar....fast det känns ju som att ni kommer träffas igen dock...

2006-10-01 20:55
ring inte? om han sen vill träffa dig igen lär du märka det
de hundra första åren är värst

2006-10-01 21:06
JackFalk 

Står där och snackar ett tag och han föreslår att vi ska gå ut en sväng senare

om han skulle vilja bli av med henne skulle han nog inte ha bett henne följa med ut. eller skulle du göra det?

2006-10-02 17:08

uppdatering:

kände mig så otroligt frestad, så jag skickade ett oskyldigt sms. om han inte svara på det, så lägger jag ner det :)

Delam tange barat