I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hatar dessa kärringar och brudar som plågar sina hundar.

Övrigt - Blandat

2006-09-25 22:00
ja håller med om att de e synd om alla vovvar som blir plågade på både de ena o de andra viset.
har själv en chihuahua o behandlar henne som en hund, däremot är de där med kläder mer eller mindre ett måste på vintern.
jusqu'ici tout va bien.

2006-10-03 20:49
Min mormors hund använder galonjacka när det regnar... Men det är för att han inte ska bli blöt. men håller med, horrible
"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"

2006-10-04 18:47
Hunden var kanske sjuk så den avr tvungen att åka barnvagn. Finns en tant i närheten av mej som brukar gå ut med sin hund i barnvagn. Så stannar hon till biland för att låta jycken göra sitt sen så lyfter hon upp honom i vagnen igen. Hennes hund e faktiskt sjuk asså han har reumatism så det är ju faktiskt rätt snällt och inte alls plågeri att låta honom ´åka taxi.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 19:14
Stjärt_flykting

Och du tror alla dessa jävlar som plågar sina djur gör det för att hunden är sjuk?

2006-10-04 19:26
inte för att ironisera hela händelsen och så men..

"Då Oliver låg död och blodig på en filt lovade Hanne honom att polisanmäla händelsen."

Är det nån mer än jag som ser framför sig hur hon står framför den döda hunden och dyrt och heligt svär att hämnas dess död, och hur detta senare urartar till en släktfejd som pågår i generation efter generation?
dom kallar mig Rambo..

2006-10-04 19:30
Hade jag haft en hund, och någon jävla idiot hade drillat sin kamphund så den attackerade min hund, så hade det fan blivit medeltid det kan jag lova.

Raserna är det väll inget fel på i sig, men ägarna.
Och ja det har snackats om tidigare, men det är fortfarande mer intressant än att folk smyckar ut sina hundar.

2006-10-04 19:40
Om du inte vill att din hund ska ha kläder på sig, så slipp. Men om andra har det så är väl det inte ditt problem hur mycket du än stör dig?

Jag har inte kläder på min hund, men hon har ett sele som kan se ut som en väst och jag blir skitsur när folk säger att hon är så söt i sin tröja. Jag vill inte riktigt leva upp till bilden av en ung tjej med liten hund som vissa har.. På vintern/senare i höst kommer jag nog att köpa en varm jacka till min hund, så hon inte fryser ihjäl.

"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-10-04 20:03
att ha en chihuahua i väska är nog inte så illa faktiskt.. kan tänka mig att det är som med valpar att de faktiskt inte ska gå längre sträckor.. valpar klarar inte av det och småhundar kan det vara samma sak med.. men i stort håller jag helt med dig.. låt hundar vara hundar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 20:20
Shit, vad är meningen med att gå ut och gå med hunden, om hunden inte får gå av sig?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-10-04 20:27
Man måste visa upp sin trofé samt få beröm för att man har lyckats tvinga på dem de mest förnedrande outfitsen.

2006-10-04 20:29
Bra poäng ._. Jag kanske ska göra så med min katt?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-10-04 20:37
Det finns massa strollers för katter där ute + massa schyrre kläder (dock finns de schyrre kläderna utomlands (frottébadrockar och kostymer)  och inrikes får man mest nöja sig med t-shirts med tryck). Din katt kommer hata dig och du kommer brinna i helvetet för evigt men jag har hört att dom har schyssta martinis där så det är chill.

2006-10-04 20:38
F.ö var det väl en gubbe, inte en kärring som ägde hunden som artikeln handlar om? O.o

2006-10-05 13:38
hitler vad vegetarian o älskade schäfrar.

finns maaaassaaaa rasist-svennar som har hundar o avlar me hundar. helt galet.

inte för att de har alls me saken o göra iofs.

2006-10-05 15:10
_Mackan_Breaker_

Det står "Hanne Westberg snyftar mellan orden då hon ska berätta om det fruktansvärda dramat i måndags"

2006-10-05 15:32
Fuck denna omvända misshandel yo!!!
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2006-10-05 17:34
Det står "Hannes Westberg snyftar mellan orden då han ska berätta om det fruktansvärda dramat i Göteborg" .*

2006-10-05 17:35
mellanöl P21
Nej så är inte fallet. Du missförstod mej totalt. Jag menar bara att det finns folk som gör det av välvilja. Jag drog inte alla över en kam, så gör inte det du heller. Jag ville bara skapa lite perspektiv efter som alla verkade insnöade på att det var plågeri att ha hunden i vagn. Det är väl relativt.

2006-10-05 17:44
Håller folk sina hundar kopplade är allting frid och fröjd oavsett uppfostran/ras.

2006-10-05 17:50
amfetaminpsykos- amen to that one

finns en hund här som är asläskig, men de som gör den läskig är att den alltid är lös. och ägarna insisterar på att våra hundar ska hälsa för "hon biter ju bara ibland".....håhåjaja

koppla hunden (och ha sedan koll över den även som kopplad som den inte sliter sig...) så är allt frid o fröjd

2006-10-06 16:12
Jamen sen fiolk som går fram med sina hundar till ens egna:
-"HON E JEEETTESNEEEELL", jamen mina e fan ente snälla enbart för att din e det.

2006-10-06 18:27
Mr-Lance

koppeltvång är inte så jävla dumt ändå. för grejen är att alla inte tänker som du gör, med respekten för hundrädda.  vad du inte verkar tänka på och att det finns alldeles för många som inte tänkerpå är att man går runt och har åsikter som t.ex. "min hund är ju snäll, den gör ingenting mot andra" som INTE tänker på att ANDRAS hundar kan angripa sin egna vovve. och då är det ju bra mycket bättre att dom är i koppel.

och koppeltvång är ju bara bra då eftersom det finns för många sådana idioter som aldrig skulle koppla deras hund om de inte var tvungna.

2006-10-06 18:28
och "Man kan ju inte ha hunden kopplad jämt.." - varför kan du inte det? jag har min hund i koppel jämt om jag är ute och går med henne och det funkar alldeles utmärkt både för mig och vovven. nemas problemas.

2006-10-06 18:33
Rätt åt hundjäveln, längst ner på näringskedjan, då händer såna grejer.
Intressepenisen hårdnar!

2006-10-06 19:25
Så trött på människor som nedvärderar djur, klär ut dem eller klär sig i deras päls.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-10-06 19:32
One
Blri hellre biten av en pudel än av en pitbull. Var är det du inte fattar med folk?

Rätta mig men biter inte pudlar hårdare än dom flesta hundar?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-10-06 20:23
att aldrig ha hund lös är lite skillnad mot att koppla sin hund där de e lag på det.

jag har min hund lös på inhängade ytor och på stranden på vårat land o i skogen då de är lagligt.

men jag bor i förorten, en förort utan rastgård. så min hund går absolut inte lös som regel.

dessutom handlar det ju om hur man litar på sin hund. de flesta hundar "går på" (dvs sticker) när de ser andra hundar, det gör min också då han älskar andra hundar, alltså är de bara o glömma att han honom lös när de finns risk för att ngn annan hund skulle komma.

så ser det ut för de flesta hundägare.
jag vill INTE ha din hund lös där jag bor.

2006-10-06 20:47
min hund bryr sig inte om människor om de inte ska tafsa på honom...o de brukar man inte göra på avstånd.

ja..kollektivtrafik o kollektivtrafik....har tyvärr inte tid o ta mig ut i skog o mark varje dag för att kunna släppa min hund.

alla hundar är ju personligheter, men som sagt , de flesta ägare har problem med att de går på andra hundar. vad har du för ras?

2006-10-06 21:12
oki.yes. har ingen aning om hur golden är till temp., men tänkte om du hade en vallhund hade de ju inte varit så förvånande om den inte gick på andra hundar.