I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hatar dessa kärringar och brudar som plågar sina hundar.

Övrigt - Blandat

2006-09-13 13:11

Hatar dessa kärringar och brudar som plågar sina hundar.

Här kan man läsa om hur en hund bet ihjäl en annan hund. Tyckte först synd om kärringen, men sen blev jag jävligt förbannad på henne när jag kom till denna biten;

Jag hade Oliver sittandes i en barnvagn. Jag brukar ha det ganska ofta, det finns så mycket kamphundar i området och man måste skydda sitt djur, säger hon.

Varför är det så att kärringar ska plåga sina djur på detta sättet? Hunden fick ben för att gå, inte ligga i en jävla barnvagn som en liten unge.

Finns fler saker som kärringar gör för att plåga sina djur, tex. köpa väskor så man kan ha sin chihuahua sittandes i den när man är ute på stan. Spöka ut den med fula kläder och gå på modeshower med hunden. Men det värsta var nog för en eller två veckor sedan när jag såg på TV om en kärring i USA som försörjde sig på att göra peruker till hundar.

Varför ska folk, oftast kärringar och tjejer, bära omkring på sin hund, klä ut den och nu även köpa peruker till sin lilla pudel eller chihuahua? Det är för fan djurplågeri. Köper man en hund, får man fan behandla den som en hund och inte som ett smycke eller ett litet barn.

2006-09-13 13:15
Jävla Paris Hilton fenomen. Sen hoppas jag kärringjävlen inte får lov att äga en hund i framtiden.

2006-09-13 13:18
mellanöl
Äh djur kan väl också får vara lata och ha det bekvämt!
:)

Men ja kläder och peruker är lite overkill.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-09-13 13:19
fattar inte heller de där, ja skulle aldrig få för mig att spöka ut mina hundar sådär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-13 13:19
Det har du faktiskt rätt i , folk tror ju numera att hunden är en liten leksak som man kan klä ut, gå med på modevisningar osv. Nej ursh , en hund ska få vara en hund . Inte någon titt-attraktion..
"if you cant beat them, join them"

2006-09-13 13:25
Jo, men det har det varit så jävla många diskussioner om så det behövs inte igen. Sen blir man bara förbannad när det gäller det för när en kamphund gör nått så ska de hitta en så skrämmande bild som möjligt. För några veckor sedan var det en "familjehund" som bet av halva ansiktet på en 6 åring och då var det en bild på en jättesöt labrador. Men nog om det snacket nu.

2006-09-13 13:26
Jag wajnar mer över de stackars hundar som avlas för att delta i tävlingar där en av dem överlever och den andre dör, oftast pitbull och liknande, än att wajna om Paris-nojjan. Visst, båda är fel, men den där lilla hunden hade nog inte haft mycket till chans mot en ilsken pitbull på marken heller.
My heart lives in my vagina.

2006-09-13 14:56
håller med dig mellanöl!!!

kärringar som går med rullator och har en mellanstor hund borde nog också förbjudas att ha hund. en hundjävel mår inte bra av att gå i snigeltakt och inte få springa lite då och då. motion är något possitiv och vitalt i djurens värld.

ja, hela den här världen är djurens.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2006-09-14 19:47
Såg en bild till i tidningen idag där Tori Spelling höll gick omking med sin hund i handen. Sorgligt Hollywoodgenomen som spridit sig

2006-09-14 19:49
djur, särskilt hundar börjar bli nån form av accesoar
MoDo - the Heart of hockey!

2006-09-14 19:52
jag lyfter upp min hund på buss o tåg/tunnelbana
för att han inte ska bli trampad på
om jag ska åka ngnstans fredag eller lördagkvällar (oftast då jag åker tåg långt o måste till centralen) vill jag helst ha killer i bur på väg dit så inte fulla människor tafsar på honom och jiddrar med mig
är jag också djurplågare?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2006-09-14 20:01
Om hon lät hunden stå och tugga på hennes kära ägodel i två minuter utan att ingripa så kanske hon inte älskade den så mycket?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-09-14 20:11
Peppis F23

Vad tror du själv?
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2006-09-14 20:22
eftersom jag skyddar min hund från övergrepp o kärringen trodde hon gjorde de med me hennes barnvagn antar jag att jag är djurplågare
Redaktionen

2006-09-14 21:20
Ah, har ni sett det avsnittet av dem otroligt glamourösa tv-serien My supersweet 16 på MTV?

När den lilla snorungen får ett party helt i rosa och två bilar?
Hon färgar hunden rosa!
Jag vill skjuta henne!
namaste

2006-09-14 21:40
Peppis, kanske var det dumt att skaffa en djur som måste åka runt i en bur hela tiden?

2006-09-14 21:47
Peppis

Jag tycker det är rätt stor skillnad på att plocka upp hunden på tbana/buss motför att styra runt sin hund i en barnvagn "ganska ofta" som det stod i artikeln. Eller är du hemskt ofta på resande fot?
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2006-09-14 21:57
Varför är det så att kärringar ska plåga sina djur på detta sättet?
Helt rätt, jag tror hunden lider något fruktansvärt. Jag har t.o.m. sett att en del plågar sina hundar genom att sätta på ett s.k. koppel. Andra plågar sina hundar genom att försöka lära dem s.k. konster. Helt stört att folk i allmänhet är såna djurplågare.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2006-09-14 22:12
Samma sak med mig, har en valp som inte får gå så långt (det får ingen valp), så honom lyfter jag upp i tunnelbanan, rulltrappor osv. Sen har jag dessutom en tröja åt honom, för de kalla dagarna som är på väg (frusen ras).

Men sure, att klä upp hunden som accessoar, eller som en docka, är grymt oschysst.

Tycker att det är en ganska löjlig sak att ta upp då det är ytterst sällan jag ser en påklädd hund, men desto oftare otrygga hundar som verkar väldigt intsabila, vilket åtminstone jag ser som ett större problem.

2006-09-14 22:16
one P50
Fanns det hundar innan det fanns människor? Där ser man.

2006-09-14 22:19
one: och sen kom människan, och avlade fram en massa raser som inte har samma förutsättningar som urhunden /vargen.

så om man tex har en nakenhund, så ska man ändå låta den frysa arslet av sig, för det kunde minsann mer behårade varelser av rasen tåla?

2006-09-14 22:20
Det sprang alltså omkring en massa vilda chihuahuer innan nåra grottmänniskor lyckades fånga in dem? Eller hur menar du?

2006-09-14 22:22
one: Mm. En mexicansk nakenhund (om man hade det) skulle säkert trivas utmärkt i Sverige under vintermånaderna. Bra argument btw.

2006-09-14 22:25
one:
Ska jag räkna upp varenda ras som fryser när det är kallt?

Är ett fult grått täcke också djurplågeri? Eller bara när det är någorlunda estetiskt tilltalande?

2006-09-14 22:26
jag tror den klarar sig utan din fula hundtröja. det är vad jag menar

Din kunskap rörande hundar verkar å andra sidan ganska begränsad, men kul att du kör.

2006-09-14 22:27
de ja störde mig på va att kärringen "trodde" att det var en pitbull! om hon trodde det skulle de lika gärna va vilken hund som helst, och bara för det ska en stor bild på en pitbull som självklart ska visa tänderna också, som om inte den rasen redan får ta onödigt med skit som oftast är felaktigt. och nuförtiden så verkar varenda kärringjävel tro att alla hundar som inte får plats i plånboken eller har tofsar på öronen kallas för "kamphundar"
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-09-15 00:25
hatar småhundar, skit ska skit ha. dom är små ettriga och råttliknande och skäller värst och mest av alla hundar. speciellt om ägaren är en tant. inte konstigt att andra hundar tappar tålamodet då och då.

det finns gulliga och söta småhundar också men dom är i minoritet.

2006-09-15 03:38
kamphundar nänänänän ÅHHH blir galen!!! ÅHHH! MMMMMM!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHH ! Slår sönder något snart!!!!!!!!!!!!!!!!!
fattar inte all denna rädsla för "kamphundar" va fan e de me folk! har mött på så många "kamphundar" i livet å ingen har varit särskilt kampsugen (eller hur man nu ska beskriva det) dom är för fan som vanliga hundar, har sett små pudlar som är 99% värre. GAAAAHH synd att hunden inte tog kärringen me.. djurplågare! CP!!
myspace.com/doctastrain

2006-09-15 06:10
jag ville bara dra en parallell så så folk inte tänker direkt "vafan hade hon hunden i barnvagn för"
jag är väldigt medveten om att jag inte är djurplågare bara för att jag lyfter upp min hund på bussen.

alla har olika förutsättningar och dagens hundar är inte vargar, och är inte skyddade mot världen, speciellt när de i storleksordning är små.

min hund måste förövrigt ha kläder på sig när de är kallt, han får köldkramper annars, och de e inte så mkt mer att göra än o dra på honom kläder då.
vet staffar och rottweiler blandningar som inte tål kylan precis som min hund, så de hänger ju inte på storlek utan på päls o underhudsfett, precis som människan, som inte heller är anpassad till svensk klimat.
men vi kanske borde flytta då?

så.

piis.

2006-09-15 09:37
Kör en kopiering av ett inlägg jag skrev på ett annat forum.

Jag blir så trött på såna artiklar. Läste precis igenom skräpet och ställer mig samma frågor som de flesta här gör: Varför står det ordet kamphund i rubriken när personen i fråga högst sannolikt inte är kvalificerad att avgöra vad det är för ras ö.h.t.? Hennes åsikt är ju säkert inte färgad av det som skrivits i media under de senaste 10 åren.

Givetvis är händelsen i sig otroligt tragisk... men att genast börja kasta sten på pitbulls (host, bild) eller möjligtvis amstaffs är ju bara absurt. Man kan ju fundera på om det ö.h.t. är tillåtet att använda benämningen "kamphund" så lättvindigt som de gör, för att förtydliga detta för de som inte redan vet det, en kamphund är en hund som har används i kamp, oavsett vilken jävla ras det är.

Rasprofilering är _ALLTID_ fel.
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-09-15 09:39
Kan dessutom poängtera att parallellen om "vad som skulle hänt om det låg ett litet barn i vagnen" är sedvanligt idiotisk då hunden i fråga inte hade brytt sig om vagnen då. Inget större snack om att hundar kan skilja på människor och hundar.
Look with your own eyes - See with your own mind
Manager

2006-09-15 09:50
Kärringar och andra människor som inte är kapabla till att motionera sin hund tillräckligt bör inte få ha det. Fan, alla tantägda hundar är farligt understimulerade, och hugger efter allt och alla.

Sen att klä sina hundar i kläder är inte nått att bråka om, så länge hunden tycker det är ok. Man ser på en hund som inte trivs i sin mundering, men samtidigt finns det hundar som inte går ut utan.
Redline!

2006-09-16 15:23
ja förövrigt skulle jag aldrig tvinga min hund gå i kläder om han inte ville, men han förstår att han blir varm (och torr för han haaatar regn o vägrar gå ut utan regnjacka) när han har få sig sina kläder
jag lägger inga enorma summor på hans munderingar, pengar till min hund går åt hos veterinären och till bra mat.

2006-09-16 15:41
Kamphund == Alla hundar som är större än en chihuahua och inte har fräsiga kläder och fånigt namn.

2006-09-16 15:48
damn. min har ett fånigt namn och fräsiga kläder

ändå blir han kallad kamphund

2006-09-16 16:05

Håller med trådskaparen.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-09-25 20:04
Kolla på outsiders på kanal 5 nu. Fan vad det stör mig.

2006-09-25 20:08

fett onödigt att klä upp sin hund, knappast bekvämt för en doggy att gå runt i klänning.

klart man kan skämma bort sin hund, men att tvinga på den fjolliga attiraljer och att bära runt på den KONSTANT..nää, ibland kan man lyfta sin vovve men låt hunden vara...
Femme fatale

2006-09-25 20:08

sen om det är kallt ute och hunden ine har värmande päls så är det en sak om man vill klä den..men vafan..ballerinaljolar?
Femme fatale
Groupie

2006-09-25 20:15

Att hundar har blivit en acessoar är en skrämmande fluga och jag hoppas innerligt att den passerar fort, jag läste en solotidning i somras och där beskrevs hundar verkligen som ett objekt, jag blev illamående (sen att tidningen i övrigt är en patetisk ursäkt för journalistik precis som aftonhoran det är en annan femma).

I övrigt avskyr jag diskussioner om hundar och det mesta som överhuvudtaget har med hundar att göra, dregglande bajsmaskiner som luktar peck! Inte blir det bättre av att de som sitter och fördömmer andras handlande själva har så pinsamt dålig koll att de borde sluta skjuta kanonkulor i sitt växthus...

2006-09-25 20:32
Jag får fan damp på idioterna som har kalas för sina hundar med fiskdamm och hela skiten.

2006-09-25 20:39
haha mellanöl, jävlar vad du brinenr för detta!
Femme fatale

2006-09-25 20:42
Kan inte hjälpa det. Hatar sånt folk så jävla mycket. Hon med hästen och han med krokodilen var inte så farligt. Men idioterna med hundarna finner jag inte ord för

2006-09-25 20:42

damn

Femme fatale

2006-09-25 20:43

ahha "hunden på bilden var inte inblandad i attacken"

svenskar är för söta =)
Femme fatale

2006-09-25 20:56
Min bruds hund har ett basketlinne som ser sjukt tungt ut, samt att hunden i fraga antagligen kanner sig lite som en NBA-stjarna.

Men absolut, i 9 fall av 10 ser det fordjalva tontigt ut!
dingrinn.blogspot.com

2006-09-25 20:57
"Vi vill det allra bästa för våra hundar" - Yeah right moron.

2006-09-25 21:40
jag såg en ful grej när jag bodde i umeå och stod o väntade på bussen. va nån fattig tjej som inte hade råd med en chihuaua eller hur fan det nu stavas, så hon hade köpt alternativt snott morsans collie och satt i en ikea påse. rätt pantad brud
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-09-25 21:48
mr-lance

en dvärgpinscher har jag.

2006-09-25 21:55
jupps.
jo både min mamma, grannen och en polares morsa tycker det är en kamphund. mamma blev helt förskräckt när jag skaffa honom.
och småbarnen springer bort så snabbt de kan o skriker när de ser honom :-)
6 kilo kamp.

2006-09-25 21:59
no way
gryt o vakthund. numera sällskapshund.
den har linjer från pinschern tror de e därför folk tycker de är en "kamp"hund, för numera går tydligen alla slags hundar inom den genren, pinscher o dobermann också