Hade jag varit snut hade ja gjort det samma. Till alla er som säger att det fanns en annan utväg.. vad skulle dem ha gjort? kanske inte fanns något att göra just då när han började sitt uttfall mot honom.någon snackade om sprutor.Visst det är en bra teori men tror inte alla har sånna saker på sig.och det kanske inte var något långvarit drama så dem han får "back up" och kunna fastställa situationen och komma på en bra plan.finns många faktorer som spelar roll när en sån här sak händer.Säger inte att hon gjorde rätt men ja hade gjrot det samma om han tagit två skott och fortsätter gå/springa imot mig.Tycker det är lite slitet av er att sitta och säga att snuten gör fel.när 95% av er hade gjort exakt samma sak i den situationen.Nog om detta ska göra mig lite frukost
Håller inte med Xantyfication för fem öre, hade det varit jag hade jag lagt en fin spark i hans mellangärde eller pung och sedan hade problemet varit ur vägen. Och hade han en kniv hade jag antagligen gjort exakt samma sak. Fy fan för inkompetenta poliser alltså, lär dem lite mer Krav Maga istället... Och skulle skjuta vara den sista utvägen, skjut honom då för fan i låret, jag skulle vilja se den person som fortsätter gå mot en med sönderskjuten lårmuskel. Det går inte överhuvudtaget.
Håller inte med Xantyfication för fem öre, hade det varit jag hade jag lagt en fin spark i hans mellangärde eller pung Aha så du tror din spark gör en skillnad när han har 2 kulor i kroppen,Hej chuck norris ^D Förmodligen att du hade sparkat mot en kille som har kniv och är psykist sjuk..ja hade då fan inte gjort det.vad får dig att tro att alla tre skotten var i magen,är gabska säker att dem 1-2 skotten var för att han skulle bli stoppad utan att dö och tror ej sista kulan var en kula som var menade att han skulle dö av heller..ingen vättig människa vill döda någon.
Hur fan kan man försvara denna handling??? är ni sjuka?? det är väl inte speciellt svårt att skadeskjuta personen i fråga , dem 3 skotten kunde likväl placerats i benen och han hade legat ner och dem stora starka tränade polis styrkan skulle då kunnat övermannat honom etc etc etc.. jag hade förstått handlingen från polisens sida om gärningsmannen haft en laddad pistol elle liknande i handen . men en kniv? , kom igen. avrättad med 3 skott.
Xantyfication Öhh, är du korkad? Ja en spark i pungen gör skillnad mot att ha 3 kulor i kroppen jämfört med NOLL. Jag tror polisen var nervig och inkompetent och därför sköt ihjäl en människa. Och är han obeväpnad så är det inga problem att plocka ned honom, oavsett hur psykotisk han än må vara. Men det kräver så klart att personerna är UTBILDADE inom närkamp utan vapen. Har han vapen och anfaller så kommer han ingen vart med sönderskjutet lår. Det är en fysikalisk omöjlighet. Jag tror snuten satte 3 skott i magen på honom av ren nervositet.
starang Eller hur? Det ska till så satans mkt att bli dödad ev en kniv liksom, då ska man få den rätt i hjärtat (genom revben och allt) eller typ halsvenen, tveksamt om snubben har kraft att trycka in den i huvudet. Hur som helst så står ingen människa bara still när någon gör ett utfall mot honom med kniv, helt otränade civila skyddar sig med armarna och blir skurna men inte dör de. Nej, det ser riktigt kasst ut att tre utrustade och tränade polismän inte kan hantera en person med kniv utan att döda honom på kuppen...
GAIA P24 : har inte polisen teleskopbatonger också?
eller är jag ute och cyklar kanske
GAIA exakt det jagsäger...
Femme fatale
starang Ja. Alla har det som standard numera utom vissa grenar som typ kravallpolis om jag minns rätt. Men i övrigt suger det att polisen har så få non/less-lethal weapons i sin arsenal. Bodström är dum i huvudet som inte fattar.
GAIA P24 bra sagt där
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
GAIA P24 Okey låt oss säga att ja är "korkad" men du vet att en spark på pungen inte alltid funkar?Sparkar du förhårt så stiger det över smärttröskeln och så står du 1 meter från han och din spark gjorde noll verkan på han.men som ja sa in en post ovanför att ingen av oss vet hela senariot eller alla faktorer till detta ^D ..The skull fragments painted the sky for seconds..
ett skott i varje ben hade räckt... * pepparspray i ögonen hade nog varit mer än nog.. synd allting
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I allmänhet verkar ni veta väldigt mycket om sakförhållandena i situtationen efter att ha läst en snyfthistoria i aftonbladet.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Xantyfication Gör någon ett utfall så blir det pushkick i magen, det kan ingen komma undan och den stoppar upp effektivt (de som tränat thai vet vad jag menar). Och även om jag blir skuren så är det ytligt på benet. Sedan efteråt finns en uppsjö av saker du kan göra, 3 pers med batonger, skott i benet, springa tillbaka ut ur lägenheten och retirera o.s.v...
hur fan kan det inte finnas tid att skjuta honom i benet om dom ändå hinner skjuta tre skott som dödar honom till sist?? även om man inte vet hela historien så kan man ändå använda sig av uteslutningsmetoden!
kan inte säga hur jag skulle reagerat eftersom alla situationer är olika, men det jag kan säga är att jag troligtvis hade använt teleskopbatong till att börja med och iallafall gjort ett försök att överrumpla personen i fråga. i en sån situation hade nog poliserna västar på sig också vilket nog skulle minska risken för livshotande knivhugg en del. skjuter man först värdesätter man nog sitt eget liv en hel del över andras. risker är nåt som finns i deras yrke, men inte om dom kan gå bärsärk med skjutvapen, då undrar jag vilka som var mest fara för allmänheten, killen med en kniv eller poliser som skjuter innan dom tänker?
PAuloberg2
jupp, och ja tycker att alla som ser det här borde skriva upp sig på namnlistan på
www.forbudmotkulan.se så har man iaf gjort nånting för ett humanare rättsväsende
Snutar vill bara få ut sin agression och deras arbete är deras ursäkt. Förvånar mig inte om snuten som sköt honom tycker att det var skitcoolt att avfyra vapnet mot en människa ..
Hur många här har erfarenhet av psyksjuka människor? Ni som inte har det kan ju lämna diskussion omgående. Hur många här har erfarenhet av vapen? Ni som inte har det kan även ni lämna diskussionen. Är det någon som är kvar nu som hetsar på att polisen gjorde fel? Tänker inte snacka med någon som kollat på arton Jackie Chan-filmer och tror att det är så verkligheten ser ut.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
det där är ju så sjukt varierande, på mitt förra jobb hade vi en boende som försökte hugga ut ögonen på en av mina arbetskamrater med en penna, honnom fick jag stopp på genom att skrika på honom, men i vissa lägen så är det ju stört omöjligt att få stopp på en raging psychotic, precis som johnny sa. det är ju så galet olyckligt och synd att det slutade som det gjorde, och det kunde säkerligen skötts bra mycket bättre, men jag tror att de som tror att pepparspray borde räckt kanske inte varit runt aggressiva psykotiska sådär jättemycket.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Asså vissa här verkar leva i en drömvärld? har ni aldrig träffat en gravt psykist person innan så kan ni inte uttala er alls här. Jag har sett en snubbe blivit huggen med yxa samt nerputt från en balkong på 4e våningen och han reste sig upp och sprang iväg. Så liksom ni som säger, "dom sköt för att döda" ni vet tydligen inte ett skvatt óm gravt störda människor som är på krigsstigen. Och vem säger att dom sköt tre skott för att döda? jo era egna spekulationer, lägg ner skitsnacket mot polisen som gör sitt jobb, men olyckligtvis så dog en för att han inte kunna hålla sig i shack. Det är varken polisen eller någon annans fel, kanske inte ens hans eget fel eftersom han hade en psykisk störning, hade han inte skadat nån nu, hade han gjort det senare, sånna snubbar kan inte hantera sig själva. Hoppas ni som säger att det är så lätt att avväpna en psykiskt störd man, att ni träffar en som är på krigsstigen och tar ner han, förmodligen blir ni dödade på 5 röda, men då kan ni ligga där o tänka till på detta, att polisen nog gjorde rätt i att skjuta sina 3 skott, men som olyckligtvis dödade personen. Tänk lite längre än näsan räcker skulle jag vilja säga till samtliga här.
Fucks your life up crew Tjabo!
Roni hur vet du att dom inte sköt honom i benet?
Virtual_Sexuality P19 läs mina andra inlägg så ser du varför jag inte anser att personer med psykos är omöjliga att stoppa utan skjutvapen. ditt inlägg hade nästan ingenting som inte redan diskuterats i tidigare inlägg
det vet jag inte heller, jag talade hypotetiskt eftersom det görs ganska friskt här vad jag märkt
och som jag också skrev innan, med den ammunitionen dom använder skulle det förvåna mig om han skulle fortsätta attackera lika livshotande om han hade dom skotten i båda låren
hur fan kan det inte finnas tid att skjuta honom i benet om dom ändå hinner skjuta tre skott som dödar honom till sist?? Har du avlossat ett vapen nån gång? När du skjuter, vad tar längst tid: a) att sikta b) att trycka på avtryckaren då undrar jag vilka som var mest fara för allmänheten, killen med en kniv eller poliser som skjuter innan dom tänker? Har ACAB-tröjans ludd trängt in i hjärnan? polismän borde kunna hantera en man beväpnad endast med kniv utan att döda personen. Du menar att det skrivs en artikel i aftonbladet varje gång en polisman gör sitt jobb utan att någon dör? Snutar vill bara få ut sin agression och deras arbete är deras ursäkt. Förvånar mig inte om snuten som sköt honom tycker att det var skitcoolt att avfyra vapnet mot en människa .. Förvånar mig inte att du är P15.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Roni jag har läst dina tidigare inlägg, och alla verkar lika trångsynta. Ni vet inte var dom sköt snubben först, eller hur, sluta dra slutsatser om saker ni inte vet, det kan ha varit i benen,armen,axeln,halsen vem fan vet? inte ni, inte jag. Bara polisen o läkare. Så dina slutsatser om att en man med en psykiskt störning, borde få det mildrare med våld än vad den snubben i hisingen som blev skjuten i magen för att han inte öppna bildörren t.ex? och han gjorde inte ens något mot polisen. Denna snubben attackera med kniv, och som det redan har sagts så är det nästan rent omöjligt att stoppa en psykiskt störd människa om man bara är 2
bara en fråga, jag ser ingenting i aftikeln om att han var psykotisk, har jag missatågot eller utgår vi bara från att det var så?
Ett skott i benet kan också leda till döden
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Swagman P21 hur fan kan det inte finnas tid att skjuta honom i benet om dom ändå hinner skjuta tre skott som dödar honom till sist?? Har du avlossat ett vapen nån gång? När du skjuter, vad tar längst tid: a) att sikta b) att trycka på avtryckaren hur skulle det påståendet ens vara relevant i mitt påstående? det bevisar väl ännu mer isåfall att poliser borde ha mer ansvar för sitt användande av skjutvapen isåfall? då undrar jag vilka som var mest fara för allmänheten, killen med en kniv eller poliser som skjuter innan dom tänker? Har ACAB-tröjans ludd trängt in i hjärnan? så att vara samhällskritisk mot rättsväsendet i en speciell fråga är lika med att vara polishatande? det du anklagar mig för i det anseendet slår ju direkt tillbaka på dig själv
Alla håller sina vänner om ryggen trodde jag?
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
hur skulle det påståendet ens vara relevant i mitt påstående? det bevisar väl ännu mer isåfall att poliser borde ha mer ansvar för sitt användande av skjutvapen isåfall? Relevansen i detta sammanhang kan diskuteras, dock går det snabbare att avlossa tre skott än att sätta ett skott i ett rörligt måls ben, vilket du ifrågasatte. så att vara samhällskritisk mot rättsväsendet i en speciell fråga är lika med att vara polishatande? det du anklagar mig för i det anseendet slår ju direkt tillbaka på dig själv Din fråga var så utomordentligt korkad att det vore lite väl generöst att kalla det "samhällskritik". Vad är farligast för allmänheten; en psykotisk man som gör utfall mot allt och alla, eller polisen som skjuter honom? Den psykotiska mannen. Har du ett annat svar på frågan?
Det handlar väl mer om vad domstolen tror. Och det finns säkert poliser som håller på med kriminella saker. Det finns säkert Snickare som jobbar svart också!
Virtual_Sexuality P19 trångsynt kan du tycka att det är då jag har en ganska bestämd ståndpunkt på det här, men jag själv skulle ställa mig väldigt öppensinnad till nån som har bra anledningar till att poliser ska kunna skjuta personer i situationer där läget kunde löst sig på mycket bättre sätt, och då pratar jag inte om det här fallet eftersom både du och jag har lika lite info om det. och som du pratar om snubben i hisingen, det har jag inte ens uttalat mig om! varför? jo, för jag har nästan ingen vetskap om just den händelsen men som det låter verkar det vara helt uppåt väggarna! och var har ni fått för er ekvationen psykiskt instabil+morakniv= stålmannen, kalla in nationalgardet? klart det innebär fara, men det finns annan utrustning att använda än pistolen, och det borde finnas mer! och det beror helt på vilken person det är fråga om. man ska inte generalisera. och till sist, innan du säger nåt: ja, jag har varit i kontakt med en del psykiskt störda personer jag också
Prs, frölunda, hisingen, same shitt.. du fatta vad jag menade. Och varför skulle man umgås med snuten eller dylikt för att man inte står på den dödes sida? helt absurt att tänka så, Jag gillar inte poliser i vanliga fall och dom gillar inte mig. Men dom gör sitt jobb precis som en elektriker gör sitt jobb. Det är yrket vi inte gillar, inte människan i uniformen som bara gör sitt jobb. Så lägg ner ditt snack om att man är polis älskare bara för att man tänker annorlunda här än dig. Misery chick, det stog nått om psykos.. jag har inte själv läst hela artikeln, jag har läst utifrån denna disskusionen.
Roni, ja visst du håller starkt fast vid din ståndpunkt, Men nu snacka vi antagligen om 2 olika saker, jag pratade enbart om detta fallet, inte generellt sett då jag också tycker att man ska använda pistolen mindre och hellre något annat tillhygga som dem har, Men i hotande situationer förstår jag också polisen om en person beväpnad med kniv står o viftar där det går folk som skulle kunna bli huggna helt plötsligt, och han attackera ju polisen, dem gör bara sitt jobb, visst hade säkert gått o vänta i en patrull men vad hade kunnat hända då? jo att andra människor skadas och då är det väl bättre att ta ner snubben på jorden som gå bärsärkagång (stavning?)
Swagman P21 det beror på hur du tolkar det sista påståendet. att ta det bokstavligen var kanske inte den reaktionen jag hade väntat mig, mer än jag tänkte göra en höna av en fjäder för att åtminstone skapa en effekt för att skapa nån sorts reaktion på polisvåld. polisen ska skapa trygghet, och jag känner mig inte speciellt trygg när jag läser om alla dödsfall som sker i onödan och jag erkänner mig nog ganska fördomsfull i min antagelse att det här kan vara ännu en sådan situation
Prs och jag märker att du inte är som alla andra 27 åringar jag träffat på som kommit ur den svängen att kalla folk saker, ja men visst... Du förstog fortfarande vad jag menade eller hur? eller ska jag skriva om det och ha med frölunda istället så att du kan få det ur din skalle och kan sommna lungt och stillsamt inatt? Och man kan visst jämnföra det till viss del, dom går o gör sitt jobb, när dem går av sitt pass är dom som vilken människa som helst.. ingen vet vem dem är eller vad dem gör.. Och ja jag utgick ifrån att du ogillar poliser när du skrev det där med att dom håller ryggen om varandra, självklart gör dom det, men är det så konstigt? skulle du ha golat ner nån på ditt jobb som gjort lite fel kanske? du kanske är en golbög vad vet jag, verkar inte bättre
"skulle du ha golat ner nån på ditt jobb som gjort lite fel kanske?" du kanske är en golbög vad vet jag, verkar inte bättre du tycker inte det beror på lite vad det är för jobb och vad det är för fel?
Virtual_Sexuality P19 mjo, de jag tänkte var att diskutionen om det här separata fallet är ganska utagerat sen ett bra tag i tråden eftersom..ja, de finns helt enkelt inte så mycket mer att säga eftersom ingen vet nåt mer än att en hotfull snubbe med kniv blev skjuten till döds och hans brorsa är sur. det finns ju t ex inget som säger att han var psykiskt instabil heller även om det är det troliga. Så jag ansåg att det var bäst att börja diskutera frågan rent generellt för att komma vidare med diskutionen utan att vara fast inom ramarna för vad som eventuellt skulle kunna ha hänt i just den här situationen
Misery_chick, självklart så tycker jag att man ska hålla sig till sanningen hela tiden, och det är ingen skillnad på olika jobb, gör man fel så att man ska få kicken, då ska man ha kicken också, men sen finns det dem som håller varandras ryggar. Om min chef skulle frågat mig om nått som någon annan gjort så hade jag hänvisat han till personen i fråga för jag vill inte ha med det att göra för det är inte min ensak..
med deras uppsättning med prylar kanske detta var den säkraste lösningen, det är uppsättningen som måste ändras i nödvärn borde man få använda typ bedövningspilar, elpistoler eller något som paralyserar men inte dödar, förstår inte varför hålspetskulan används
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Damn, mitt inlägg menade inte att alla poliser var sådana, blev lite fel =/ Men många poliser är fan dumma i..aa