Malmö poliser
Var tvungen kasta upp denna godisbiten på whoa. "Mopedisten vägrade stanna. Då lutade polismannen sig ut ur bilen och svingade med batongen mot föraren. Men trots polisens batong vinglade bara föraren till. Däremot trillade mopedens kvinnliga passagerare av och slog huvudet i backen." Men som polisernas plikt stanna dem och hjälpte den kvinnliga passageraren efter att sett till att hon föll av först. Och här kommer motiveringen av Mats Attin, inre befäl på Malmöpolisen; "...mopedisten körde alldeles för fort och vägrade stanna. – Det fanns risk att allmänhet skulle komma till skada om färden hade fortsatt. " Ok, den kan jag låta gå, fast det är åt helvete. Men nästa är en klassiker; "Polisen misstänker att föraren, som fortfarande är på fri fot, var drogpåverkad och att mopeden var stulen." Hur i helvete kan dem misstänka att mopedisten var drogpåverkad? Vi måste ha exceptionella poliser i Malmö för att se det! länk: sydsvenskan.se
vadå, bullar han i sin brud är han ju inte nykter, kanske sinnesförvriden?
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Hur kan du veta d e hans brud?
Demento: Då hade han troligtvis ramlat av batongen, tror jag! Men malmöpolisen är väl inte så kände för att vara smarta?
http://www.innuce.nu
malaka "Polisen misstänker att föraren, som fortfarande är på fri fot, var drogpåverkad och att mopeden var stulen." man är bara misstänkt till brott tills man är dömd... DVS att dom måste ha misstankar om något brott för att få stanna honom... och om mopen var stulen och föraren var drogpåverkad (jag menar varför stannar han inte bara?) så tycker jag att polisen gjorde rätt...
Pack ska skit ha, det har jag alltid sagt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sikkan P23 han kan ju ha åkt rakt framåt precis när han tog emot slaget. som sagt, jag var inte där...
hade han haft rent mjöl i påsen lär han ju ska ha stannat när polisen signalerade åt honom aight? =)
cry me a river! --> thcrew
Byggarebob "Polisen misstänker att föraren, som fortfarande är på fri fot, var drogpåverkad och att mopeden var stulen." Som sagt, jag såg d roliga i att det var polisens ursäkt för sitt agerande, vilket du tycker är helt ok.
Alla poliser har stora penisar som växer ut överallt på kroppen, om ni inte redan visste det. Därav testosteronhalten.
Har för mig att de inte får ta upp en hetsjakt om någon av förarna saknar hjälm. Jag gillar den annorlunda approachen, lite dödligt vapen över att veva med batongen ur ett körande fordon!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
perfekt, nä men då får han väl skylla sig själv om hans polare blir nitad av snuten å nästan slår ihjäl sig.. dum snubbe för övrigt måste jag säga.. polisvåld är gött!
cry me a river! --> thcrew
malaka det är klart att jag tycker det är okej... Jag tror liksom inte dom hade smällt han med batongen så rent spontant (?!)
byggarebob: Det där påminner mig om nåt rättsfall där en advokat påpekade uppenbara brister i några polisers vittnesmål, och domaren hade vänt sig mot advokaten och sagt "Ni menar väl inte att herrarna polisen ljuger!?". Poliser är människor som resten av oss, dom gör också fel.
jävla fjortisar! Kör moppe fyfan!
SMÅLAND!
Haha! Synd att han inte vurpa.
Yeah!
Jävla limsniffande klottrande snorunge... Känns det som rent spontant.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Kontrast P21 Du har fått för vana att döda trådarna, jag skrattar :)
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!
det finns ju rötägg i alla kårer... tillochmed polisen
"Flickan som satt på mopeden försökte till och med få föraren att stanna genom att slå honom i ryggen" Whattup P21 Klart poliser gör fel, utan tvekan... finns många svinpoliser. Men under omständigheterna (enligt artikeln att döma, eftersom jag inte var där) så tycker jag inte att det här va så fruktansvärt.
Att slå genom fönstret på en rörande bil kan väl inte vara rätt? Nån av dom hade kunnat ramla åt sidan och in under bilen eller whatever. Jag säger inte att han gjorde rätt, bara att polisen gjorde fel. Och det kan man inte komma ifrån, oavsett omständigheter.
Malmöpolisen är ju för tillfället inblandade i några tveksamma ingripanden. Ta t ex
detta ...
chisel P26:vad skulle poliserna ha gjort då?
Vila i frid Daniel ! 091030
p2dab: Till en början hade jag gärna sett att man utbildats till att kunna hantera situationer som dessa...
Finns ganska mycket att läsa om händelsen. Sydsvenskan har varit flitiga med skrivandet:
sydsvenskan.se sydsvenskan.se igen Ali Esbati har bloggat lite om det
här .
kollamag.se har skrivit om det.
Här finns ett lite kortare klipp för alla som inte orkar vänta på action...
Dags att återgå till arbetet...
blev man mobbad genom hela sin uppväxt får man väll ta ut det genom att bli polis och spöa på folk i handfängsel
asiwouldsay AHB AHB
swettiz P59 det va ju väldigt tufft sagt...
blev man mobbad genom hela sin uppväxt får man väll ta ut det genom att bli polis och spöa på folk i handfängsel Nu är du bara dum.
chisel P26 Har det hänt något nu efter då?
hårt mot hårt, vill man leva mini gangster får man ta de
äh, vadådå, polisen kan ju inte agera som dom gör