I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

telefonförsäljare

Övrigt - Blandat

2006-04-24 17:31

telefonförsäljare

har en som kommer ringa till mei vid 6 tiden. söker efter tips på hur man kan på ett roligt vis ge upp försöket med att kränga på en, en massa skit

har ni haft nåra bra liners när de ringer?

mickelito - en Nalle Puh figur?

2006-04-24 17:32
seinfeld vet vad man ska säga. lyssna på honom!
you know i spell girl with a B
Hangaround

2006-04-24 17:38
Jag brukar försöka pracka på DEM grejjor i stället. Jag har själv varit i den bizzen, så jag kan prata och låta som en teleförsäljare. Sen när dom sagt nej till mina erbjudanden så avslutar jag med ett " Då får jag kanske återkomma i höst igen, tack & ha en bra dag". det e jätte kuuuul!
Poet

2006-04-24 17:44

SPT

Haha ja och kläm in en "jaha, oj vad synd.. för det är
ett jättebra paket för så lite pengar" när du försöker
sälja dina grejer.
What I said, yo!

2006-04-24 17:49
http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanuskript. html

2006-04-24 18:03
Tel: Hi, would you be interested in switching over to TMI long distance service?

Jerry: Oh gee, I can't talk right now. Why don't you give me your phone number and I'll call you later?

Tel: Uh, I'm sorry we're not allowed to do that.

Jerry: Oh, I guess you don't want people calling you at home.

Tel: No.

Jerry: Well, now you know how I feel.

2006-04-24 18:36
Jag brukar säga: Nej, tack.
Och se på fan det funkar varje gång.

Det är oftast ni som klagar som gör det svårt för er... tyvärr..

Säg nej tack.. lägg på luren.. Så svårt är det inte..
What we do in life echos in eternity.

2006-04-24 18:37
men det e ju bara fööööööör tråkigt

2006-04-24 18:48
asså tro inte att ni gör er speciella eller nått när ni drar dom där grejorna... för dom är sååå gamla jag låvar... jag jobbar själv med telemarketing och men hör som var eviga dag..

peace..

Hangaround

2006-04-24 20:02
rino P19
Oooh Fan...
Nämen jag vet, jobbade i 9 månader inom skiten. När det väl kom en som skulle avra lustig eller så, så kunde man oftast härma dem rakt av samtidigt som dom själva pratar, då vart dom tysta...

2006-04-24 20:10
precis... så tro inte att telefonförsäljarna blir ställd eller nå.. för det kan ni glömma.. (om det inte är en noob)...

2006-04-24 20:16
jag har dragits med såna jobb en gång i livet. det är skitjobb. tänk på dom som sitter där och måste ringa en massa surjävlar som inte kan vara artiga. JA!
massivt motstånd mot behandlingshem.
Moderator

2006-04-24 20:17
rino Jävligt sant det där. Som telefonförsäljare blir man fan aldrig ställd när någon försöker göra något lustigt. Eller ja....har man jobbat mer än en månad blir man aldrig ställd, men förbannad ibland när folk är otrevliga.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-04-24 20:19
jag lade på i örat på en kärring nån gång som började tjata.
men vafan hur ska man få ett jobb när man bara har gymnasieutbildning? åste inte jag oxå äta mat och bo nånstans?

en gång ringde jag en kille som hade ashög mobilräkning, han ville inet byta för han "gillade att betala". kan du betala min hyra frågade jag då.
Producent

2006-04-24 20:19
låt tvärpackad fan! eller helt stenad.. haha..
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Producent

2006-04-24 20:21
eller så drygar du ut på samtalet å verkar intresserad i en halvtimme drygt.. eller en timme om du orkar..
å avslutar sen med nån diss :)
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-04-24 20:21
eller bara fortsätter att dryga tills dom måste lägga på. skulle funkat på mig.

2006-04-24 20:52
älskar när folk blir arga när man ringer, underbart haha!

2006-04-24 20:53
dom kan bli hånfulla oxxå