Låtar som "lurat" er
Låtar som "lurat" er.. Med andra ord, låtar som innehållit något ljud osv som antingen skrämt upp er att någon var i rummet eller gjorde ifrån sig något annat ljud som fått er att ta av er hörlurarna eller stänga av ljudet eller något liknande.. Exempel, looptroop - fly away har inte bara lurat mig en utan t.om två gånger att de har snackat i speakern på tåget när jag suttit där och halvsovit och lyssnat på den låten. Refererar till flygvärdinnan som pratar i början av låten.
Redaktionen
2005-08-31 10:27
mycket mobilsignaler och skrik i bakgrunden som låter som "jakob" i vissa michael jacksson låtar.. har alltid trott att det var mamma som ropade haha :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
haha, råkat ut för det några gånger.. minns dock inte vilka låtar...;)
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
Jag hade en förmåga att tima in larmpipet på Thief (Looptroop) med besök i någon affär, och det hade samma skrämmande effekt varje gång... Nervöst kikande runt mig, för att vara beredd på att försvara sig...för att sen inse att det var musiken, igen.
Yellow man - Sweet suger darling. Jag undrar fan fan det är som piper och tror jag har fått tokfel på örat!
en loop troop låt på modern day city symphony låter det som fan typ att någon säger hallå, typ lite tyst o trött så där,
www.enigmatic.se
snoop dogg & justin timberlake m.fl. - signs min gamla mobilsignal finns med nånstans i låten
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!
mobilsignalen i början på "Lobbyn om 5"
i en radioaktiva räkor låt, så kan jag alltid öhra min hemtelefonsignal, det var ganska förvirrande innan jag förstod att det var låten som ljuet kom från.
det är en looptroop låt (komme irnte ihåg vilken nu) som gör att jag måste kola min mobil HElA tiden, för jag tror att det ringer haha
Låten med Petter "Fredrik snortare & Cecilia Synd" i början av låten äre tyst sen äre folk som applåderar å shieet vi va i en stuga å hade bandaren på, min kompis går in i rummet å då äre tyst sen aplåderas å skriks det å han tror att det är folk i rummet och springer därifrån och tappar sitt ölglas i golvet
Tüffü was here!
Frozen F21 Samma här... Haha!
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
jag blir lika förvirrad varje gång jag lyssnar på Crazy Frog - Axel F...tror att det är mobilen varje gång... eller?
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."
pete philly & perquisite - paranoid här en väckarklocka i början som låter exakt som min pappas och med exakt rätt reverb som gör att det låter exakt som den går fråns hans rum. annars samma som demento.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
nån låt me looptroop tror ja låter dte i mitten av låten låter dte sånt ljud som när man typ snattat i en affär o det piper ni vet? o jag gick preciis utanför en affär . haha blev fett rädd
de hundra första åren är värst
åsså är det nån som ja inte kommer ihåg nu där det låter som nån mumlar anton från min nedervåning när jag lyssnar på på hög volym. asläskigt :/ (eftersom jag heter anton då. annars vore det inte lika läskigt)
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
TobyRizlà>> Aldrig vända sig om....
jobbigt när jag bodde hemma o lyssnade på musik när jag sminkade mig. lät alltid som nån ropade, s åjag öppnade dörran och "VAAA??" o dom glodde på mig o fatta inget :P haha varje dag typ
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i "my generation" med green day skriker någon "fuck it" eller något liknande lite otydligt, låter precis som pappas röst på avstånd när han gjort illa sig och svär typ.. rycker till varje gång jag hör det.
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
jag har nån gammal charta 77 skiva hemma som skrämde mig en gång.. jag var ensam hemma då, och flera minuter efter sista låten börjar nån ropa "hallå!" "haaaaalllåååå!".. fyfan va skraj jag blev.. men jag lugnade mig något när det fortsatte med "du kan stänga aaaaaaav nu!" :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Hangeye !! Wöhh.. jag tänkte också på en låtmed Looptroop. det är inte samma, tror det är en låt från MDCS som alltid får mig att tro att det är ngn eller ngt i mitt rum.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Unrealistic P27 Visst är timingen viktigt? Jag lyckas för det mesta när jag är i en affär också ;)
efter 4.07 i "metallica - nothing else matters" så tror jag att någon öppnar dörren :( varje gång också!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Black Sabbath - Paranoid är förjävlig när man kör bil, finns ljud i den som låter som däcken kläms eller man stöter i lätta saker. Sen blev jag nyss lurad av att portelefonen ringde när jag lyssnade på White Stripes - Take Take Take.
tror att det är en looptroop låt där det var en massa mummel (massa människor som pratar men man hör inte vad dom säger) i introt, då tagit av mig lurarna och undrat hur i helvete det kan gå från att jag är helt själv till jag är omgiven av ett tio tal människor.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Nån låt på Wu-Syndicate-plattan har nåt tjutande ljud i början, så när jag lyssnade med hörlurar slängde jag av dem illa kvickt för jag trodde jag fått tinitus :)
Det finns en låt.. jag tror det är nån gammal brandylåt.. Varje gång jag lyssnar på den och den kommer till ett visst stycke så låter det som att min mamma ropar på mig nånstans.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama
Min morsa blev asrädd en gång när jag lyssnade på nån eminemlåt, det kan ha varit "The way I am" när det låter som nån hoppar utför en bro eller tak eller något, så hon sprang och kollade mot marken från köksfönstret helt chockad =)
Twang System fi de werl
när vissa låtar spelas kan det hela tiden låta som ens lur ringer.. fett skumt..
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
i flera av mina låtar så har jag hört: pako ...vilket jag heter,så jag brukar ofta kolla bakåt nästan varenda gång jag hör de
"Keep it real - Don't fake the funk"
Frozen F21 Mmm... man lyckas alltid pricka in de tillfällena...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
System of a down, ngn låt har lurat mig ett dussintal gånger, varje gång jag lyssnar på den stänger jag av för att höra vad det är för ljud. Minns inte vilken låt det var, kanske innervision eller peephole eller chop suey. hmmm.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
looptroop - trinfidelity lurar mig att de tär en fluga i örat på en
Marilyn Manson - Tainted love. Låter som någon säger Matilda precis i början (mitt namn) så varenda gång jag lyssnade på den så trodde jag att någon ropade på mig. Otroligt irriterande då det tog en tag innan jag hörde att det var låten.
http://beaujolie.blogspot.com
haha när ja gick ute å lyssna på tjack tjirack-turistgymnasiet så lät de som nån gick bakom mig hela tiden;D
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Rnesto P18 ja hatar den där flugan eller va fan de e...
Jag vet inte vilken låt det är, men jag vet att en låt innehöll ett ljud som lät som om mitt namn ropades, fast väldigt tyst så man tror att det ropas men att musiken dränker ljudet. Har stängt av låten många gånger för det.. Sen Sean Price - Slap Boxing (tror jag det var) innehåller en telefon signal som också lurat mig.
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Looptroop - Carneval... Den fick mig att starta en karneval :O hur läskigt är inte det på en skala från 1 till 10!??! shit asså
*snaark*
Promoe - In The Jungle Låter precis som när min syrra skriker NICKE!!!! eftersom jag heter niklas då så äre ganska störande, satt i typ 4 dagar innan jag kom på att det var låten.
www.myspace.com/kdlwilen
Finns nån låt med Pharcyde tror jag, kommer inte ihåg vilken..när det låter exakt som när någon loggar in på msn haha. Så varje gång jag sitter vid datorn och hör den låten kollar jag nere till höger :P
När jag skulle åka till malmö, halvsov o lyssnade på Alchemist ft. cypress hill i think - Real bang out, och jag har rätt bra ljud o alltid högt i mina hörlurar. och vaknar väldigt hastigt av att jag drömde att en polare satt och rökte vattenbubblare brevid mig, då det kom sånt ljud från låten.. jag börja kallsvettas för det kändes så verkligt
Fucks your life up crew Tjabo!
Fjärde Världen - Uh Oh!
//Erik (aka Pipen)
haha, i en prodigy-låt (smack my bitch up?) tycker jag det låter som min farsa ropar mitt namn... obehagligt
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
dead prez - fore the hood är en dam som ropar i låten på nån, vände mig om på stan flera gånger när man vandrade me mp3 spelaren!
Blood Buds N beers!
åkte buss så är det nån fjärde välden åt där det är en massa bilar som åker förbi typ så trodde jag det var bilar som åkte förbi bussen typ
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Shit jag kommer inte ihåg låten.. Men jag tror alltid när jag hör det ljudet från låten, att någon skriver på msn. Hela tiden.
*snaark*
körde bil en kväll och hade en bil bakom mig. plötsligt hör jag någon tuta och en smäll, kollar i backspegeln och ser att bilen är borta. vänder och kikar i skogen, men ser inget, kunde sedan konstatera att ljuden kom från låten som var på låg volym :)
Ja, det är sant! Det är sant!
limp bizkit rollin, i refrengen trodde ja alltid att morsan kom hem
i chemical brothers "galvanize" finns ett ljud (typ i början av låten) låter läskig när man är nere i en mörk källare...har blivit skrämd av det ljudet ett antal gånger (även om jag VET att "snart kommer det ljudet")
We call them winerbrods.
sean price - i love you (bitch) Brukar lyssna på musik riktigt högt hemma ibland och så är jag ensam, lyssnar på denna för första gången och hör någon vissla sjukt högt. Jag blev såklart pissrädd för det kändes som någon satt bakom mig och visslade. Sen så sket jag i det, lyssnade på låten några dar efter.. fast på natten.. samma skit igen! Efter det har jag helt enkelt bara kunnat lyssna på denna med sällskap. Vågar inte annars. Måste lyssnas för att fatta.
What I said, yo!