joel ok, tror att vi har olika syn på saker. Tycker att majoriteten av mina tatueringar är opersonligt med tanke på att jag inte kan relatera till dem på ett personligt plan. Tycker mest att det var en bra motiv och så körde jag på... Frihandstatuering kan vara nice. Robert Hernandez kör ju frihand och han är en av de bästa i världen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
CrackPipe: Jo det handlar nog om olika syn på det.. Att de är personliga behöver inte betyda att de har någon särskilld mening för en utan bara att de är roliga och intressanta motiv som är lite personliga och inte exakt likadana som alla andras.. Jag menar grejerna i gaddarnas pärmar sitter oftast på en massa folk.. Men sen håller jag nog egentligen med dig om att det absolut viktigaste är att de är välgjorda och snygga.. Men det är ett plus om de inte ser ut exakt som alla andras..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
joel jag gör bara customtatueringar, de ser inte ut som någon annans...
CrackPipe: Precis.. Det är det jag menar med personligt.. Behöver som sagt inte ha någon menaing.. Med personligt menar jag att de är dina gaddningar och inte allas gaddningar.. Gör också bara cusoms och tycker nog att man måste vara rätt bakom flötet om man gör annat än customs för det mesta..
Joel Vilket tatuerare gjorde du din hos föresten?
CrackPipe: han heter Auri och jobbar på living art i köpenhamn.. Gjorde den på tattoo expo här i göteborg..
Living Art är en bra studio...
CrackPipe: Ja de är feta.. Vart gör du dina?
Joel Har gjort mina första 2 hos en tatuerare som heter Rolf Wahlman upp i norrbotten. Majoriteten av mina tatueringar har jag gjort hos Daniel Ekdahl på lilla gatan(Solna)/Daniel Tattoo(Strängnäs) Min senaste gjorde jag hos Theo Jak på Infamous Studio. Kommer nog fortsätta att gå till han. Trots att han är sjukt dyr så är han ruskigt bra, dvs lätt värd pengarna.
CrackPipe: Vilken av dem gjorde du hos Theo Jak? Han är fan ruggig asså.. kommer lätt göra något hos han nån gång i framtiden.. Riktigt sugen på det..
Joel: Den på bröstet gjorde Theo. Han är grymt duktig så, tyvärr är fotot av tatueringen så suddigt så man ser inte den i detalj. Det enda negativa är att han tar 1500:- i timmen. Den senaste gick på 4500:-
crackPipe: Mmm 1500 är ganska saftigt asså.. Men det får man stå ut med för topp kvalité..
Nouveau Precis :) Jag skall göra tatueringen för mig, inte för andra. Yes, bor kvar där jag bor. Offtopic though
But for what it's worth yo, I got no regrets
jag orkar inte lägga upp min tatto, men jag funderar på att göra en till nu snart om pengarna tillåter. Min kompis berättade även om en sak, att det var en som har skrivit en bok och att man kunde anmäla sig om att får bli tatuerad ett ord från boken på axeln, det låter rätt tuft, men fan va fult och få "and" eller "I"... hehe
Våld lossar inga skruvar!
Berger_ F18 är du en vandrande reklampelare för Element eller?;)
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
elak: sure thing dude :)
www.marysoul.com
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
va ere för fel på brudens ansikte, T1 ?
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
ekerö P18 Bilden kommer från LucyFord-skivan av atmosphere, fast den skiljer sig lite från originalet. Hennes öga är fucked up, som originalet men skiljer sig som sagt lite.
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
T1 Hell yeah, den skiljer sig en hel del från orginalet. Tycker att målningen på Lucy Ford är snygg medans jag tycker din tatuering är minst sagt medioker.
crackpipe P25 Minst sagt medioker?
T1 Ja. Det tycker jag.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Crackpipe P25 Jag förstod inte vad du menade, tyckte du uttryckte dig lite konstigt men jag förstår att du inte gillar den. Misery_chick Ja, fast jag tog bort ringen runt huvudet för att den kan uppfattas som en gloria
Jag kan även tillägga att tatueringen inte är en hyllning endast till gruppen atmosphere. Syftet med den är att visa min kärlek till hiphopkulturen i sin helhet, jag valde ett atmosphere-motiv för att atmosphere för mig representerar kärlek och själ, positive vibes i allmänhet.
T1 Ok! Hur länge har du haft den? Den ser ut att ha några år på nacken... Förstår att du har gjort en hyllning till hiphop, det är rätt nice. Iof så står inte mina tatueringar för någonting speciellt (om man bortser från texten jag har). Men när du är leds på den kan jag ge dig tips om bra tatuerare inför en cover-up :P
tokfan P17 kännde du robin hill från ekerö????
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
vad kostar det att tatuera sig?
nej
Crackpipe P25 Jag gjorde den för två och ett halvt år sedan ungefär... Ge mig förslag! Jag har tänkt länge på att fylla i den och förbättra den. peace
Vad har du för text förresten?
whoa_ allt från 500 till flera tusen.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Ska tatuera in "Trojan Reggae", alternativt "Skinhead Reggae" på underarmen. Fast ett år kvar :( Rargh..
håll ut :p
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
T1 Textmässigt har jag "Recovering From Tomorrow", men det är inbakat in en old school tatuering bestående av rosor och en döskalle. Om jag var dig skulle jag gå till Infamous Studio och be Theo Jak göra en enorm cover up på din underarm. Han kan verkligen göra mirakel den mannen... Vilken studio gjorde du din tatuering på? Hur mycket fick du betala för den?
Crackpipe P25 Coolt. Jag gjorde den i dublin när jag bodde där, betalade 140 euros. Vart ligger studion du nämnde?
Den ligger på Kocksgatan i Stockholm. Iof så lär du få betala lite mer 140 euros om du ska tatuera dig hos Theo...
hehe ok. Jag antar att han är grym med andra ord.
T1 Ja... Du får nog räkna med att betala mellan 4000-6000 kronor minst för en hyffsat stor tatuering.
Kan du uppskatta ett pris för en cover-up på min arm?
T1 Om vi säger att han skulle göra en tatuering i färg som täcker ungefär halva din underarm(dvs lämplig storlek)... 8000-12000 kanske... Iof så är det bäst att fråga honom. Om du vill gå till någon som är billigare har jag en annan duktig tatuerare att rekomendera.
Crackpipe P25 Men vad jag skulle vilja göra är förbättra tatuering...snygga till den alltså..
T1 ...hmmm...snygga till den. Säg att han säkert kan snygga till den. Kan tänka mig att det ändå går på säg omkring 3000! Han tar 1500:- i timmen så... Verkade som färgen i din var väldigt svag. Skulle först och främst förstärka konturerna...dessutom tyckte jag att den inte var så grymt bra skuggad tyvärr, och det är inte en sak man kan fixa till så lätt.
Crackpipe P25 Ok, man kan ju prata med honom. Om han tror att han kan göra det schysst då är det ju värt det.
T1
Han är bäst på Old School grejer tycker jag, eftersom det är hans stil. Om inte vill betala så hutlöst mycket pengar kan jag som sagt rekomendera en annan snubbe som tar ungefär hälften av vad han gör...
kan iaf länka dig till hans sida så du ser hur hans grejer ser ut...
www.illuminatastigmata.com
Crackpipe P25 Tackar, men jag får inte upp bilderna...kollar det sen. Vem är den andra killen?
T1
Andra killen är Daniel Ekdahl på Daniel Tattoo i Strängnäs, men jag jobbar även i Solna...
www.danieltattoo.com
Crackpipe P25 Han verkar duktig. Jag ska ta tag i det där när jag får pengar framöver. tack för hjälpen
fan min tråd blev ju het, ska iallafall göra mig en tatto idag måndag ska bli skönt med en till.. /alexis