I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Tough Alliance - A New Chance

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-05-13 10:41

The Tough Alliance - A New Chance

Nu har man fått tag på den, varit grymt efterlängtad sen den rätt mediokra Escaping Your Ambitions. Låter riktigt riktigt bra! Ni som haft first-class riot i högtalarna sen den släpptes kommer inte att bli besvikna. Har bara hunnit lyssna igenom den 3-4 gånger och har hittills inte hittat ett enda svagt spår.

Bland favoriterna: First-Class Riot, A New Chance, Miami, The Last Dance!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-13 10:48
Onsdag!

Jag förstår inte riktigt Escaping... Var det bara ett litet fult trick för att sälja några skivor och tjäna några tusenlappar lite snabbt?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-13 11:15
Escaping Your Ambitions var ju jättefin, jag förstår inte hur ni kan di9ssa den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-13 11:52
floppen, de skulle helt enkelt sparat några av de bästa spåren från den och kört lite mellanspel på A New Chance. För den var inget vidare på egna ben.. Fast sen är inte just den sorten instrumental musik min kopp té heller.

2007-05-13 16:14
Neo Violence och 1981 är mina favoriter änsålänge.     
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
Manager

2007-05-13 17:08
Hela skivan är underbar, spelas om och om!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-05-14 00:09
Kan inte annat än att hålla med, låter riktigt bra det här.

2007-05-14 00:13
Sjukt bra verkligen, looking for gold är ju helt klockren, jävligt kul att jämföra med demoversionen. Vilken skillnad! Hela skivan är grym rakt igenom.

2007-05-14 01:26
Det här gillas skarpt!

Tror jag lirade den 10 gånger i rad under gårdagen typ.

2007-05-14 13:03
systersara

Varför skulle det vara så extraordinärt?

2007-05-14 18:18
Hey, jag frågade bara eftersom du påpekade det. No need to dryga.

2007-05-14 21:04
Vinyl utgåvan är tydligen på vit vinyl, läckert!
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-14 22:35
Jag har beställt Escaping Your Ambitions, A New Chance vinyl och First Class Riot 7" nu:) Hittills harj ag lyssnat på musikvideo-filmfilen i Quicktime om och om igen, snart slipper jag det.

Vad tyckte ni om 25 Years And Running vs. Nowhere To Hide? Jag tyckte demoversionen var bättre, mest eftersom de har plockat bort synthblåsmelodin som jag tyckte var själva grejen med låten. Hur står sig Looking For Gold-demon mot den nya versionen?
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2007-05-14 22:36
Apropå koranbönen är väl folk redan upprörda sedan Fatwa-spektaklet, undrar hur folk tar det här.
jewelheist.tumblr.com

2007-05-15 12:38
detta är fan fett

2007-05-15 13:51
kan inte ngn droppa listan med låtarna + antal minuter på varje. har lite extralåtar på skivan, för det ska ju bara vara 8? jag har 11. vill bara veta ordningen och så, vore schysst!

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-05-15 15:16
tankade den nyss och har lyssnat igenom halva skivan och detta va fan bland det bästa jag hört på länge!
Anima Sola

2007-05-15 16:49
pajson

www.cdon.com
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-15 17:35
Meh, sunkigt att gräva upp Looking for Gold, även om de antagligen gjort om den, och även om den är bra.

---

Heh, dessutom gnällde just en av mina kollegor över att alla Göteborgsband vars CD jag släpar med till jobbet gör alldeles för korta plattor så att jag måste springa och byta hela tiden :)

2007-05-15 22:02
midas

jag kollade där men hittade inte hur mng minuter varje låt består av. mina låtar heter liksom ingenting på datorn, gillar inte att det är så, vill ha det uppstyrt.

2007-05-15 22:36
Something special - 4:14
Miami - 4:14
First class riot - 3:26
A new chance - 4:34
The last dance - 4:15
Looking for gold - 3:37
Neo violence - 4:11
1981 - - 4:04
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-15 23:28
är du säker? av 11 låtar är det bara 1 på över 4min. Haha vafan har jag för ngt egentligen :S

2007-05-15 23:29
Inte vet jag, tyligen har du inte köpt skivan i alla fall. ;)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-15 23:35
Ojoj! :)

Jag är fö rätt korkad nu. Har suttit och kollat på fel TTA-skiva och inte fått ihop det alls. Åh. Skyller allt på febern! Nåväl, bara att fixat!

2007-05-15 23:37
Haha, ja du. DET kan förklara saken. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-15 23:44
haha, det är inte lätt! Ändå tittade jag på skivans titel ett antal ggr och tyckte att det passa in på A new chance.

2007-05-15 23:47
Gå och lägg dig! :P

I morgon kommer den, yes! Dock så lär jag inte få min vinyl jag beställt så jag får väl lyssna på sånna där mp3:or :\
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-15 23:49
Gå och lägg dig själv! :D

Klaga inte på mp3:or, fungerar ju väldigt bra :) Fast det är klart, roligare att ha skiva/vinyl hemma.

2007-05-16 12:30
99 spänn på megastore.se

2007-05-17 09:44
Så, nu har jag den liggandes här hemma.

Jag hade ju rätt i att Looking for Gold inte var nån höjdare, mycket sämre än demo-versionen var den också.

Jag tycker faktiskt inte att den här plattan kan mäta sig mot debutalbumet, och jag undrar om inte Make it Happen för alltid kommer vara deras största stund.

Men, med det sagt, så måste jag säga att Neo Violence är en sån jävla bomb. First Class Riot och Something Special är också så jävla bra. Miami och och 1981 känns som fillers (på en 8 spår lång platta! Latmaskar!). A New Chance och The Last Dance är bra, men inte riktigt bra.

På det hela taget hade det blivit en riktigt bra EP. Nu är det ett okej album.

2007-05-17 14:04
Midas: Vart köper man den på vinyl i sthlm?
Forumsignatur <br>

2007-05-17 14:06
Zuky

Skulle tippa på Recordhunter eller Pet Sounds, de är väl de två skivbutikerna jag känner till med vettigt utbud men finns säkert fler. Dock verkar det inte som att den är ute på vinyl ännu - väntar fortfarande.

Det kanske är tur att jag inte hört Looking for gold - demo version, då jag tycker det är en rätt bra låt på skivan. Jag saknar lite mer drag, skivan känns väldigt lugn men annars är den riktigt trevlig.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-17 14:12

Midas: Kollade på blenda. Där stod det att det var svart press nu? Skumt.

Looking for gold är skön.

Forumsignatur <br>

2007-05-17 14:16
Jag ser den inte på Blenda, menar du inte Escaping... ?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-05-17 19:10

oooh . jag kan se detta bli en ny jyllandsposten och de branner flanellskjortor och hugger baseballtran i mitten.

Moderator

2007-05-17 20:37
hahaha.

sjukt bra. kollade in den lite tidigare i eftermiddags, tyckte det var sådär men sen har jag kommit på mig själv med att startat om massor av gånger. det är sjättegången den går nu... riktigt bra. jag kommer sitta på hultsfred och skråla first class riot vid bandaren...och jag kommer ha en jälva massa sällskap.
klockren skiva inför sommaren.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-05-18 12:26
21 år och hultsfred!! stabilt!

2007-05-18 16:02
Bara för den kommentaren ska JAG åka till Hultsfred och ägna hela festivalen åt att läxa upp småungar och sno deras små sittstolar.

2007-05-18 16:20
Sittstolar? Låter väldigt mystiskt
jewelheist.tumblr.com

2007-05-18 16:30
Tja, well, när jag var yngre och var dum i huvudet nog att tycka att lera, stenålderstoalett och ljummen folköl är the shit; så brukade vi sno sittstolar och bandare av alla hela tiden. Jag bara antog att man gör så fortfarande.

2007-05-18 16:31
Nej, jag är dum i huvudet. Jag menar ju för fan inte sittstolar, jag menar fällstolar. Och därför låter det mystiskt med sittstolar. Jag bör alltså avlivas här och nu.

2007-05-18 16:46
Jag gillar TTA musik mässigt, men bara för att den ena i bandet är en dryg jeevla fitta så känns det otroligt jobbigt för mig att lyssna på dom... ahh..

2007-05-18 17:13
Bara den ena? Jag trodde båda var dryga fittor?
jewelheist.tumblr.com

2007-05-18 18:51
Är man för gammal för att gå på festival när man är 21? Jag skulle aldrig släppa iväg mina kids på något sånt ifall de var 16 i alla fall. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Moderator

2007-05-18 19:00
haha vafan, jag gillar när man får den typen av kommentarer från sextonåringar. tta känns jävligt hultsfred, och dem kommer skråla i var varannans bandare.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-05-20 15:56
Ärligt, så kan det här vara sommarens stora hit. Ni som missat spelnigarna i sthlm och gbg, ni har missat ett skådespel och en uppvisning som inget annat band kan skapa. I göteborg så var scenen full av dansande människor innan dom äns hade börjat spela. Let´s go fucking disco!

Neo violence är i särklass den bästa låten. Ett steg i helt rätt riktning. Det många verkar glömma är att TTA är mer konst än vad det är ett band. Allt dom gör från hemsidan till escaping your ambitons är en del av något. Det hänger liksom ihop.

Nu snöar jag iväg är fortfarande lyrisk sen i fredags
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2007-05-20 16:31
R0feman: Berätta lite mer om GBG-festen!
jewelheist.tumblr.com

2007-05-20 16:39
vet inte riktigt vad man ska säga, spelningen bytte plats typ 2 timmar innan insläpp,tack vare att en idiotiskt city repporter inte kunde hålla käften om att det skulle vara en svartklubb. Så efter lite runt ringande så fick man reda på vart det skulle vara. Kommer dit prata lite med Erik om hur det hade varit i sthlm(han berätta att dom var tvungna att betala istället för att få betalt för att scenen gick sönder) och fall dom skulle spela överhuvudtaget vilket han inte heller visste. Precis när spelningen har börjat vilket dom startar med Make it happen så är scenen full med folk. Erik åker av efter 30 sekunder och måste gå iväg och lämna sin gitarr(?)vilket resulterar i att han inte kommer upp på scenen igen. Henning står och skyddar dj båset och något som ska kallas vakter puttade omkring folk genom 5 låtar sen avslutar dom det med någon nittotals hit vilket jag inte kommer ihåg vilken det var. Men det var galet och magiskt. Den här spelningen slår deras legendariska spelning på Filmfestivalen för 2 år sedan.

Går rykten om en ny spelning
inom en snar framtid hurvida det stämmer eller inte vet jag ej.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2007-05-20 17:25
R0feman: Hehe, låter galet men soft!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2007-05-20 17:38
R0feman: Fan vad tråkigt att de fick betala för att deras publik pajar scenen.

Låter galet det där! Undrar vad som händer härnäst
jewelheist.tumblr.com

2007-05-20 19:50
Jag har hört något om Accelerator, någon som känner till?
jagvillocksåhaenblog.com