I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tyngsta låten ngnsin?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-02-18 19:29
fantalight P15

ja.. neurosis, isis, k(h)oma etc... det är rätt tungt imo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-18 19:35
ok. Då antar jag att mina senaste låtar som jag snart ska spela in är Post-HC. Vi får se om det blir något av det projektet eller om det barkar. Jag har bara hört en enda låt av CoL men det är fan det bästa jag någonsin hört. Jag har mängder av gånger tänk beställa Salvation, men den är alltid så jävla dyr!!!!
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-02-18 19:37
fantalight

alla cult of lunas plattor kostar 99:- på cdon.com nu... nya plattan somewhere along the highway släpps i april.. smakprov på .com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-18 19:41
hmm. Ok. MEN FAN!!! jag ka inte beställa från cdon! mamma har reggat ett konto för lääänge sen som ingen minns passet till, och jag tror pappa har betalningsanmärkning ett halvår till. Och ja, dom har 18 årsgräns för reggning där. Men jag får väl fråga ifall nån kan "Köpa ut" åt mig :D
Just born to die

2006-02-18 21:05
Herregud , Cryptopsy - Grave of the fathers Jag lovar !
Hmja ?

2006-02-18 22:04
ang sjuka taktbyten i metal, Strapping Young lad har jag bara hört typ en gång, men dom var ganska jävla sjuka om jag inte minns fel. Jävligt aggresiva och hårda, grym growl, grymt gitarrspel och jävligt konstiga keyboardsamplingar och skit!

Såg bara på videogoogle dock :P Kvaliteten är typ sämre än farfars stenkakor från 30talet. Menmen, Man får iaf en uppfattning om hur det låter.
Just born to die

2006-02-19 10:11
Vinterstork:Första plattan, "Strap it on", är deras mest noise-rockiga och hardcore platta, grym som fan även om produktionen är väldigt rå och punkig. Andra skivan Meantime var deras storbolagsdebut och känns mer metal, mer pga den rena produktionen och mindre rundgång och oväsen men är ändå jävligt bra. Skivorna efter det är inget att hänga i julgranen även om många gillar "Betty"-plattan men jag får hemska nu-metal/radio.grunge vibbar av många låtar...

2006-02-19 10:22
För mer grym post-hardcore/noiserock så kolla in mycket av musiken som släpptes av skivbolagen Touch&Go och Amphetamine Reptile i slutet av 80-talet/början av 90-talet. Får en känsla av att många av dagens kids missat de banden eftersom skivorna är svåra att få tag på men det mesta finns tydligen på eMusic och itunes nuförtiden även om de är omöjliga att hitta i skivaffärer. Kolla upp följande band:

Jesus Lizard (Bara deras skivor på Touch&Go-deras storbolagsskivor var kassa och mesiga i jämförelse)
Unsane
Melvins
Cows
Today is the day
Big Black
tidiga Urge Overkill (innan de blev retrorock och Pulp Fiction-kändisar)
Tar
Shellac
Butthole Surfers (innan 89)
King Snake Roost
Lubricated Goat
Slint (mer meditativ post-rock)
Boss Hog och Pussy Galore (blues-noise, bara bra innan 93)
Surgery (Hellacopters-rock möter noise/hardcore)
God Bullies
Bastro
Bitch Magnet

Alla dessa band var toppen mestades av tiden...

2006-02-19 10:23
Glömde Hammerhead...

2006-02-19 11:32
Sepulturas - under a pale gray sky skiva är lite i den stilen. Det är alltså live. Sepultura live är fan så mkt bättre.
Just born to die

2006-02-19 14:00
Här finns mycket smått och gott.
Riktigt tunga grejer.

www.soundclick.com