tyngsta låten ngnsin?
Vilken är det tyngsta jävla låten du någonsin hört? observer att vi snackar TYNGST här. Inte snabbast eller brutalast. Sabbath är och förblir världshistoriens tyngsta band. Så är det bara. Electric Funeral och iron man är så jävla tunga.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
haha...kul att du svarar på frågan i första inlägget...men nåja..jag tycker att meshuggah är liiiiiiiiiiite tyngre än black sabbath..för att inte tala om Sunn0)))
•pave paradise•
Meshuggah är inte tunga. Dom är konstiga och brutala. Sunn0)) har jag aldrig hört. men jag är ganska säker på att dom är tunga. Sepultura är jävligt tunga också.
har man 8strängade gitarrer så är man, ENLIGT LAG, tung.
•pave paradise•
The 69 eyes Dom e väll tunga xD mohahahaha! =p
WoooP!
Allt med Boris.. Tyngre än så blir det fan inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
när jag menar tungt så menar jag alltså Doomtungt. Inget annat.
Brodin1 P17 sa det, mmbop eller vafan den heter slår allt
så är det med det som det är med det som är.....
P A N T E R A Fuck yeah. Suicide Note pt. 2 är fan läskigt tung. Speciellt om man lyssnar på pt. 1 innan =D.
A Profound Hatred of Man
Pantera - Walk Blir inte tyngre enligt mig, hårdare, snabbare osv. finns ju men inte TYNGRE
RE SPECT WALK ARE YOU TALKING TO ME? ARE YOU TALKING TO ME?
Snabbhet har föga med tyngd att göra dock, det tål att poängteras :)
Look with your own eyes - See with your own mind
Hangaround
2006-02-15 16:59
Slipknot - get this Eller nån låt med Six feet under kanske? =)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Alltså Sepultura - Cut Throath... Den är tung som fan. Inte doomtung men groovig och helt enekl grym.
cradle of filth - nymfetamin
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
handsomeboy modeling school feat El-P & Alec Empire - Megaton B-boy 2000 att lyssna på den låten och sen säga nåt annat är så bull att göran skytte framstår som ett orakel i jämförelse
JonErik P22 om det är hiphop så är det inte tungt.
lagbrott P60 lol. Klassisk extremsellout.
Sepultura - Territory
A NOMAD, SPEAKS TO THE WORLD WAR FOR TERRITORRY!
Pentagram - Sign of the Wolf.
Några av PRODIGYS låtar! det är tyyyyngsta!!
Komogant jo, men den låtenär det tydligt at man skrivit för att det ska bli en hit. Ta in en kvinnlig klassiskt skolad sångare, överproducera låten och till råga på allt skriva en übersmörig ballad. Ja, det ÄR sellout om du frågar mig :P
Rammstein- Mein herz brennt. Fy för fan. Tyngre blir det inte. Eller Chaos A.D med Sepultura
Esox Lucius
rammstein är så jävla tunga.
DEATHSPELL OMEGA - Carnal Malefactor är tyngst. hela "si monumentum requires, circumspice"-plattan knäcker allt ni andra har nämnt. fast Sunn0))) kommer på en hedervärd andraplats.
pang på pungen i portugal
Komogant ja det gör man. Och den är skriven för att tjäna pengar. Kanske inte från början, men isf har någon skivbolagsgubbe sett till att ändra på originalet.
Who has won? Who has died? BENEATH THE REMAINS!!! Sepultura är också jävla tunga....dom va iaf. Hatebreed, Throwdown, Bury Your Dead och Martyr A.D. hamnar också högt upp på listan.
A Profound Hatred of Man
Memphis will be laid to waste och The shotgun message är vråltunga
A Profound Hatred of Man
Förresten: Battery- Metallica, Know your enemy- Rage Against The machine!!
Esox Lucius
Sunn0))) och inget annat!
•pave paradise•
som några redan sagt, Pantera -Walk och Pantera - Fucking Hostile
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
converge - jane doe där snackar vi tung
Angel Dust - Bleed, inte snabb, men melodisk och tung!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Kurupt - On onsite Tyngst i Rapgenren iaf.
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson
Atreyu - A Song For the optimists, seriöst fixa den.
Men vad fan, Sepultura är väl inte tunga. Thrash är hårt och ettrigt men knappast tungt. Själv tycker jag melvins kan vara löjligt tunga, kolla in låten Boris på skivan Bullhead (så tung att ett tungt band tog sitt namn efter den) och första spåret på Lysol/Melvins-plattan (vet inte vad den heter, låtarna har inga titlar på den och alla hänger ihop som ett spår). Första 10 minuterna är ett enda supertungt ackord som vibrerar i stil med Sunn0 och earth och såna band och sen kommer supertunga låten igång. Eye Flys är en annan löjligt tung Melvins låt. Annars är första Cathedral-plattan (Forest of Equilibrium eller nåt sånt) jevligt tung. Vad gäller Black Sabbath så är ju tyngsta skivan tveklöst "Masters of reality"; Into the Void och Lord of this word är satans tunga. När det gäller att kombinera tyngd med groove så har fortfarande inga gjort det bättre även om Kyuss kom nära-kolla in "Gardenia" på "Welcome to skyvalley"-plattan...
Vad gäller Sunn0, Earth, Khanate och såna "band" så får jag mer ambient känsla än tung-känsla av dem men rent objektivt är det ju givetvis svårt att bli tyngre...
jakob nyare sepultura är inte thrash. Elelr dom är ganska så thrashiga, men jag skulle nog inte riktigt definiera Roots som thrash.
Inte jag heller, det är nån slags nu-metal/Helmet/thrash/groove-hybrid. Tycker ändå inte det är så tungt, kräver en viss "släpighet" i groovet för att kalla något tungt, det räcker inte med nedstämda gitarrer...
Såg att nån nämde "Beneath the remains" och där var de ju 100% thrash...
Aqua - barbie girl .. den är ju råcool ..
jakob för det första, Helmet? Vad är det :P? Men den har dock en del tunga partier. Även om den inte är släpgroovig så är den ändå liksom tunggung groovig. Att hålla på och försöka sätta in band i fack är förövrigt ganska onödigt. Men det tycker du nog också. Särskilt ett band som sepultura. Dom går ju inte att sätta in i ett fack. Det är det som är bra med dom.
fantalight P15 me den menar jag alltså Roots.
fantalight:Helmet influerade i princip vartenda neo-thrash/nu-metal band i början av 90-talet. De (och Prong) var de första att spela det där nästan maskinlika, disciplinerade, nedstämda mid-tempo riffandet. Lyssna på första plattan "Strap it on" som kom '90 och jämför sen med hur andra metal-band lät vid den tiden (Helmet var iofs inget metal-band då utan snarare noise-rock/post-hardcore). Två år senare och du har Pantera, Sepultura och så löjligt många band som kör en metal-variant på samma grej. Kan hända att Sepultura fick det från Fudge Tunnel (som de turnerade med) men FT var en ren Helmet rip-off...För att inte tala om alla nu-metal band som borde ge Page Hamilton royalties...
"maskinlika, disciplinerade, nedstämda mid-tempo riffandet" lol, det låter fan som mina psykedeliska metalprojekt :P fast + högst 3 ackord, nästan inga refränger, inga riktiga låtstrukturer, montont och jävligt mycket dist, phaser och reverb. Så låter min musik :P Fast jävligt oteknisk, slarvig och med programmerade trummor.
slayer är tungt
är det mig eller åskan du är rädd för?
jacob Helmet låter intressant som satan... diggar post-hc & noicecore etc. men aldrig ens hört talas om helmet >.<...nån skiva du kan rekommendera?
alltså Post hc och Noisecore, vad är det typ? Breach och Cult of luna?