I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur kunde Beatles vara så bra?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-10-30 20:23
tompabompa: och det där ska föreställa högstadiediscomusik? är du helt bakom flötet eller vad? förresten: vad vet du om musiken jag lyssnar på? det där är tre av kanske 164135735146146456156134561 band som jag lyssnar på. btw, jag spelar ett antal intstrument, hört talas om inspiration från alla håll? eller mångsidighet? eller allätare?
•pave paradise•

2005-10-30 20:59
seriöst: vafan snackar du om? vafan har det med beatles att göra? vafan har min musiksmak med dina idiotiska kommentarer att göra?
•pave paradise•

2005-10-31 00:02
tompabompa P19

Skallig? Skilj på rakad och skallig :D
Du är hur som helst bra underhållning min vän, mycket bra underhållning :)
Frågan är vad du försöket uppnå... hmm ^^
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-10-31 07:52
Ja det låter som ett projekt nästan i samma klass som detta ^^ Lycka till!

2005-10-31 11:40
tompabompa: så du lyssnar inte på band som "människor i yngre tonåren gillar"?
•pave paradise•

2005-10-31 13:43
jag har läst igenom dina inlägg nu tompabompa och dina åsikter om musik är ren och skär idioti.

ja, kunde inte sagt det bättre själv.
•pave paradise•

2005-10-31 17:29
Seb1
Du visar väldigt stor okunskap i ämnet, för det första att du nämner Aretha Franklin som musiker (hon är sångerska, inget annat), i synnerhet när du gör det till en fråga om svarta/vita.

Flera av Aretha Franklins största hits var ju skriven av vita, tex "Say a little prayer". Det blir ännu löjligare när beatles är ämnet eftersom hon även gjorde covers på beatles.

Om Beatles (paul framförallt) gjorde en pastish på någon musikstil så är det 20-30tals swing.

Lady_In_Red F21
Det som jag tycker skiljer beatles ifrån andra band är att de hade förmågan att hela tiden gå vidare i utvecklingen, skiva efter skiva. Samt att varje låt, ifrån Rubber Soul och framåt, verkligen är unik. Ingen påminner om en annan.
"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"

2005-11-01 03:13
sgt.pepper är en överskattad jävla pissskiva! kan ingen fatta det???

let it be är och förblir pophistoriens number one.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-11-01 03:18
angående diskussionen kan jag tillägga att jag för något år sen såg en spelning med fyra svarta män i medelsåldern som körde beatles covers iklädda gamla 60 tals kläder. detta var bland det mest bizarra ja gsett. men vafan hade inte beatles + alla andra vita musiker tagit creden för de svartas musik hade ju troligen scenen idag bestått av en majoritet av svarta. så min syn var fan inte så jävla bizarr om man väl tänker efter. det var inte de som var på fel plats. det var vi.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-11-02 03:09
var ej heller det jag påstod. menade bara att om världen inte varit så rasistisk så hade troligen inte de vita dominerat pop/rock scenen. äsch jag utryckte mig sluddrigt ja gavr fan trött.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-11-02 05:56
ja, eller sluta dela upp allt i hudfärg och se individen istället
http://www.kommandot.se/wp/

2005-11-02 08:22
Nej nej! Hudfärg är det viktigaste!!!!!!!11111oneone

2005-11-02 11:43
C'mon i princip allt Paul skrev var ju crap. Jävla barnlåtar som slog igenom av samma anledning som schnappi och hej hej monica slår igenom idag. Ok John gjorde en del riktigt bra låtar men vafan!! Precis som det var nått att sätta emot tex Rolling Stones.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-02 13:03
tassel
Jävla barnlåtar
Vet du ens vilka låtar som Paul har skrivit,, Helter Skelter, Sgt Pepper etc.

"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"

2005-11-02 20:09
jag trodde alla var överens om att beatles är världshistoriens mest överskattade band.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2005-11-03 02:22
enligt min egen mening skrev george så jävla mkt bättre låtar än paul. paul är inget annat än en sorglig gubbe som gifter sig med 24 åringar hela tiden. vart är världen på väg?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-11-03 12:11
De var inte bra! :D
 SHU!

2005-11-04 00:26
Att inte gilla en musikstil är en sak. Det kan jag förstå, men att inte inse att Beatles var ruskigt bra och stilbildande i sin genre, det visar bara på att man är totalt utan musikalitet.

Tydligen finns det rätt många omusikaliska människor här !

2005-11-04 10:31
har ni lyckats att göra detta till en fråga om hudfärg också? :S
•pave paradise•

2005-11-05 20:36
Jag tror att Beatles ko0mm i rätt tid. Folk behövde ett nytt band eller en ny artist som gjorde grymmt bra musik och spred glädje vilket jag tror att Beatles gjorde. Samma sak var det med Michael Jackson på 80-talet. Men jag har aldrig gillat Beatles så värst mycket men visst dom har bra låtar.

Att jämföra Beatles med alla dessa pojkband är som att jämföra Elvis storhet och Idol Ola's.

Dom skapade allting själv, hela grejer men musik var inte likadan då som nu. Nu skriver inte många av dessa pojkband sina texter själv eller producerar nåt själv. Det ända dom har är utseendet och en ok röst. Resten sköts av andra. Det finns så klart undantag. Har dock också hört att Elvis inte ens skrev sona texter. För mig förknippas Elvis musik med raggare.

Stör mig också på att Britney Spears kallas Queen Of Pop. Komm igen nu vad har hon betytt för musiken igentligen visst hon har väl inspirerat många unga tjejer med sin musik o.s.v men hon har ju knappt skrivit sina texter själv inte proddat nåt. Hon har bara fått allt uppdukat på bordet och sedan sjungit och spelat sexig. Hennes bästa låtar är gjort ju gjorda av andra. Det är inte en som kan kallas Queen Of Pop. Den ända som kan kallas det är Madonna. Jag tycker att hon e kass men hon har varit med länge i gamet och kan sin sak. Men om det blir bra eller inte är en annan sak.

Seb1

Bra skrivet, du glömmde dock att lägga till Stevie Wonder, en grymm prick det där.

Om jag får säga mitt så är Michael Jackson den största musikern nånsin.

2005-11-06 12:38
Varken Elvis eller Michael Jackson skrev alla sina låtar själv. Inte beatles heller för den delen.

2005-11-06 18:46
Vikse P24

Elvis skrev väl inte ett skit själv däremot skriver Jackson 95% av alla sina låtar är är med och proddar dom eller proddar dom själv...

2005-11-07 19:57
LSD är nog den största inspirationskällan tror jag väl (iaf vis sgt pepper tiden).. att säga något annat är som att påstå att jorden är platt..