oh..converge skulle inte sitta helt fel..skulle vara fett att se
•pave paradise•
Det var inte helt fel heller.. :) Folk stage divade när de gick upp på scen och snabb-soundcheckade liksom.. Då vet man vad man har att vänta sig liksom. Och mycket riktigt fortsatte det i samma tempo. Headwalks osv.. Underbart
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
såg du de under youfailme-turnén?
•pave paradise•
Jeps.. 16 mars i år, för attvara exakt. hehe
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
och fireside och moneybrother också...det var rätt kefft dock
•pave paradise•
Mer eller mindre Kronologiskt: Dr Alban 93 Prodigy 96 Di Leva 96? Beastie Boys-Globen (Roterande scenen) Rootvälta 98 Fattaru 99 Dead kennedys 97 LoopTroop 99 Thåström 99 Hell On Wheels 00 USCB Allstars 00 01 02 03 05 Fireside 00 Wannadies 01 Bob Hund 01 Turbonegro 01 Moneybrother 01 Hellacopters 01 Max Romeo 01 Christan Kjellvander 02 Turbonegro 02 Saian supacrew 02 Blur 02 Turbonegro 03 Desmond Dekker 04 Club Killers 04 05x10 Dizzie Rascal 05 Detroit Cobras 05 Jon Spencer Blues Explosion 05 Detta var ett axplock vid närmare eftertanke.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bästa 2 konserterna var lätt scratchperverts på cargo i london & amon tobin på dour i belgien. jeff mills dj jaga jazzist hexstatic the herbaliser (live band) system d dj friction feat sp:mc dj hype feat daddy earl sud sound system & bag a riddim band kaly live dub jim murple memorial u-roy + frankie paul + lloyd park's'we the people band aba shanti soundsystem blues explosion roots manuva the roots Dj krush blackalicious sage francis dj yoda goes to the movies alec empire little brother rahzel & dj js1 sayag jazz machine sole desmond dekker 13&god (the notwist vs themselves) TAPE Erik Malmberg Fukt Audiobullys Dizzie rascal fatboy slim The hives Korn Danger mouse Numb Raised fist Luke Vibert Wu tang clan Hulsfred ´02 Hulsfred ´03 Hulsfred ´04
pop full a beer
machine head-04 danzig-05 soulfly-05 jeru the damaja-02 hmm det var fan inte så många:D
corpses all hang headless and limp bodies with no surprises and the blood drains down like devils rain we`ll bath tonight./SKULLS/misfits
Dag Vag!!!!!! Plus massa band som jag inte minns.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
plus att min ukulele är signerad av Silversurfarn. Och min ukulele gigbag är signerad av alla andra i dagvag
Såg micke & molle live i sälen på afterskin!
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Fucking ZEGOTA var svinbra nu i helgen! Se dom om ni har chansen!
Better active today than radioactive tomorrow
fantalight det är inget jämfört med att min gitarr är signerad av självaste Danzig
vad säger jag...nicke o molle heter dom ju...eller nåt
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Skivsamlare
2005-09-20 14:18
Hultsfred2005 Immortal Technique M.I.A Looptroop Apan Snoop CK Ison & Fille Paragon Highwon Hultsfred2004 The Roots Dilated Peoples Svenska Akademien Promoe Organism 12 Petter Randy Meshuggah Alicia Keys Mary J. Blige Pixies Hultsfred2003 The Streets Looptroop Audioslave Massive Attack Peshi ft. Bodysnatchers Queens of the stone age Timbuktu m/ Damn! Buju Banton Flint MBMA In Flames Ölandroots2005 Svenska Akademien Kultiration Dubadown Rootvälta Livelihood Moambessah Ska´L Man Daddy Boastin Malmöfestivalen2005 Svenska Akademien Looptroop Laleh P3Popstad2004 JKPG Promoe TLK Enstaka konserter 2005 Rootvälta .. minnet lär svika, och orken att skriva ner likaså :) Bästa spelningarna , som man jämt kommer komma ihåg: Hultsfred2003 The Streets Massive Attack Looptroop Audioslave Hultsfred2004 The Roots 04 Promoe 04 Hultsfred2005 Immortal Technique 05 Svenska Akademien 05 M.I.A 05 Looptroop 05 Apan 05 Ölandroots2005 Svenska Akademien Kultiration Malmöfestivalen2005 Svenska Akademien
Yes! In Concert — For the love of music
besserwisser1 F16 glen danzig är bara en elak dvärg. Silversrufarn är världens coolaste hippiefarfar.
jag pallar inte rabbla alla.. (kommer inte ihåg alla heller för den delen) men några som kan vara värda att nämna är. Beastie Boys - Globen (roterande scenen, hehe) Bob Dylan - Lolipop Beck - Lolipop Against Me! - Kafe 44:a Bad Religion - Arenan Giant Sand - Kägelbanan the Slackers - Augustibuller 2005 Massive Attack - Vattenfestivalen Lou Reed - Cirkus bästa då? Against Me! & Giant Sand..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Mora träsk...
www.soundcloud.com/hybrismusik
jag vill se against me! och converge!
•pave paradise•
farsan har sett Elvis Live i Las Vegas!!!
tut!
slipknot 2004 (hovet) slayer 2004 (hovet) slipknot 2005 (hultan) slayer 2005 (hultan) Marliyn manson 2005 (hultsfred) the haunted loop troop och massa svensk rap
skojjainte
The Datsuns (Göteborg, Hultsfred) The Hellacopters (Göteborg, Hultsfred) Flamin Sideburns (Göteborg) Turbonegro(Göteborg, Hultsfred) Kiss (Göteborg) AC/DC (Göteborg) Metallica (Göteborg) Looptroop (Hultsfred) Latin Kings (Göteborg, Hultsfred) TSOOL (Göteborg *3) Håkan Hellström (Göteborg, Hultsfred) Bob Dylan (Göteborg) Jon Spencer Blues Explosion (Göteborg) Prodigy (Göteborg) Queens of the stone age (Hultsfred) JmhyHaze Beatbox (Göteborg *2) Audioslave (Hultsfred) Friends of Dean Martinez (Berlin) Sophie Zelmani (Göteborg) The Wannadies (Göteborg) Whyte Seeds (Göteborg * 3) Cato Salsa Experience (Hultsfred) Electric Eel shock (London) Bomtown Boomerangs (London) Dandy Warhols (värdelöst, Hultsfred) Martin McFaul (Göteborg) The Raveonettes (Hultsfred) Bob Hund (Göteborg) Thåström (Göteborg) The Hives (Göteborg,Hultsfred) Sahara Hotnights (Göteborg) Teddybears sthlm (Göteborg) De bästa konserterna i fetstil
Misguidedangel: Jag har hållt i Hagströms gitarren Elvis spela med nån gång i Vegas!
Rock is not dead!
fantalight skitsnack! glenn danzig är kung!
iofs är glenn danzig evil elvis-
oj, jag är lite stolt över min lista.. :) ok, riktigt bra konserter i fet stil.. hiphop : People under the stairs de la soul, gravediggaz, rakim, wu-tang, N.E.R.D., blackalicious, MHZ , snoop dogg, dizze rascal , wiley, el-p & aesop rock , danger mouse, breakestra, genius+masta killa beenie man, saîan supa crew , rjD2, Xzibit, sole, asian dub foundation, dj krush, mr lif & akrobatik, puppetmastaz Reggae: the wailers, barrington levy, gregory isaacs, gentleman , sly & robbie, linton kwesi johnson, dennis bovell pop/indie etc flaming lips, belle & sebastian, bright eyes, björk, mogwai , aphex twin, godspeed! you black emperor, sigur ros, my favorite , hidden cameras, mono, Mum , efterklang, pixies, squarepusher, the microphones , will oldham, le tigre, chicks on speed, the pipettes , yo la tengo, khonnor, four tet, do make say think, berg sans nipple övrigt: (inget av följande var särskilt bra förutom afro-cuban allstars): afro-cuban allstars, marilyn manson, turbonegro, life of agony, blur, chemical brothers, basement jaxx, fatboy slim, green day, rancid, NOFX, iggy pop, audioslave, raveonettes, suede gubbrock (hehe): paul mccartney, rolling stones, beach boys, black sabbath, van morrison jag skriver bara mina utländska, har sett så jäkla många svenska band. av de band folk har skrivit är jag fan avundsjuk för att jag inte sett beck eller beastie boys och blues explosion. eminem hade vart roligt också.. konserter jag grämer mig över att ha missat: d'angelo, missy, rage against the machine, portishead, dexy's midnight runners, phoenix, salif keita, MIA, dropkick murphys, jon spencer blues explosion, jedi mind tricks, grandmaster flash. 2 artister jag MÅSTE få se: A silver mt zion och redman .
LOK , deras sista spelning, malmöfestivalen -03 tror jag det var, jäävla tryck på den spelningen.. Looptroop Bröder Glöder Svenska Akademien Kung Kodum Peps Persson The Almighty Bobby Knajhts MBMA Chords Timbuktu T.R Sebbe Fjärde Världen Ison & Fille
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Balzary P17: Jag har skakat hand med Bowie...
Inmateproduction jag har knipt bowie i gumpen
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
omg, JonErik, blir faktiskt lite avis på vissa du sett :D Flaming Lips och GYBE. GYBE! :$ antar att du inte sett allt i Sverige?
kichi
snacka inte skit om kungen fantalight!
Offspring - 2001 Foo Fighters - 3 december 2002 snart Coldplay - 7 november 2005
SHU!
Inmateproduction: Haha jag har inget att toppa det med:D
Rock is not dead!
Jag förstår inte folk som går och ser Red Hot Chili Peppers live, dom suger ju så jävla mycket. Och dom är kanske rockvärldens sämsta liveband.
helena_ F17 Flaming Lips såg jag i sthlm, munchenbryggeriet 2003. GYBE såg jag på musikens hus i göteborg 2002. Allt som är där har jag sett i Sverige eller på roskilde.. har aldrig vart på konsert nån annanstans typ. :) Outkast vore inte fel att se.. nån som sett dom?
För många att klura ihop en lista, men av någon anledning så toppas den av kombinationen av Legendary Pink Dots & Skinny Puppy i en gammal kyrka i A-dam 2004, antingen p.g.a. att det var en gammal kyrka eller p.g.a. för mycket sprit, eller så var det bara bra helt enkelt med en rätt dynamisk scenshow.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tore jag tycker inte det var något fel på dem direkt, är inte något vidare stort fan heller. de lät ju bra live. men sedan så älskar jag livemusik och får rysningar av att se i stort sett vad som helst, även om det inte är musik jag tycker om.. :) JonErik ballt, jag trodde inte alla de där artisterna hade spelat här/roskilde ens.. är så van vid att de flesta bra banden aldrig spelar i sverige (skandinavien öht) x_x amfetaminpsykos låter skitgrymt :D hade också velat se skinny puppy ;/
kichi
Nu är biljetter köpta till BRMC i gbg den 13/11!
You love New York / But New York don't love you
Värda att minnas: U2 - Ullevi '05 Stones - Globen '03 (?) Metallica - Münchenbryggeriet '97, Globen '99, Ullevi '04 Gluecifer - Västerås '04 Turbonegro - Hultsfred '03 The Streets - Hultsfred '03 Massive Attack - Hultsfred '03 Roxette - Globen och utanför nåt museum i Sthlm, för en jävla massa år sen... Cardigans - Bernts '03 (Releaseparty för 'Long gone...' plattan) U2, Gluecifer och Metallica '04 delar förstaplatsen, med U2 lite lite före. sen har jag ju sett lite diverse här och där, typ In Flames x5, The Crown x2, Cannibal Corpse, Dark Tranquillity, Blind Guardian, Hypocrisy x2, Dark Funeral x4, Looptroop, Audioslave, Hellacopters, Arch Enemy, Entombed x2, Psychopunch x3-4, Slipknot, TSOOL, The Haunted x3, Nasum, Amy Diamond osv osv
jag har sett en massa skit jag också. SONIC YOUTH bland annat, värdelösa live.
Jag har sett massa band, men dom enda värdiga att räkna upp är MILLENCOLIN och looptroop:D
snart: coldplay, bloodhound gang, system of a down+the mars volta
•pave paradise•
Coldplay äger:D
om man varit på festivaler har man ju sett så mycket. så jag nöjer mig med mina två bästa konsert upplevelser. David Gahan på hulsfred förra året, dansade men en skäggig herre som rev mig på kinden och sa att han älskade alla pga sitt glädjerus, och jag blev indragen bland hans kompisar under den sista låten, väldigt intensiva minuter. Pink Grease på debaser förra våren. var där med min praktikplats (EMI) för dom representerade gruppen. drack lite för mycket för snabbt, hamnar uppe på scenen mot slutet och får göra en snabb sorti för att slippa dom pinsamma efterdyningarna. och på hemvägen träffar vi en ännu fullare men mycket trevlig och rolig snubbe. en toppen kväll. hur spelningarna i sig var är obetydligt, det är ju en känslomässig upplevelse man söker.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Listar bara det som jag minns som roliagste upplevelserna Lee Perry Beres Hammond Skatalites Eskalator Peps Persson
hives outhud alkaline trio death from above pixies fatboy slim babyshambles the streets sohodolls mando diao audio bullys timbuktu counting crows marit bergman bring me the fucking riot man moneybrother sophie zelmani BRMC bob hund beatnuts doktor kosmos ed harcourt millencolin fattaru det är de jag kommer ihåg just nu, så det får räcka.
helena: vart såg du alkaline trio?
•pave paradise•
lhabia: På astoria i London. För någon månad sen.
på 2 veckor: Medina Afasi & Filthy ^^