Vad har ni sett live?
Right, simpel fråga - Vilka band har ni sett live? Och vilken var bästa spelningen? Vore kul att se vad folk har sett osv, om någon vart på samma spelning osv. ^_^ För mig har det varit följande: - Blur, Augusti 1999 - Staind, Februari 2002 - Gluecifer & Foo Fighters, December 2002 - The Mars Volta & Red Hot CHili Peppers, Maj 2003 - The Coral & Blur, Oktober 2003 Favoritspelningen, tveklöst Blur, både 99 och 03 ^_^
kichi
HIM för nån vecka sen.. helt underbart.
Fuck me, I am weak
Bästa: Michael Jackson på Stadion (Jetpack-ryggsäcken!) Beastie Boys på Globen (Roterande scenen!) Håkan Hellström på Nalen (Såpbubblor och Bjurman-hångel!) Sämsta: Lee Perry på Hultsfred (En legend föll...) Har nog varit på en sisådär hundratalet spelningar i alla fall, men jag är nästan alltid för full för att bry mig om vem som spelar så det fastnar aldrig riktigt. De ovan nämnda var innan jag började dricka så mycket, och de var skitbra :)
Tom Waits, Hammersmith, London, november 2004 Mars Volta, Brixton Academy, London, mars 2005 Pink Floyd, Live8 hyde park, London, juli 2005
Green day, Scandinavium Gbg - 3 juli 2005 Iron Maiden, Ullevi Gbg - 9 juli 2005 Kommer aldrig glömma dessa två!
Rock is not dead!
Helena - Är en aning avundsjuk att du sett både Foo fighters och Red hot.. Två av mina favoritband!
Rock is not dead!
ouff blir en hel del: Kultiration Svenska Akedemien USCB Allstars Looptroop Radio 69 Penalty Time Le Tigre Spider Crew Voice of 77 Totalt Jävla Mörker Timbuktu The Studs Joe Hellraiser & the Graverrobbin' Bastards The Haunted Randy Mustasch Death From Above jag är jämt på spelningar, har säkert glömt att rabbla upp massa band. men de bästa var: The Haunted Totalt Jävla Mörker The Studs Looptroop Spider Crew Randy
jusst ja, Tiger Lillies, Soho Theatre, London, juni 2005
ani difranco, frankfurt m.i.a., hultsfred tegan & sara, hultsfred
jag tar tillbaka allt jag skrev
KISS 2 gr Black Sabbath Soulfly Hellacopters sen massa små konserter
Har vart på ett hundrata spelningar, att räkna upp alla vore på tok för jobbigt. Men dom som jag tyckte stod ut var: Danzig - Arenan 2002 Black Sabbath - Globen 2005 Robert Plant - 2002
Omnia est Faeces
hultsfred 2002- rammstein, timbuktu, petter, millencollin, caesars palace, beatnuts m.m roskilde 2004- wu-tang, nerd, hives, fat boy slim, audio bullys, basement jaxx, blackilicious, beenie man m.m
- nu går vi och hänger oss - aa eller så gör vi inte det
Kiss (Första riktiga konserten) Slipknot (2ggr) Slayer (2ggr, en gång i samband me slipknot, en gång på hultan) Johan Fogerty System of a down Marilyn Manson Lite av Nine Inch Nails, tha haunted mm Per Gessle The Hives Bruce Springsteen säkert många fler ja glömt:P
Den här listan är nåt år gammal. Nya konserter som skulle platsa på listan är Anthony B 05 Muse 04 Gentleman 05 Jah Mason 05 Röyksopp 05 1. Massive Attack - Roskilde ’03 2. Israel Vibration - Christiania ’02 3. Rysslands reggaeelit - Moskva ’01 4. Pet Shop Boys - Roskilde ’02 5. Capleton - Stockholm ’02 6. Lee Perry - Malmö ’01 7. Metallica (Nothing else Matters) - Roskilde ’03 8. Asian Dub Foundation - Roskilde ’03 9. Sugarhill Gang - Malmö ’01 10. T.O.K. - Malmö ’03 För övrigt har jag nog sett över hundra andra konserter. De flesta på olika festivaler eller i skåneregionen. Listan baseras inte på själva framträdandet utan på min upplevelse. Många konserter hamnar utanför listan eftersom jag mått för dåligt eller sett för många konserter tidigare på dan.
oh, man blir ju riktigt avis på vissa av er ;-; (tom waits, NINE INCH NAILS, m.m.)
kichi
Volgobalt, kan gott tänka mig att massive attack = grymt ^______^
kichi
senaste jag var på var nog Jeans Team i sthlm i somras... annars har det mest varit festivaler och sådär, men jag har sett Hundarna från söder tre gånger också av nån anledning
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
helena_ F17 Det är den sjukaste upplevelsen jag haft i musiksammanhang. Var som i trans.
flores F17 DIO hade varit riktigt bröligt att se. Såg Manowar 02 men minns inte mkt av konserten. Polarna sa att det var grymt iaf.
More-10 Jag har hört att Jeans Team är asbra live, vilket jag inte alls kan föreställa mig. Vad är din åsikt om saken?
Black Uhuru - Summerjam 05 Groundation - Summerjam 05 Krs-One - Mondo 05 Anthony B - URF 05 Svenska Akademien - URF 04 Capleton - URF 04 Alpha Blondy - URF 04 Looptroop - Grand 02 Israel Vibrations - Summerjam 05 Magnus Uggla - Grindstugan 98 Min tio bästa utan överdriven speciell ordning. Det är alltså dom tio bästa som varit bästa upplevelsen för mig personligen.
Hmm, de största jag har sett är nog: Oasis (2 ggr) Red Hot Chili Peppers (+The Mars Volta) The Strokes Incubus Franz Ferdinand Wilco Audioslave Blur Queens of the Stone Age Phoenix Nine Inch Nails Danko Jones Sant massvis med svenska band och akter. Bland de bättre kan nämnas Jens Lekman, Moneybrother, Millencolin, Shout Out Louds. Men jag orkar inte rota i minnet så jag har garanterat glömt en del här :D Band jag vill se framöver: Doves, The Stills, The Coral, The D4, White Stripes, Bloc Party.. och bandet jag önskar att jag hade sett medan det gick: The Libertines
You love New York / But New York don't love you
U2 Bob Dylan Marit Bergman Svenska Akademien Timbuktu Looptroop Pulp Dark Funeral (Don't ask!?) Tha Liks Chaka Khan Angie Stone Claudia Acüna sen orka jag inte tänka mera....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Var för övrigt på samma Blur-spelning som dig, helena_ F17 , 1999 :) Och på Red Hot i globen..
980406: grymt :D jag var typ 11 år gammal på den spelningen, hahaha ^^ var där med pappa liksom, alla mina kompisar hade (har) kass musiksmak :<
kichi
hm.. Gluecifer och Foo Fighters (12/02 Hovet) Bombshell Rocks (Heartattack Tour 03) Alkaline Trio (Heartattack Tour 03) Thrice (Heartattack Tour 03) Looptroop (Heartattack Tour 03) Mike Vallely And The Rats (Heartattack Tour 03) Randy (Heartattack Tour 03) Rancid (Heartattack Tour 03) Mastodon, Slayer och Slipknot (14/10/14) New Found Glory och Green Day (19/01/05 Le Zenith, Paris) och sen Ayesha och Aválon i Kista några veckor sedan. bäst var Green Day, utan tvekan, tillsammans med Mastodon. Thrice och Alkaline Trio var rätt grymma de med av det lilla jag kommer ihåg från dem konserterna..och foo fighters är alltid foo fighters
•pave paradise•
Eksem P22 asbra är väl kanske att ta i, men tycker dom var helt ok man får ju passa på när tyskland kommer till sverige, fast verkade inte vara så många som delade den uppfattningen. var dåligt med folk
More-10 Jo men helt okej tror jag också att de är, men nån sa att de var verkligen bra live, liksom. Ja ja, det var spelningen på Street i Hornstull du var på va? Jag tänkte gå dit, men jag tror att det var nåt annat som lockade mer den kvällen... Domotic? Eller jag minns inte. Men det skulle förklara varför det inte var så mycket folk.
Iron Maiden (3ggr) Metallica Mötley Crüe In Flames Sonata Arctica The Hellacopters Kent (2ggr) Dio Thåström Hellfueled Crystal Eyes Within Temptation Black Label Society Hammerfall (2ggr) Megadeth Overkill m.m. Bäst var helt klart MÖTLEY CRÜE och alla MAIDEN-konserter!
Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.
Min bästa är nog Moneybrother (Katalin, april -05) med John Legend (Nalen, februari -05) som god tvåa. Jag väntar fortfarande på: Anthony Hamilton, Common, Michael Jackson (ofta!) m.fl
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Eksem P22 jo, det var på street... trodde dom skulle dra mer folk, men dom kanske inte är så stora i sverige ändå
helena_ F17 Haha, ungefär samma sak för mig, var 13 och hade ingen polare som insett vad bra musik var, så jag åkte dit själv och min morsa blev galen efteråt för att jag hade åkt dit ensam. Jag minns inte jättemycket av själva konserten men det var ju väldigt bra iaf. Och det är väldigt tillfredsställande att ha sett Blur innan Graham Coxon lämnade!
herregud man ha säkert sett en 200 band live, blir svårt men jag kan ju räkna upp några. skatalites x 3 lee perry desmond dekker junior delgado u-roy ethiopians max romeo dennis bowell peps persson primus bobby mcferrin (klart bäst) john lee hooker kiss iron maiden x3 van morrison motörhead the business flogging molly x2 snop dogg mudywaters the jinx dims rebellion m.m. har säkert glömt det största
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
just det slayer har man ju sätt typ sjukt många gånger.
Beatnuts - hultsfred 02 galen spelning Premier - Pustervik 05 New order - arvika 05 Looptroop - musikenshus 00 (!?) Common - Oslo 05 Spelningar jag kommer på nu som var helt underbara sen så kommer jag säkert på fler spelningar som varit bra men dom som ligger närmast nu är väl lättast. Vem vet vad man såg förra året?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Morrissey The Roots Bright Eyes Dilated peoples Snoop Dogg The Tears Pharahoe Monch RA The rugged Man Slayer Tori Amos Flogging Molly Sean Price Turbonegro Mary J Blige Alicia Keyes Bright Eyes är dom större jag sett bästa konsert jag sett dock; Moneybrother...
Okej var det bara storaband jag sett så kan man plussa på en del Chemical Brothers Bounty Killer Massive attack Looptroop Mbma Infected Mushroom Ken Petter Dj babuu Scratch Loose cannons The sounds The faint Supernatural Louis Logic Svenska akademin Ison & fille Dj noise Atmosphere Chords Plus en massa mer men dom jag postade där uppe är nog dom bästa konserterna
Eksem P22 Hehe 93konserten med MJ är oslagbar. Bara krisskross som förband var väl värt priset (som mamma fick spara för att betala)
Shooo bree
Beach Boys AC/DC Kent Uriah Heep Deep Purple Iron Maiden Looptroop två gånger Promoe Organism 12 & Pst/Q Sage Francis Hidria Spacefolk Fattaru plus en hel del mindre akter. Av de där spelningarna var Promoes och Sage Francis de bästa. Kommer dock att återkomma om lite på en månad när jag har sett Sígur Rós live också, har en känsla av att den kommer att stiga ganska högt på listan.
Still in the bridge
jag går på spelningar hela tiden så jag minns inte alla eller orkar inte lista. Men asta kask på nalen och bullret, rancid på riddarholmen (?) var sjukt roliga spelningar även om det inte riktigt är sån punk jag lyssnar på vanligtvis... eller asta är ju kalas och en del rancid, men ja... Annars var Kylesa asbra nu i helgen.
Better active today than radioactive tomorrow
Redaktionen
2005-09-17 10:25
Looptroop MBMA Svenska Akademien (Bäst 1 och 3 gången) petter fattaru (riktigt bra) Gyllene tider The Latin Kings Pugh Rogerfeldt (Sämst) Laleh Ison o Fille Nationalteatern (ganska stor besvikelse) Markoolio i fyran Dr Bombay i trean Ölhävers! DOLL. Navid Modiri & Gudarna.
namaste
Reeferman: Massiveattack konserten var magisk helt plötsligt stod jag längst fram med en kille och nästan grät ;) Teardrop är underbar
orkar bara rada upp den utländska hip-hopen jag kommer på nu. 13 & God Atmosphere + Blueprint AWOL One & Existereo Blackalicious Brother Ali Dj Krush Eyedea & Abilities Immortal Technique Puppetmastaz Roots Manuva Sage Francis Snoop Doggy Dog Sole Subtitle The Game The Roots Themselves Ty Wu-Tang
AWOL One & Existereo var festast.....
usch, har missat så jävla mycket som jag velat så,.. jävla festivaler
missade skriva Dilated Peoples, den spelningen var rätt kalas...
Kano Virus Syndicate Latin Kings Looptroop Foo Fighters K-pist Fjärde Världen Black Noise Doktor Kosmos Soundtrack of our lives Roots Manuva Superscientifiku Fattaru Ison & Fille Rahzel det jag kommer ihåg på rak arm...brukar inte gå på konserter särskilt ofta överhuvudtaget. Virus Syndicate och Latin Kings var förmodligen dom grymmaste konserterna, särskilt den senare.bra tryck.
Mr Lif , Akrobatik , Rahzel med jue-
jusste..."hiphoparen" petter också
•pave paradise•
Oj.. hehe. Blir la kanske 2-3 spelningar i månaden, så.. Man kan kanske inte rabbla upp alla, men de bästa då. Utan nån speciell rangordning Punk/Hardcore/Emo/Whatever Converge Comeback kid Against me! Ekkaia Green day Outlast Jimmy eat world Modern life is war Hiphop och reggae Lee Perry Beres Hammond Roots Manuva The Perceptionists Rhazel Sage Francis Övrigt Armand van Helden (för helvete..) Ser fram emot DEAD FEST #4 - 23-25 sept (hardcorefestival i Linköping) Bane w/ Comeback kid, Linköping 9 nov Kanske ska se Talib Kweli i Stockholm 5e oktbober också Vill se, just nu Anna Ternheim Jaylib Mos def (helst skulle man vilja se Black star iof..) Gentleman (Bittert att man inte sett honom än) Oså har jag väl glömt en jävla massa nu också.. Men yeye
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN