Det är tragist att det ser ut så nu för tiden. med band som good charolotte, simple plan o Green day bl.a.
wristad: du ser väl ändå skillnaden på Good Charlotte/Simple Plan och Green Day?
•pave paradise•
Ska vi snacka punkteori ska vi börja hos New York Dolls, om jag får säga mitt. Fast då kommer punkarna kasta saker på mig, så jag kanske borde låta bli. minvänmahatmaD Texterna, min gode herre, texterna! Och öset! Och dessutom artistisk kompromisslöshet (nej, vi vill inte ha nån jävla grammisnominering) och att ligga på eget indiebolag (med det goda namnet Planekonomi) och kränga skivor utan vinstintresse. Det är minsann punk det. Mer punk än det mesta jag hört punkare lyssna på. Men mest är det texter och ös som är punk.
ös? Jag såg nyss deras video på mtv eller om det var ztv och det var inget ös. Däremot en skitjobbig refräng. Hur som helst, snygga skivomslag. Längre än så sträcker jag mig inte.
Better active today than radioactive tomorrow
minvänmahatmaD Vet inte vilken låt det är, Politix? "Nej, nej, nej, nej. Okej, okej, okej, okej" ? Den är ju sjukt ösig. I vilket fall är det ösigare och mer punk än något annat jag hört sedan The Sonics.
ja det var den. Har du hört La Fraction? Om inte, ladda ner på studs. Du borde gilla.
ifall man är rädd för nedladdning har the studs flera gratis mp3 på deras hemsida
jag säger the damned. bäst i början, bäst idag.
•pave paradise•
besserwisser1 F15 menar du göteborgsbandet the studs?
Eh, det är alltså ett band som heter La Fraction, som är fransmän (? Men då kommer jag ju inte fatta vad de sjunger :( ) och ett band som heter The Studs, som har gratis mp3 på hemsidan?
jens-: green day är väl väldigt punk egentligen. du måste ju bara läsa den rätta informationen för att förstå varför..typ.
•pave paradise•
MrsLuke F18
japp jag pratar om göteborgsbandet the studs... =)
jag TROR hemsidan är
www.thestuds.tk
hahah fel hemsida, tryck inte! =D
ashlee simpson är pop.
•pave paradise•
www.the-studs.tk här vi en länk som är rätt + en söt frog som gör reklam för jamba
mäh domhar tagit bort massa låtar nu :/ men Hippie är bäst =D
gör man reklam åt jamba ska man dö
•pave paradise•
The Studs är också ett gammalt rockband från typ Chicago från 66, ser jag.
Okej, jag gillar inte punk egentligen märker jag, om det här ska vara punk. The Studs och La Fraction får minuspoäng av mig. Jag kan lika gärna plocka fram mina gamla No Fun At All-skivor om det ska låta så där. Nej, hellre Helen Love i så fall.
japp jag pratar om det franska bandet La Fraction
i vilket fack placerar ni offspring i?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
deras äldre album då vill säga.. såsom, ixnay on the homebre,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Green Day var sjukt punk nyligen, när de drog tillbaka sina 2 första skivor från Lookout Records så 6 anställda fick lämna. Allt för att de fick för lite pengar..
jo det var ju bussigt av dom
de drog snarare tillbaka sina plattor för att Lookout inte skötte distrubitionen som de hade lovat. inte första gången ett band gjort så mot Lookout om man säger så.
•pave paradise•
Sex Pistols förstörde punken.
njae skulle jag inte vilja påstå. Det fanns ju inte så mkt punk att tala om innan pistols. Dessutom skulle ju tex. punkens viktigaste band som tex. crass och dead kennedys aldrig funnits utan sex pistols
jag är ändå rätt nöjd.. det finns ju band som anti-flag, the unseen, against me, none more black, bad religion, strung out, thought riot med mera..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
hehe, jusste, angående unseen. Jag har inte hört dom på ett tag men dom var ju rätt bra för några år sen. Men så såg jag en bild på dom där dom såg ut typ som good charlotte med tillhörande artikel om att dom skulle attrahera en större publik och det fick mig lite fundersam. Hur låter dom nu?
de går nog inte hem hos GC publiken iaf.. de låter som snabbt hårt och bra antiflag utan justin sane
föredrar anti-flag framför unseen. fattar inte varför man måste SKRIKA för att vara sångare i ett punkband..funkar ju rätt bra utan skrik ändå. kolla bara bad religion och descendents :O
•pave paradise•
jag trodde fan unseen lagt ner!?
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
asså är det nån som sett videon med avenged sevenfold eller vadf fan dom heter. Jag tycker fan lite synd om dom asså. Det var en så jävla pinsam låt/video så det är sjukt.
minvänmahatmaD: vilken?
•pave paradise•
finns det fler än en??!!! Hehe, den där dom står på en scen och sångaren har en bandana under kepan.
babbe: "de låter som snabbt hårt och bra antiflag utan justin sane" måste bara fråga om jag tolkade dig fel.. du gillar alltså inte anti-flag och justine sane?
minvänmahatmaD: det säger mig absolut ingenting, menade såklart vilken LÅT.
•pave paradise•
ja och jag kommer inte ihåg vad låten heter så jag sa hur videon såg ut i hopp om att du skulle sett den och förstå?
fil.. jag sa bara att dom såg good charlotte stylade ut, jag sa inget om musiken.
mahatmaD:
ok..
tycker ändå inte riktigt att de ser ut som GC..
eller?
jooo dom var ju hårdare förut;) men jag skiter i hur dom ser ut egentligen. Jag spekulerade lite fritt bara
minvänmahatmaD: du menade att avenged sevenfold såg ut som GC, right? skit i hur de ser ut och lyssna på musiken. de är inte direkt renodlad punk om man säger så..
•pave paradise•
nej det var inte dom jag menade... dom är ännuvärre. Jag tyckte musiken var pinsam. Sången framför allt.. det var nog det sämsta jag hört.
"...det spelar ingen roll hur du ser ut och vad det kallas, när du tänker själv och gör ditt eget val! punkskolan pluggar hårt i ååååååår, pluggar hårt i ååååÅÅÅåååÅr"
man måste gå i punkskolan.. annars kan man bli mobbad och utstött.