Någon mer än jag? [Punk]
..Som har tröttnat på all skit som fyller tv-rutan o radio? Jag pratar om den fullständiga skit av "punkartister" från b.la USA's västkust. Droppen var nog när jag hörde äcklet Ashlee Simpson säga att hon var Punk i själen.. Det har gått för långt! Jag vägrar medge dock att punk har gått i graven. För så länge jag har The Clash i mina högtalare och Oi i min blick så tänker jag inte låta mig själv bli nedstämd, men det är på god väg. Detta är ju inget nytt att all smuts från Usa, dessa "Skatepunkare" gör sig ett namn på genren och tjänar pengar på sina avskyvärda texter om den vackra förorten som de själva bor i med vitt staket runt. Jag själv går inte klädd i tuppkam lr Oi skin utstyrsel för den delen men liksom... GAH! Blitz, Cockney rejects, Cock sparrer, The Clash, Sex pistols. -Är tiden officiellt över? Även fast det var ett par deccenium sen. The new groups are not concerned, of what it is to be learned. -The Clash, (white man) in Hammersmith palais. Va bara tvungen o skriva av mig lite^^
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!
finns grymt bra band som fortfarande är värda att kalla sig själv punk, man måste bara ha tålamod och leta efter det riktigt värda banden. tycker att du borde ha med The Damned bland din lista av gamla godingar.
•pave paradise•
Håller helt klart med. Gray Matter är utan tvekan mitt favvoband just nu
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
personligen lyssnar jag inte på Punk, är inte min grej (haha skatepunk är nog mer min grej faktiskt) men jag blir också jävligt irriterad på alla jävla "punkband" på MTV,men jag blir mest irriterad för at de har sin jävla äckliga image att de ska se så jävla hårda och råa ut, när alla vet att det är samma publik som lyssnar på dem som lyssnar på britney spears....
jo lite synd att dte ska vara så, men det finns idioter man ibland inte kan stoppa. jag är själv grymt trött på good charliotte och avrill lavigne som tar upp mtv rutan med skitmusik. men vad ska man göra? men det finns faktiskt grymt bra punkmusik som görs idag, och det är sånt jag uppskattar.
I mina ögon dog punken någon gång i slutet av 80 talet.
Bara för du inte gillar Ashlee Simpsons måste du inte säga att hon suger och har inget med punk att göra. Jag kan lika med säga att The Clash suger med sina mesiga elgitarren o shit. Gå och lägg dig.
ah föresten. Vet du ens vad du pratar om? vet du vad punk är för något?
Hejoho verkar va en riktig punk han... And we're running after backstreetboys! Oi! Oi! Oi! Got gucci or prada on our feet! Oi! Oi! Oi!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rätt ovärt att försöka försvara Ashley Simpson och vad hon "gjort" för punken, haha. Någon blev lite ledsen.
Intressepenisen hårdnar!
Demento P19 Varför har dom med MC5 i en punkdokumentär? Dom är då rakt inte punk.
Omnia est Faeces
svensk punk är itne den bästa däremot..
punken lever och frodas bara att de nhar utvecklats lite och mognat med tiden. men ja ghåller med dig om att all jävla kommersiell skit från usas västkust ka nta o bajsa ner sig.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
tycker att detta g'äller ganska mkt alla musik silar helt fuckad
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
gnäll inte på skatebanden som säljer sig samtidigt som du hyllar tex. pistols. Känns rätt dumt. Detsamma med clash. "Skatepunkare" gör sig ett namn på genren och tjänar pengar på sina avskyvärda texter om den vackra förorten som de själva bor i med vitt staket runt. Joe strummer tex. kommer från en så rik familj så du anar inte.
Better active today than radioactive tomorrow
vilka är punk i dagsläget enligt er då?
•pave paradise•
lhabia jag säger distillers, dom är fakitskt jävligt originella. säger man svensk punk säger jag the jinx.
distillers är ju i grund och botten Rancid med Courtney på sång liksom..det är senaste plattan som är värd att lyssna på, riktigt riktigt bra.
•pave paradise•
nu försotd jag inte, rancid och ourtney, vems nya platta?
men åh..kan folk inte läsa mellan raderna? det är ett skämt som hållt på sen distillers kom till, att det bara är Rancid med Courtney på sång; alltså ett band som låter som rancid men har en brud som låter som courtney på sång. distillers senaste skiva, Coral Fang, är riktigt bra och kan kallas bra punkrock.
•pave paradise•
Ihabia, möh jag har aldrig hört det skämtet men ok... kan tyvärr itne jämföra courtney med brody, brody är för grym för att bli jämförd. punkroclk? räcker inte ordet punk bara för dom?
besserwisser1: brody är bättre än courtney, brody är inspirerad av courtney, brody lät som courtney på "sing sing death house" och "s/t"skivorna. de är punkrock, inte punk. punkrock är band som distillers, alkaline trio, green day (svårt att tro men det är sant), descendents osv.
•pave paradise•
lhabia ja tack, hon är tusen gånger bättre än courtney. säg itne green day, det är fan typ "skate"/ american high school punk =D
besserwisser: green day är allt annat än skatepunk/american high school. aldrig hört green day förknippas med skate. skatepunk är lagwagon, gamla descendents och liknande.
•pave paradise•
lhabia jag gjorde " för att jag inte riktigt menade "skate" men jag tycker själv inte och ALDRIG att green day kommer i närheten av punkrock.
besserwisser1: eh...green day är mer eller mindre den kommersiella punkrockens förfäder tillsammans med the offspring och descendents? vad kallar du punkrock?
•pave paradise•
jag kalalr typ ramones för punkrock
ramones och green day kan båda kallas punkrock, gäller bara att lyssna på ALLT banden gjort.
•pave paradise•
Ihabia jo det kanske är lite svårt att lyssna på ALLT som banden har gjort, men man försöker.
besserwisser1: du missförstår..man ska t ex inte döma ut Green Day bara för att de har gjort en poppig konceptplatta, de är fortfarande punkrock.
•pave paradise•
ihabia mycket möjligt att jag dömer ut dom, men jag har alltid haft svårt för green day, undantag deras riktigt tidiga verk.
riktigt tidiga? vilka är riktigt tidiga enligt dig?
•pave paradise•
kerplunk är ju den enda skivan som man kan kaaanske klassa som skatepunk..och deras sämsta skiva. riktig punkrock=insomniac skivan. green day är ett ROCKband enligt mig, de gör vad de vill och de låter bra.
•pave paradise•
lhabia knappast sämsta skivan hörru. okey jag ahr inte lsyssnat igfenom alla men den är itne dålig. ja ROCK band då
väldigt ojämn skiva iaf. bättre än 1039 iaf, men om du inte har lyssnat igenom allt dem gjort ska du nog inte snacka om att de inte är punkrock eller inte ;D
•pave paradise•
lhabia men åh jag pch mina sablans fördomar haha
fetaste punkbanden just nu är: world burns to death, la fraction, ballast, garmonbozia, from ashes rise, martyrdöd och några till.
Mattias Alkberg BD är mest punk av alla, utom min kompis Anyberg, som är punk så in i helvete. Fast hon gör inte musik förstås. Men det gör Mattias Alkberg BD, och de är så jävla kickass att all annan punk låter som Good Charlotte i jämförelse. Helt sant!
Jag tycker att det är synd att punkare idag är så noga med att kategorisera all musik. Grundtanken med punk var något helt annat: det var att spela det man hade lust att spela, att klä sig hur man vill. Det började inte med bondagebyxor, läderjackor och tuppkammar. Jag tycker att musik med hjärta och passion borde räcka som måttstock för punk. Sedan det här med att punken är död: Nej, snarare mer levande än på länge. vid 80-talets mitt var den alternativa musiken i stort sett död. Idag kan man se skatare, svartrockare, punkare, rockabillies, synthare, hårdrockare osv. Så var det inte förr. Musiken finns. Den spelas inte på Mtv så mycket, och den heter kanske inte punk längre, men den finns där ändå.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?
Jag säger Contemptuous och Dims. I Sverige dårå.
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
Grundtanken med punk var något helt annat: det var att spela det man hade lust att spela, att klä sig hur man vill. precis. så länge man inte bryr sig om vad folk tycker om ens musik, så länge man gör vad man vill så lever man upp till punkens "grundlagar". tycker ändå att det är rätt dumt att man direkt kallas något annat om man lyssnar något annat är punk, rent ut sagt löjligt. det kanske inte är så nuförtiden men så var det iaf när allting började. om man lät håret växa ut så svek man punken och sas spela "hair metal" istället.
•pave paradise•
men hallå.. klart punken är död! Punken handlade ju om att gå emot den rådande trenden, "vägra" passa in och göra som man ville.. om man ska gå emot idealet så är det dumt att klä sig i tuppkam och skinpaj med nitar.. för det ÄR ju idealet.. mest punk borde väl egentligen vara att lyssna på klassisk musik och klä sig i mjukisbyxor och skjorta.. det är fan jävligt punk det!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
ok, bara för att vara lite bitter och jobbig Eksem P22 Bara för att man härmar crass omslag så gör man inte punk. pubertal P27 & lhabia Klart det är asbra med att sätta labels på allt. Skulle ju vara rätt svårt att hålla reda på allt annars. En person kanske tex syftar på green day när dom snackar punk, en annan menar punk i stil med dropdead eller siege. DET ÄR BRA MED SUBGENRES.
Help me, Jesus! Help me, Tom Cruise! Tom Cruise, use your witchcraft to get the fire off me!
T H E D I S T I L L E R S
minvänmahatmaD: sant..
•pave paradise•