Vad är den sämsta låttext som nuddat en topplista?
Läste just texten till Crazy Towns låt "Butterfly ", och fick en fråga i huvudet: Vad är den sämsta låttext som någonsin hörts på topplistorna? Det jag söker är alltså texter fullspäckade med övertydliga och meningsbrytande nödrim, misslyckade metaforer, idiotiska jämförelser, nonsens och allt möjligt som kan tänkas göra en text riktigt usel. Texter man kan skratta åt, helt enkelt. Posta gärna länkar, texter eller citat i tråden, så att de som missat eller glömt låten får en uppfattning om hur dålig texten är. Knock yourselves out!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The trashmen - Surfin' bird A-well-a everybody's heard about the bird B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, the bird is the word A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word A-well-a bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word A-well-a bird, bird, b-bird's the word A-well-a don't you know about the bird? Well, everybody knows that the bird is the word! A-well-a bird, bird, b-bird's the word A-well-a... A-well-a everybody's heard about the bird Bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word A-well-a don't you know about the bird? Well, everybody's talking about the bird! A-well-a bird, bird, b-bird's the word A-well-a bird... Surfin' bird Bbbbbbbbbbbbbbbbbb... ... aaah! Pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-p a-pa-pa- Pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-p a-ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Oom-oom-oom-oom-ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow, papa-oom-oom-oom Oom-ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Papa-a-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow, ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow, ooma-mow-mow Papa-oom-oom-oom-oom-ooma-mow-mow Oom-oom-oom-oom-ooma-mow-mow Ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow Papa-ooma-mow-mow, ooma-mow-mow Well don't you know about the bird? Well, everybody knows that the bird is the word! A-well-a bird, bird, b-bird's the word Papa-ooma-mow-mow, papa-ooma-mow-mow
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The-Dude: Haha, den där låten är ju en hyllning till (eller bite från) två Rivingtons-låtar. "Bird is the word" och "Papa oom-mow-mow". Men nu söker vi inte texter som är medvetet meningslösa, utan texter som är dåliga av misstag:) Men härligt att du nämnde den där låten, ändå. Den är nämnvärd i alla sammanhnang;)
såg en låt i tyskland när jag var där för några år sedan två ord i hela låten...up och down.
Oh baby, baby How was I supposed to know That something wasn't right here Oh baby, baby I shouldn't have let you go And now you're out of sight, yeah Show me how want it to be Tell me baby 'cause I need to know now, oh because Chorus: My loneliness is killing me I must confess I still believe When I'm not with you I lose my mind Give me a sign Hit me baby one more time Oh baby, baby The reason I breathe is you Boy you got me blinded Oh pretty baby There's nothing that I wouldn't do It's not the way I planned it Show me how you want it to be Tell me baby 'cause I need to know now, oh because Chorus: My loneliness is killing me I must confess I still believe When I'm not with you I lose my mind Give me a sign Hit me baby one more time Oh baby, baby how was I supposed to know Oh pretty baby, I shouldn't have let you go I must confess, that my loneliness is killing me now Don't you know I still believe That you will be here And give me a sign Hit me baby one more time Chorus: My loneliness is killing me I must confess I still believe When I'm not with you I lose my mind Give me a sign Hit me baby one more time Max Martin - Baby One More Time
hollaback girl. känns som nerd la den på gewn stefani för att få henne att framstå som en total clown. ganska roligt isf...
håller med JonErik för ärligt talat när man måste stava banana för att låten ska fyllas ut måste det ju vara ngt fel
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
Gee: Fo sho!...Hej monika måste vara en av dom värsta låtarna som någonsin gjorts. Inte nog med att han säger samma sak utan han verkar ju nästan vara seriös också. Väldigt väldigt bra kandidat. Min nominering går till 90% av alla Pop och Dansbands låtar...Alla handlar om samma sak och metaforerna är uttjatade och egentligen meningslösa.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se
Schnappi är väl inte så jävla intelligent låt..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
crazy frog..det finns inte ens någon text, bara det där förbannade studsljudet..
•pave paradise•
Den där luffaren som sjunger åhhhhh vilken underbar refräääääääääng.
Emilia - Big big Girl Ingen vill veta vart du köpt din tröja Snook - Mr Cool.... usch vilka texter
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
haha...hemska låtar ni kommer på ketchup song.. den här jävla grodan som jag vill döda, med snuten i hollywood themet.
crazy frog hej hej monika shnappi nuff said
Crazy frog räknas inte, för den har ingen text. Schnappi är en tysk barnprogramslåt, och därmed ingen "seriös" poplåt. "Asereje (Ketchup song)" och "Gasolina"...hmm... kan någon fixa översättningar, så att alla kan ta del av texterna? Som sagt, det föredras om ni faktiskt visar vad det dumma med texten är.
allt med Black Eyed Peas
•pave paradise•
It doesn't mean anything, like Ramalamadingdong and Give Peace a Chance. Men jag hörde nån sån där idol-mupp på radion häromdagen, han hade gjort en låt som hette Run, och den var helt sjukt gräslig. Särskilt texten. Brrr... Ketchup-sången, är inte det den där de sjunger om en snubbe som tror han är en cool hiphopsnubbe och går runt och sjunger på Sugar Hill Gang men inte ens sjunger rätt? Det är väl rätt lattjo?
Förutom alla tidigare nämnda sommarplågor osv... Så helt klart Gwen Stefani - Hollaback Girl som ni sa där uppe. Det är fantastiskt hur dålig den låten är.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Olinda - Playboy Bunny är också en bra kandidat. "I can be your honey, your playboy bunny. And you can be my Romeo" Alla har vi ju hört talas om William Shakespeares välkända verk "Romeo and the Playboy Bunny".
Fleppo2 Haha, det var ju skitbra ju!
Fleppo2 Fast den låten har väl knappast nuddat en topplista som tur är? :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
och vi får fan hoppas att den inte gör det... förresten vad är det för jävla människor som röstar fram dessa låtar hela tiden
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
Kom att tänka på den här topicen när jag hörde Three doors down - Here without you och märkte att den ju onekligen passar bra in här.
Still in the bridge
clydisch: skillnaden är väl att den låten nästan gick att lyssna på :P
•pave paradise•
lhabia: Jodå, låten var det väl inget större fel på de två första gångerna man hörde den, men texten är verkligen värdelös.
Still in the bridge
Skribent
2005-07-27 15:56
Annie are you ok? Are you ok, are you ok? Annie are you ok, are you ok, are you ok Annie? You've been hit by, you've been hit by A smooth criminal
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Kontrast: Sant, men håll ett öga på Tyskland, så ska du se att det snart inträffar:P
Ketchup song och alla andra kuklåtar som består till stor del av påhittat språk (inte helt säker på ketchup song men har för mig att mkt är påhittat), iaf påhittade språk... usch.. uppmärksamhet javisst :/
polyphonic: Ingen vill veta var du köpt din tröja är ju iofs klockren textmässigt, och långt från usel.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Det finns en rapvers på 80-talsdängan "Boys" med Sabrina som går som följande: Boys and girls in the summertime love Summertime love on the beach tonight Say hey, say you, say me, say what Everybody has gotta car Don't stop, don't move I just get your body in the groove I said hey, I said who I said me, I say you gotta get in the groove
Toastare
2005-07-29 17:07
Fitfth Avenue-Sometimes when we touch Okej, refrängen överatt till svenska.. Och ibland när vi rör varandra blir ärligheten för mycket Och jag måst blunda och gömma mig jag vill hålla dig tills jag dör Tills vi båda bryter ihop och gråter Jag vill hålla dig tills rädslan inom mig avtar Hela texten på engelska: You ask me if I love you And I choke on my reply I'd rather hurt you honestly Than mislead you with a lie And who am I to judge you On what you say or do? I'm only just beginning to see the real you Ref: And sometimes when we touch The honesty's too much And I have to close my eyes and hide I wanna hold you til I die Til we both break down and cry I wanna hold you till the fear in me subsides Romance and all its strategy Leaves me battling with my pride But through the insecurity Some tenderness survives I'm just another writer Still trapped within my truth A hesitant prize fighter Still trapped within my youth Ref At times I'd like to break you And drive you to your knees At times I'd like to break through And hold you endlessly At times I understand you And I know how hard you've tried I've watched while love commands you And I've watched love pass you by At times I think we're drifters Still searching for a friend A brother or a sister But then the passion flares again Ref
Jag skyller allt på Emma!
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Avril Lavigne, någon? "He's just a boy, and I'm just a girl Can I make it anymore obvious? We are in love, haven't you heard, how we rock each other's world? I'm with the sk8er boi, I said see you later boy I'll be backstage after the show I'll be at the studio singing the song we wrote About a girl you used to know."
kichi
megamanton P19 Tror han sjöng "razortongue", vilket gör det ännu värre
Vad som helst med lars winnerbäck.
Rehab is for quiters.
Njae... ingen vill veta vart nån köpt en tröja låten är verkligen misär.. men jag kom på ännu en kandidat... Magnus Uggla... Är det efterfest på någons balkong för den stackarn?
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Toastare
2005-07-31 00:16
Nu när jag hör att de är bröllopsfest i lokalen placerad precis under min lägenhet och det är ljudlig allsång till "Tommy tycker om mig" så får jag lägga till den på listan..
Jag skyller allt på Emma!
Bodies Without Organs - Sixteen tons of hardware Tänkte på det häromdagen, refrängen är fan osann. We load sixteen tons of hardware Blazing steel and galvanized We crash fifteen supersonic tanks Through the gates of paradise Vi lastar sexton ton hårdvara Gnistrande stål och galvaniserat Vi krashar femton överljudsfartsstridsvagnar (ursäkta?) genom paradisets portar
Vem?
Någon som minns Deep Blue Somethings "Breakfast at Tiffany's"? En av de mest irriterande låtarna jag någonsin hört, hatar när sångaren sjunger refrängen And I said "What about Breakfast at Tiffany's?" She said "I think I remember the film And as I recall, I think we both kinda liked it" And I said "Well, that's the one thing we've got"
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
hahaha...finns så mycket dåligt...önskar att band som Bad Religion kom med i topplistorna..där har vi bra texter
•pave paradise•
don_Al För det första så sjunger inte daddy yankee "gasolina" endast. här har du texten. dessutom, har du aldrig sett hur vissa artister - i musikvideos, byter till en annan låt? varför? för att promota en bra låt från albumet som gör så folk vill köpa hela albumet. kollar bara på missy elliott..hon har gjort så några ggr... och puff daddy kanske med. Who's this (DA-DDY-YAN-KEE!) Súbele mambo pa que mi gata prenda lo motores Subele mambo pa que mi gata prenda lo motores Subele mambo pa que mi gata prenda lo motores Que se prepararen que lo que viene es pa' que le den (duro!) Mamita yo se que tu no te me va a quitar (Duro!) Lo que me gusta es que tu te dejas llevar (Duro!) Todos los weekends ella sale a vacilar (Duro!) Mi gata no para de janguear porque Ella le gusta la gasolina (dame mas gasolina!) Como le encanta la gasolina (dame mas gasolina!) (x2) Ella prende la turbina No discrimina No se pierde ni un party de marquesina Se acicala va pa la esquina Luce también que hasta la sombra le combina Asesina, Me domina Janguea en carro, motoras, y limosina Llena su tanque de adrenalina Cuando escucha reggaeton en la cocina Ella le gusta la gasolina (dame mas gasolina!) Como le encanta la gasolina (dame mas gasolina!) (x2) *Aqui yo soy de los mejores, *No te me ajores, *En la pista nos llaman los matadores, *Haces q cualquiera se enamore, *Cuando bailas al ritmo de los tambores, *Esto va pa las gatas de to colores, *Pa las mayores, pa las menores, *Pa las que son mas zorras que los cazadores, *Pa las mujeres que no apagan sus motores. *Tenemo' tu y yo algo pendiente, *Tu me debes algo y lo sabes, *Conmigo ella se pierde, *No le rinde cuentas a nadie. x2 *Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores, *Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores, *Subele el mambo pa' q mis gatas prendan los motores, *Que se preparen q lo q viene es pa q le den, duro! *Mamita yo se que tu no te me va' a quitar (duro!) *Lo que me gusta es q tu te dejas llevar (duro!!) *To los weekenes ella sale a vacilar (duro!!) *Mi gata no para de janguiar porq *A ella le gusta la gasolina (dame mas gasolina!!) *Como le encanta la gasolina (dame mas gasolina!!) x4
What I said, yo!
Brittan Spears, asså jag fattade aldrig det där: I'm not a girl Not yet a woman nehej, nänä men vafan var hon då? sen alla äckliga covers med tjejer som sjunger långt ner i halsen liksom, ni vet sånna där som låter riktigt feta? Sen har dom alltid dancebeats i bakgrunden för det ska bli en catchy-ass-song. ex. I wanna know what love is, vet inte vem som sjunger men.
ivat P60 nej kanske inte, jag blev så exalterad bara hehe.. men mellanting mellan när man har varit en flicka och inte hunnit blivit en kvinna? nej jag vet inte jag tycker det låter suspekt..
Cheeky girls………… Ooh boys cheeky girls Ooh girls cheeky boys Ooh boys cheeky girls Ooh girls cheeky boys Ooh boys cheeky girls Ooh girls cheeky boys Ooh boys cheeky girls Ooh girls cheeky boys I never ever ask where do you go I never ever ask what do you do I never ever ask what’s in your mind I never ever ask if you’ll be mine Come and smile don’t be shy Touch my bum this is life. Oooooh We are the cheeky girls We are the cheeky girls You are the cheeky boys You are the cheeky boys We are the cheeky girls We are the cheeky girls You are the cheeky boys You are the cheeky boys Hhmm cheeky cheeky (laughter) Cheekycheekycheeky Ooh boys cheeky girls Ooh girls cheeky boys Ooh boys cheeky girls Ooh girls cheeky boys Ooh boys cheeky girls Ooh girls cheeky boys Ooh boys cheeky girls Ooh girls cheeky boys I never ever ask where do you go I never ever ask what do you do I never ever ask whats in your mind I never ever ask if you’ll be mine Come and smile don’t be shy Touch my bum this is life. Unu doy trei si (translates to one two three go) (with other voices shouting cheeky) We are the cheeky girls We are the cheeky girls You are the cheeky boys You are the cheeky boys We are the cheeky girls We are the cheeky girls You are the cheeky boys You are the cheeky boys Come and join the cheeky club This is what you want Come and sing the cheeky song Our cheeky song woo Come and join the cheeky club This is what you want Come and sing the cheeky song Our cheeky song woo Come and smile don’t be shy Touch my bum this is life Cheeky cheeky We are the cheeky girls We are the cheeky girls You are the cheeky boys You are the cheeky boys We are the cheeky girls We are the cheeky girls You are the cheeky boys You are the cheeky boys We are the cheeky girls We are the cheeky girls You are the cheeky boys You are the cheeky boys We are the cheeky girls We are the cheeky girls You are the cheeky boys You are the cheeky boys Cheeky-cheeky
I'm a hypo-christian. I turn the other cheek, my ass cheek!<br> Jag: Ja, men man lever ju bara en gång.<br> Nils: Ja, typ en gång om dagen...
Däe kom den... Le_B tog priset, sämre blir det inte.
tjaa.. breaking benjamin - pain kanske? när ska alla jävla äckliga emo-popare sluta tycka så jävla synd om sig själva?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
RealZone: Angående "I'm not a girl, not yet a woman"... Låten är skriven av Dido (som annars inte är en särskilt dålig låtskrivare...jag gillar Hitchhiker's Guide-referenserna i låten "Thank you"). Hursomhelst... "I'm not a girl" syftar på att hon (Britney eller Dido?) fortfarande är en kille, och "not yet a woman" syftar på att könsbytet inte är färdigt. Hon varnar alltså potentiella oskuldsberövare att hon inte har blivit av med sin penis än, och alltså inte kan gå hela vägen förrän könsbytet är färdigt. Le_B: Hur kunde jag glömma den? Grattis. Det där måste fan vara den sämsta texten genom tiderna:D
Fleppo2 P18 aha då förstår jag, känns som jag kan sova lungt i natt :) Le_B Håller med! har ni sett videon? två öststatsbrudar i silvertrosor (minns jag inte fel är dom tvillingar) som står och slår varandra på stjärten..bättre blir det inte! :D
RealZone F18: Fast dem var från Idol UK va?