atgnostic front är ju rudeboys/skinheads själva vafan.
you can't scare me, i'm sticking to the union.
Sen när blev AF rudeboys?
Buisness ja det är skinhead men vad har det med att det lirar HC att göra? det är ju det mäst stilbildaden bandet inom den typen av HC som var stor i NY men även har en stor scen i boston i dag. amerikanska skinhead scenen är ju HC det som smäler högst och som det figurer mäst skinheads runt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag trodde Oi kom från övervintrade 77 punkare från början, typ en hårdare vidareutveckling på Sham 69, Angelic Upstarts, Cockney Rejects, Chelsea och andra punkband som missade 77-tåget och inte ville göra New Wave. Vet att en del skinheads var inne på sånt också. Ja, ja, man lär sig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Glömde 4-skins...
storpajsarn. mjo, när du säger det så. men ny hc för mig är bad brains osv.
och med hc menar jag hc-punk. skillnaden kan ju vara enorm.
apathy sen när blev du anonym användare?
jakob det var väl blandingen av gammla punkare och skinheads som gjorde det möjligt. råder ävl ingen tvekan om att Oi scenen är en skinhead scen först och främst om man kollar på publiken. business och 4 skins tex är ju rena skinhead band. även många andra tidiga var ju det.
Buisness >> Att jag inte har någon ifylld presentation är väl knappast relevant i sammanhanget
skillz raein ligger lite i stil med meeleh tror jag. kolla upp norma jean, the chariot & converge för lite mer kaosinfluerad hardcore/metalcore. vet inte om du kommer gilla det men jag gör iaf det. grafflix trodde aldrig jag skulle se någon dropa intohimo här. hahaha. oväntat men kul.
Min favorit hardcore skiva är Black Flags "Damaged" och "First four years". Vet inte om det skulle kallas hardcore nu men då var det såna band som kallades hardcore. Bad Brains, tidiga Husker Du, Minor Threat-grymma grejer. Vad gäller metal-core/crossover eller vad man nu ska kalla det så är DRI, SOD, första Suicidal Tendencies och Corrosion of Conformity (innan de blev hårdrock) favoriterna. Fet nostalgi. Skatarna lyssnade på sånt medan "dumpunkarna" var inne på Exploited, GBH och kompani...
Glömde första Die Kreuzen lpn-GRYMMAST!!!
Slääsh inget av det du skrev är HC.
något-kul ; så du har skrivit med cirlde jerks men inte tex, dead kennedys o bad brains? men samtidigt hatebreed? hehe
Tidiga Bad Brains (the ROIR tape, Rock for Light och "I against I"-den sista iofs inte ren hardcore) suger fan inte!!!
alla ni som postar band går ni på hc-spelning i gbg, lkpg å sthlm? bara lite scene-check typ.
Jag postade SOIA och jag var på deras spelning förra året. Nån scene-kid är jag deffinitvt ej.
det var ju det jag menade, AF ÄR HC
Better active today than radioactive tomorrow
njae
somegirls.. gbg kan man ju inte åka till, de har ju en annan kultur där
CrazySwayze P21 lägg ner. när kollade du senast upp ett nytt hc-band?
98?
black flag e överskattade
millencolin äger allt och ala
You can kiss my whole asshole!
newera P0 nej det gör det värkligen inte. fins tusen tals punk hc band som är så jävla mycket bättre en dem. men lätt lyssnade, lätt tillgängliga och tråkiga är det. sen är det inte hc någon stans utan mer baladpoppunk.
The First Step! kolla upp.
Go vegan!
first step är ok. bra spelning i thn. dock är det tok för posi. och överhypat. inte the final plan lixom. vaknade till the first step för övrigt.
kommer ni på bullret i år? det kommer bli nice som fan. mycket bra band än så länge och fler lär det bli.
håll er borta från path bara.
jupp.. pepp på oi polloi
CrazySwayze P21 det märks. för övrigt byter ett utav sveriges mest intressanta band namn från love life till the romance.
aa, det var bara 7 år sen
thrice är inte hardcore. inte på den här sidan av älven.
madball finns fan inget bättre inom hc. \ N / \ / H/ \C / Y \
tåg, tåg och...tåg!
Vet inte om nån har skrivit det hä'r men ja pallar inte läsa hela tråden. Jag nämner några Käng/HC/Crust band som jag lyssnar på nu: Oi Polloi Wolfbrigade Skitsystem Anti Cimex Moderat Likvidation Black Uniforms Evewrgreen Terrace
Det va mest Käng o Crust band ja radade upp här ovanför men men..
skrev fel på ett av banden också ..Evergreen Terrace ska det va
något-kul: vad är metal-core då?
skillz P15 tänk dej at the gates med mosh. hur stort som helst i usa. -Wristad- P17 du droppar inte protes-bengt???
somegirls: vad är det då :P?
hehe, dom är ju inte jättebra lixom
skillz P15 at the gates? banbrytande band. borde du kolla upp. svenska path of no return kör en jävla metalcore aka fashioncore.