hardcore punk
har precis varit och lyssnat på skiten. nu vill jag ha tips om bra sån musik. tack.
hardcore punk eller hardcore influerad punk? the misfits var väl en av de första banden som exprimenterade med hardcore soundet, även om de egentligen spelade punk. kolla in plattan Earth A.D annars om du vill ha hardcore så finns det en jävla massa och välja på. hardcore punk referar du antagligen till den gamla skolans hardcore, så kolla in minor threat och black flag. de var väl bland det största. själv är jag inte så mycket för old school HC.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe jag vet inte. i vanliga fall lyssnar jag inte alls på punk, gillar det inte. sen var det några som spelade och sa att dom spelade punk, när dom först började trodde jag det typ var death metal eller något. men en polare sa att det var hardcore punk typ hehe.. misfits gillar jag inte :/...
warzone
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
minor threat, kanske?
Still in the bridge
agnosticfront
Clydisch: minor threat var mer skatepunk?
babbe: det där funkade. tack..
btw, jag vill ha i stil med
www.meleeh.com <-- låtar finns på sidan :)
skillz: jag förknippar termen "skatepunk" med typ nofx, och tycker att minor threat inte riktigt låter som nofx eller liknande.
Still in the bridge
okej. ja jag vet inte jag lyssnar som sagt inte på punk vanligt vis så jag vet inte hur nofx låter. men ingen som vet några bra band i stil med meleeh?
Några klassiska band i hardcoregenren är: Gorilla Biscuits, Bold, Youth of today, Sick of it all, Judge, Side by side, Chain of strength, Warzone mfl
tidiga 7 seconds
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
strife. the dillinger escape plan. ignite. earth crisis.
keep on chipmodding in the freeworld!
kolla in poison the well planes mistaken for stars fear before the march of flames de är ganska lika och sen en personlig favorit: this scares me
äh, hardcore punk är ju usa och 80-tal.. bad brains, dead kennedys, circle jerks, black flag mfl..
you can't scare me, i'm sticking to the union.
för oss hårdare killar: these days .
the dillinger escape plan är INTE hardcore punk. långt ifrån
•pave paradise•
fan agnosticfron måste väl ändå vara det klaraste exmeplet på både den scene och musiken om vi tänker på HC från new york i miten av 80-talet.
äh, släng på lite infest då
Better active today than radioactive tomorrow
lhabia ok kanske inte dillinger, men dom är bra så jag skrev dom ändå, skulle väll inte skada om han lyssna på dom och gillade dom! eller?
infest är fan rens. dillinger är för jävla fet men ren jävla plock metal är vad det är.
wice tycker dom är grymma jag med :) ville bara klargöra att dom inte är hardcorepunk. somegirls ren jävla plock metal?
•pave paradise•
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
plocka, knepigt, meckigt, svårspelat och upp hypat. bra live. såg de i holland för några veckor sedan. och lägg av med era jävla emo-länkar! när ska ni fatta att ni inte har något med hardcore eller punk att göra?? se ledsna och ta upp plats på bra spelning. ut ur min scenen, bu-hu pitty me-nördar.
somegirls haha...dillinger escape plan=upphypat? haha nä
•pave paradise•
dilluinger är fan bara ren styrka, skrik tills näsblodet rinner säger jag!
känns ju fånigt när folk tipsar old school när killen ville ha tips på band som låter som meleeh
happy campers är nice, vet dock inte om dom passar in, kan 0 om hc. sköna ivf.
dillinger är visst hypat så lägg ner. Oavsett om dom är bra eller inte så är dom hypade
rise against
Vår Del Av Stan
NEJ NEJ NEJ. fuck emo fuck emo! rise against är inte HC-punk, inte agnostic front heller.. agnostic front är ju fan Oi! o nej, jag klagar inte.. jag har själv en agnostic front tröja på mig när jag skriver det här..
you can't scare me, i'm sticking to the union.
AF är så faaan hc
Buisness >> Agnostic Fronts tidiga grejer må vara oi-influerade men det är hardcore
minvänmahatmaD P18 jaså vad är det då? inte fan är det Oi i alla fal.
Jag är ingen hardcore-expert men Agnostic Front är fan inte Oi!!! Oi är tuppkammar, öl och idioti. Snabbare 77-punk med skråla-med refränger. När jag var ung kallades sånt som Exploited Oi. Är jag ute och cyklar nu???
Oi! är ju typ som punk, fast nästan lika dåligt
jakob kanske inte ska glömma skinheads i din defenetion av Oi då det i princip byggt upp hela scenen och det flästa som bildar scene i dag är skinheads.
agnostíc är NYC-HC! och angående dillinger, allt som är med i musikbyrån är upphypat. och alltid för sent oxå. varenda jävla gång. får bara hoppas att de hypar path oxå. de förtjänar fan det mer än dillinger.
AF är väl den renaste defenationen av NYC-HC. att säga att det inte är HC värkar man helt bakom. sen är det det ända HC band med jag tycker är riktigt jävla super bra. det har mer attetyd än rästen av alla HC band tillsamans. bara för man vrålar blir man inte super tuff i mina ögon.
Ja, Oi blev ju skinheadmusik. Men innan det lyssnade väl skinheads på ska och sånt. Sharpskins är väl fortfarande inne på sånt???
shapr skins öär idioter. sharp är inget man är det är bara en pin man sätter på sig för att vissa att man inte är ok med höger nissar, det fin bara en typ av skinhead och det är originalen alla andra är totalt körda. jävla bindesträks skinheads. hej jag lyssanr på dansband och gillar moröter därför gillar är jag morots-dandsbands-skinhead. klart som fan alla riktiga skinheads är inne på ska/reggae/soul förutsat att det gillar det. men Oi scenen är en skinhead scen från början och är än i dag. för att man har ne sharp on betyder inte att man inte lyssnar på Oi tvärt om. det är ur Oi scenen sharp kommer. oi band som the opresst spred det i europa.