och förresten, hur lockande känns ett band vars fans alltid måste försvara sina idoler med "har du hört dom okända låtarna då?" eller "men det finns en bra låt på en skiva från 96" om ett band är bra så ska dom va bra och inte behöva försvaras för att dom gör radioplågor eftersom det är bandet som tillverkat och står bakom radioplågorna. alltså är det inget bra band i mina ögon.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
utter jag kan lika gärna "försvara" dom med att säga lyssna på nya plattan. jag har inget emot "radioplågorna", jag lyssnar bara inte på t ex Basket Case om den spelas på radion.
•pave paradise•
ihabia: just ja, warning var det.. exakt vad är det som är skönt med nimrod? allmänt ojämn skiva med ett fåtal bra låtar.. men som sagt, smaken är som baken.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
lhabia, hela tråden är ju en uppvisning i "men dom är jättebra egentligen" kommentarer. om ett band är "bra egentligen" så är det inget bra band.
utter dom är ett bra band. det tycker jag oavsett vad folk säger men om man bara dömer efter sönderspelade radiohits som ingen klarar av att lyssna på oavsett hur stort fan man är får man en skev syn på bandets kapacitet. filbunke hitchin a ride är min favoritlåt, den är därifrån. och redundant, time of your life, konsert-klassikern king for a day....ett album jag alltid kan lyssna på.
•pave paradise•
Hitchin a ride är helt ok.. lite väl mycket "hit the road Jack" bara.. och time of your life gillar jag.. men den är lite söndertjatad. redundant kommer jag inte ens ihåg (har tappat bort skivan) och king for a day har jag för mig att jag aldrig gillat. på insomniac finns däremot brat, stuck with me, no pride, brain stew och en massa annat bra..
jo insomniac är faktiskt mitt favoritalbum..men nimrod har haushinka, prosthetic head, take back, nice guys finish last, scattered också
•pave paradise•
minns inte det där låtarna något väl.. förutom nice guys finnish last som är på tok för gubbrockig för min smak
Ilhabia, droppa lite andra band som du lyssnar på, bara för referenser... ärligt. Inte för att jag vill se hur "punk" du är o så, utan bara vad annars som faller dig i smaken.
babbe gärna my chemical romance , lagwagon, muse, foo fighters, nirvana, the bronx , slipknot, refused, korn, rancid, deftones. the mars volta, the distillers. räcker det? det är vad jag lyssnar på just nu iaf...och green day såklart.
•pave paradise•
jo men då lyssanr du ju inte på något annat än just mainstream pop-punk-rock så då kan jag förstå att green day framstår som genier. och även om inte det där banden får tretio gramisar är det ju inte som det inte kränger skivor, vissas på tv och går att hita på cd i vilken butik som hälst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
green day är kanske inte dåliga men ett jävligt över hypat punk band, lika så rancid.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag påstår fortfarande att ingen beskriver obesvarad tonårskärlek som Billie Joe Armstrong gjorde 1990. Only Of You
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Hangaround
2005-02-23 00:33
Tore Vad får vi ut av denna "intressanta" tråd?
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
lhabia kan ju rekomendera dig att lyssna in dig mer på punk innan du på står att green day skulle vara något guda benådat punk band. sen åter igen det är inte super usla men det får klar alldeles för mycket uppmärksamhet för den musik det presterar.
storpajsarn jag förstod det första gången du sa det och jag har aldrig hävdat att Green Day är ett gudabenådat punkband, inte ens att dom är ett riktigt punkband. punkrock/poppunk är vad dom är. artisterna jag skrev upp började lyssna på innan dom slog in sej i mainstream-industrin och jag lyssnar på dom JUST NU. finns massa annat jag lyssnar på men jag ser inget fel med att lyssna på några av ovanstående band. förresten kan man jämföra Green Days senaste album som medvetet gjordes popigt och alla andra album dom gjort.
•pave paradise•
faktum kvar står det är ett medijokert band i vilken ganger du än sätter dem. och det förkänar inte att bli omnämnda i varanan tråd. så jag håler med tråd skaparen.
lhabia, lite jobbigt kanske att man alltså inte kan döma ett band/artist genom att höra dom utan man måste utforska varenda litet dammigt demo-tape dom släppt. ett band ska fortfarande kunna släppa bra singlar om det ska vara ett bra band. se the hives t.ex. deras walk idiot, walk är en av de sämre låtarna på senaste skivan, men det är ändå ingen kass låt som gör att man måste försvara att man lyssnar på dom. sen är det som sagt onödigt att diskutera musiksmaker, men det jag vill få fram är att ett bra band ska kunna släppa bra singlar som spelas i radio utan att fansen måste försvara sig.
utter Green Days singlar är inte dåliga? jag tycker att det var ett felsteg att välja Boulevard Of Broken Dreams som singel FÖR FANSEN. för alla andra är det klockrent, alla kan den, alla har hört den och en massa köper skivan. den låten är faktiskt sämst på nya skivan. tycker jag.
•pave paradise•
utter P18 nu skanke det inte handlar om damiga demos utan allt den ton med musik som kanske säljer minst lika bra utan att vissas på ztv. och det handlar om att det är klar man tycker green day är finemang om man inte hört alla det band som är så många gånger bättre. det tar 10 minuter att gå in på tex freak scen eller soundpolluiton i stälet för att springa in på mega eller bestäla sina skivor från singel listan på cdon. tycker man pissar på alla vetiga band när man höjer upp ett så mediokert band som green day hela tiden. sen kan man tycka green day är hur kallas ändå men jag känner då ingen som är seriös med sin musik vad det gäller punk/rock/pop som höjer green day till någon högre grad om man ser vad som framstälts musik historiskt är det rätt så B även om alla har kvar Dookie sen man gick i melan stadiet.
handlar om att vissa fastnar där och andra gräver sig vidare till nya och kanke lite mognare saker för en seriösare publik.
storpajsarn har aldrig köpt en skiva från mega. köper bara från SP och sthlm cd&vinylexchange. lägg ner nu, låt mej gilla dom om jag vill. ingen i denna tråd har höjt dom till skyarna eller sagt att dom är ett av världens bästa band. och även om jag tycker det så är det min åsikt. jag är inte intresserad av punkband som bara når ut till en publik och om jag nu vill höra nåt nytt klarar jag av det själv. vet vart det säljs, vet vart man laddar ner. men även efter att jag gjort det tror jag att du kommer klaga på det bandet också
•pave paradise•
storpajsarn, jag fattade inte så mycket av det du skrev men jag håller med dig att det finns skitmycket bra musik som skulle sopa gatan med green day varje dag. jag gillar inte heller green day. men det jag försökte få fram var att om ett band är "känt" och har skivkontrakt och ska släppa singlar som ska spelas på radio så ska fansen och bandet kunna stå för låtarna som släpps. annars är det bara en stor pinsamhet.
utter P18 håler med där utter men nu var tråden fråga varför alla hypar green day här i övrig musik på whoa. lhabia så otroligt duktigt av dig. och sen sa jag precis att du får tycka dem är hur ass kalas som hälst. säger bara att frågan i tråden är om green day är överskatade och JA det är det. det fins 1000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000000000000000000 band som kan skita ut bättre musik en det någon sin kommer kunna framstäla så att dropa dem hela tiden är att överskata deras musikaliska förmåga så in i helvete. och hade folk lyssnat på mer än just green day, rancid och andra menlösa pop-punk band kanske folk hade vetet det vi det här laget men folk tenderar att vara rätt lata och bekväma av sig och bara plocka det som strömar ir radio,tv och alla andra medier. känns rätt o punkigt att gnälla på USA och georg bush när man sjävla kanske är världens mäst komersialiserad punk band någon sin.
storpajsarn för det första snälla stava bättre! blir helt jävla omöjligt att fatta vad du menar. för det andra så är det ett KONCEPT-ALBUM. läs på innan du snackar.
•pave paradise•
jag skiter väl i om det gör koncept album eller inte. det är överskatade ändå. sen att jag stavar som skit har med att jag är dyslektiker att göra. varför du inte kan förstå att green day är grymt översktade som band är en anna sak.
desutom blir låten inebörd anorlunda om det är koncept album. det har själv släpt den som singel och får stå för den också.
desutom blir låten inebörd "inte" anorlunda om det är koncept album
nu är jag jävligt snäl mot green day i den här tråden då den inte handlar om det är skit eller inte utan om det är överkstatde vilket det hlet klart är och det kna det flästa haja även om det digar dem.
jag sa ju åratal sen att jag accepterar att dom är överskattade? jag bryr mej dock inte. du sa förövrigt nåt om att det var nåt med att dom kritiserade bush osv. att det är ett koncept-album gör att innebörden ändras, och att låten är en viktig del av historien. likaså boulevard of broken dreams...sorry med dyslexin...visste inte..=/
•pave paradise•
så att deras politksa låt står det inte för efter som det liger på ett koncept album? är det de du menar?
släper man en politsk låt som singel för att köna pengar så får man väl skyla sig själv. gör man ett koncept album så ge fan i att släpa singlar då om det är rädda för att hel heten inte ska komma fram.
det enda jag behöver säga är att Green Day gör grymma plattor där vilken låt som helst skulle kunna släppas som singel. därifrån får du säga vad du vill och tjafsa vidare, jag bryr mej inte ändå
•pave paradise•
klart du int bryr dig. skulle du göra det skulle du fram stå som en total idiot. och då skulle jag bli orolig på alvar över din musik smak, om du ändrar dig helt så på en fem öring för att jag säger något annat.
color P18 ja har någon sakt något annat? det handlar om att det är över hypade och inte om det är dåliga eller inte.
Kanske är det så att de flästa männsikor här på Whoa växte upp under 90-talet då Green Dya var som störst, och att det på något sätt ligger varmt om hjärtat. precis om någon ber mig lista ett gäng skivor från 90-talet som jag tyckte var viktiga tänker jag inte sätta upp nån skiva som alla andra gillade, men inte jag
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
hmm jag lyssnade på dem oerhört mkt under min tid som rebelisk mellanstadie elev och jag tyckte att DOOKIE var det sämsta albumet. ja gillade de 2 första skivorna mest. de som absolut inte ens var skatepunk. de var ju mer som ett amerikanskt broder daniel eller nått, med tonårsproblem och sån skit.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
och en sak till: Hur många i denna tråden har överhuvudtaget lyssnat på de 2 första skivorna som jag snackar om?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
mparten hur fan får du i hopp det där lågiskt. det är det ända punk band som är överalt och får medial sprdning av bara helvet mer än något annat men enligt dig är det inte så jävla bra. är det inte då överskatade?
håller med storpajsarn. Dom är ju för fan överallt, inte minst här på whoa.
Green day är bra, det räcker väl?
^^^^ precis
•pave paradise•
hmmm efter att ha varit inne här så ville jag lyssna på GD's 2 första skivor så jag gjorde det och vid närmare eftertanke var de inte så bra som jag hade kommit ihåg så jag har ändrat mig lite.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
2000 light years away är dock deras bästa låt, och den är från Kerplunk
babbe going to pasalacqua är bättre!
•pave paradise•
stranger det kan du inte kräva av riktiga Green Day-fans! fast hitchin' a ride är nog favorit
•pave paradise•
Va äre här då? Green Day har spelats här hemma av min storebror enda sen första skivan.. Jag kom att älska alla låtar och köpte sen alla skivor. Green Day är ju Green Day liksom.. Sen kommer töntar som Sum 41 och tror att dom kan nå lika långt.. näää.
helenay ...have I ever told you that I loved you?? :D haha väntat på ett smart inlägg ett tag nu
•pave paradise•
Ihabia och jag har väntat på ett liknande inlägg som du nyss skrev :)
helenay den förtjänade du! <3 ;D :D haha
•pave paradise•