I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-08 21:13
Proper

Jag håller inte alls med dig, bara för att jag snackar skit om ett band förtjänar jag INTE att få skit tillbaka (lustigt nog började just Baton Rouge rulla i min MP3-spelare, hahaha, "skiiit, ska skit haaaaa!"). Det är min roll som konsument att uttrycka mina känslor inför den här typ av verk. Om jag gillar så hyllar jag, om jag ogillar så dissar jag. Jag diskuterar gärna olika bands kvaliteter och brister, och jag anser mig inte heller påhoppad i den här tråden. Det är principen jag invänder mig mot.

De har lyckats i den mån att deras roll är att släppa ett verk att älskas, hatas eller ignoreras av de som nås av det. Det håller jag med om. Själv skulle jag nog vilja bli hyllad, om det var av rätt människor, och skulle nog bli rätt knäckt om människor jag respekterar skulle såga mig. Det kan de för all del också ha uppnått, jag känner dem inte. Jag har aldrig kallat dem misslyckade eller nåt. Eller för den delen kassa. Jag tycker bara att det är två rätt så trista band. Men jag bryr mig egentligen inte så mycket, jag råkar vara superförtjust i att skriva eller prata hur länge som helst om vad som helst :)

Förresten, jag är inte finnig, och Placebo är också jävligt tråkiga (fast annars har du rätt :) Jag är en datanörd som dricker rödvin och tycker synd om mig själv).

Ditt släktskap känns relevant. Även om min kusins skitkassa band råkar vara ett skitkasst band skulle jag nog ändå försvara dem lite om de blev påhoppade, det ligger i släktbandets natur. Jag skulle inte heller ge mig in på att diskutera kvaliteten hos kompisars band offentligt. Det har inte bara med lojalitet att göra heller, även om du förmodligen tycker att dina släktingars band är riktigt bra band oavsett huruvida det är dina släktingar eller inte känns det så givet att du självklart skulle stå upp för dem. Men jag tror inte diskussionen skulle sett särskilt olik ut (minus det här långa stycket) om du var en Larsson från Skövde; så det är inte superrelevant, nej.