jag tycker skivan är guld raktigenom, precis vad som behövdes, jag tror det hade blivit blaj om dom behållt samma formkurva som på veni vidi vicious. och diabolic scheme är så jävla klockren också! devo och en liten touch av kraftwerk känns det som (även fast jag inte gillar kw så mycket men en dutt var bra hihi). the hives är inte ett ihopsatt band, dom har funnits ett jävla tag, spelade på punkfest 2 här i umeå också för några år sen. 98 kanske det var, eller 97.
you reek!
skulle vart roligare om dom behållit originaltiteln på albumet, sieg hives.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
ja har vääääldigt svårt att tro att dom verkligen tänkte döpa det till sieg hives ...
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
apu, jo, envisa rykten säger att de tänkte döpa plattan till det och samtidigt införa "hivesning". Stämmer väl in rätt bra med all övrig hybris kring bandet. Live kan dom väl ro iland det mesta, allt från falskskrik till ett sjuhelvetes röj..vilket väl är deras räddning.
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
sieg hives hade bara varit osmakligt och inte alls speciellt fyndigt...
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
jag tror sieg hives är en myt, som randy grejen... det är så lätt att tuta i folk grejer hehe
you reek!
okej ...nu listar vi våra favorit citat av howlin pelle ... en favorit är något han sa att han brukade säga till folk som ogillade deras musik å ville slå dom: "go ahead and bruise me, but watch the suit because i got a show tomorrow"
nää grabbar nog för att hives knäcker och nya platta e grym, men bob hund är alltid bäst.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination! MELANIE IS DEMENTED
vet ni varför bob hund alltid stavar med små bokstäver? :)
proper minns inte vart jag sett/hört det men tror att det var nått musikprogram på teven. men men jag kan ha fel. men varför dessa påhopp? suck,.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
apu47, gah jag har läst det nånstans, det står i ett av konvoluten va? måste rota..
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
utter: ja läste det i nån intervju nyligen ..på typ msn.com's musiksida hehe ...
apu47, ah, det kan förklara varför jag inte hittade nått :) fast jag är också säker på att jag har läst det nånstans. men säg vad det är för jag orkar inte leta ;)
"här kommer lite gammal skåpmat från våran digra katalog på 2 skivor" den är bra hehe .. eller "nu ska vi spela några fler låtar, sen ska vi åka hem ..gå in i studion och spela in en ny skiva och sen ska vi vänta skitlänge med å släppa den"
och den bästa från konserten som apu47 citerar; "ni kan tacka eran lyckliga stjärna för att linkin park ställde in. vi plockade upp era pengar från sjön och gav tillbaka dom. i form av musik!"
Just-a-spectator, det var kul när leno ville ta han i hand och han tog bort handen och drog den genom håret :)
faan ja missade på leno, när va det?
Det är ingen som "sättit ihop" Hives... Jag har stått ut med deras skrålande i Garaget sen jag var liten... Usch... Dom är precis lika "Bra" Nu som då...
"sättit" hahhaha
apu47, det var i måndags eller tisdags tror jag.
walk idiot, walk ganska stjälvklart ändå ;)