I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Hives - Tyrannosaurus Hives

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-07-23 15:01

The Hives - Tyrannosaurus Hives

Vet inte om de finns nån tråd om detta men ..ni som hört plattan va tycker ni ? Jag blev inte så imponerad av walk idiot walk när den kom men ja måste säga att resten av plattan är riktigt fet

Abra Cadaver och A Little More For Little You kommer nog gå på repeat ett tag ..

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2004-07-23 15:05
Bara jag som tycker dom är ett av världens mest överskattade band? :O
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-23 15:06
Jag måste säga att dom faktiskt är den bästa musikexporten vi nånsin haft om man kollar på allt annat jävla skräp vi spridit ut över världen (roxette, abba, ace of base osv.)

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2004-07-23 15:11
tycker millencollin är den bästa musikexporten vi haft.
"I lay chicks like mother goose"

2004-07-23 15:39
da_quiksta: skriver inte singa egna texter? de låter inte speciellt troligt ..kan du backa upp det påståående med lite fakta?

Jag tycker the hives är de enda svenska exportbandet som verkligen förtjänar sin hype, dom gör inget som ingen annan inte gjort. .man hör ju influenserna från bla. rolling stones å devo rätt tydligt. .men dom gör det bra. ..

2004-07-23 16:15
howlin pelles dansstil e ju faktiskt jävligt lik mick jaggers
http://www.sthlmmd.se

2004-07-23 17:56
da_quiksta P22

ehhh...skriver dom inte sina egna låtar`?

2004-07-23 19:31
honken

det där är nog bara något som de själva har hittat på för att det ska låta häftigt.
going underground

2004-07-23 19:59
exakt vilken musikgenre tillhör the hives?
punk har jag svårt för att förstå att de tillhör... kan ngn säga EXAKT?

2004-07-23 23:20
besserwisser1 F14

förmodligen poprock ..men jag personligen kategoriserar dom under filken "hultsfredsmusik" :)

2004-07-23 23:20
ps. det är ingen vidare "bra" flik..

2004-07-24 03:22
the hives är väl garage rock med starka influenser av alternativa band som devo ..å devo går inte å katigorisera. .

honken:
fitzimmons kläckte ideen till gruppen men de där med att han skriver deras texter har du nog bara tagit ur tomma luften ..

2004-07-24 11:32
Om ni gillar The Hives läs då 3 snabba frågor med Pelle på Suave.se
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-24 13:41
jaha det var ju en givande liten intervju...

2004-07-24 20:42
men hallå. allvarligt. säg inte garagerock! för det är det banne mig inte! JET är garagerock! :):):)

2004-07-24 23:36
The Hives på Letterman

LÄS OCH NJUT!

2004-07-25 01:00
demento: jag sa aldrig att den var lång...

2004-07-25 01:50
dom är jävligt bra live men jag skulle ju aldrig sätta på dom hemma.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-07-25 12:46
ztv på torsdag kommer the hives på letterman. missa ej

2004-07-25 16:18
nån som ska gå på dom på riddarholmen? vi kan ju styra upp ett litet whoa crew för ingen av mina balla hiphop kompisar vill gå haha :D

2004-07-25 17:04
a little more for a little you är skivans bästa spår enligt mig..

det är väl 18 år på riddarholmen va?

2004-07-25 17:06
hallå det är inte the hives som är ett ihopsatt band och inte skriver sina låtar. det är det andra bandet ... som gjort låtar som "mr.moon" och "sheepdog" minns inte vad dom heter nu men dom är ihopsatta för att bli nästa beatles typ.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2004-07-25 17:24
mando diao? nog för att dom suger och är töntiga, men vad grundar du det på att dom skulle vara ihopsatta?
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2004-07-25 17:31
mando diao kommer från borlänge, jag har bott i falun brevid borlänge å sett dom live sen dom sartade. så ja vet att dom inte är ett ihopsatt band ..men deras sound har förändrats väldigt mkt så de är mkt möjligt att någon manager haft ett finger med i spelet ...

2004-07-25 17:32
ja mando diao ja. dom skriver inte sina egna låtar. och vad jag trodde så var dom ihoppusslade också.
har hört det på teven.minns inte var/när...
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2004-07-25 17:32
vilken tror ni blir nästa singel föressten ? ja hoppas på a little more for little you ..ruskig hitvarning ..

2004-07-25 17:58
jag hålled med apu47 P22 ...
THE HIVES äger ju faktsikt vad det gäller svensk musikexport på 2000 talet. tycker deras attityd känns så äkta + full med självdistans till skillnad från band som Mando Diao & Sugarplum Fairy.

jag skulel gärna följa med och se Hives - rekommenderar gruppen starkt live - men jag ve tite om jag kommer att ha råd med alal tre dagarna på riddarholmen =/

2004-07-25 21:26
fimp F20

jag tror att du har ganska fetfel.
going underground

2004-07-25 22:14
jag ska i alla fall på frihamnen när hives spelar.
det ni

2004-07-25 23:28
mekano: ja har lite samma problem , känns som man kommer få välja bort någon dag :(

2004-07-26 01:00
vem är den fiktiva personen du snackar om ?

2004-07-26 01:25
apu47 P22

Han syftar på R. Fitzimmonds..
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2004-07-26 02:18
ja kan nån berätta lite mer om den "personen" han finns alltså inte på riktigt? . .hur kom dom upp med den konstiga iden ? ...

2004-07-26 10:19
skämtar ni. Tror ni fortfarande att Randy Fitzimmons är en verklig människa?!
Faan skärp er.

Tyrannosaurus hives känns så välpolerad. Inte lika skitig och vild som tex barrely legal skivan.
Sen är skivomslaget jävligt fult. Fick ångest direkt efteråt jag hade tjackat skivan. Riktigt fult omslag. Annars brukar ju Henrik Walse kirra snygga omslag. Vad är dealen?
Dock kan man inte neka dem att de är ett av de bästa livebanden!!!
Hail hail spit `n drol
Vår Del Av Stan

2004-07-26 13:46
Randy Fitzimmons är ett coolt namn iaf hehe

2004-07-28 00:20
Måste säga att top 3 på skivan är

1. A little more for little you
2. Abra Cadaver
3. See through head

ska bli skoj å se hur a little more for little you låter live ..

2004-07-29 14:05

Project: om ja skulle ta en top 5 från förra skivan skulle det blir:

1. A Get Together To Tear It Apart
2. Outsmarted
3. Die Allright
4. Main Offender
5. Knock Knock

Fuck_hip_hop: Diabolic Scheme är den enda låten ja inte gillar på skivan , hade den inte varit med hade skivan varit en klar 5:a ..nu får den 4,5 :)

2004-07-29 14:22
jag har fortfarande feta ångesten för att jag tjackade plattan. Den är SÅ JÄVLA FUL!!!
Tänker gömma den längst bak i skivsamlingen och aldrig lyssna på skiten.
Vår Del Av Stan

2004-07-29 20:06
madsniper:

ja kan hålla med om att per bjurman hypar sina favoriter, speciellt alla som är från Dalarna eftersom han själv är det, jag är oxå från dalarna men de stör mig att han hypar mando diao OCH sugarplum fairy bara för dom är från hans hemstad.

Däremot tycker ja faktiskt hives förtjänar sin hype, visst de finns liknande band men dom banden har inte lyckats slå stort, det har hives . å med tanke på all skitdålig rock som finns just nu känns de skönt med ett band som känns lite äkta.

Dessutom när du säger att dom baitar rolling stones rakt av så vet du nog inte riktigt va du pratar om, de finns influenser men i så fall är deras Devo influenser starkare . ..

2004-07-30 00:39
nån som såg hives på letterman? jävlar va imponerad han verkade bli :) ..dom gjorde iofs ett bra gig!
Moderator

2004-07-30 00:40
jag såg, jag var överraskad över Daves reaktion, det är verkligen sällan man ser hur mycket han uppskattar artisterna som medverkar. Klockren show dem framförde ocskå, jävlar vad jag måste se dem live snart.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2004-07-30 00:44
Neej..nu missade jag ju Letterman..fan då..går kanske repris imorrn på dan?
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2004-07-30 11:38
Men nej..då jobbar jag!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2004-07-30 12:38
ni kan ju sätta på typ 18.45 så slipper ni se allt de tråkiga innan heh. .

2004-07-30 19:15
jag såg igår kväll,

HELT SJUKT BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

2004-07-30 21:46
as hell!

2004-07-30 22:31
för att man kanske gilalr sån musik.
bara för att du inte lyssnar på det måste det inte betyda att alla ska ogilla musiken eller?
trångsynta skit...

2004-07-31 01:38
cerebral: jag är absolut med dig , mycket bra skrivet ..de enda ja inte gillar är Per Bjurman som journalist :) .. Det finns 4 band dom två senaste åren som han lyft till skyarna och det är:

Mando Diao (Borlänge, Dalarna)
Sugarplum Fairy (Borlänge, Dalarna)
Moneybrother (Sthlm men ursprungligen från Ludvika, Dalarna)
The Hives (Fagersta, precis på gränsen till dalarna)

Jag respekterar Per Bjurman för hans breda kunskap och erfarenhet ..MEN till och med jag, som själv är från dalarna tycker det är fruktansvärt störande att se honnom göra som han gör. Okej jag har inget emot att han ger banden en liten push, men han gudaförklarar dom nästan vilket ofta är väldigt överdrivet och det vet han säkert om själv. Han har sagt att moneybrother live är de bästa han sett sen Al Green och sagt att Sugarplum Fairy är räddningen för svensk rock ....jamenar, han borde lugna sig..

Annars håller jag med dig, alla band influeras av något sen gäller det bara att krydda det hela med en egen touch och det gör the hives. Dessutom så lyckas dom slå igenom med ett väldigt skitigt och okomersiellt sound vilket ja verkligen tycker behövs när man ser alla skräpband som linking park och nickelback.

2004-07-31 04:30
Big Up Cerebral!!! Helt rätt skrivet...

Angående skivan då...När jag hörde Walk Idiot Walk för första gången så blev jag ganska besviken måste jag säga. Jag hade ändå sjuka förväntningar men det kändes lite tattigt...

Jag beställde ändå skivan på vax för sakens skull härom veckan utan att ha lyssnat på den...Nu har jag lyssnat på den å "Walk idiot..." e ju inte särskilt representabel för hela LP´n. Den e ju helt grym ju!!!! Big Up Hives! Helt i rätt riktning...Lätt i samma klass som första LP´n!! Och lätt bättre än "Veni Vidi..."

Nä med den pressen dem måste ha haft på sig inför det nya albumet så tycker jag dem gjorde det galant...BIG UP Hives!

SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2004-08-01 18:28
nej the hives förtjänar faktiskt all sin hype ... jag tycker det är riktigt kul att de går så bra för dom ...

är de bara jag som ska pådom i sthlm ?

2004-08-02 21:40
Det är ju inte precis bara i sverige hives är överhypade. Dom är väl på omslaget till var och varannan brittisk tidning just nu.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com