Bra låtar o somna till?
Kom o tänka på det igår, innan ja skulle sova igår. brukar normalt ha en lugn låt på repeat hela natten.. men igår så kändes det bara tråkigt att sätta radiohead - pyramid song på repeat IGEN... såå... undrar om ni har nå bra tips på lugna låtar att somna till? vet iofs inte om det är många som brukar somna till någon låt eller så, meeen... :D själv har jag gått igenom en del nu, som.. massive attack - teardrop radiohead - pyramid song david sylvian - forbidden colours ladytron - seventeen natalie imbruglia - left of the middle smashing pumpkins - for martha ^ skitbra tips ;)
kichi
saybie - The day after tommorrow bra dock
I need femine venoms in the system, in order to function in the rhythm
sir psycho sexy - red hot chili peppers
"I think the mainstream sucks" - John Frusciante
fela kuti - teachers don't me no nonsense tre låtar á 25-30 minuter..... mycket repetitivt och sövande.....
"I think the mainstream sucks" - John Frusciante
Ken- MItt liv, Dödens gränsland, sitter o ler, Den feta telefonsvarargrejen på skivan mitt hem blir dit hem
Hasch och Kokain - Bajensvin!
oo, bra tips låter det som... ska gå på en downloading-spree senare ikväll då. :p southis - dimmu borgir.. haha jaa jättelugnt :) isåfall hybrid stigmata på jättelåg volym.. :>
kichi
kent... då somnar man direkt...
det är ju bara Mogwai som gäller! Mer spacig och flummig och soft musik får man leta efter. testa skivan Happy Music For Happy people, förut kunde jag knappt hålla mig vaken när jag spelade den. Alla låtar duger lika bra nästan.
brukar sova till Atman
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man somnar skönt till Moon safari av Air och Baduizm av Erykah Badu
In the old days it was not a crime
Semisonic - feeling strangely fine motorhomes - the long distance runner fugees gamla kasettband med sagor fungerar utmärkt. iaf för mig då jag alltid lyssnade på det när jag skulle sova. leta upp såna gamla minnen. t.ex jag somnar jättefort om någon stryker mig på kinden med fingret eftersom min bror alltid gjorde det när jag var liten.
Fried little fishies
muse - blackout bright eyes - no lies, just love
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
cardigans, hela skivan "long gone before midnight" är harmonisk.
Enya är ju värre är rohypnol.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.
jag lyssnade på jose gonzales skiva innan jag sommnade för ett tag sen det är et bra tips
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
från gladiator soundtrack - now we are free.... den är såååååå jävla skön!
..
Håller med Kurushi_8 om "her face forms in summertime" och lägger till "Kai" och "Mountain goat"
In the old days it was not a crime
HAHA infected mushroom. irl skratt!
norah jones's skiva, come away with me.. sover ljuvligt med den på
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.
Portishead - Undenied
www.bryanlustig.com
finns en mängd bra Danzig låtar som är helt lysande att somna till.. här listar jag några: Sistinas anything Going down to die dominion Soul on fire Thirteen
Vi har...
testa sneker pimps - splinter. världens bästa nattskiva!
Joe Pass skiva my song sweet jazz på nattkröken...
If you bake bread with indifference, you bake a bitter bread that feeds but half man's hunger.
mark knofler - irish boy e den bästa låten annars e sophie zelmanis skiva sing and dance helt ljuvlig
Hehe, jag vet..
Mad World - Gary Jules... ! den e sköön ja lovar
More Fire!
Rock musik e klart bäst å somna till. Guns n roses-Patience Guns n roses-Don't cry Guns n roses-November rain Led Zeppelin-Stairway to heaven Eric Clapton-Tears in heaven
Min sovmusik varierar ganska så friskt. För tillfället är det Maria Menas nyaste skiva som rullar när det är sovdags. Innan dess var det lite blandad musik, bl.a. Colin Hay - Overkill (en för övrigt gudomlig låt). I allmänhet hyfsat lugn musik.
Look with your own eyes - See with your own mind
ojoj, finns alldeles för många. men iaf Beatles - Tomorrow Never Knows Jefferson Airplane - Blues From An Airplane Black rebel motorcyle club - At My Door Black rebel motorcyle club - Suddenly Dusty Springfield - The look of love The Doors - The End (Apocalypse Now) Nancy Sinatra - You Only Live Twice José gonzalez - remain DJ Shadow - Organ Donor Kinobe - Slip Into Something More Comfortable Lee Scratch Perry - Iron fist Nas - NY State Of Mind för att nämna några. Sen brukar jag ha en förmåga att somna till deftonesplattor.
©TREKK studios / Leråker Productions.
ojdå, glömde ju den skönaste.. Radiohead - go to sleep
©TREKK studios / Leråker Productions.
Kolla upp så mycket du kan från Air och Jay-Jay Johanson
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
Chemical bros. - One too many mornings Funkar även utmärkt på bakfyllan. Annars kan du köra Unravel' med Björk på repeat
Det är inne med mobiltelefoner igen
Madonnas album ray og light är jävligt avslappnat o skönt att somna till
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Jefferson Airplane - Embryonic Journey lite kort.. men ack så lätt att somna till
Omnia est Faeces
all möjlig Jazz. nat king cole, luis armstrong, sinatra, durante etc etc
Be the change you want to see in the world.
Alla Spirits akustiska låtar skitsköna men lite svåra att få tag på om man inte köper skivorna-
Miles Davis
Still in the bridge
Moby
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
hela AIR's Moon Safari-album....
Eat the box!
mogwai - two rights makes one wrong
Mew - snowflake Mew - like paper cuts Goldfrapp - deer stop Damien Rice - volcano Portishead - glorybox Portishead - numb Telepopmusik - breathe Josiah - fourleaffoundations
jag kommer tyvärr inte på något att skriva här för tillfället, så det får vara tomt sålänge.
Dire Straits! helt klart stabilt tak
en rap låt att somna till: MBMA - Småsaker denna tråden är nog helt ute men ja tycker att den förtjänas å bli nämnd. Fred!!
crosby,stills, nash and young- clear blue sky
Air av Bach, inte minst känd från Beppes Godnatstund. Bättre finns knappast.
Tullar är som kryptonit! /Stålmannen h
Säger bara PINK FLOYD. Testa den som inte gjort det!! speciellt skivorna THE DIVISION BELL och A MOMENTARY LAPSE OF REASON...så jävla bra!
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic
nu till sommarn: TED GÄRDESTAD
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
gymnopide med eric satie är en riktig höjdare...
jag är min bästa vän
smiths - asleep
Dra lite Erykah Badu, några sköna låtar så somnar du nog skönt.
sophie zelmani nick drake neil young bob dylan leonard cohen jose gonzales simon & garfunkel buena vista social club plus massa annat ja inte kommer på, och de mästa i reggae väg....ja de e väl ungefär va jag brukar slumra sött till ;)
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees