I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beenie Man "uppmanar till folkmord".

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2010-08-11 11:08
Mabande, staller du till med fest?

http://www.alltomstockholm.se/start/article1292528.aos
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter...
*Echo Minnot*

2010-08-11 23:13
Mr. Snappycomeback of the day: Saddle
Dagens lustigkurre: Sharpshooter.

Kul att de ska spela Specials, dock :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-08-12 07:02
Mabande

är nog den enda reggaeklubben som spelar the specials.. och culture club får man hoppas.

roligare att de ska lira ghost och lady saw.. för de har säääääkert inte homofoba åsikter

2010-08-13 21:06
Choppa - Ja, Culture Club var ju ingen hit direkt (eller ja, de hade ju ett antal hits, men du förstår vad jag menar). Trist att reggaeklubbarna blivit tråkiga och inte spelar Specials längre - eller det kanske bara var en fluga back inna day.

Om du har några bevis för att Ghost och Saw har homofoba åsikter kan du ju alltid maila klubben och förstöra deras kväll.

10-4, over...

2010-08-13 21:46
Mabande

Intet ont om the specials dock, tycker bara inte sånt passar på en renodlad reggaeklubb.

2010-08-14 11:53
Nej, är man ärkekonservativ så...

10-4, over...

2010-08-16 17:55
jamen vafan, drygheten själv. går du på en hip hop-klubb eller vad som vill väl du antagligen inte höra Tommy Lee eller Limp Bizkit..

2010-08-16 18:10
Limp Bizkit och Tommy Lee vill jag inte höra oavsett, så ;)

Om jag går på hiphopklubb funkar det finfint om de nån gång langar på nån grimelåt eller till och med hiphouse (eller... nja kanske inte hiphouse faktiskt).

Drar jag på reggaeklubb är det helt okej om de blandar roots och dub och har en liten sprinkle av spinoff- och fusiongenrer. förutsatt att det är kvalitativ musik. Skit som Ace Of Base funkar inte under några omständigheter.

10-4, over...

2010-08-17 15:46
Skit som Ace Of Base funkar inte under några omständigheter.

Hahaha, visste väl att du var en skitnödig tråkmåns! Usch fy o gilla Ace Of Base......

Fuck that, räcker ju att man gör 1 låt som All That She Wants, hamnar 1 på USA listan. Alla sound och radion på Jamaika går i taket, alla vill ha en dubplate, hip hop gubbar i USA som Busta Bus , Wyclef, Flex etc. uttrycker sin beundran

2010-08-17 20:02
Forward - Du sitter seriöst och hävdar att en låt är bra bara för att den är populär? :)

10-4, over...

2010-08-18 12:45
s-mic.

Hehehe... One Love innefattar inte man o man, kvinna o kvinna för det är fel enligt bibeln. Talesättet syftar på kärlek mellan olika "hudfärger", att alla är vi lika oavsätt "hudfärg".

Vid mina besök på Jamaica har jag prata med olika seriösa Rastas, inga fashionrastas som man ser här hemma. Och samtalen brukar vara rätt flummiga men väldigt intressanta, dock kommer dom flesta fram till att sex mellan man o man, kvinna o kvinna är fel enligt deras tro medans ofta lägger man vikten på att brun, svart, röd, gul eller vita är av samma blod och vi är lika.

Precis som svenska kyrkan har haft svårt att acceptera homoäktenskap här i Sverige men med påtryckning av svenska staten så är det nu tillåtet, trotts att kyrkan och staten gick skilda väger för flera årsen så kunde dom påverka kyrkan till detta. Vilket är underligt, att man kan "tvinga" sig till en ändring av deras "lagar" som är över 2000 år gamla? Lagar och regler som vi har baserat våra lagar och regler och normer över vad vi tycker är rätt och fel i samhället...

Låt oss säga om Sveriges befolkning hade haft lika många kyrkobesökare som JA har i procentuellt antal tror jag vår uppfattning hade vart av annan grad i frågan.

Antingen lyssnar man på artisterna i fråga eller så lägger man sina pengar på nåt helt annat... That's it!
...One Of Many, GBG'z...

2010-08-18 18:55
Forward - Du sitter seriöst och hävdar att en låt är bra bara för att den är populär? :)

zzzznark! Shit va trögt d var. Nä, inget alls med d att göra.

2010-08-18 19:57
CalmOne
* "underligt, att man kan "tvinga" sig till en ändring av deras "lagar" som är över 2000 år gamla?"
- Om de själva kan sålla lite godtyckligt bland sina egna lagar, varför ska inte samhället få göra det när det utvecklas och blir bättre än att offra duvor vid mens och sälja sina barnn i slaveri?
Tidigare styrde religionen samhället, nu har samhället vuxit om religionen.

Forward - Presentera det inte som så, då ;)

10-4, over...