1. Sverige är ett kristet land som flippat ur 2. Det är åsikter jag alltid har burit med mig. Du verkar inte känna till dem så bra. Jag har aldrig hört bob marley sjunga om att bränna bögar..? Det är väl bobo grenen som är bäst på det. Pinsamt att ni svenskar tillåter homovigsel i kyrkan.. Ni måste kunna skilja på stat och religon... Det är ni som lever förvirrade i er värld. Vet varken vad som är rätt eller fel. Ni följer Lagboken och tror på den som det vore koranen. Det finns ingen rättvisa i den boken!
Vart är Mabande när man behöver honom?
Intressepenisen hårdnar!
Peter Rabbit: Frågan kvarstår. Varför bryr du dig? Och kom inte dragande med att du inte gör det, för allt annat du säger pekar på motsatsen. Du kastar ur dig att du vill jaga bort satan, vilket i min värld innebär att du vill omvända och FRÄLSA alla i din omgivning till att tro som du gör. Säg då inte att du inte bryr dig för det gör du. Varenda inlägg du gjort i den här tråden vittnar om hur mycket du provoceras av och inte accepterar homosexualitet. Kanske dags för lite självrannsakan? För i och med dina inlägg är det också väldigt tydligt att du inte bara provoceras enormt av oliktänkande, utan också är ute efter att förändra människors uppfattning. Så är det bara, det är så det du skriver tolkas och det tycker jag du ska inse! Och det där tjafset om att homosexualitet är en egoistisk handling, seriöst????? Ska du ge dig in i en debatt om homosexualitet kan du väl i alla fall göra det med lite värdighet, och tänka över dina argument. Annars blir det så lätt pinsamt för både dig, och dem som försöker debattera med dig. Med ditt resonemang så är alla infertila och frivilligt barnlösa hjärtlösa egoistiska svin som också ska fördömas om jag förstått saken rätt? Du tycks leva i en liten liten bubbla där inseminiering och adoption inte finns på kartan. Jobba på att utveckla dina resonemang så man undviker missförtstånd i fortsättningen.
peter-rabbit - Du har alltid trott att homosexuella är det pågrund av satans inflytande? Ha! Tillåt mig skratta, Ha!
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Medoria:
Ja, jag är medveten om att jag uttrycker mig klumpigt ibland och måste förklara om vad jag menar.
Du kastar ur dig att du vill jaga bort satan, vilket i min värld innebär att du vill omvända och FRÄLSA alla i din omgivning till att tro som du gör. Säg då inte att du inte bryr dig för det gör du. Varenda inlägg du gjort i den här tråden vittnar om hur mycket du provoceras av och inte accepterar homosexualitet. Nej, jag sa tidigare att jag inte vill vända eller få någon att tänka som jag. Varenda inlägg jag har lagt i den här tråden har varit för att öppna en förståelse mellan dig och mig, att Du skall kunna förstå var jag står, samtidigt som jag förstår var du står. Och respekterar dina åsikter.
Med ditt resonemang så är alla infertila och frivilligt barnlösa hjärtlösa egoistiska svin som också ska fördömas om jag förstått saken rätt?Har jag oxå sagt tidigare att jag inte fördömer DEM för det, infertilitet orkar jag inte börja diskutera. Det kan man av en anledning bli om man lever "orent" vilket jag inte uppmanar, men det kan finnas massa orsaker...
Frivilligt barnlösa anser jag välja fel väg men respekterar dem oxå..
Har som sagt ingen hänsikt att Fördöma någon.
Frivilligt barnlösa anser jag välja fel väg men respekterar dem oxå.. Ja men varför kan du respektera frivilligt barnlösa men inte homosexuella, som ju faktiskt kan skaffa barn?
Ett exempel: Att gifta sig i kyrkan skall betyda att man står inför gud och erkänner sin kärlek för varandra. Kyrkan är väl en religös plats? Men tyvärr så missbrukar många kyrkan, de tror inte på gud men de skall gifta sig i kyrkan för att de tror att det måste vara så.. Skulle verkligen en homosexuell klara stå med gott hjärta inför gud och säga att han älskar en annan man som gud fördömer. Kanske... om det nu är satan som vill förstöra kyrkan och vad det står för... Staten har accepterat homovigsel i kyrkan... Är det någon som ser paradoxen? Se nu att jag skrev "GUD fördömmer" inte jag... det är inte min uppgift på jorden, men att bära guds ord.
Se nu att jag skrev "GUD fördömmer" inte jag... det är inte min uppgift på jorden, men att bära guds ord. jo men du borde skriva att DIN gud fördömer. min gud är helt chill med att folk får älska vem de vill så länge de inte skadar sig själv eller varandra.
Fördömmer Gud homosexuella då? Gör han verkligen det?
Bibeln är ju inte guds ord ens som t.ex. Koranen är.
Jag tyckte Medorias fråga var superb:
varför kan du respektera frivilligt barnlösa men inte homosexuella, som ju faktiskt kan skaffa barn? Man väljer ju inte sin sexuella läggning heller.
Gurra: Koranen fördömer homosexuella minst lika mkt, men det spelar ingen roll. Dock så tror jag du kanske missförstod Medioras fråga. En heterosexuel kan välja om man vill ha barn eller inte. Själv tycker jag det är fel väg att gå som jag sa tidigare..
En heterosexuel kan välja om man vill ha barn eller inte. Själv tycker jag det är fel väg att gå som jag sa tidigare.. fast du har fortfarande inte svarat på min fråga. homosexuella kan skaffa barn. varför kan du inte respektera dem lika mkt som du respekterar frivilligt barnlösa?
Det är märkligt när man pratar med kristna om satan, hur mycket mer sympatisk än gud han verkar vara.
vet inte exakt hur jag ska svara dig faktiskt. Vissa är bara dumma, se för exempel haha Charlie Harper på 3an, visst han är en kul karaktär men hade varit otroligt korkad i verkligheten om han vill leva sitt liv så. Sånt har jag mindre respekt för. Många lever uppenbarligen ett liknande liv annars hade jag inte gjort den konstiga kopplingen. En del känner att de inte har tid med barn men satsar bara på jobb etc... Det är synd men jag tror på att människor alltid kan bättras. Kortfattat, jag dömer synden, inte syndaren. De som syndar är oftast inte medvetna om att de begår en synd. Medan den som är troende skulle kämpa emot att begå en synd så gott det går. Homosexuella får ha rättigheter i samhället, men det är paradoxalt att låta dem gifta sig kyrkligt/religöst. Ja de kan adoptera, jag ber för att nästa generation skall visa förståelse för det adopterade barnet.
dundermannen:
Det är märkligt när man pratar med kristna om satan, hur mycket mer sympatisk än gud han verkar vara. Haha nice! Det där måste jag lägga på minnet.
peter rabbit: Jag förstår inte hur jag missförstod frågan?
(Koranen fördömer säkert homosexualitet. Jag sa bara att Bibeln inte är guds ord, till skillnad mot Koranen som troende muslimer påstår.)
Nu vet jag inte om du röker weed eller inte men ifall du gör det är du säkert jävligt less på folk som säger åt dig att det ska du ge fan i.
Att säga att man dömer synden och inte syndaren låter ju fint när man hör det. Men när man ser hur religiösa människor beter sig i praktiken vill man ju bara gråta.
peter rabbit: men vad har du med det att göra vad någon annan väljer att göra? kan du inte bara leva och låta leva?
Medoria, Din fråga får mig att undra om du förstår vad jag säger... Jag ser dem på gatan, på tv, överallt... De får leva sitt liv som de vill. Bara det att jag vet att det är en synd och till sklillnad från er som inte bryr er om dem så är mitt syfte att frigöra folk från det onda vilket Ni bara ger fan i. Att leva och låta leva låter fint, men då sprider du inte bara godo. Bless
peter rabbitt: men dom vill ju inte bli frigjorda av dig? det är det som är min i särklass största invändning. de flesta homosexuella är helt till freds med sin läggning och deras största problem är såna som du. deras problem är inte att de råkar bli kära i människor av samma kön, utan att de inte blir accepterade för att de råkar bli kära i människor av samma kön. menar du då att de är i förnekelsen och att det är därför du vill frigöra dem, för att de helt enkelt inte vet sitt eget bästa? det skulle ju i så fall innebära att du förespråkar en teokrati. eller?
för att de helt enkelt inte vet sitt eget bästa? Ja, kort och lätt.
Om de förnekar eller ej kan jag inte svara på..
Men om de inte vill bli frigorda, kan det vara en grund till det stora homohatet som finns? Först ville man frigöra och välsigna dem... men när de tar avstånd ansåg man dem som demoniska och började steka dem istället för att jaga bort djävulen... (en teori, om du förstår hur jag menar med detta)
En teokrati är inte världen mogen för, inte i denna fysiska värld då det finns alltför mycket konflikter att lösa. Samt att det finns såpas många olika religoner att det skulle innebära kaos.
Förstår inte varför jag föresprokar en teokrati när jag ber för en persons bästa.
peter-rabbit Hmm. Är det gud som har sagt til dig personligen att homosexualitet är en synd, eller har han förmedlat det genom någon?
Det går inte att diskutera med religiösa människor. Vad ska man svara liksom. Man kan ju inte ta upp forskningsrapporter osv eftersom (om de ens finns) bara avfärdas som Satans verk eller whatever. Det finns inget helvete eller Satan, det är något som PÅVEN har hittat på, Peter.
Jag är gud och jag anser att religiösa fundamentalister bör utrotas. Tough luck. (Nej, självklart inte. Men så lätt är det att skapa ett religionskrig om man vill. Därför är religion av ondo.)
Rat-ta-tat loving since 1985
Peter-rabbit: Och du har med handen på hjärtat och 10 fingrar upp till Gud aldrig syndat själv? Vad säger Jah Jah om såna "plast-dreads" gjorda hos frisören? Har du ens läst bibeln? Vilka delar väljer du att tro på då? Eller har du helt missat NT?
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
Såg precis att jag redan postat i tråden och fått svar, så bortse från ovanstående. Varför jag reagerar är att såna som du kommer in och talar för alla troende, vilket ger oss andra dåligt rykte. Och dom som grundar sitt motstånd mot homosexuella på bibliska grunder har väldigt sällan läst bibeln själva, dock oftast de få rader som faktiskt behandlar ämnet. Du verkar vara precis en sån, fast vad vet jag. Finns dock inget hat när jag skriver, har inte tid för sånt.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
Sluta kasta skit på varandra. Ni beter er som ni vore lika gammal som jag :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
va har hänt me buju , när är hans rättegång?
vad jag inte fattar är varför alla ni homoälskare lyssnar på reggae över huvudtaget? ni gör det ju jävligt jobbigt för er själva! om ni brinner för homorörelsen kanske ni skulle satsa på en musikstil som INTE genomsyras av värderingar som går rakt emot vad ni själva står för! Vad sägs om schlager? eller disco? eller varför inte nån slags tuff bögpunk? lycka till!
Skapade du ett nytt konto för att våga säga detta tips?
Manfidead: Peter-Rabbit, är du här igen under täckmantel? Spjuver där!
Intressepenisen hårdnar!
börja inte nu igen... snääääälla
Mabuhay!
Rolig tråd, svängde iväg rätt ordentligt från topicen. Tycker det är hedersvärt att peter-rabbit försvarar sin tro när två nötter konstant försöker göra sig lustiga över den. peter-rabbit har rätt i mycket av det han säger. dundermannen och wasteapa01 resonerar bara som två idioter som låtsas vara bildade. Till topicen och det som började svänga iväg tråden så måste han ju ha hanterat kokainet på nåt vis, man torskar ju inte bara för nån battyboykonspiration skulle påstått att man tänker köpa kilovis med kokain.
njut
Explicit: man är inte mindre trångsynt och bakåtsträvande bara för att man står för det. Men det är ju kul att Peter-Rabbit får en till kompis att spotta på redan utsatta samhällsgrupper med, verkligen hedersvärt!
Intressepenisen hårdnar!
Explicit: Förstår inte vad du menar, tycker du att man måste tro på religionen för att man lyssnar på reggae? Tillhör du de moraliska relativister som tycker att förföljelse och förtryck är ok eftersom det är en del av den kultur/religion man växt upp med? Tycker du dessutom att det är rimligt att dessa åsikter är ok att ha fast man växt upp i svedala och köpt en stor mössa och en trojan box? Eller tycker du att bögeri är synd, mer i allmänhet?
Jag tänker inte gå med i hans korståg mot bögar! Därför jag nämnde att han hade rätt i det mesta. Men att homosexualitet är en självisk handling bara för man inte låter sin sperma bli till barn är helt åt helvete fel. I många fall är det en mer självisk handling att skaffa barn, väldigt många som gör det bara för de känner att de ska göra det i livet, sen om de kan uppfostra eller ge barnen en bra situation är lite skit samma för dem.
njut
dundermannen: Jag tänker på att folk kanske behöver sitt egna sätt att hitta sin egen tro på. En del kanske finner sin tro genom att konfirmera sig i svenska kyrkan, peter-rabbit gjorde det väll genom reggae kanske. Man behöver inte bli rasta bara för man lyssnar på reggae, men en stor del av reggaen är ju just rastapropaganda, så det är väll lätt för folk att komma in i hela grejen också när de diggar musiken.
njut
wasteapa01 P22 Nej jag är inte under täckmantel:P Har jag något att säga står jag för det. Annat är bara pinsamt. Men jag väljer att inte fortsätta diskussionen då det är alltför svårdiskuterat. Och det leder ingen vart... Bless up!
För att vara lite on-topic så har man väl kanske flera år av "FREE BUJU" att se fram emot, om han nu slutligen döms för någonting. Reggaefans är ju lite roliga på så vis. Inför straffimmunitet för alla våra favoritartister! (Y)
Intressepenisen hårdnar!
men artister och knark hör ju ihop wasteapa01, man griper ju inte snickare med kniv så man borde inte gripa artister med knark.
njut
Är det inte mer själviskt att wanka än att vara homo om det handlar om att slösa sperma. Btw Peter-rabbit, gud finns inte.