Buju Banton torskar med 2 kilo kokain i florida!
enligt detta dokumentet som jag fick på mailen av en maillista jag är med på så tog DEA buju och ett antal vänner med 2 kg kokain i florida den 10e december. Har inte läst hela dokumentet som ser ut som en polisrapport, men det verkar ju äkta. confirm anyone? taget från www.dancehall.mobiLänk till http://www.dancehall.mobi/buju-banton-complaint-affidavit.pdf
Mabuhay!
http://www.youtube.com/watch?v=772bHoG5dfI&feature=player_embedded
Tänkte lägga en kommentar men ångrar mig, tråden har det chattats om nu par veckor på skawars...
Han hade behövt de där 2 kilona när han spelade på URF, maken till seg spelning får man leta efter.
Intressepenisen hårdnar!
forward
tråden har det chattats om nu par veckor på skawars... eller kanske se 11e december :)
Mabuhay!
Det är antagligen anti homofob ligan eller "stop murder musik" som arrangerat det hela... de har alltid velat stoppa hans turnéer. Plus att han inte kommer göra särskildt mkt musik när han sitter inne.
Blev mer övertygad när jag läste rapporten: "On december 8 2009, I, along with agents from the DEA Tampa district Office and officers from sarasota police department, RECIEVD INFORMATION FROM A CONFIDENTAL SOURCE THAT BUJU AND ASSOCIATES WANTED TO PURCHASE KILOGRAM AMOUNTS OF COCAINE"....
@peter-rabbit: Hur fan kan du säga något så jävla korkat?
Rat-ta-tat loving since 1985
Det är antagligen anti homofob ligan eller "stop murder musik" som arrangerat det hela... de har alltid velat stoppa hans turnéer. Plus att han inte kommer göra särskildt mkt musik när han sitter inne. Ja för det känns ju fruktansvärt sannolikt att statliga byråer i stil med DEA skulle sätta sig och konspirera med "homolobbyn" i ett land där homosexuella inte får gifta sig i 46 av 50 delstater. Nej du har nog rätt, bögar har inget annat att göra än att jaga Buju Banton. Dom har ju inget annat på sin agenda, Buju Banton är det enda problemet som existerar för dom, så är det nog! Jag har sett samma idiotiska saker ett par gånger nu i samband med det här och det värsta är att det känns som att vissa menar allvar med det...
Word till det, CarlJan. Man blir så jävla trött på svenska småkillar som tror att de är jamaicaner bara för att de flätat håret. Och som av denna anledning måste ta efter allt religiöst trams och all paranoia som uttrycks i reggaemusik. Fy fan för er vars kärlek till musiken inte är tillräcklig.
No cocain no amfetamin var det en annan vis man som sa
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.
Jo fast han sa ju iofs No hasch hasch också...
Dags att köpa Free Buju tröja nu då
lingua och carljan var ni tvungna att spela över?
Empress
Ja, det var jag. Eller det beror väl på vad du menar, förutsatt att han var seriös tycker jag inte att jag spelar över. Skulle nog tvärtom kunna skriva ett inlägg långt som en avhandling om varför jag är trött på alla hjärndöda reggaesnubbar utan verklighetsuppfattning.
Ja för det känns ju fruktansvärt sannolikt att statliga byråer i stil med DEA skulle sätta sig och konspirera med "homolobbyn" i ett land där homosexuella inte får gifta sig i 46 av 50 delstater. Nej du har nog rätt, bögar har inget annat att göra än att jaga Buju Banton. Dom har ju inget annat på sin agenda, Buju Banton är det enda problemet som existerar för dom, så är det nog! Jag har sett samma idiotiska saker ett par gånger nu i samband med det här och det värsta är att det känns som att vissa menar allvar med det... Äh, sluta homa dig! Det fåniga är ju just gällandes Buju att att fjollorna fortfarande tjatar på Buju gällandes Boom Bye Bye låten och som gjordes för när d nu var, 15 år sen? Buju själv var väl fortfarande tonåring och har sen dess gjort avbön för dyligt gällandes han som låtskrivare och artist. Hur var det nu med att har dom fan inget annat att göra? Protestera istället mot lagstiftare och makthavare i d länder som i lag förbjuder homosexualitet!
Protestera istället mot lagstiftare och makthavare i d länder som i lag förbjuder homosexualitet! Buju kommer från ett land där homosexualitet ÄR förbjudet. Regeringen kan så länge såna som Buju, TOK och Beenie Man fortsätter låtar som avhandlar homosexualitet på ett negativt sätt fortsätta förfölja homo,bi och transexuella, för att de tror att de har folkets stöd. Det är ett cirkelresonemang.
Just för att Sverige och USA är så liberala länder är de aktiva inom HBTrörelsen beredda att faktiskt protestera mot sådan andra kanske finner är en banal sak. Men man måste ju rimligtvis börja någonstans. Och att visa att man inte accepterar att folk hatar en bara på grund av vem man råkar bli kär i, är i mina ögon inte så konstigt. Du har säkert en hjärtefråga du brinner för, som andra skulle finna löjlig, men allt är relativt. Lagar kan privatpersoner enklast påverka genom politiskt arbete i olika partier och liknande. Jag förstår inte hur det kan vara så provocerande att folk fortsätter protestera mot Buju, vad rör det dig? Lika lite som de vägrar släppa att Buju gått vidare, lika lite vägrar du släppa att de inte kan släppa det, så frågan är väl vem som är långsint?
"lingua och carljan var ni tvungna att spela över?" Spela över? Nja, den idioti som peter-rabbit visade upp var ju bottenlös. Då min kritik inte var gränslös, så kan det knappast sägas att jag spelade över.
Forward "Fjollorna" är homosexuella, inte homogena. Alla bögar jagar inte Buju, alla bögar bryr sig inte ens om huruvida Buju gör böghatarlåtar eller inte. Däremot ser jag inte vad som är konstigt med att vissa grupper är negativt inställda till honom. Du snackar om att han gjort avbön men han har ju backat på det lika många gånger...Han har inte slutat köra Boom Bye Bye live heller. Förstår inte ditt resonemang, svarta har ju mer problem än vitmaktkonserter men jag tror inte att du skulle höja på ögonbrynen om en lobbyorganisation som kämpar för svartas rättigheter skulle protestera när Ku Klux Klas kommer och ska spela i stan. Protestera istället mot lagstiftare och makthavare i d länder som i lag förbjuder homosexualitet! Är det antingen eller som gäller? Man kan inte protestera mot två saker? Det är ju skrattretande om du tror att de här organisationerna inte gör precis det du beskriver, då har du idiotförklarat dig själv...Förövrigt är det kul med folk som inte fattar att någon orkar bli så upprörd över en låt när dom tycker att det är helt normalt att folk blir upprörda över att någon gillar killar istället för tjejer och vice versa. Det kanske är på sin plats att fråga sig själv vem det är som är ett infantilt dumhuvud i sammanhanget.
Vem fan köper cocain i USA för att ta till Ja? Kanske inte var det som var planen iofs. Vad forwards inlägg har att göra med tråden förstår jag inte alls. Att homolobbyn skulle satt dit honom känns väldigt osannolikt.
Buju kommer från ett land där homosexualitet ÄR förbjudet. Nähä! Jag förstår inte hur det kan vara så provocerande att folk fortsätter protestera mot Buju, vad rör det dig? Lika lite som de vägrar släppa att Buju gått vidare, lika lite vägrar du släppa att de inte kan släppa det, så frågan är väl vem som är långsint? Just d jag menar trögo, varje gång Buju ska ut och turnera drar man fram "Boom Bye Bye" tjatet som man glömt men blir påmind om varje gång detta ska hanteras, en enda fucking låt och som gjordes slutet på 80 talet(släpptes kommersiellt början av -90), pleezze.... Ska Buju korsfästas för d eller är du sådär på riktigt? Det är ju skrattretande om du tror att de här organisationerna inte gör precis det du beskriver, då har du idiotförklarat dig Hahaha, det är ju d dom inte gör, homolobbyn jagar en gubbe för 1 låt och inget annat, 1 låt som gjordes för 20 år sen, that's it, d är ju bara samma tjat om samma jädrans låt, snacka om idiotiskt!
Hahaha, det är ju d dom inte gör, homolobbyn jagar en gubbe för 1 låt och inget annat, 1 låt som gjordes för 20 år sen, that's it, d är ju bara samma tjat om samma jädrans låt, snacka om idiotiskt! för att inte själv vara vare sig homo, eller ens det minsta engagerad i hbtrörelsen, så tycks du veta väldigt mkt om hur deras arbete ser ut, och hur de resonerar kring vilka frågor de lägger tid och energi på. hur kommer det sig?
han kanske är mer engagerad i anti-hbtrörelsen och följer ordstävet "know your enemy"
Mabuhay!
Han kanske är James Bond för allt vad vi vet...Agent 007 med rätt att böga? Eller så är han precis som många andra en person som yttrar sig om saker som han inte vet något om. Jag vet vad jag tror om den saken i alla fall.
Buju lever värsta scarface lifestyle
för att inte själv vara vare sig homo, eller ens det minsta engagerad i hbtrörelsen, så tycks du veta väldigt mkt om hur deras arbete ser ut, och hur de resonerar kring vilka frågor de lägger tid och energi på. hur kommer det sig? Hahaha, som sagt miss trögo (jo jag vet att du bara vill debattera i oändlighet), jobbar man i branchen som t.ex. arrangör för bl.a. reggae konserter så märks det när man eller nån försöker boka Buju och när det börjar komma in protester om den låten Boom Bye Bye han "tåta" ihop som 15 åring och som släpptes början av -90 talet, annars skulle alla fall jag inte ha mkt att göra med hbtrörelsen. Det är dom som kontaktar mig om jag vill ta hit t.ex. Buju.
Haha, okej... Jag har inte sagt att det ÄR så, men däremot skulle jag inte bli förvånad när det är såpass mycket korruption tom i I-länderna... Allt har brister. Men ni minns väl vad som hände Marley? Så det ÄR inte Omöjligt! Det är samma art av människor nu som levde för 30-40 år sedan... Och människor är duktiga på att göra samma fel många gånger! Om inte bäst av allt levande.... But that's just my point of view an I don't give a fuck about people defending the unrighteous...
ok....... men i ditt första inlägg så ANTAR du att det är "anti homofobligan"
Men ni minns väl vad som hände Marley? Så det ÄR inte Omöjligt!det uttalandet får mig att citera:
Man blir så jävla trött på svenska småkillar som tror att de är jamaicaner bara för att de flätat håret. Och som av denna anledning måste ta efter allt religiöst trams och all paranoia som uttrycks i reggaemusik. Fy fan för er vars kärlek till musiken inte är tillräcklig. jag säger varken bu eller bä men det finns så mycket luckor i dina "påståenden" att det blir svårt att tro att du levt i 24 år :)
Det är samma art av människor nu som levde för 30-40 år sedan... vet inte hur allvarligt menat detta var eller om du bara uttryckte dig fel, men rasbiologi är ganska förlegat
Mabuhay!
Daddy-Dan: Med det är samma art av människor nu som levde för 30-40 år sedan så tror jag att han menar att vi alla är samma skrot och korn som då, varken dummare eller smartare.
Intressepenisen hårdnar!
Svenskar som lyssnat på lite bob marley när dom växt upp och sen bestämmer sig för att bli rastafaris och gå med på deras skitmärkliga religion och åsikter måste fan vara bland det dummaste som finns. Ville bara säga det. Förlåt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Dundermannen Du är inte ensam med att tycka ungefär så.
Intressepenisen hårdnar!
Det som förvirrar mig är svenska småkillar som älskar musiken men dissar religonen... har förutfattade meningar. Men era hjärtan må ikke va tillräckiga för att förstå. Era hjärtan präglas av babylon, satan!
Man blir så jävla trött på svenska småkillar som tror att de är jamaicaner bara för att de flätat håret. Och som av denna anledning måste ta efter allt religiöst trams och all paranoia som uttrycks i reggaemusik. Fy fan för er vars kärlek till musiken inte är tillräcklig. Fyfan för er vars kärlek till musik är större än till människor! Vårt budskap är tvärtemot livet ni lever... Vi är här för att lära men ni fördömer...
Svenskar som lyssnat på lite bob marley när dom växt upp och sen bestämmer sig för att bli rastafaris och gå med på deras skitmärkliga religion och åsikter måste fan vara bland det dummaste som finns. Hmm, Mr. Marley ÄR en messenger! Och han har nog lyst upp många fler liv än vad du någonsin kommer göra, han har antagligen gett hopp till många som verkligen lider. Vad har DU gjort för männskligheten?
Kom med era dumma kommenterer en annan gång!
Jag vill inte konvertera någon, för den som söker vill finna. Tänker varken lägga tid eller energi på att överyga någon. Det är inte så det funkar.
Jah Bless!
det är uppenbart att du menar väl men inte är så begåvad i huvudet =)
Mabuhay!
Det var en TEORI jag gav er! Inget bevis och jag sa inget som kunde ävertyga er om att jag verkligen skulle tro att det var så! Bless up!
tror du inte på din teori då?
Fyfan för er vars kärlek till musik är större än till människor! Vårt budskap är tvärtemot livet ni lever... Vi är här för att lära men ni fördömer... Det sjuka är ju att du inte förstår den vidriga dubbelmoral du i själva verket representerar. Du anklagar andra för att fördöma samtidigt som det faktiskt är du som sitter och dömer ut människor baserat på huruvida dom är attraherade till män eller kvinnor. Om det är något jag är less på så är det människor som säger sig representera ett budskap om kärlek mellan människor men i själva verket är djupt hatiska mot stora delar av sin omgivning. Vilket är föga förvånande med tanke på vilka skrifter de s.k rättfärdiga ser som heliga. Är du bokstavstrogen så bör du rimligtvis anse att föräldrar har rätt att slå ihjäl sina barn om de är olydiga och allehanda andra godsaker...Kärleken borde vara den enda religionen...
När har jag sagt att jag dömer dem? Men enligt mig är det fel, jag har inte sagt att man skall stena människor till döds för att de är homosexuella. Enligt mig går livet ut på att lära och lära vidare till mina barn. Homosexualitet är inte kärlek, det är en egoistisk handling som stannar upp din generation, du för inte dina egna gener vidare vilket är kärlek mellan dig och din partner och din familj. Jag söker kunskap och visdom, det får jag inte genom att döma. Utan frågar mig själv istället om en anledning till varför fler börja leva "ett smutsigt liv". Även om de inte är homosexuella tokhånglar tjejer på fester etc. Ur ett religöst perspektiv skulle jag säga att Satan påverkar ungdomar att synda. ett andra perspektiv är hur media påverkar ungdomar negativt. (Å andra sidan så är den mesta media babylon och styrs av satan.) Och vi bränner allt som har med Satan att göra! Hoppas Du förstår min synvinkel.
Peter-Rabbit: egoistisk handling? Har det verkligen undgått dig att folk av samma kön faktiskt blir kära i varandra, tro det eller ej? Vad är då ett heterosexuellt one-night-stand i dina ögon, o Guds tjänare, för inte är det då kärlek? Om du söker kunskap och visdom tror jag det är dags att raka av sig dreadsen och öppna skallen mot världen 2010. En fråga bara, var du religiös innan du "fann" reggae också?
Intressepenisen hårdnar!
Ett hetrosexuellt one night stand är inte av kärlek. Det är väl en ömsesidig egoistisk handling när båda är kåta och vill knulla skiten ur varandra... Har aldrig heller sagt att det är kärlek.
Ja homosexuella blir kära, men det är egoistiskt på så sett att man inte låter varken sig själv eller sin familj leva vidare.
Det har jag aldrig påstått!
Om du söker kunskap och visdom tror jag det är dags att raka av sig dreadsen och öppna skallen mot världen 2010. Well, då detta är tidlöst så är det nog du som borde söka kunskap. Vad är det du vill säga med ditt påstående? Det förstod jag inte riktigt...
Jag har alltid varit spirituell! Så Ja.
Peter-Rabbit: Det är sånt svammel som gör att alla troende får dåligt rykte. Hur naturligt är det med såna frisör dreads du har? Har du aldrig hånglat med en tjej utan att det handlat om att föra dina gener vidare? Känns det som det finns en risk att mänskligheten är påväg att dö ut pga homosexualitet? Om du tänker ett steg längre hade ju allt liv varit utdöd för längesen om man resonerar som du.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
Peter-Rabbit: fortsätt med ditt lilla korståg du, omvänd hedningarna! Lycka till med att repatriera till Afrika också, kanske lyckas du imponera på någon med dina predikningar där.
Intressepenisen hårdnar!
Det är sånt svammel som gör att alla troende får dåligt rykte. Hur naturligt är det med såna frisör dreads du har? Har du aldrig hånglat med en tjej utan att det handlat om att föra dina gener vidare? Känns det som det finns en risk att mänskligheten är påväg att dö ut pga homosexualitet? Om du tänker ett steg längre hade ju allt liv varit utdöd för längesen om man resonerar som du. Sånt svammel borde öppna era sinnen...
Jag har inte påstått något av dina påhoppanden du frågar i ilska...
1. Det är inte naturliga lockar... men de finns inte kvar som de flesta verkar tro... ännu en felaktig anklagelse...
2. JO, självklart, men det jag sa är att livet går ut på att föröka sig (I det långa loppet). Gör som du vill på vägen, var med vilken kvinna du vill, men i slutändan måste man föröka sig. Det är ingen stress nuförtiden, nu lever vi tills vi blir 90.. förr 30...
3. NEJ, det finns ingen risk... motfråga: Varför hade allt liv varit utdött om man tänker så?
Men en sak förstår jag inte med er här inne... Vi diskuterar en sak.
När någon inte har ett vettigt svar börjat han hoppa på en pga håret..
"Ooops, Jag förlorade, måste hoppa på hans hår istället..." Eller.. varför ens fråga saker som inte rör ämnet.
Som att ni känner er träffade när man pratar om homosexualitet..
Hahaha, I don't get it.
Fast bögpar kan ju skaffa barn med lebbpar och dela på ungarna så förs generna vidare ändå = no problems.
Peter-Rabbit: frågan är ju varför du själv hyser sånt agg mot människor som inte delar din förökarhets? Meningen med livet är ju knappast att berätta för människor vad meningen med deras liv är. Och ska man runda av så som du just gjorde med Som att ni känner er träffade när man pratar om homosexualitet.. åtföljt av ett osäkert skratt så lyder ju regeln som så att homofoben allt som oftast, i synnerhet en så påstridig som du själv, snarare är den som inte riktigt vet var han har sig själv i frågan, för vad finns det för anledning att uppröras egentligen? Det är sådana som du som gör att reggae ofta motverkas och förpassas till periferin i nöjesvärlden.
Intressepenisen hårdnar!
vad finns det för anledning att uppröras egentligen? INGEN!
Jag är inte upprörd över någonting. Alltså det som är svårt är att för en Icke-religös inte Vill eller kan sätta sig in i en religös persons perspektiv. De en religös person säger är att en homosexuell skulle ha blivit sån av satan... Och vi vill jaga satan från jorden.. Alltså, inte de homosexuella men homosexualitet, ser ni skillnaden?
Så länge vi har försåelse för varandra så behöver vi inte alltid hålla med.
MEN, Det finns så mycket viktigare saker och problem att diskutera och lösa än homo frågan.
Det som är svårt att fatta är hur en svensk kan vara så fånig och lättlurad att han genom dansmusik från en liten ö också får för sig att deras religion är den rätta och bjuder på sanningar han väljer att leva sitt liv efter. Kom igen vafan.
1. Ja och du måste väl vara arab för att tro på Allah och thailändare för buddah??? 2. Vi pratade homosexualitet... Så jag kan i princip tillhöra vilken religon som helst eftersom de flesta anser att bögeri är en synd...
1. Du kommer från sverige, du valde religionen du växte inte upp med den. Fråga dig själv varför. 2. Sant. Men pinsamt och kanske oacceptabelt av en svensk vit medelklass grabb att välja att ha såna åsikter, för att du gillar bob marley.