I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ras Cricket - My Family @ vibes46

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-04-02 18:50

Ras Cricket - My Family @ vibes46

Äh

2008-04-02 22:23
Tung text.. utav ett tungt band

2008-04-03 01:50
Varför kör inte han på Hultan, Splash och liknande festivaler? Tycker han slår väldigt mycket av det som spelas där.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-04-03 09:01
som sagt, BIG UP!
död åt bill o´reilly!
Producent

2008-04-06 22:00

Grym! Upptäckte honom för några veckor sedan, riktigt skön.

2008-04-07 00:55
mega ,u dan seet yet

2008-04-08 19:16
ras cricket är tung!

2008-04-09 10:43
Shit! Lägg ner låtsas dialekten! Han har ju talang men dödar ju fullkomligt med låtsas dialekten. Sjung på vanlig engelska som den svenne han är för böveln. Är det något som uppskattas är det äkthet till att börja med. Pratar han sin engelska oxå som man gör om man kommer ifrån t.ex. Jam? Visa dina rötter istället för att gömma dom! 

2008-04-09 19:53
One step Forward two step backwards, vad fan är "vanlig engelska" för någon som har ett annat språk som modersmål? Det är ju "lika fake" att sjunga med brittisk, amerikansk eller ghanansk accent på engelskan då. Trodde att det där sopdiskussionen var nedlagd sedan länge då det inte finns nån vanlig engelska. Eller menar du att han ska bryta på svenska när han sjunger? Sluta vara så jävla skitnödig hela tiden... Big up Rebel Youth family!

2008-04-10 09:06
One step Forward two step backwards, vad fan är "vanlig engelska" för någon som har ett annat språk som modersmål? Det är ju "lika fake" att sjunga med brittisk, amerikansk eller ghanansk accent på engelskan då. Trodde att det där sopdiskussionen var nedlagd sedan länge då det inte finns nån vanlig engelska. Eller menar du att han ska bryta på svenska när han sjunger? Sluta vara så jävla skitnödig hela tiden... Big up Rebel Youth family!
What d fuck yrar du om då! Snacka om skitnödig att försöka låtsas att ha en accent som om man kommer ifrån Jamaica! En Jamaican som man pratar engelska med hör man ju att vederbörande kommer från Jamaica om man är bekant med dialekten. Men när Ras Cricket som äkta svenne sjunger på engelska så har han plötsligt en accent på engelskan som han vore från Jamaica, LOL.

2008-04-10 10:38
Forward är en luffare som inte vet vad han snackar om, och det sa jag med felfri svenska må jag säga!

rätta mig om jag har rätt men sjunger han inte på patoi?
alltså så ska det låta så?
död åt bill o´reilly!

2008-04-10 15:34
hahaha jag håller med forward till 1000%

2008-04-11 11:12
rätta mig om jag har rätt men sjunger han inte på patoi?
alltså så ska det låta så?
Hohoho, i rest my case!

2008-04-11 16:17
haha ironin är uppenbar ^^
död åt bill o´reilly!

2008-04-12 15:42
Kul att den diggas!

Sjunger som jag vill helt enkelt...Varför låta som en britt när jag aldrig lärt mig brittisk engelska ordentligt eller varför försöka anstränga mig att låta som en jenkare när jag inte har nånting med jenkarna att göra.

Tråkigt att det ofta ifrågasätts när det gäller svenska reggaeartister men i princip aldrig när svenska rappare anstränger sig till max för att låta som en amerikansk rappare.

Lyssnar till 95% uteslutande på jamaicansk musik och där jag hittar inspiration till det jag gör..skulle det då inte bli konstigt att översätta det jag skriver till en typ av engelska som jag inte hade i tankarna när jag skrev låten.
Det finns juh trots allt ingen "Svensk engelska" vad jag vet iaf.

Sen också en typisk svensk sak att anmärka på då andra länder i europa sällan reagerar på det utan i stället lyssnar på låten som helhet.

Är förövrigt ingen svenne i den bemärkelsen..Svensk eftersom jag är född och bor här men inte uppväxt i ett hel svenskt hem med båda föräldrarna från sverige.

Piz out!
Kolla in min myspace för nya tunes och spelningar. 2 st nätsläpp snart klara så håll utkik gott folk!

2008-04-12 23:21
inte bra
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2008-04-18 18:56

Han är kung lyssna på musiken i stället för att klaga på vilken dialekt?? Han är ju ändå en av sveriges bästa reagge artister

Babylon ska falla o jag vill de ska falla nu

2008-04-23 20:16
det diggas som marängswicsh när kommer det svenska släppet?
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-04-24 15:47
fatd0454 P15 : haha du lär inte hört mycke reggae överhuvudtaget
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2008-04-26 18:00

skulle vara kul att höra typ, a säg..., Gentleman, sjunga på tysk engelska, haha,...

....I'll shoot you all down with my 9-milli gun, murda' every last of you, one by one....

2008-04-27 14:32
mm, eller Alborosie med italiensk accent

2008-04-27 18:17
Ras Cricket gwaan do u ting...:-)
Bless //Sue