I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-12 22:10

URF 2007!

Tjaa, vad tyckte folk om urf? langa lita länkar till bilddagböcker med bilder därifrån, kan alltid vara roligt!

2007-08-12 22:16
skulle va fett soft med bilder!

2007-08-12 22:22
ellerhur!roligt o se ler-kaoset

2007-08-12 23:02
Bunny Wailer, Anthony B och Kultiration var dom som höjde nivån. Soldiers var schyssta med. Capleton och Buju var besvikelser enligt mig.

2007-08-13 00:04
URF VA LOVELY! SOM ALLTID!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-13 00:18
Bilder från URF

http://www.flickr.com/photos/creationrebel/sets/72157601365415764/detail/
http://www.flickr.com/photos/creationrebel/

2007-08-13 00:34
såg bara anthony B från skogen, har aldrig riktigt fastnat för hans låtar men han är fantastisk live.

2007-08-13 01:29
Det var nice, även fast det var sjukt mycket snutar,civilare och vakter. Som hela tiden ville prata utan att ha nått att säga...

Tycker dem borde ha lagt ut spån eller nått på marken efter det hade regnat. Menar vägarna och marken framme vid scenen var inte bra. Och att man måste hämta ut bandet på andra sidan är bara sjukt.. Toaletterna detta året var juh oxå baad. (jämfört med 06). Men artisterna var bra. Speciellt Wailer, Capleton, Midnight, SOJA och Yellowman. Har sett bättre från Anthony B men det var soft att se honom i Svea igen.

Blev så down av att Richie Spice inte kom, hade sett i fram emot honom så jävla mycket.. Etana skulle oxå vara grym att se har bara hört en låt av henne så det skulle vara nice att se henne..

Dem måste styra upp denna festivalen till 08 annars blire nog Reggae Sundance nästa år.. Kostar juh typ lika mycket.

P.S
Vet inte om ni hört det men Sundance surprise act var Jah Cure.. 

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2007-08-13 08:17

det stod ju iof på hans myspace också, så någon jättesurprise kan det inte varit.

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-08-13 12:02
Gentleman höll en rejäl show. Nya skivan verkar riktigt lovande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-13 12:14
Tillbaka fran Sundance & I Cured !
Helt otrolig show !
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter...
*Echo Minnot*

2007-08-13 13:29
iration va sickness!!!
Sound savants..This is easy!

2007-08-13 20:02
Härlig lirare med Junjo-tröjjan.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-08-14 00:44
Håller med om att dom måste styra upp campingen asså, det var fan riktigt illa, det luktade bajs o spya, fittiga snutar överallt, dom var alltså jävligt otrevliga, 2 (vattenkranar?) på hela jävla campingen, inte arrangörernas fel att det regnade, men vafan som nån sa så skulle sågspån löst en hel del, o så vare jävligt jobbigt att utgången var ett gyttjebad, dessutom tog dom fan 250 spänn för campen...

2007-08-14 00:46
langa lite pics från campingen:D

2007-08-14 01:08
Fittiga otrevliga snutar? Med sånt språk och den inställningen hade jag nog också var ganska otrevlig.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-08-14 02:34
kalcidis, nu ingår det väl i deras jobb att inte låta känslorna ta över hand

2007-08-14 14:07
Prån å Lutan Fiya

e riktigt nöjd me hela festivalen!

Bless
Twelve Tribes of Israel
DJ

2007-08-14 17:08
prån: Respekt! hur fick du tag på han?

2007-08-14 17:21
han ser ju ut att hänga vid vilket random-sälja-saker-tält-som-helst, kanske där!
 i get more pussy then panty!

2007-08-14 17:23
och nu känner jag igen killen på bilden... var det inte du som flippade, tog nakenbilder på dig själv, gjorde en tråd om det, la ut bilderna och lät folk här redigera bilderna?
 i get more pussy then panty!

2007-08-14 17:31
håller med buju banton o capleton va jag missnöjd med

2007-08-14 21:57
lutan stod vid back a yard å handla käk, fick ta ett snack med honom på väg tillbaka..!

de va värst va du måla upp de dramatiskt hörru du, de va en ball grej som ja fortfarande garvar åt så koppla av!

Rastafari
Twelve Tribes of Israel

2007-08-14 22:14

URF var grymt!

Bunny var helt klart det bästa, klar etta!

Sedan var Buju, Midnite och Iqulah något av det allra bästa också.

"Today's the tomorrow you should've feared yesterday"

2007-08-14 22:27
easyskankin; att vara otrevlig är väl förvisso ett väldigt banalt tecken på att ens känslor ska ha tagit överhand?

Min poäng är att det är en otroligt löjlig och barnslig jargong bland folk i här. Utifrån det kan jag verkligen sympatisera med poliser som ofta kanske blir bespottade på helt utan anledning.

2007-08-15 13:35
eller när ett antal poliser helt utan anledning kommer fram till mej och anklagar mej för att ha käkat knark bara för att jag klär mej som jag gör

2007-08-15 13:37
Käkat knark? Du får klä dig mer propert! : )
Hade inte något som helst problem med 5 - 0:an!

Skulle kunna införa 18 eller 20 års gräns tycker jag!

PZ

2007-08-15 13:38

Bra artister, trevligt folk men tycker att polisen kan sluta upp med sina trakasserier

2007-08-15 13:39
soulable

hur är propert för dej ?

2007-08-15 13:40
Jag skojade!

2007-08-15 15:50
Jag vill nog tillstå att polisen beter sig rätt klumpigt ibland (ofta)!

Jag menar skulle dom komma med samma slags påståenden om dom istället var på östermalm och gick fram till folk med kostym och portfölj och anklaga folk för ekonomisk brottslighet just för att dom ser ut på ett visst sätt eller är på ett visst ställe skulle det ju ta hus i helvete... då skulle till och med moderaterna börja snacka om om integritet och att sådana kränkningar inte är acceptabla!!

Men nu är det ju inte det minsta kränkande att anklaga folk hur som helst för klotter om man skulle råka ha luvtröja och en stor ryggsäck (om man dessutom skulle komma ut från vad den här butiken nu heter på söder som säljer sprejburkar så är det ju redan bevisat att man är skyldig hur som helst) eller narkotikabrott om man nu är på ett reggaearrangemang...

Jag trodde den svenska lagen skulle vara lika för alla men tyvärr så behandlas man inte så längre om gemene man nu någonsin har fått en rättvis behandling!

I övrigt så uppskattar jag polisens närvaro allt som oftast, men jag funderar på om dom verkligen har någon som helst utbildning i etik och jag ifrågasätter numera oxå deras prioriteringar!
The Heart Of Man, If Once Expanded, Becomes Larger Than All Heavens!!

2007-08-15 16:09
Årets festival tyckte jag var helt ok
De flesta motsvarade mina förväntningar och några överträffade
verkligen mina förväntningar!
På minussidan långa köer in för alla funktionärer/artister/press/gäster osv...
På Pluskontot lineupen trots några inställda

I övrigt
Så stor upp till arrangörer (trots lite småstrul åtminstone för mig)
alla artister/musiker alla volontärer samt övriga inblandade
Och sist men inte minst all publik!

2007-08-15 17:17

haha that's the uppsala police;)

pain in the ass as allways

www.myspace.com/ecutunes

2007-08-15 17:28
jag har läst mycket om dessa oändliga köer in.. när var detta?? jag gick till ingången runt kl 17 på torsdageftermiddagen och hade inte en människa framför mig!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-08-15 22:06

uppsala snuten glg suger så hårt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fuck dom är helt för mycket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
låt oss weedsmokers vara i fred!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ta idioterna som dricker sprit och spöar folk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

URF KNÄCKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-08-15 22:15
en gång till, jag hörde inte riktigt.

2007-08-15 23:15
Crill-Oh 
Jag repade fram till 17 och var nere vid kön ungefär 17:30-18:00så du missade den precis kan jag tänka mig! Inne på området var jag framåt 21.. jag han se halva sista låten med Slag från hjärtat.

2007-08-15 23:57
stod i 2 timmar i kön för press/media.
missade yellow man och kom in lagom till anthony B börjde.
inte så uppstyrt av urf...
istället för att ha ett ordnat dataregister där press & media folk anmält sig,  så använder dom sig av röriga högar med a4 papper. då tar det tid, varför använda sig av kaotiska högar med papper när det trots allt är liite smidigare med dataregister?
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2007-08-16 00:24
dom långa köerna berodde mycket på att han som var funktionäransvarig hoppade av två dagar innan festivalen,.han hade tydligen alla kompletta listorna på sin dator..
annars va det en jävligt lyckad festival tycker jag!
Soja knäckte!
The pen is stronger than the knife,,

2007-08-16 08:59
holy shit vilken tur jag måste haft då!

2007-08-16 10:33
MIDNITE och Bunny Wailer står högst på min lista efter den här festivalen!

Men även yellowman, lutan fyah och natural black kommer vara värda att minnas!

Capleton och Anthony B leverare riktigt fett också! riktigt mäktigt att uppleva!

de va kul att se Soja, även om jag inte vart jätte impad av spelningen. hade aldrig fattat att de va han på bas som toastade btw.

sent var det lite pinsamt att det va så sjukt lite folk på Iqulah... hade passat mycket bättre som en sen nattspelning.. sen blir dom lite tråkiga tycker jag, för mig som inte är troende så blir det väl mycket predikan och mindre fet roots!

Det va riktigt kul att se Buju på en stor scen också.. men fan va trött han va.. jävligt tråkigt.. när han itne ens orkade sjunga refrengen på mighty dread utan lät körtjejerna sjunga så vart jag riktigt  besviken! annars gör han det med mycket känsla, och fälkniven är ju alltid kul att se!

KING SHILOH ägde lördags natten också! fna va mäktigt.

skit bajs att iration steppas alrig fick igång ljudet riktigt.. tråkigt

Stort ner också till soundet på campingen som promt skulle spela 50cent och annan skit musik hela nätterna.

tyckte fan att imortal sög på clashen också.. vem vann till slut?
{F.e.C.}

2007-08-16 17:15
haha SOJA sög hårt bland de pinsammaste jag sett..
tycker Gyptian var en ren besvikelse, dumt o köra några nya låtar.. natural black var inte heller mycke o hänga i julgrannen! han var 10 ggr bättre sist han spela

däremot var Midnite de brutalaste, Bunny var bättre än väntat.. Admiral Bailey var nog de med mest drag i.. soundclashen var schysst.  Lutan fiyah var okej, men hade väntat mig mer där med..

i stort sett var de tältet som ägde tycker jag..
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2007-08-16 17:16

tycker immortal var vinnare i den där clashen! men de avgjordes inte

Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2007-08-16 19:46
fett nice som varje år, men jag blev lite små irreterad på att Beenie Man blev utbytt och att både Etana och Richie Spice blev inställda.. Hade sett fram emot Richie Spice som fan och Etana är fett chill så det hade varit nice att se hur publiken skulle reagera på hennes grejjer.

en riktigt besvikelse det, men Yellow man och Bunny är lite coolt att ha sett ändå, Wailor medlem och Dancehall grundare.

2007-08-16 21:53
Big up to Yared + crew för en grymmaste festival (på pappert). Att Etana och R. Spice ställde in sänkte nivån, annars = oslagbart.

Att BeenieMan blev utbytt kändes inte lika hårt.

Yareds mix av svenskt, gammalt och international whitey+ latest Jamaican är beundransvärt.
Jag tror ingen riktigt förstår hur hårt Yared har jobbat för det här. Jamaicanerna är riktigt tuffa att deala med. Men...
Han har numera STOR respekt på Jamaica och det kanske underlättar.

URF håller högsta klass. Worldwide.

Sen att jag blev utkastad första dan var inte Yareds fel utan mitt eget (I guess?!)

Hoppas att alla håller kvar Big and BEAUTIFUL Tasja in mind.
Saknar hennes glöd och önskar det vore en större grej för att hedra henne. Svårt att se ngn nordisk dam nå upp till hennes nivå inom min livstid.

Hoppas Yared får svensk kulturutmärkelse för att ha påvisat hur behovet av en ny narkotikapolitik är mer än uppenbar.
One Love!

2007-08-16 22:01
Uppsala reggae festival..

finns det något mer man behöver säga..
skitbra år ut och år in!
www.myspace.com/juniornatural

2007-08-17 01:34
det var ju ingen clash direkt, först var det bara lite dubplatejugglande och sen en dub fi dub för kul på slutet.. men topaz behöver en bättre micman
45 clash är fett underskattat

2007-08-17 09:18
kolla youtube för filmad spelning av slag från hjärtat på URF..

2007-08-19 02:14
Jo lerigt var det! Men bra band var det ju också dock.. va det någon som var å "Ler-partyt" på campingen ?

2007-08-19 14:12
Natural Black dödade! För övrigt kan man ju önska sig lite nya namn i lineupen till nästa år...

Måste säga att Million gjorde en mycket bra spelning på URF !
FRSound

2007-08-19 15:16
 kalcidis snacka inte blajja! poliserna var otrevliga punkt slut, vissa var trevliga, särskilt de uniformerade poliserna, dom gick runt och kollade så att allt stod rätt till på campen, deras närvaro bidrog till lungnare stämning, "för dem som ville ha det" men de civilklädda poliserna och hundförarna var riktigt otrevliga, dom trackaserrade personer på campen, dom sa glåpord till dom som sa tex "hej hur e läget då" gillade man poliser innan, så har man ingen som helst respekt kvar för dom..-..