I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bass Odyssey N.Y. Worldclash champions!!!

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-10-08 11:43

Bass Odyssey N.Y. Worldclash champions!!!

black kat och bass odyssey i dub fi dub tydligen...

RODJAH, du var i huset? ser fram emot ett referat...

XXXL up bass odyssey!!

"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2006-10-08 12:19
d va oväntat

2006-10-08 13:42
coool

2006-10-08 20:44
fett, hade det på känn..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-09 09:15
OK, jag ska skriva... vänta lite bara...
seg...

2006-10-09 18:01
Undra hur lång tid det tar innan det kommer audio från clashen..
FRSound

2006-10-09 21:23
o fan, gick visst inte lika bra för européerna i år

2006-10-09 22:45
OK,
för det första hade jag aldrig varit på Elite Ark förut. Bonafide hade varnat att det ligger lite off men det var totalt långt bort från allting. En taxi från centrala Brooklyn tar drygt 45 minuter utan trafik. Längst bort i Brooklyn, inte ens nära någon tunnelbana eller någonting.
Sist jag var på WC var det på Amazura i Queens vilket är större, fräschare och mer nära någonting överhuvudtaget.
Elite Ark är typ ett gammalt superstort garage insprängt bland massa projects och skrotupplag.

1. Ljudet
Det här var det fetaste jag (och min tjej) varit med om. Fetare bas går omöjligt att fixa. Kläderna bara fladdrade på kroppen. Big up till Irish and Chin för det.

2. Line Up
Som alla vet var det bara välkända sounds med i år. Kul om ni frågar mig. Bobby Konders från Massive B hostade. helt OK men inget speciellt på den fronten. Smart drag dock eftersom han har fett med cred i Brooklyn.

3. Första rundan
Black Kat börjar med ett riktigt bra set. Han har broderat ordet GENERAL över hela ryggen på en vit bomullskavaj. Nice.
Kanadas Black Reaction blir utbuade - de får inte alls till det i första rundan (men kommer igen senare).
Worm och Bass Odyssey har också svårt med publiken i början. Worm körde helt svart med guldkedjor. Nice.
Ricky Trooper har som vanligt en skitful hemsydd jamicaflagga-body och inleder med Collie Budz och en WC-specialare på Come Around. Alla gillar den.
Sentinel avslutar eftersom de är regerande. Elmar blir lite utskrattad när han drar igång - hela soundet ser ut som anarkist-hiphoppare i sann tysk dancehall-anda. Men de kör en bra runda. De har lite nackdel - de är det enda soundet som kör acetater och får stå och selecta på sidan.

4. Scenen
Riktigt dåligt ordnat med bara ett enda set med två CD-spelare som alla kör på (utom Sentinel). Inget ont om CD-grejen - det här är första WC där ingen har problem med CD-spelarna - asbra ljud - bra selectors - inget strul.

5. Extravagnzer
Black Kats selector får forwards eftersom han bara har en hand (One-Hnad-Steve). Black Kat säger till Ricky Trooper att han får slicka Black Kats morsa om han vill - passa på att knulla din pappa också etc etc. Rent allmänt så var svordomarna grövre än vanligt rakt igenom.

6. Utröstning
Eftersom Black Reaction kör ett riktigt grymt andra set röstas Sentinel ut direkt av en enig publik. ALLA sounds var på dem hela tiden. Inte så konstigt förståss.

7. Utröstning 2
Efter ännu en 10-minuters-runda är det meningen att två ytterligare sounds ska ut. Men det blir bara Black Reaction och en bonus 5-minutersrunda.

8- Som alla hört blir det Black Kat mot Bass Odyssey i 9 st 1for1.
Black Kat börjar (med Totts & the Maytals) men förlorar 5 på raken och då är saken klar.
Det är en stor nackdel att vara först i 1-for-1 eftersom det andra soundet hela tiden kan svara. Speciellt när det är omröstning efter VARJE låt. Keff regel.

När Bass Odyssey har vunnit lääger han på Many Rivers To Cross (Many Sounds To Kill) med Jimmy Cliff - så fint. Nu är klockan 04.30 och publiken helt hypad, det tar lång tid innan stället töms.

9. Nästa år
Irish and Chin säger att de tänker lägga ner World Clash NY efter nästa år då det är 10-årsjubileum. Alla roddare hade t-shirts med texten GAME OVER - WORLD CLASH 2007. Enlit Chin ska alla som vunnit WC/NY ställa upp då. The end of an era...

10. Sammanfattning
Som vanligt blir det sjukt mycket snack om Biltmore och följdaktligen kanske 50 Bounty-dubbs under kvällen. Ju mer nervösa soundsen är att åka ut ju mer Biltmore = säkra kort. Lite trist faktiskt. Generellt sett fungerade inte nyare grejer. Och inte så gamla grejer heller. Sentinel försökte sig på en tribut till Joseph Hill och körde 3 (!) Culture på rad. Blev utbuade.
ja ja - so it a go so.
Diskuterade clahen med Mr Perfect efteråt och han var fett glad att Bass Odyssey vann i alla fall (han kör show med Gyptian på Amazura idag BTW).
Jag måste nog säga att BK var mer solid rakt igenom - ni får väl köpa DVD:n och avgöra själva. BO tog det i 1-for-1.

Ska prata mer om WC på the Platinum Show på vibes46 på lördag
till den bless up

2006-10-10 08:59
aight! tackar... 

fan game over worldclash 2k7...  
då blir det att åka dit nästa år isåfall, helt klart! 
har alltid velat gå på det riktiga worldclash i N.Y.

"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2006-10-10 09:04
Tack för rundown! Verkar ha varit najsheden!
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2006-10-10 14:09
verkar varit nice! måste dit nästa år
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep