I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur dansar man ska?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-02-10 18:28

Hur dansar man ska?

Skulle vilja ha instruktioner hur man dansar ska.

2006-02-10 18:30
när jag sett dansa til lska har dom dansat precis som till roots fasst snabbare:P?
elelr finns det någon speciell dans?
 http://www.myspace.com/charlychanter

2006-02-10 18:30
det är det jag undrar också

2006-02-10 18:37
Jag tycker de flesta bara röjjer och dansar som dom vill till ska.
In the old days it was not a crime

2006-02-10 23:32
naj det är inte sant något av det men det fins instruktions vide från 1964. fins ju minst lika många ska moves som det fins dancehall moves. det hade ju så klart noves på den tiden med. men i dag så har 3 vågen crazy ska människorna försötrd att genom att hoppa upp och ner som cp på alla klubbar. ska och rocksteady kan dansas allt från ensam eller som par dans men även i grupp. fins massa gamla skäna moves men det är inte många som orkar lära sig dem. kan liknas melan någon blandind av ett northens soul golv med lite skank inslag. inget jävla crazy ska hoppande. utan gryma steg och när man dropa ner på golvet. fins massa moves där man saxar sina armar eller bara har dem längs sidorna eller när man har dem som när man ror en båt fast man kungar med hela kroppen. lite svårt att förklara allt men klart det fins trevliga dans steg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-11 23:56
finns det någon sida där man kan lära sig några moves?

2006-02-12 14:10
haha nej, de är ju ren circus när dom dansar ska.. ren humor o kolla på en ska publik, så grymmt fula
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2006-02-12 15:04
Skankie Dance !
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-02-12 16:03
bara att skanska loss, inget mer än så.

2006-02-12 16:08
Yeemih P21

tror inte du vet vad du snakar om eller folk vet vad det håler på med där du varit.

som sakt så är det tyvär utdöande stil. snygga skins och mods i kostymer som kan alla moves ser man inte ofta i dag. men fins fort farande en del mods och skinheads klubbar kvar där man kan få se något så när skysta moves.

filmen this is ska från 1964 som är en ska konsäer men också går igenom grund rörelser för ska kan rekomenderas.

känns mer som folk tänker på 3vågen crazy ska människor som har schakruttor överalt orangt hår och hoppar up och ner. själv vill jag värkligen inte bli förknipad med dem.

The Basic Jamaican Ska step

* Stand straight and begin to feel the beat. Keep to the beat and bow forward keeping your back straight and slightly bending both knees.
* As you bow down extend both arms to the side, straighten up and then bow down again, this time crossing your arms in front of you.
* Straighten and repeat the movement; each time the body straightens change your arms from one position to another.
* Put sexy flair into it, and some energy, and then some.

Basic Jamaica Ska Step

Western Roll

Rowing

Ska-ing

Ska-Stomping
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-12 16:23
fins sjukt många fler moves men inga jag har bilder på. får väl komma och dansa med oss när vi dansar om du vill lära dig.

2006-02-12 16:39
när/var dansar ni då?

2006-02-12 21:47
haha precis sånt där ja menar jue! reeen hjumor!
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2006-02-12 22:56
vad är så mycket mer humor i det än annan dans. känns som du är full av skit när du antagligen tycker alla dance hall moves är heta som fan. tycler det är hummor när man ser ne retardo lirare i svetband och baggy kläder stå med två korkade bruddar med knapt mer än underkläder på sig pratkistaget ha sex på dansgolvet. det är fan hummor och jag är fet tröt på det. tackar vet jag 60-talet då det fans gentlemana fasoner och ordentliga danser för vetigt folk och till vetig musik.

ser inte mer konstigt ut än vilket soul golv som hälst så att på stå att ska skulle sticka ut är ju ren yr i mössan.

2006-02-13 12:42
jag vet inte, sättet dom rör sig på, ännu roligare när de är sådär fett många på konserter som härmar sångaren o viftar med händer o sånt, visst du tycker säkert de är jättegrymmt men ja tycker ändå att de ser humor ut! dancehall moves kan de vara en hel del skoj i oxå, men de har man sett så mkt att de inte är lika roligt längre.. men men, om du inte klarar av att jag tycker de är humor så får du väl ignorera mig, skaffa dig lite humor o kolla vad du skriver.. inte konstigt nånstans, bara skratt! irie

2006-02-13 12:49
ja men som sakt så är inte ska menat som konsäer musik. det är menat som som dans musik. det är det som är felet. folk förstår sig inte på ska. det ska vara hus band på 20 personer och dans inte massa miffon som hoppar mot en scen. sen kan fan inte många sångare i dagens dåliga ska band dansa det häler. tror kanpast du kommit i kontakt med en genuit ska golv. det år tråkigt men det är nästan helt ut döt.

2006-02-13 22:40
detta e väl ett skämt eller?

2006-02-13 22:42
vad?

2006-02-14 13:40
nu blir jag rädd.

2006-02-14 14:25
kanske ska starta dans kurser då i ska/rocksteady. kan ta in några av mina mods polare som kan lära ut gamla 60-tals northern soul moves.

2007-06-18 14:35
Har hurdvård lärt sig några nice moves än?
Jag ser fram emot ska/rocksteady/soul/reggae allnightern i Deutschland nästa år, helt fullt hus med folk som KAN DANSA! amazing.

2007-06-18 18:05

lighthousekeeper 

Nej har inte lärt. Har inte ens testat. Skulle få göra det själv isånafall

2008-02-07 13:27
whaaaa is this a joke?

2008-02-07 13:49
Det är inte alla som gillar skrikig jävla skit.

2008-02-08 19:36
jag finner det oerhört skrattretande med folk som bygger upp stora delar av sin tillvaro på att studera hur man gjorde saker och ting på 60-talet för att sedan kopiera det rakt av utan ens ett försök till originalitet. bakåtsträvande.

http://www.vespaclublonigo.it/dance-3t.gif

det finns en anledning till att vissa saker dör ut.

2008-02-09 13:49
 haha ja men eller hur .. lägg upp en video istället så man ser.

DJ

2008-02-10 21:35
http://www.youtube.com/watch?v=TAL1VTfffOo

sett så många gånger men tröttnar aldrig!!

2008-02-13 22:38
men vilken sjuk jävla tråd!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /