I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Första svenska "grime bruden"

Övrig musik - Elektroniskt

2006-08-01 21:11
Ok, så du hajade att det inte var grime?
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-01 21:23
true stories tom, bra sagt
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-08-01 21:36
fjardevarlden - we all did, så jag förstår inte vad du syftar på?
baeng

2006-08-01 21:39
Syftar på ditt första inlägg och din åsikt om dom som håller på med grime i Sverige, varför nämna Basutbudet om du hajjat att det inte är grime?
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-01 22:43
fjardevarlden - mina inlägg hittills har endast handlat om lady sovereign. du måste syfta på BngInTtlCntrlHny's inlägg, där hon tydligt skriver; "hon jackie eller vad nu hennes namn är (ayesha kopian som var på scenen på huffre) kan väl knappas kallas grime " .
baeng

2006-08-01 23:45
"vad finns det annars för grime i sverige? max peezay? basutbudet? max ska ha cred för sina collabs, utan dem vore han bara vanliga fjärdevärlden, basutbudet känns i mina öron rätt trist rakt igenom... "

Kallar ni/din kompis basutbudet för grime trots att ni vet att det inte är det? isåfall varför?

Min poäng är enkel, det stog i Hultsfreds ackrediteringspapper att ni var journalister men när ni inte hör skillnad på Grime och en musikstil som är över tio år gammal, går 20bpm snabbare, har en helt annan takt och är från en helt annan världsdel skulle jag inte få för mig att kalla eller bedömma er som journalister.

Sen att Jackie skulle ha några som helst likheter med ayesha (helt olika musikstilar) är bara för bra.
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-02 00:59
fjardevarlden - hennes åsikt är inte min, men jag tycker du är väl petig där. hon syftar ju helt klart på att basutbudet INTE är grime.

hah, som journalist måste man inte ha koll på allting (fråga din älskade jonna sima) så jag förstår inte ens vad du försöker älta? VILL du att vi ska säga att basutbudet är grime så att du kan få whina, eller vad sysslar du med? fan, inte ens al-qaida tigger om martyr såhär mycket. lägg ned.

ah bryr mig varken om jackie eller ayesha.
baeng

2006-08-02 01:38
ibland verkar det dock att folk vill verka kunna mer än dom kan, tyvärr

man behöver ej veta allt, det är ok

bang bang!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-08-02 01:57
Känns som ni inte vet vad ni snackar om bara, om ni inte bryr er om jackie eller ayesha kanske ni ska låta bli att kommentera.

Journalister behöver självklart inte ha koll på allting, kul att det passar med ett sånt resonemang nu med tanke på att ni ifrågasatte mitt grime kunnande ett tag sen. Eller måste mc´s ha koll på allting?

Inte min mening att "whina" ville bara säga att Basutbudet inte är grime så vi får ett slut på förvirringen.

Al-qaida och martyr? Kul me kritiker som inte tål kritik.
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-02 13:29
höj nivån några mil med att ta sådant som j a g skrivit med m i g. man får bättre svar.

ps. seriöst kollade du rockparty's acklistor? vad var syftet?

WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2006-08-02 15:10
Ok, jag tycks blanda ihop er. Ville bara upplysa dig om att Basutbudet inte är grime.

Varför jag kollar ackriditeringspapper på festivaler är för att jag driver ett skivbolag och det är viktigt att veta vilka journalister som är på plats så man kan boka intervjuer,ge bort promos osv.
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-02 18:14
fjardevarlden - kul att du kollade i ackpapprena men ändå inte lyckades få fram varför vi var ackrederade. det kanske är du som bör passa dina ögon...

en mc bör sköta sin biz, och en journalist bör ge ut rätt information, det stämmer ja. men tror du jag är journalist 24/7? jag skriver från mitt privata konto med mina egna ord just nu. att hävda att jag kan ALLT vore rent idiotiskt. men jag kan lugnt påstå att jag gör mitt bästa för att sköta mitt jobb, så när du läser en text från mig - i både tryckt och - på first up! kan du vara säker att jag kan min sak.

vidare är det ingen här som tror att basutbudet är grime.
baeng

2006-08-02 19:20
"vidare är det ingen här som tror att basutbudet är grime "

Så varför nämna Basutbudet i en tråd som handlar om grime?

"en journalist bör ge ut rätt information, det stämmer ja."

Från Firstup:
"Även om Mackan äger Peezay på scenen den här kvällen så känns Marcus Pierce egna grimeprojekt Basutbudet (som beskrivs som snuskbasnegertekno på hans myspace) tämligen blekt på Rookiescenen kl. 17.00 dagen efter. Hiten Bärs och Järn är väl det enda som fastnar hos de 25 personerna som orkar kolla på det "

Du kan inte din sak om du skriver om grime men inte hör vad som är eller inte är grime.

Dom ringde oss från gbg-kalaset och frågade om dom kunde ackriditera två journalister från Firstup till Grime-kvällen, är det kanske ni?
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-02 19:43
fjardevarlden - jag recenserade roskildetexten (och inte texten du referar till). men jag kan gissa på att hon tog det från hultsfreds presstext. men det är ju helt uppenbart att det är nån annanstans dina skor klämmer, det handlar definitivt inte om basutbudet. so spit it, lätta hjärtat, släpp fåglarna fria - vad vill du egentligen?

yes, för vi hade en intervju fixad i höstas när han skulle spela i sverige. dock ställde han in konserten, och våra frågor blev obesvarade. vi tyckte att det passade nu när han ska till sverige igen (nåja, vi får se) och det visade sig att ni låg bakom bokningarna. det är synd att andra artister behöver komma i kläm bara för att du har problem med oss (antar det?). något mer du vill veta angående vårt arbete med first up när vi ändå jobbat oss såhär offtopic?
baeng

2006-08-02 20:26
men ge er, blir bara pinsamt, softa, sätt på en cd o lär er lite istället

uk mastermind

2006-08-02 21:01
Som sagt, ville bara klargöra i den här tråden som handlar om grime att basutbudet inte är grime. Påpekade det i mitt första inlägg men sen blev det bara bortförklaring efter bortförklaring...

Har inga problem med er, ni får ha eran blogg och skriva precis vad ni vill. Ingen artist ska hamna i kläm, vi är alltid proffsiga i jobbet och förmedlar självklart intervjuer med dom journalister som är intresserade.
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-02 21:49
fjardevarlden - bortförklaring? speak for yourself.

haha, proffs? ser inte riktigt det proffessionella i att ljuga, men sure, det här kanske är ditt sätt att värva fans. våra läsare hade sett fram emot intervjun, men du kan säkert med din stora kunskap inom journalism hitta några bättre journalister som kan ge den breda massan, de breda frågorna. för att stjälpa scenen verkar ju vara din specialité.
baeng

2006-08-02 23:27
När har jag ljugit?

Vi har hookat intervjuer mellan Grime rappare (Ghetto, Ears, Jammer, slix mfl.) och Nileskär, Quote, Kingsize, P3 mfl.

Ni vet nog själva hur många artister vi tagit till en svensk scen och fler kommer det att bli.

Stjälpa scenen skulle jag kanske lyckas med att göra om jag började boka intervjuer med vem som helst...Tänk er själva en Wiley intervju med nån som inte hör skilnad på grime och ghetto tech.
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-02 23:39
ta hit några brud mc´s

och vissa tar jag ej på allvar, jokers

2006-08-03 00:06
Mayornas

Vi hade Shystie på gång men sen blev dubplate drama så stort att hon inte hade tid. Lady sov skulle åkt med på streets turnen men han ställde ju in...
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2006-08-03 00:12
FJARDäähhcaps - nä, nu har jag tröttnat. ghetto tech? tillåt mig; ha-ha.
baeng

2006-08-03 02:21
Jag följer med intresse denna dispyt, men förtydliga gärna för oss andra läsare:

Vem är det som fjärdevärlden inte velat fixa en intervju med till firstup?

Och made_in_japan, förklara gärna vad som var löjligt med att kalla Basutbudet för ghetto tech? Jag har skitdålig koll på ghetto tech, har inte riktigt fattat vad det är utan bara hört ordet nämnas, så jag vet inte. Och jag har dålig koll på Basutbudet också, har sett nåt klipp från Hultsfred men inte riktigt fattat grejen. Men jag trodde just att tanken var typ att göra nån slags svensk ghetto tech. Vad det nu är.
don't get chumpatized

2006-08-03 02:29
fan va synd tom, shystie skulle vart så fet va
pariz-1 ska jag kolla upp, street dream ent vill komma hit

2006-08-03 15:05
tom>>

kopia på pressleg och avgifter till sjf kan skickas asap om det nu är där skon klämmer.
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2006-08-03 15:44
det handlar om vem som kan sin musik och även dom gör shit
ej journalism