Tre saker angående Tonedeff: - Han älskar sig själv. Att hävda sig är en del av rap, men... det blev lite för mycket, enligt mig. Ta det inte som ett uttryck för jantelagen, jag tycker det finns en skillnad mellan att tro på sig själv och sin förmåga och att vara självgod upp i halsen. - hans "pussy race" var rätt tröttsamt. Han får gilla fitta hur mycket han vill, men det är trist när en begåvad, medveten rappare vill få publiken att skrika "I wan't pussy! I wan't money!" och tar upp en tjej på scen för att dansa, likt tjejerna i hiphopvideos, och stå på knä och rappa vid hennes skrev. Alltså, hade en person enbart med MTV-bilden av rap sett konserten hade den fått en del vatten på sin kvarn. Vilket knappast kan vara vad Tonedeff eller någon av oss andra vill, medvetna om att det är så mycket mer. - jag älskar hans flow, det gör jag verkligen. Och det är en sport att rappa snabbt. Men, den gången han saktade ner och bevisade att hans texter inte är jibberish kände jag att jag ville ha mer. Vad är poängen med att rappa så otroligt snabbt om det inte går att uppfatta mer än vart sjätte ord? Förutom just sporten då. Jag vill ju höra texten! Så. I övrigt tycker jag Tonedeff var skitbra, så även Cunnin!
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com