I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

21/8 - Atmosphere feat. Brother Ali @ Nalen

Klubb & Konserter - Stockholm

2008-08-22 19:28
Här har vi fångsten jag fick med mig från igår.

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-08-22 19:44
vilka var dom 2 sista låtarna btw ?
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-08-22 20:35
avslutade väl med little man? och så körde han väl always coming back home to you där åt slutet nån gång också..
I don't like it I love it

2008-08-22 22:12
Always Coming Back Home To You
Little Man
Dorian
Freestyle

Bilder har jag inga som är värda att se men jag fick nog med låtarna ovan på inspelningen. Återstår att se.
•pave paradise•

2008-08-23 03:23
tack så mycket för er som fyllde i luckorna
inte målaren tillståndet

2008-08-23 08:31
Slug är grym och jävligt trevlig. Haha, en värd grej från spelningen;
Efter att ha bytt några få ord med Slug när han signera skivor och dyl kommer det fram en snubbe varpå han frågar Slug på svenska "Var kan man köpa öl?" Slug svarar snällt och jordnära "Oh sorry man, only english" varpå jag frågar snubben "Vet du vem det där är?"
"Nej.." "Det är Slug man!" Han viskar till mig "Oh shit, jag känner bara igen Ant.."
Slug har uppenbarligen lyssnat lite på det vi sagt, han tar upp en skiva och håller den bredvid sitt ansikte och säger "Look, it's me" för att sedan börja garva.

Vilken snubbe

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-26 15:30
...orkar inte tiita igenom tråden...men körde dom "You"? Dom gjorde inte det i GBG nämligen...Bara undra om det var planerat eller om det var för att dom bara fick en timme på sej här nere o inte själva visste om det kanske....
 My Posse's On La Brea

2008-08-26 17:42
gooze: nej, "You" kördes inte.. publiken bestod nog inte av folk som upptäckte Atmosphere i år.

2008-08-26 18:03
va? vad menar du med det Filbunke.
Jag ville höra YOU kan tänka mig att det är en ruggig live låt.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-08-26 20:42
vad jag menade är att det inte är nån av dom förväntade låtarna bara för att Atmosphere körde den på Letterman.. typ så. inget ont om låten, men den är ingen stor "fan favorite" (inte än åtminstone)

2008-08-26 20:54
hehe, nja men man kan ju tycka den är bra även fast man lyssnat på atmosphere ett bra tag, som jag, och inte behöva tycka den är bra bara för att man upptäckte atmosphere i år.

det vad var jag uppfatade iaf.

2008-08-26 21:08
Bakelse1: Missuppfatta mig inte nu :) jag skrev ju som jag gjorde för att det lät på gooze som att det var värsta chocken att dom inte spelade "You"

2008-08-26 21:34
hehe, jag missuppfattade isånnafall :)

2008-08-27 10:25
Jag är glad att de skippade "You" faktiskt.
•pave paradise•

2008-09-14 12:44
Lite sent inlägg kanske, men what the hell...

Såg dom i Oslo dagen innan. Riktigt tunga, dock till min besvikelse avslutades hela konserten med "hockey hair", ett stort minus enligt mig. Slug byggde upp stämningen som att "Nu kommer den! Den som ni alla väntat på" och själv vågade jag nu hoppas på God's Bathroom Floor, Don't ever Fucking Question That, Travel, eller varför inte Ode To the Modern Man. När Hockey Hair istället började dåna ur högtalarna var det fler än jag själv som bara stod helt still ett litet tag undrandes om de verkligen startat rätt låt. Antiklimax.

Hur avslutades kalaset på Nalen?

För övrigt, vad gäller låtval så måste ju Brother Ali plussas till max förutsatt att han körde samma program på båda konserterna dvs. Jävlar vilka utplock han gjorde, spelade verkligen inte en enda låt man tyckt att han kunnat byta mot något annat bättre. Ali va Grym!
//K

2008-09-14 12:46
Always Coming Back Home to You, sedan Dorian avslutade Nalen-spelningen om jag minns rätt.
•pave paradise•

2008-09-21 13:17
Jag hatar 18-årsgränser... Jävla skit

2008-09-22 17:45
18 årsgränser är ra för då får dom serverar alkohol
inte målaren tillståndet

2008-09-28 12:49
såååå jääävla bra!!