I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

30/6 - Bone thugs n Harmony/Twista @ Fryshuset [INSTÄLLT! - Går att återlösa]

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-07-20 15:25
När kan man lösa tillbaka biljetten Finest? Försökte idag men det gick inte och på Ticnets kundtjänst sa dom att de inte visste och att de hängde på arrangörerna. Så när kan man få igen slantarna?

2007-07-21 01:45
snasckade med dom i förrgår då sa de att dom inte kommer få några pengar tillbaka utan man får helt enkelt ringa till arrangören och kräva tillbaka pengarna. vars i sin tur inte ens har en telefonsvarare :|. Man känner sig lagom blåst.
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face

2007-07-21 13:37
Behåll biljetterna så ses vi den 6 oktober istället.

Pz.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-21 13:58
jag pratade med dem på fredag och då sa dom att dom inte visste och att vi som köpt biljetter fick fortsätta återkomma om information. men jag hade på känn att det skulle bli så här. jag vill gärna se bone thugs men om dom redan ställt in en gång så är jag lite osäker på om dom kommer dyka upp i oktober och om dom skulle göra det så är jag inte särskilt säker på att arrangemanget kommer bli särskilt bra. jag vill ha pengarna tillbaka.

2007-08-01 22:52
Hur har det gått med återbetalningarna?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-08-03 21:35
Tjena!

Jag Ringde Ticnet och fick svaret att arrangören FinestMusic inte har godkänt att betala tillbaka pengarna. Den 11 Juli får vi ett mail där det står från den 11:e Juli så ska arrangören betala tillbaka pengarna och att man ska till närmaste Ticnet ombud. Efter varit hos återförsäljaren så funkar det inte att återköpa biljetterna och får hänvisningen att ringa Ticnet igen. Ringer Ticnet och får svaret att dem har haft problem med nått system och detta skulle vara fixat den 18 Juli. Traskar iväg att lämna tillbaka biljetterna, men det gick inte denna gång heller. Ringer Ticnet igen! och får svaret att dem inte kan göra något, Det jag får är ett nummer till Finestmusic. Men tror ni dem svara? Neej efter 10 gånger så ger jag upp och ringer Ticnet igen och berättar att dem inte svarar på det numret. Då får jag svaret att det är flera kunder som har klagat på det.
Jag har 5 biljetter som kostar 375:-/st. Det känns som man är lurad!!

GE OSS VÅRA PENGAR. Jag kommer att fixa dem på ett eller annat sätt. Tvekar inte på att stämma FinestMusic!

Någon som lyckats lämna tillbaks biljetterna?
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out

2007-08-03 21:45
Mejladressen till arrangören i Sthlm är [email protected]. Mejlade tidigare i veckan men har fortfarande inte fått svar. Alla som köpt biljetter i Sthlm ombeds härmed mejla honom och be om pengarna tillbaka, han kanske faller för grupptrycket.

Om jag får spekulera tror jag dom gjort av pengar dom inte hade och därför inte kan lämna tillbaka dem. Så länge vi inte löser tillbaka dem kan dom ju dessutom vara säkra på att dessa kommer att utnyttjas vid nästa spelning. Om nu den spelningen blir av.

Men ligg på. Jag har också försökt kolla vad som gäller med konsumentverket och återkommer om det. Annars finns ju alltid Sverker och Plus.

2007-08-03 22:23
Medoria, ah bra gör det!

http://www.arn.se/anmalan/

[email protected] kan räkna med mail!

2007-08-04 00:07
och sthlmsarrangörens myspace är   http://www.myspace.com/lmds1 

han har varit online ganska nyligen.

2007-08-04 00:39
Kanske dags för en polisanmälan?
Bedrägeri / svindel eller liknande.

10-4, over...
Toastare

2007-08-04 00:42
Säger som Mabande, överväg att gå ihop och gör en polisanmälan.

Tyvärr kan vi ju inte göra så mycket mer än att se till att han inte får göra reklam för några fler av sina saker här på whoa. Det är verkligen tråkigt att ni blivit lurade. Vi följer upp det hela.
Jag skyller allt på Emma!

2007-08-04 00:48
ja men frågan är väl om vi har något att komma med? jag vill ha pengarna tillbaka men har vi någon chans att vinna ett mål? killen borde få näringsförbud men det verkar tydligen ligga väldigt långt borta, han har jobbat som arrangör rätt länge och folk fortsätter gå på hans arrangemang trots att han tar ut rätt saftiga biljettpriser för att han är en av de få som tar hit vettiga artister.
Toastare

2007-08-04 00:55
Ja, han har ju skrivit här att ni ska få pengarna tillbaka genom Ticnet vilket är felaktig information. Han har gett ett telefonnummer till Ticnet där han inte kan bli nådd. Dessutom slutar han logga in här efter att folk börjat fråga om att få pengarna tillbaka.

2007-08-04 00:57
Jo, något måste göras iallafall! Kanske dags att åka förbi sthlm för min del. Ingen som kan ta kontakt med någon tidning. Skulle vara bra om media börjar snoka lite, te x. Aftonbladet. Skapar det rubriker så lär det bli jobbigt för hans del?

2007-08-04 00:59
Bounty Boo: Killen som loggar in på Whoa är inte ansvarig för konserten i sthlm, det är en annan kille, och det är hans nummer man får av ticnet.
Toastare

2007-08-04 01:03
medoria, det finns en anledning att dj_finest inte heller loggar in längre. Det är väl hans välvilja som promoter att hjälpa folk att få sina pengar tillbaka och komma i kontakt med den här andra killen.

2007-08-04 01:04
Tror ni det blir något den 6:e Oktober? Inte för att jag kan då, men ändå. Verkar som ticnet också tröttnat på den där killen, inte mycket ticnet kan göra nu va?

2007-08-04 01:05
BountyBoo..
"det e bara gå tillbaka till ticnet"

Senaste av "dj_finest" verkar inte så seriöst detta.

2007-08-04 01:13
Idealet är att ticnet säger upp alla framtida samarbeten med killen, vilket jag tror också kommer bli fallet. Det här har skötts helt sjukt illa och hur någon i framtiden kan vilja förknippas med Finest music övergår mitt förstånd.

2007-08-04 01:19
Men man kan väll fortfarande köpa biljetter till den 6:e oktober via Ticnet? Fast jag hoppas ingen gör det än iallafall.

2007-08-04 01:23
ja,går fortfarande att köpa biljetter. kanske borde ringa ticnet och säga att dom borde sluta sälja biljetter innan det finns möjlighet att få pengarna tillbaka.

2007-08-04 01:27
Ja, gör det. Fast ticnet tjänar ju in sin del av kakan hur som helst. Dem får ju pengarna för service avgiften varje gång någon köper en biljett och det är det ticnet's verksamhet går ut på. Fast dem lär ju inte vilja sälja till något som är bluff(?), ticnet är ingen liten verksamhet. Får se om jag med hinner ringa ticnet imorgon.
Toastare

2007-08-04 01:59
Uni-H, det var det jag menade. Att han nog kan stå till svars för detta han med. Han har ju bailat sen det blev inställt.

2007-08-04 17:48
Även om konserten skulle bli av vid ett senare datum tycker jag att ni alla ska bojkotta skiten och visa ert missnöje. Känns riktigt oseriöst

2007-08-04 23:59
Hur svårt kan det vara att gå ut med information?
Toastare

2007-08-05 18:00
Det är inte så svårt, men nu handlar det nog om pengar som inte längre finns.

2007-08-06 01:41
Min mejlkonversation med Gibbie Cham på Myspace.

----------------- Original Message -----------------
From: Eveliina
Date: Aug 3, 2007 3:03 PM

Hej.

Jag vill veta när man kan återlösa biljetten och få pengarna tillbaka. Och om du inte tror att det kommer hända överhuvudtaget är det väl bara att du kryper till korset och erkänner det så att vi som går här i ovisshet kan sluta hoppas.

--------------------------------------------------------------

Hej,

Pga av ombokning av konserten så har vi hållit tillbaka återlösen av biljetten så att det ska bli lättare för folk som vill gå på konserten och inte vill betala mer när dom sen ska köpa om biljetten för den 13e October. Nu ska det gå att kontakta Ticnet för att få tillbaka pengarna för biljetter köpta. Om du vill behålla biljetten så kan den användas den 13e October. Vi ber om ursäkt för att det har tagit tid men nu har allt blivit löst.

MVH

LMDS

2007-08-06 16:24
* "Nu ska det gå att kontakta Ticnet för att få tillbaka pengarna för biljetter köpta."
- Nån som testat?

10-4, over...

2007-08-06 18:44
ringde dit imorse och dom sa att det ska gå att återlösa biljetterna senare i veckan. försöker på torsdag och berättar hur det går.

noterbart är dock att konserten blivit flyttad ännu en gång och alltså inte kommer äga rum 6 / 10 utan 13/ 10. alltså enligt vad LMDS skriver i mejlet till mig. Men detta har Ticnet inte ändrat på sin hemsida, kanske ändras det senare i veckan också.

2007-08-06 23:43

medoria F25

hur pass säker e du på den infon?
vore ju grymt för då kan man åka å se Rakim oxå =)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-06 23:58
Lil_Mac : säker kan man aldrig vara, minst av allt när man har att göra med dom här arrangörerna vad det verkar som. Återstår bara att se vad som händer. Men LMDS skriver ju som sagt var själva att konserten är flyttad till 13/10. Sen om den konserten alls blir av vet man aldrig. Personligen tänker jag bojkotta den, hur gärna jag än skulle vilja se Bone thugs.

2007-08-08 14:29
Nu går det att återlösa biljetterna till Bone thugskonserten i Stockholm!
Toastare

2007-08-08 17:37
Vad bra!

2007-08-08 17:46
Testade jag med nyss för några minuter sen.. Änligen så går det!

Jag: Hej, jag vill återlösa dessa biljetter.
Killen i kassan: Okej... Du vet väll att det nya datu...
Jag: NEJ, men jag vet att jag vill ha mina pengar. :)

2007-08-08 21:52
skönt att det ordnat sig!

"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-08-09 00:32
Langade in den glada nyheten i rubriken :)

10-4, over...

2007-08-09 20:38
BONE THUGS!

2007-08-12 17:51

3,Fryshuset,13år,Bone thugs,  -----Kan någon se felet?

-Sweets for the Sweet-
Rappare

2007-08-12 22:22

FEL: 3, fryshuset, 13 år

Rätt: Bone THug

Tutilooooo

2007-08-15 23:30
Var inne på Bones hemsida nyss och där står det att de har en bokad konsert i San Diego den 7/10.

Hoppas verkligen att de kommer hit den 13onde, men man är ju orolig.

10/7/2007

Concert

San Diego, CA San Diego Convention Center
Har din brud adamsäpple?

2007-08-16 15:51
fattar verkligen inte varför dom ska spela på fryshuset.. okej kul för smågrabbar att få se konsert men hur många av dom e btnh fans förutom att dom kommit åldern där det e tufft att bli hög varav musiken blir intressant..
jag vill ha alkohol när dom uppräder!
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik

2007-08-16 15:55
riktiga fans måste ju vara snorfulla när deras idoler uppträder, jajamensan!
Din hojtlåda är tom.

2007-09-04 18:46
Nu står de ju att dom ska lira på berns igen länk

2007-09-04 19:24
hehe ja se där, jävligt trist för, och dålig stil mot, alla under 20 som köpte biljett the first time around...
skriv kort, helst inte alls

2007-09-05 02:45
Oj, Berns, yay :)

Men kommer inte Twista nu eller??
Har inte orkat läsa hela tråden, kanske något som redan tagits upp...?

Bless

2007-09-05 08:49
starta gärna en ny tråd om informationen om berns, så folk ser det också =)

/lia, moderatorcrew.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-09-05 10:02
Är det nån mer än jag som har kvar biljetterna som det står 30 juni @ Fryshuset på?
För visst skulle det gå att använda dessa biljetter?
Har din brud adamsäpple?

2007-09-05 20:46
asså jag har kvar min men jag har inte riktigt fattat va som händer, folk säger att dom inte kommer? eller kanske Twista som inte kommer nu??? och Dj-Finest e ju hel keff i skallen han vägrar ju svara när man frågar!

RudeGyal F25 nej samma här orka inte heller med läsa hela tråden..

2007-09-06 07:55
skulle jag vara ni skulle jag återlösa biljetten och sen köpa ny istället om det nu blir bekräftat. är det inte samma arrangör tror jag inte det funkar med de gamla biljetter och dj-finest är väl inte direkt världens mest organiserade och duktiga person..

2007-09-08 10:33
Nu har jag varit och "uppdaterat" min biljett för att vara på den säkra sidan.
Har din brud adamsäpple?