I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

1/12 - EPMD Sverigespelning @ Berns

Klubb & Konserter - Stockholm

2006-12-02 17:24

jag höll på o spy av fjärtarna asså... inte ens mina värsta kommer upp i den där klassen. Men när dom körde da joint asså!! och you gots to chill, dom körde den tidiga versionen av den asså. Dom bevisade verkligen att det är gubbarna som rockar hårdast!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-02 17:25
första konserten alla tycker samma om?

tyvärr så dog batteriet i min kamera typ på direkten så jag har en handfull bilder. ska se om nån är bra nog för att postas här på whoa. ni får hålla till godo en stund.

dopeness:
funderade på det jag med. hur fan orkade dem? jag var slut efter hälften. då stod jag mest och noddade lite lugnt. trots att jag stod längst fram i princip.

dirty-dave
& diffused
eeeuw!
det gick verkligen inte att missa... jag SÅ instämmer med er.

grass:
beklagar det där med signeringen. skulle ha blitt fett pissed själv. får vi veta vem det är så...
synd att inte epmd signade nåt. hade tagit med mig ett par booklets och fixat penna och allt. :/

2006-12-02 17:25
Grym spelning !!!

Men var et bara jag som tyckte att dj Scratch hade lite otight set?

Kändes som han tappade några gånger när han jugglade?

Yes, bättre ljud än på många andra konserter på Berns..

2006-12-02 17:27
Helt otrolig konsert, att äntligen få se EPMD efter alla dessa år känns overkligt. Fick nästan höra allt jag ville, men tänker inte klaga.
Inte helt fel att man fick träffa Parrish efter också och fick en skiva av honom, riktigt trevlig kille.
Bronx

2006-12-02 17:57
sjukt misslyckat med mina bilder. de få jag hann ta innan batteriet dog är antingen suddiga eller så hinner rapparna hoppa ur bildens omfång eller sätta upp micken framför ansiktet. =(

de som nästan blev okey:
pharoahe monch
epmd
parrish smith
parrish smith & dj scratch

2006-12-02 18:13
fishin' hat!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Producent

2006-12-02 18:19
SENTENSE Länken funkade inte.
Rhetoric När de kom in efter att Dj Scratch hade kört sitt solo nummer, så sa de att de hade rökt weed blandat med hasch bakom, dem sa att dem var höga. Men man såg på dem att de var inte alls nå höga. Töntigt att hålla på så om man inte änns är hög.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-12-02 18:40
Någon som har nåra videoklipp eller ngt..
fan vore fett nice..vill ha lite återblick på den här underbara kvällen:)
Säg Whalla!?

2006-12-02 18:44
Fittta va avundsjuk jag är, hoppas de kommer tillbaka så man får uppleva detta. typiskt att man inte ska bo i Sthlm just när en sån här spelning är.

Ord

Ord.
DJ

2006-12-02 19:08
Ja intervjuade Pharaoe efteråt och bytte några ord med has manager. Hon sa att dom diskuterade nästa turne och att den förmodligen kommer att innehålla massor av OK-material.

Ja håll gärna öron och ögon öppna efter en kass jävel som skryter om att han snodde en signerard EPMD cd-booklet.
Kan tillägga att det var BAck In Business.

Pryan!
Kul att träffas. Ses på nästa gubbträff!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-12-02 19:48
Håller med dom flesta ovanstående, off the hook!
Hur fan kan man vara så hungrig efter tjugo år?
Artister som verkligen kämpar med att höja stämningen på en spelning förtjänar all respekt. Bästa spelningen på sjuuuuukt länge. Dom minusen jag kan komma på är väl att dom inte körde strictly business (petitess) och att snubben som slog en jobas i publiken mot slutet inte stod i närheten av mig :)
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2006-12-02 21:19
så jävla fett för oss unga obildade att erick rev av music och react oxå. var precis det jag hoppades på
skriv kort, helst inte alls
Producent

2006-12-02 21:22
Jag fick Dj Scratch handduk.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-12-02 23:23
Skribbles, dom körde Strictly Business.
Bronx

2006-12-03 01:09
Dirty-dave och Diffused:

Haha, jag stod precis i mitten och kände lyckligtvis ingenting. Kanske därför alla till vänster vid scenen pressade sig in mot mitten hela tiden :)
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2006-12-03 01:30
Mmm det var vid vänstra basarna toxic gas mannen var. Jag försökte gå in lite mot mitten efter typ tredje skiten... Men då stog man asså nästan brevid priyan och dirty-dave hehe... eller spred sig lukten över hela lokalen?

Skulle va ballt om nån kunde tillkännage sig som toxic gas mannen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-03 04:35

vem var det som releaed hyptotical gases då? come clean!

Rhetoric

2006-12-03 09:27
d-lite: Sjukt, jag var framme vid scenen hela tiden och var helt nykter men ändå lyckas jag missa en låt? Jävligt underligt måste jag säga. Då var väl spelningen perfekt då :)

"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2006-12-03 11:40
asså vafan jag stod i mitten och jag trodde gasen kom därifrån, det lär ju luktat apa i hela lokalen isåfall så fort han satte igång.

4 ledet i mitten var det för att vara exakt och fy faaan va det luktade där.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-12-03 12:47

intervju med EPMD  på www.vibes46.com "klockrent".

"......fred på jorden ????.."

2006-12-03 12:58
smb
var då?
Rhetoric

2006-12-03 15:50
ingen som tog video klipp?
thundercooperfuckinbird

2006-12-03 15:52
papper
jo, SENTENSE.
Rhetoric

2006-12-03 21:07

Ah! Det här var en av de bästa spelningar jag varit på någonsin. Helt klart årets! Det var hiphop när den är som bäst.

Bara Pharaohe gjorde det värt pengarna.
Jag hade kunnat sälja min själ till djävulen, om det hade krävts,
för att se den här spelningen.

Kom precis hem till Östersund, lyssnar på EPMD och återupplever hela spelningen igen!
Som många tidigare sagt, alla låtar jag ville höra spelades.. Det går inte att bli mer nöjd.

Tack!
Lycka är ett sätt att resa, inte en destination.

2006-12-03 21:21
I'm innocent man!

Förresten jävligt nice att greeta E & P där framme vid scenen, både med hand och näve. Grym scennärvaro! Nån som lagt upp fler bilder?
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2006-12-03 21:51
Det ligger ett gäng bilder på våran hemsida som ni kan kolla in...
www.kingsizemagazine.se

2006-12-03 22:22
Nu funkar länken längre upp till Headbanger =)
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2006-12-03 22:24
feta bilder asså, själv va man inte med på en enda. tur.

2006-12-04 11:33
Bara o instämma i lovorden, sjukt jävla fett!!!

Pharoahe va klart bättre än när jag såg honom på Riddarholmen, han hade ju skojat till sitt set något, körde de flesta låtar man förväntade sig o även nån överraskning.

EPMD va ju bara helt otroligt. Alla klassiker man ville höra körde dom. Va dock lite orolig att dom inte skulle köra Headbanger men till sist kom den. Tycker också det e jävligt kul att dom efter 20 år fortfarande kan röja som dom gjorde, coolare snubbar på en scen får man ju leta efter. EPMD is a world premier!

2006-12-04 16:09
" ... but I'm a rich mothafuckah, u wanna know how rich I am??  ......... I make a million BUCKS!!!! "

gaaalet när heeela publiken skrek BUCKS!!  =)

2006-12-04 23:00
recension
http://www.muzic.se/show.php?typ=konserter&id=390

"Mycket snack, lite verkstad  

Det är inte alltid lätt att recensera personer som har haft en betydande inverkan på ens skivsamling,. Men rätt ska vara rätt. Denna konsert är en besvikelse.

Det börjar bra. Erick och Parrish är på hugget och river igång några klassiker, men sedan spårar det ur. Låtarna framförs i rekordkorta versioner. Ofta avslutas de redan efter den första refrängen. Detta kunde ha fungerat i det glada 1990-talet när det var brist på hip-hop-konserter. Men numera går det inte mer än ett par veckor emellan varje konsert. Ibland är det reunions av gamla hjältar som i fallet EPMD och i andra fall är det Billboard-ettor som kör sina stora gigs i ishallar. Tiderna när hela staden stannade till när en amerikansk artist var på besök är långt förbi. Publiken har blivit kräsen och svårflörtad.

Klyschorna om ”real hip-hop”, ”the four elements” och alla långa ”rest in peace”-monologer fungerar inte. De är så uttröttande, oavsett vem det är som för dem. Nu känns det som att halva konserten är enbart snack, som ändå, konstigt nog får publikens jubel. Kan det vara att alla applåder är av artighet? För denna kväll är inte artistena värda det.

Jag vet inte vad som var Erick och Parrish agenda när de bokade Europaturnén. Jag har dock svårt att tro att de gick helhjärtat in för det. Att se Europa, ha kul och att tjäna lite extra kosing var garanterat mer i fokus än att ge allt varje kväll.

Kvällen räddas dock av fina versioner av ”Crossover” och ”Headbanger”. Själv vill jag vill helst glömma denna spelning och gå tillbaka till skivorna. För framför stereon är Erick fortfarande konung! "

2006-12-04 23:10
^^
jag ...... på den recensionen. har god lust att lägga ut en utförlig recension själv, men det känns som hela den här tråden är en enda stor recension bättre talande än den du citerat.

grass:

ouch, blev jag just välkommen in i gubbgänget nu? fan vart tog åren vägen egentligen. :/

men ja det var trevligt att ses! du verkar vara en hyvens prick.
sorry om jag inte bekantade mig med din fru nog bra, men jag visste inte riktigt vad jag skulle säga och ehmn... ja.

diffused:

kunde du inte ha hälsat eller nåt? sjukt scary när folk vet man själv är men inte vice versa. :/ i won't bite, you know...

2006-12-04 23:16
Priyan snackar inte med brudar han inte får ragga på.
Rhetoric

2006-12-04 23:18
^^ har du brud mannen? isf, what's her number...

2006-12-04 23:35
nej, jag är bög.
Rhetoric

2006-12-05 00:38

Damn.. Synd att man missade detta skit.. blir ju skapligt sugen när man ser vad ni skrev.

Garvade sönder mig när jag lästa om Toxic gas mannen, hahaha.

Forward ever, backward never!

2006-12-05 00:47
Mm, fyfan vad det sprudlade butangas framme vid scenen :( Vem du än är, sök hjälp för din egen och din omgivnings skull! Segt att sitta under en jobbintervju eller hemma hos tjejens föräldrar med en sådan kass mage :(

Vore fett om någon kunde tillkännage brottet, hehe.

2006-12-05 03:47
"sjukt scary när folk vet man själv är men inte vice versa. :/ i won't bite, you know." haha du fattar ju inte själv vilken whoa-kändis du är priyan...jag kunde svära att det var dig jag sett när jag var där. och mycket riktigt!

2006-12-05 12:13
fy fan va fett me fimne på headbanger. fic tillbaka lite av den där kännslan när alla fucka ur o man flög runt särskillt när du börjar flippa me kameran!
Tensta Rinkeby stilen!!!

2006-12-05 18:00
efter en sån här sjuk konsert vad fan ska man se fram emot i vintermörkret???? give uz mooooore!!!

2006-12-05 18:23
haha ja man fick en genuin känsla av videon...ljudet till trots...den låten var galen.

2006-12-11 22:51
Någon som har fullständiga setlistor från respektive akter? Kommer inte ihåg eftersom jag var ganska bedrövlig =)  Som alla redan skrivit; sjukt tungt bara. Bästa! Schysst med dom svenska namnen som var där. Sleepy, Eye N Eye, Ken, AFC, några fler?
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2006-12-12 12:25
>>GreenPeace

Regina Lund!
2009

2006-12-12 14:55
nästan lika stort som linda bengtzing på john legend.

2006-12-12 14:57
>>Soulchild

Ja, jag är mycket stolt över det kändis-krysset!
2009

2006-12-16 13:13
Den där recensionen var fett rolig! Måste bara uppa tråden och kommentera det.

"Nu känns det som att halva konserten är enbart snack, som ändå, konstigt nog får publikens jubel. Kan det vara att alla applåder är av artighet? "

Kan det vara för att alla har fett kul och bara vibbar medans personen som skrev recensionen står vid sidan av upptagen med tankarna på att "Klyschorna om "real hip-hop", "the four elements" och alla långa "rest in peace"-monologer" är soooo last year.

Njöt du inte av energin på den här spelningen så lär du bli besviken fler gånger brorsan! haha.

2006-12-16 14:38
Paulina Stoltz recension i SvD var bra iaf.

2006-12-25 21:08
Jaså, vad regina lund där? skönt med en till gävle bo dåra. haha
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Producent

2006-12-26 13:11
Hon heter Lotta Lund på riktigt.