haha jag längtar fan till konserten, det kan ju inte bli dåligt :)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Sjukt fett kommer det bli! Se till att supporta gubbarna nu och tagga till Berns.. Vi här i Europa får nog inte så många fler chanser :(
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis! One Love, JahBless&Peace
Aaaah nu har jag fixat biljett också. Ser mest fram emot o höra Headbanger, It's My Thing, You Gots To Chill och Symphony med EPMD. Pharoahe såg jag på Riddarholmen så där är jag mest sugen på o höra grejer från nya skivan...
Jag vill höra Give it to the people!
Är det nån som vill köpa en biljett till inköpspris, jag kan förmodligen inte gå. Finns att hämta på Södermalm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ikväll smäller det! :D
i'll make you disapear like gas in the air...
Ja, djävlar! På med track suiten nu all b-boys! Reprasent reprasent!
It's goin down! Let the funk flooooooow!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
jävligt avundsjuk! ha så jävla skoj, röj till EPMD så dem kommer tillbaka, så jag kanske har en chans att se dem. :)
Undrar när dom går upp på scen bara...antar att pharaohe kör först, och han kan väl inte gå upp före halv tio?
REHAB IS FOR QUITTERS!!!
22 har jag hört.
skriv kort, helst inte alls
Idag är det första december... ingen jävla epmd här eller hur?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Midgetz - va?
faaan min polare ska sticka dit...faan! varför måste man vara en arbetslös student? =P
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
härlig energi!
pellepotter ja e arbetslös student :D jag va dääär :D de är bara å planera lite;D eller gå på impuls;D
!! :)
eller vara het brud o ha lista
Årets spelning utan nån tvekan. Helt fantastiskt. Berns ljud är aldrig bra men spelningen var fan till och med över förväntan. Dom spela nog fan allt jag ville höra och det var eufori från start till slut. Helt galet. Återstår att väga om det slog Gangstarr på Splash 2003. Det är inte långt ifrån.. Det enda negativa jag kan hitta på om alltihop var att pharoahe inte körde sin vers från bring it on.. Annars är det bara guld!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
heeeelt jävla galet bra, bästa konserten jag satt min fot på. EPMD!!!!!!!! och inte var pharoahe dålig heller, nej han var helt övergrym han med.. jag är sjukt nöjd med kvällen och hoppas att EPMD vill komma tillbaks minst en gång varje månad... det var helt fantastiskt bra.!
håller med Xeilon där om ljudet, men de funkade iaf.. GRYMT bra!
Var det nån där som brydde sig om ljudet kunde dom lika gärna gå hem!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
ja hoppas du syftar på ljudeteknikerna?? :)
men hej, här stavar vi
grymt ljud grymt ljus grym Farao Grym Scratch Grym EMD Grym PMD GRYM EPMD Har inte sett något bättre sen Gangsrarr 94 på Gino. ALLT VA PRECIS SÅ BRA JAG HOPPADES PÅ
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
fuck.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
bästa konserten nånsin!! jag är helt jävla lyrisk. det här slår allt, till och med heltah skeltah och allt b.c.c. en duckdownfantast som pri sett. plus allt annat överfett man hunnit se vid sidan om. :)det här var en dröm som blev sann!! så jävla sjukt att de spelade i princip allt jag hoppats på. jag hade prickat in nästan hela setet. åhh! det här var en stor milstolpe i svensk konserthistoria! det var länge sen jag grät av lycka på en konsert. epmd - the big payback var den första tolvan jag nånsin köpt. ofattbart stort att de kom hit och verkligen visade hur en konsert ska genomföras och vilken pondus och vilken glädje och energi och... wow! finns inte ord nog egentligen...
aaaajuste jag glömde ju bort monchen i all uppståndelse... oh well, han rockade som vanligt.
Riktigt bra gig av EMPD! Höll klass och samma upplevelse som Busta Rhymes (Rampage & DJ Scratch) på Palladium (som det hette då) 1996 i Stockholm.
EPMD körde alla klassiker. Ljudet på Berns är numera utbytt, och är myckett bättre, dock ej perfekt.
Pharaoe Monch var som vanligt, i stort sett som han kört sen 1998, förutom några nya låtar. Helt alright.
Men att se EPMD var definitivt en klassiker!
http://www.jujurecords.com
Enligt Pharaoes manager kommer dom plocka fram OK-katalogen inför nästa turne. Han har helt enkelt valt att promota sitt nya material fram till plattan släpps. OH MY GOD !
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
JUST DET Någon fitta snodde mit EPMD cdkonvolut som jag fick signat av Dj Scratch. Jag var den första som langade fram penna och papper och någon dum fan hade fräckheten att rycka omslaget ur händerna på Scratch. Du kan gärna lämna tillbaka det så slipper jag ge dig en fet tandläkarräkning.
det var bra som fan!
grass p29: fan vad trist. vilket jävla cepe-beteende!
grass får man fråga var du hört det där om att pharoahe ska plocka emd OK material nästa turne? vore spännande att läsa. Annars är jag med på allt som sagts, fy faan va bra det var alltså
Jävligt feta konserter asså, minuspoäng till personen som stod och förpestade luften framme vid vänstra basarna dock... du vet vem du är...
EPMD körde verkligen alla låtar man ville höra! eller jaa jag saknade ju dangerzone men man kan inte få allt...
Brutal spelning. Längst framme vid scenen kokade det.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
JAaaaaa, alla skööönaste låtarna! de va fan röjj ända ner i pungsvetten
Klassisk spelning, absolut en av de bästa jag sett...
Det var nice som fan! EPMD prestera ruskigt bra ifrån sej, visar hur det ska gå till. Men jag tvekade inte en sekund att det skulle bli kasst. Gamla rävar i gamet! 2 underbara artister. Eric Sermon, vilken karisma den mannen har. haha! skönt gäng. Men Berns ljudet är bra, men den där fuckin lokalen fuckade upp akustiken helt och hållet. Blir ju löjlig reverb!
Men jag tvekade inte en sekund på att det skulle bli *bra*
det var galet.. lite oväntat med en redman låt där!
Säg Whalla!?
Jävligt feta spelningar, yeah! Hade förväntat mig sämre ljud, så blev glatt överraskad. Dock annorlunda akustik (reverb) tack vare lokalen, men vilken jävla fet lokal, bedårande! Synd med snubben längst fram till vänster som var kääääss i magen och släppte ut giftiga gaser. Word.
jo visst, fräsh lokal... Men man kom ju dit för att lyssna på musik med öronen och inte ögonen. toxic gas mannen måste fan boka tid hos läkaren. hehe
Producent
2006-12-02 17:04
Grym spelning, i klass med krs-ones´s spelningar & masta ace. Hur EPMD byggde upp spelning med mellansnack till nästa låt var fantastiskt. Hur kan 2 tjocka snubbar i 40 års åldern i stora championhoodies orka hålla i gång en spelning så länge? När dem spelade "Da Joint" då exploderade hela lokalen. Det kändes som man upplevde en del av historia när man var där, att man hade åkt tillbaks i tiden. Länge sedan jag var på en spelning med sådan party stämmning. Enda negativa skulle väl vara att dem låtsades som att det hade varit & rökt i pausen. "Desire" med Pharoahe Monch var nästan bättre live. Sångerskan gjorde "Oh No" minst lika bra som Nate Dogg, fick rysningar. Synd att han inte körde "No Mercy", en av mina favoritlåtar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Riktigt grym konsert!!!!! Helt underbart att se!!
Ni får ursäkta det riktigt dåliga ljudet...men la upp ett klipp från när de körde "Headbanger"....mest bara för att folk som missade ska se hur det var ;) hehe
http://www.youtube.com/watch?v=uTMjusEYPU8
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
Enda negativa skulle väl vara att dem låtsades som att det hade varit & rökt i pausen. vad menar du?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech