Whitest boy alive va helt sjukt grymma!! De va dom jag gick dit för att se idag!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Haha, nog var det en massa söta indiegrabbar där allt... Ögongodis all over. Mew, Le Sport, Frida Hyvönen, Shout Out Louds! Mycket mycket bra. Nu bär det av hem till Oslo igen. Sees
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
Jabtizemo P17 Vilken tid ?
nedrans ¨ Tror han skulle upp 15.00 på Söndagsöppet på Petbar... lite sent nu kanske :P
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
det var Riksteatern/JAM som hade bokat Up Hygh, alltså inte Popaganda arrangörerna själva. JAM reppar hiphop
sen när är indiegrabbar söta? :/
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Jag missade allt , verkligen allt men det enda jag undrar är : Spelade Mew "Zookeepers boy" ?
Gogaku P20 MV7: Du har nog förväxlat popare med hiphopare... Hahahaha! Anaugh F19 Ja, det gjorde de! Plus att resten (Snow Brigade, 156, White Lips Kissed, Special osv) de spelade också var kalasbra.. Filbunke P19 Sen alltid?! Eller åtminstone fanns det mycket att vila ögonen på på Popaganda, inte bara "indiegrabbar" då visserligen.
kitteln - Ledsen, jag borde sagt "folk som inte pluggar / är inskrivna vid SU". Fanns säkert en massa KTH-popsnören i publiken också ;) bperb - Nja, det är inte skattebetalarna som pröjsar för Popaganda, utan det tas ur Kårens budget (i alla fall senast jag kollade pappren, nuförtiden är de ganska svåra att hitta) och kårens budget utgörs till en ganska markant del av medlemmarnas pengar som ju i sin tur inte bara är skattefinansierade CSN-bidrag. Sådeså :P Största abret är dock inte att det är 37 000 pers med tveksam musiksmak, utan att de skräpar ner så överjäkligt och sabbar parken. Lite halvdant kul att hitta begagnade bindor slängda i rabatterna p.g.a att nån folkölsalkad postpubertal pandaflicka inte kommer in på området när hon ska pinka :6 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Trist att jag missade Maipei, dock : / 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Helhet F21 : de är ju så sant! :)
Producent
2006-05-30 21:58
"Lite halvdant kul att hitta begagnade bindor slängda i rabatterna p.g.a att nån folkölsalkad postpubertal pandaflicka inte kommer in på området när hon ska pinka :6" haha, fan va du fick till det.
Gogaku Mjoo.. det kändes ju mer träffande på den andra kategorin faktiskt. Haha.. Tror att MV7's uttalande bottnade i okunskap, för under Cheap Monday-jeansen och snedluggen så döljer sig oftast väldigt fina människor. :)
Eller.. under Cheap Monday-jeansen, förresten.. Oj, så fel det kan bli.
Mabande: Du missade inte mycket. Hon stod mest och wailade, yrade och skrek. Hon freestylade lite också men det lät riktigt illa och nödrimmigt. Fan jag hade velat se ett "ordentligt" uppträdande där de verkligen flexar sina skills, inte försöker köra ett 30 minuters dansgolv.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
mabande men du... uuhh... lägg av va...! fan, jag har jämt fel:( tjejer borde inte få vara med på festivaler, bara massa bindor som skräpar överallt, nä in till spisen och låt oss män ta hand om frigjord sex i leran för att låta den fina gamla romerska traditionen leva vidare
http://www.kommandot.se/wp/
Jo du missade mig Mabande det var fett grymt, ingen pretto poesi, inte heller var det folk som trodde att de var gil scott heron(fast de bor i Tjotahejti, Sweden och försöker snacka orättvisor de inte vet om, sen sticker de till USA de mest korrumperade landet(hycklare) och får kuk av SAge Francis) nästa gång har vi med Daniel Boyacigliou så att ni får höra riktig poesi oxå! (Norsborg ungarna tar över) Det var äckliga rim a la lil jon style, hha guldtänder,strippare och Gospel sång..Varning:Ta aldrig mina ord på fullaste allvar, vill ba festa... är ingen Talib Qweli rapper! Eller insatt HIPHOPARE... Om du vill festa mer och vill bort från Datanördsrappare kom till Hultsfred Roskilde F12 Kulturfestivalen mm kolla på www.myspace.com/uphygh sida för datum Mapei
Helhet F21 : Exakt så tycker jag också! Har träffat betydligt fler dryga hiphopare än dryga popare kan jag säga. (Jag faller in på den första kategorin)
Vänta nu sa jag indirekt att jag va dryg... jaja... ;)
Jag faller också in på den första kategorin..många hiphopare e gryga o rädda för bögar.
sarkasm...argisar don take de gal serious...mon
jackie : det är väldigt sant!
Hultsfred Roskilde F12 Kulturfestivalen mm Nej tack, jag vet bättre än så. Förresten.. Popare borde inte få träffas i grupp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Herren välsigne dig o bevåre dig herren lät sitt ansikt lyse över dig och vare dig nåh åhdig och giv dig freeeed..eh?nån e uttråkad...min poäng...slut---------------
Såg Hello Saferide, Jenny Wilson och Sophie Rimheden på Umeå Open tidigare i år. De var alla tre riktigt jävla bra. Henrik Berggren sög dock riktigt hårt. Han förstörde mest Broder Daniels låtar genom att stå ensam med sina fåniga gitarr och yla mjäkigt. Nej, fy. De övriga tre hade jag väldigt gärna sett om, om jag hade tillåtits gå på Popaganda. Jävla åldersgräns. David and the Citizens hade också varit sjukt skönt att få se. :/
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
Har ju redan varit nu, vilket jag missade i mitt inlägg, men skit samma. :P
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
Jag älskar denna diskussion mer än nån på whoa, känns som gamla goda dar när man chatta hehe. Jenny Wilson var grym, hon e så magisk a la kate bush style, rösten lät som de gör på skivan. Hon e så vacker. Shout Out louds röjde. Hello Saferide, ganska tråkig. Indie Rejvet grymt. Kändes som en blatte disco när man gick i högstadiet fast med "intellektuella" 23 plus popare...femenist teatern som jam fixat var bizzart och roligt...Jag önskar Daniel Boyaciglou va där...den enda riktiga syryoyo poeten yao
Gogaku P20 Jag faller nog någonstans mitt emellan de två kategorierna, bortsett från att jag inte är dryg då, hehe.. :) Och mina vänner tillhör näst intill undantagslöst kategorin trevliga popare.
fy fan vad mew var bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Helhet F21 : Mina också! Och en och annan rockare också ;) Jag umgås typ inte alls med hiphopare, mest av en anledning... den jag redan skrivt!
Jag såg bara Jackie och Up Hygh. Och det var riktigt bra. Jackie var grym. Emil Brikha: Jag skulle aldrig spela "seriöst" i en halvtimme för någon som yttrar Play that funky music white boy! i samband med ens musik. Men det är ju bara jag..
tack One du hajar grejen...ibland vill man bort från verkligheten, ibland höra den...då ville vi dansa techno, nästa gång kanske tango...det finns inga regler. Orka...
Nu så missade jag Up Hygh-spelningen på Popaganda men spelningen på Raw Fusion för några (någon????) månadsen var ruggig, särskilt Jackies insats.. Det är nog mest så att Emil Brikha inte fattat grejjen.
Tangokväll låter hett. Piazzolla for days..
Gogaku P20 Haha, hur står du då ut med Dig Själv?! ;)
eller kanske raj: du vet nordafrikansk rap med arabiska rytmer, med kanske arash ochoch och dead prez ska sjunga occh eh...jag tycker att folk ska think outside their sneaker boxes hehe eller hur...oneS La Cumparsita Mamacita what what?
Helhet F21 : hahaha de är en bra fråga ;) Jag är dock inte dryg! (Hoppas jag ;))