25-27/5 Popaganda @ Universitetsområdet, Frescati
Popaganda 2006 info: Popaganda är festivalen som ger dig gratis musik i tre dagar sista helgen i maj. Popaganda är festivalen för dig som är över 18 år (pga ölförsäljningen), älskar musik och tycker att det är kärlek att uppleva alla dessa band, filmer, performances m.m med oss och alla andra i publiken. Om du behöver nånstans att bo borde du träffa några sköna människor under helgen och krascha hos dem. Annars kan du alltid gå in på www.stockholmtown.se och kika runt. Vill du ha nyheter om bandsläpp och andra saker som rör popaganda, prenumerera på vårt nyhetsbrev. Var? När? Kostar? Popaganda hålls på universitetsområdet, Frescati i Stockholm, 25-27 maj och det är gratis!. T-station Universitetet. Ingången ligger cirka 150 meter från tunnelbaneuppgången. Åldersgräns Åldersgränsen är 18 fyllda år, pga ölförsäljning. Legkontroll i entrén. "I målsmans sällskap" är ej tillåtet. Inga barn får tas med pga ljudnivåer, enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Drycker får ej medtagas in på området. www.popaganda.se
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"
Någon som ska dit? Det kommer att bli världens fest!
ja för fan, tradition, trots att banden oftast suger...
Frida Hyvönen, Hello Saferide, Concretes, The Embassy, David and the Citizens, för att bara nämna några som känns intressanta. :) Och framför allt: GRATIS ÄR GOTT!
Weeheheey Lördag 27 Maj: MAPEI Sweet
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Överstaketet in i pubilken. Jag hatar att inte vara 18.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
inget kan toppa death from above 1979 förra året! och året innan var ju division of laura lee rätt outstanding, känns inte som att de har så mycket som lockar i år. men det är ju tradition så..
©TREKK studios / Leråker Productions.
visst brukar det inte komma ut spelschema ?
Cat5!!! Så peppad! =D
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Anaugh F19 Finns spelschema på sidan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är alltid kul på popen... vore iofs ännu bättre om dom tog bort stängsel, körde öltält och riskerade lite oordning :)
Se till att inte missa Hets .
chilla ta en prilla
Whitest Boy Alive är givet! (En av medlemmarna är Erlend Öye som är med i både Kings of Convenience och Röyksop (Är iofs inte helt säker på de senaste))
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Mew föfan och shout out louds
Mew Mew Mew! Såg dem på Rockefeller i Oslo för ett tag sedan. Gudomligt. Luren : Och såå mycket annat att se fram emot också. Förstår inte vad du menar när du säger "känns inte som att de har så mycket som lockar i år". :) Ska skolka från jobbet och dra till Sthlm på onsdagen.
Om studierna tillåter är jag där!
"You probably told your man about us on his birthday"
Up Hygh och Mapei kommer köra på Riksteatern/JAM´s scen på lördagen kl 20.00, inte missa!
Men "hurra"... Än en gång ska SUS lägga pengar på att bjuda ickestudenter på "gratisfestival" som ödelägger nationalstadsparken och lämnar en stank av piss och härsken öl över nejden :6 Sämst är nog att SUS-studenterna (d.v.s. de som bidrar med pengar till festivalen) inte får ut någonting av det förutom att de måste ta omvägar till föreläsningar... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
>> "icke-studenter" är det så ni kallar oss? kom igen det här är ju typ det enda vettiga med högre utbildning...
typiskt att man jobbar, brukar vara fett trevligt
New Zealand Why not?
hurra, äntligen ska icke-studenter/skattebetalare få utnyttja det vi betalar för:) är iofs student, och avskyr de flesta band som ska lira, men visst är jag där och har en ursäkt att bli packad klockan fyra en söndagseftermiddag
http://www.kommandot.se/wp/
jag ska dit
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
ma får nog inte ha me öl in i ryggsäck va ? ??
~~~War, Hate & Confusion~~~
kommer bli fett. nån som vet vad bärsen brukar kosta?
these drugs aint as good as we wish they were
eller vad ett mål mat brukar kosta?
mm det kommer bli grymt. Ingen som ska se henrik berggren, det kan bli grymt
Fan det behövs en hip hop lobbygrupp på universitet..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
första året hade dem lite hiphop, typ looptroop och nåra till. det verkar dock som dem slutat helt med det nu, jag lyssnar själv på indie men blandat är alltid roligast....
Line-upen var ju inte överfet men slår vad om att de hänger en massa söta indie-grabbar där men tyvärr så verkar det som om man inte kan gå... :( De hålls väl varje år hoppas jag?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Är det nån anann hiphop än Up High? finns d nått annat man kan skaka skalle till?
Producent
2006-05-26 00:08
När spelar Up Hygh?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
såg mew där idag :) riktigt trevligt!
Delam tange barat
fett kul !!! dricka öl o driva me folk? ses imorn
mew, vilka jävla mesar... två öl och en cider för en jämn hunka, blir det bättre än så?
grymt med eric schüldts vid dj båset wunderbaaaart
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
Skivsamlare
2006-05-26 11:45
Det var ju så kasst väder förra året så dom gick back, men dom kör ändå iår igen. Nu kollar jag ut genom fönstret och ser grått, betyder detta att det inte blir nån popaganda nästa år eller?
fair enough..
ikväll blir det staketet, kan ju inte missa embassy, cat5 och le sport!
Det va skitkul där igår :] Men 30 spänn för en liten ynka 33burk smuggel bärs :S
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
hur är det, är området "bakom" själva festivalområdet öppet, bredvid allhuset där? så man kan sitta där och sippa medhavd bira menar jag, det var trångt vid tunnelbanan:)
Mew va skit nice! Syns imorgon lördag för Hello Saferide, Up Hygh å Shout out louds!
jag kom på nått sätt in utan att vara 17 år, fan va glad jag är nu och gräddet på moset så går con air på tv!
ja fy faan, mina skor är helt döda. helt. döda.
Mapei kör ikväll, tillsammans med Up Hygh... Det kan vara värt...
That was bullshit, I'd never say no bullshit like that... Glad I don't live none of that bullshit, that shit is absolutely bullshit! Bullshit.
Jag tycker det var riktigt tråkigt. 30 minuter freestyle och "get your hands up" var inte vad jag förväntat mig av up Hygh men fyyyy bubblan vilka feta beats. Jag älskar de här haltande, snubblande de la soul influerade beatsen. Play that funky music white boy!
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
upp! Hur högt? Högt som faaan! Ni vet.....................bra
jävla poppare!!!!!!!!!!!!!!
Up high va riktigt feta!! De va ju bara soft att dom freestyla! Tyckte de va grymt!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
d e bara kärlek!!!!!!!!!!!! man kan ju småretas lite bara !
Var det inga som såg The whitest boy alive, det var riktig grymt, lätt den bästa spelningen på hela popaganda!
han kör väll på petbar imorgon?