I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förfest och Ölhak - samlas här

Klubb & Konserter - Stockholm

2006-03-22 15:23

Förfest och Ölhak - samlas här

Hej allesammans !

Vi skulle behöva er hjälp att få ordning på vilka ställen som ni gillar att förfesta på ! Så beskriv era favorithak/ställen/pubar/krogar enligt mallen. Vi är jättetacksamma för er hjälp:)

Se till och försök få med så mycket info som möjligt.

Namn på lokalen/stället:
Plats och vägbeskrivning:
Öppetider:
Priser:
Ålder:
Musik:

Alla andra inlägg kommer slängas.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2008-03-19 18:02
                                 -=Södermalm=-

*Söderkällaren*

tjärhovsgatan 21

öppet till 01.00 varje dag

ålder: 20 men kan funka annars också

öl: 25:- innan 20.00 efter 29:-

nice ställe om man gillar trevligt, reggae, billig öl, trevligt folk!

2008-07-19 19:20
Vad är det för ålder på Bar 122?

2008-07-22 20:48
Skulle gissa på 18? Brukar dock bara vara där och käka deras "dagens erbjudande" när det är någon bra match som visas så jag har inte så bra koll på kvällstid.

2008-07-31 13:44
====Farsta====
Namn: Sam&Co
Öppettider: Räcker till.
Priser: Stor stark: 35 kr.
Maten: Riktigt najs käk, men DYRT!
Musik: Halvblaskig popmusik.
Övrigt: Karaoke nån gång ibland.
Viktigt: Det kan gå hett till på den krogen. Knivslagsmål har förekommit. Dock var det länge sedan.

====Hökarängen====
Namn: Pinochio Pizzeria
Öppettider: Alla dagar till 21.00
Priser: Pizza 50-80 kr, á la carte: 60-90 kr har inga utskänksrättigheter
Musik: Vetefan vad de spelar.
Bra pizza ställe i Hökarängen. Brukar käka där innan jag drar ut på fest.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2008-12-07 13:54
jobro P36 har de 2 hittills absolut bästa tipsen!

2008-12-07 13:55
Förresten så är anarkos prissättning på Söderkällarölen den enda rätta, hajar inte var folk fått att bärs kostar 25 spänn på carmen/sk?

2008-12-07 14:31
-verbose-

Bärsen på SK kostar 25 fram tills 20.00. Det var vad jag betalade sist på tisdagsölen iallafall...
One chapter a day

2008-12-08 15:41
Hmm.. jaaa bärs på fat kanske kostar det ja. jag har snöat in mig på veckans bara. :)

2009-09-24 20:43
Har bott i Stockholm i dryga tre år nu och jag har fortfarande inte varit på ett ställe där dom enbart spelar 1992-1997 underground Hip Hop. Det måste ju finnas någon klubb för det? Svart eller vit!

Tycker Stockholm har många bra spelningar och lyckas få hit många bra artister, men att ha en klubb där bra Hip Hop musik spelas finns inte verkar det som?

Men vem vet, jag kanske har missat något. (Så ni vet så menar jag självfallet inte kommerciell Hip Hop.)

Finns det något ställe?
http://arealdope.blogspot.com
http://youtube.com/PG023

2009-09-24 22:48
P, kolla sjögräs vid mariatorget. har inte varit där på ett tag nu men de brukar köra en del classics, samma sak med judith och bertil i hornstull om de fortfarande har öppet. Det är inte klubbar, bara hak men hiphopklubbar utan förortskrigare och fjortisbrudar med corn rows kommer du behöva leta länge efter.

2009-09-25 17:35
Tack för tipset -verbose-.
http://arealdope.blogspot.com
http://youtube.com/PG023
Groupie

2009-09-26 04:30
B-Line på Musslan vid Odenplan körde hiphop-classics en dag i veckan förut, vet inte om dom gör det längre?
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2010-03-08 17:34

2010-07-14 01:39
Dags för ett par lokala tips i söderort ppl.

Namn: Café Farsta
Öppettider: Må-Fr 9:30 - 19:00 Lö-Sö 9:30 - 17:00
Priser: Beror på vad man beställer. Macka: 40 - 50 Kr. Dricka: 20 - 30 Kr.
Utskänkning: Ingen alkohol, däremot en hel mängd olika té och kaffe sorter.
Var? Farsta centrum blå ingång på plan 2 precis vid ingången.
Filial till Vetekatten (där min bror samt min systers man jobbar), Familjernas favoställe för en matbit och avkoppling. Ett café som är verkligen värt att besöka före man drar in till stan på sina ärenden.
Mitt stamställe. Där hänger jag när jag är i Farsta. :)

Namn: Kreta kolgrill
Öppettider: Alla dagar till 22 vad jag vet.
Priser: Stor stark: ingen direkt koll (30 - 50 Kr nåt sånt).
Maten: Bra grekiskt käk tycker jag!
Musik: De kör lite av varje där.
Övrigt: Uteservering sommartid, storbildsTV där fotboll visas då och då, åtminstone under VM som var.
Viktigt: Alkiskrog #1 i Mökarsvängen. :) Det kan gå hett till där, så var på er vakt.

Namn: MM Livs / Pizzeria i Hökarängen
Öppettider: Alla dagar fram till 20
Priser: Pizza (50 - 90 Kr),
Utskänkning: Typ ingenting, lättöl i bästa fall. :)
Var? Lingvägen 183, Hökarängen
Viktigt: Det här är inte det mest flådiga ställe man kan tänka sig, men det ligger 600m från T. Hökarängen uppgång Russinvägen, dock har de välsmakande pizzor om än kanske inte så värst nyttiga.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2010-07-26 23:00
Har sökt lite men hittade inte något av värde så jag testar här.

Ska till huvudstaden imorgon tills torsdag nån gång.
Finns det nått hett ställe som spelar riktig hiphop?
Bäst hade varit om det råkade va något live just under dessa dagar.

Peace

Burn this after rolling

2011-01-08 06:39
Datum: Första LÖRDAGEN varje månadi 2011
Tid: 20:00 - 01:00
Pris: zip, zero, nada
Ålder: 20+
Plats: Kompott, karlbergsvägen 52
Stad: Stockholm

KLUBB OST!

Klubb OST på Kompott!

God ost, god öl, bra musik och bra vibrationer

Skåne, EKP & Swingtech spelar mycket gammalt och lite nytt!
Funk, Soul, Hiphop, Jazz, Beats & Breaks + en massa annat gott! O.S.T!

från Marvin till Madlib!, från Botsy till Buckshot

På barmenyn återfinns bl.a Cheeseburgare, Ostspett & Buffalowings m. Blue cheese.

Stor Stark 35:- till 22.00, men det säljs även finfina Ale & Lager på både tapp och flaska hela kvällen!

Varmt välkomna!

Konsertbesökare

2012-02-13 21:21
Oj nu var det längesen någon uppdaterade den här tråden...mer än ett år sedan!

Nya tips?
 / Marre
Redaktionschef

2012-02-13 21:44
Frågar mig detsamma. Bott i Stockholm i ett år nu men inte fått något grepp om var man egentligen borde gå. Olssons skor brukar ha bra musik alla fall. Vi kanske bara ska gå på nåt random ställe tillsammans och därmed höja hiphopfaktorn :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2012-03-04 01:01
Nada, på Åsögatan ligger 100 meter från SNS, välskyltat med trevlig personal, lite små dyr bira men bra stämning och ofta schysst musik.

Annars är ju Loch Ness ett trevligt alternativ skön bakficka precis vid Mariatorgets t-bana, väldigt mysigt ställe där jag mer en än gång har sett besökare jamma med medtagna gitarrer.

Elefantpojken är så hippt att man knappt vågar sig in innanför dörrarna, ligger i början av ringvägen precis vid lilla blecktornsparken, dyr öl men skön atmosfär, man får liksom känslan att man just där, just nu, skriver hippsterhistoria på den sista delen av Södermalm som bara heter just Södermalm.

Vi ses där ute!
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D

R.I.P. Whoa !
Groupie

2012-05-04 13:44
satt på en bänk och kollade på utsikten, det låg en lapp brevid mig som sa:

Onsdagshäng med monkeysuit crew!

På Arken, Göta ark, medborgarplatsen 25

Funk/Soul/!!!Hiphop!!!/Reggae/Dnb/Dubstep

Onsdagar 20-01

Fri entre hela kvällen

palmer å båtar vare åxå, kan väl knappast gå fel?!
hej potatis är du gratis?

2012-05-24 20:33
Något väldigt annorlunda är Angelas Deli på Rörstrandsgatan 16 (T-bana Sankt Eriksplan). Jag jobbar där och vi har precis fått rättigheter, för att promota det lite så har vi After Work priser varje fredag mellan 17-19, öl kostar 30kr och vin 55kr! Dessutom bjuder vi på tapas under dessa två timmar. Det är en liten Italiensk restaurang med en liten uteservering och en del småbord inne, dessutom riktigt god mat om man är hungrig och gillar pasta. Inte det vanliga Whoahäng stället, men soft att testa, och som sagt billigt på fredagar mellan 17-19! Dessutom jobbar jag o min kompis dom timmarna så de bara komma förbi o chilla med oss!.
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2012-09-07 11:16
Uppdatera mig nån!
Tänkte dra på nått hak/klubb som kör hiphop efter grönan o kapten ikväll.
Billig öl är ett stort jävla plus hehe
Homies "Gå och hacka knark istället tönt"

2012-11-21 00:23
Någon som har lust att styra nått i helgen? Jag ska dra till sthlm på fredag och drar hem på måndag. Hade varit kul och dragit ihop nått iaf! nån som är taggad inför nått i helgen?
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Rappare

2012-11-22 08:12
Namn på lokalen/stället: Hellströms Bar & Restaurang
Plats och vägbeskrivning: Medborgarplatsen/Södra Station. Fatbursgatan 1
Öppetider: Onsdag-Lördag, 15-01
Priser: Stor stark 33kr, Cider 45kr.
Ålder: 18
Musik: Blandad spotify-lista med populära låtar.

Helt ok ställe, kan vara rätt fullt ibland men annars är det ett skönt ställe jag drog till förut för att köpa några öl sedan gå vidare till en annan krog/klubb.
 ööööööööööööööh