4/12 - Adam Tensta - "It´s a Tensta Thing" - Releaseparty @ Respekt, Järntorget
Tillsammans med arrangörer i Sundsvall, Norrköping, Luleå, Umeå, Stockholm och Malmö har Keyplay tillsammans med Rudy Alvarado™ fått äran ta emot Releasepartyt för Adam Tensta´s – ”It´s a Tensta Thing” i Göteborg.
Releasepartyt äger rum den 4e december på Nattklubben Respekt, Järntorget 7 – Göteborg. Adam Tensta kommer tillsammans med DJ Roof Top och Eboi samt gäster att bjuda på en helkväll med uppträdande, klubb och giveaways.
Adam Tensta, ”It´s a Tensta Thing”, Releaseparty När: Tisdagen den 4e December 2007
Plats: Respekt, Järntorget 7 – Göteborg
Ålder: 23 år
Pris: 120 kr (Inkl. Garderob)
Dresscode: Välklädd
O.S.A - Senast 1 december för köföreträde för dig och en vän.
[email protected] För bordsbokning maila in antal och namn till:
[email protected] Välkomna!
//Keyplay & RudyAlvarado™
[email protected] /
[email protected]
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sweeet! Kan bli helt av kroken det här alltså.
När droppar tensta exakt?
haha såg att jag glömt skriva med tiden. Inte så smart kanske! Adam Tensta - ”It's a Tensta Thing”, Releaseparty Tid: 21:00 - 03:00 Adam droppar under kvällen =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
07-11-30 står det på hans myspace.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
såg han live igår. värt att gå!
Red Motion Music
Toastare
2007-11-19 00:23
japp det brukar det vara. Lite konstigt att köra Tensta där..
Jag skyller allt på Emma!
hur hårt på 23år och vad exakt menar du med välklädd?
inte hårdt på ålder på respekt, e bara skitungar där
----------------------------------------------------------------------------
men rudyy... varför ha välklädd som dresscode på en hiphoprelease? känns inte rätt mot publiken att man måste ändra sin stil för att komma in. inga sneakers eller hoods? inga kepsar?
Toastare
2007-11-19 14:36
ja, välklädd passar inte in... men respekt har som sagt aldrig varit hårda med ålder eller kläder. Jag gillar clashen brats med bokade bord och förortskids.. har sett fantastiska kulturutbyten ske där! bratstjejer byttes mot coola danssteg.
Skulle kommentera det. Adam Tensta där ju inte vara "dresscodad" själv liksom. Jag skulle inte ta på mig kavaj för att gå på en krog 200meter från mitt hem. Ett hån mot hiphopare dessutom.
Det är nog möjligt att de inte är så hårda med dresscoden för ett sådant releaseparty, men bara det faktum att den finns avskräcker nog många. Sen ger det ju intrycket att de inte själva fattar vilken typ av folk som skulle vara intreserade av att gå.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Tacka vet jag när han körde på Rookiesecenen på Hultan tidigare iår. Då var det 25 pers som var där och 25 snubbar från RMH typ.
23 år? de är alltid massa hiphopfolk där så välklädd är väl finaste new era kepsen plus en hoodie från triple 5 eller något,
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
man kan väl vara välklädd som hiphopare eller?
Beror ju på vad som menas med välklädd. Jag associerar 'välklädd' till den typ av kläder man skulle ha på en anställningsintervju (på ett jobb man vill ha) eller en finare resturang. Det är nog vad de flesta gör. Det är så begreppet oftast används, speciellt vad det gäller dresscode.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Man kan ju tolka olika grejer olika, man kan penetrera orden olika också. Det är inte det som ämnet handlar om. Ämnet handlar om Adam Tensta´s Releaseparty. Man kan vara välklädd som hiphopare! Vi ses den 4e december för er som vill komma! //Rudy Alvarado
välklädd i hiphop kväll menas med andra ord: Dress FLY
Red Motion Music
Mfs sa det...................
My Posse's On La Brea
Hip Hop partys där det står välklädd på flyern assosierar jag oftast med typ en fest där det spelas mycket Tupac,Bone thugs och Craig David knökat med brötiga män från sydligare breddgrader iklädda finbyxor och finskor och för mycket gele i håret som vill slåss.
dizzle sa det
Toastare
2007-11-20 20:16
"iklädda finskor" Läste härligt fel på det där!
Graffare
2007-11-21 09:28
kommer man in om man är 20 samt välklädd?
http://metafourhiphop.com/
På en sketen tisdag också, fan. En som måste upp 06,00 är detta ett helvete för...
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
Nämen vad trevligt, ska faktiskt närvara.
strength
knökat med brötiga män från sydligare breddgrader iklädda finbyxor och finskor och för mycket gele i håret som vill slåss. HAHA, ja du beskrev rätt bra en kväll på respekt . blandat me lite pantade svennebrats också då
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
Adam Tensta – ”It´s a Tensta Thing” – Releaseparty i Göteborg Tillsammans med arrangörer i Norrköping, Luleå, Umeå, Stockholm och Malmö är vi på Keyplay tillsammans med Rudy Alvarado™ otroligt stolta att ta emot Releasepartyt för Adam Tensta´s – ”It´s a Tensta Thing” i Göteborg.
Releasepartyt äger rum den 4e december på Nattklubben Respekt, Järntorget 7 – Göteborg.Adam Tensta kommer tillsammans med DJ Roof Top och Eboi samt gäster att bjuda på en helkväll med uppträdande, klubb och giveaways. Under kvällen bjuds det även på Fashion Show från klädbutiken Pimped.se. Inte nog med detta har vi även bjudit in Göteborgs stolthet Dj Confuze som även han kommer att vända plattor under kvällen.
Adam Tensta spelas flitigt på alla radiostationer med sin andra singel:
My Cool Adam Tensta, ”It´s a Tensta Thing”, Releaseparty När: Tisdagen den 4e December 2007
Plats: Respekt, Järntorget 7 – Göteborg
Tid: 21:00 - 02:00 (Obs! Nya tider)
Ålder: 23 år
Pris: 120 kr (Inkl. Garderob)
Dresscode: Välklädd
TÄVLA: Tävla på The Voice of Hip- Hop & Rnb för att vinna VIP-Pass till Releasepartyt från och med måndag. The Voice 107,8!
O.S.A - Senast 1 december för köföreträde för dig och en vän.
[email protected] För bordsbokning maila in antal och namn till:[email protected] www.myspace.com/adamtensta www.djconfuze.com Flyer: www.rudyalvarado.com/adamtensta.jpg Radiospot: www.rudyalvarado.com/adamtensta.mp3 Välkomna!//Keyplay & RudyAlvarado™
[email protected] /
[email protected]
"Fuck your dresscode. Who am I supposed to pull ma' pants up fo?" - They Wanna Know, Adam Tensta.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
Tonite it is!
Red Motion Music
Fick ju kvällens garv när man gick ifrån jobbet igår och det står en vit limo utanför respekt (fotade dom i entrén också? Orkade inte kolla in det närmare utan garvade på avstånd). Trodde Ace of base hade reunion igår men icke. Blev lite illa till mods när jag glider in här och läser att det var Adam Tenstas release.
Vi har...
Här finns lite vimmelbilder från gårdagen. Tack till alla som kom och gjorde Releasepartyt till en mycket trevlig tillställning. Tack Adam Tensta och Crew för en grym show!
Vimmelbilder - Adam Tensta - 4 december
well who should be laughin here,du SOM GICK efter jobbet eller Tensta som ÅKTE limo till jobbet;)
Toastare
2007-12-06 21:07
Hörde att det var kass och att det kördes 4 låtar? Nån som var där mer än arrangörerna?
de va nice, jag är inte arrangör och de va fler personer där än dom. hur många låtar som kördes vet jag inte för jag va å köpte cigg. Har sett honom innan.
Red Motion Music
Alla hatare kan ju fortsätta dissa som vanligt, ni låter bara mer och mer patetiska för varje tråd ni gör inlägg i. Kan inte riktigt fatta detta med att inte kunna vara lite glada för andra som det går bra för. Tur att ni inte gör någon skillnad, tom 15 åringarna här fattar att det garanterat handlar om avundsjuka. Adam va grym as always, det var även Medina, Eboi, Rooftop, Dj Confuze m.fl. Kläderna i Pimped.se modeshow passade bra på Gubb, OBX, Mattias (PS), Eric, Benji och Yaya (Tack för att ni ställde upp). Det var grymt skön stämning både innan och efter uppträdandet. Fler bilder finns på www.myspace.com/wwwpimpedse
Tyckte väl jag såg håkan på en bild.. o tänkte ba vafan håller han på med? Inte ens en mick i handen ju.. haha men nu fattar jag
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
Toastare
2007-12-08 12:18
The_Loopaddict, han var high fashion bärsa ur moet flaska och grejer!!
Toastare
2007-12-08 12:20
Cassie30Gbg, det är ingen som hatar på artisterna.. ingen som hatar på arragemanget. Men det är alltid lika roligt när hiphop ska tas in i finrummet.. och köra med limo när man vet att det är ett busskort som bränner i fickan. Det känns lite att försöka bygga hus av tegelstenar som inte finns.
BountyBoo, det verkar som om du inte riktigt är en sån person som kan njuta av att ha kul nån gång ibland ;) Så du menar att eftersom du antagligen kör med busskort så kommer du väl cykla du till ditt bröllop eftersom det inte är ditt normala liv. Jag tyckte absolut att du hatade arrangemanget med tanke på att du hört att det va kasst och var tvunget att dela med dig av det här ... När man är så negativt inställd som du är så brukar det vara bättre att hålla det för sig själv. Det är mycket roligare att lyssna på positiva grejer istället.
Toastare
2007-12-09 16:33
gooze, så roligt blir det inte.. Cassie30gbg, klart man undrar hur det var och vill höra om någon varit där..men visst nästa gång så ska jag inte haspla ur mig nått negativt. Säger som vanligt..kul att nån kör. och tro mig, jag kan njuta..på rätt klubbar. ps.jag cyklar gärna till mitt bröllop ds.
Om du bara vill läsa positiva saker så föreslår jag att du skaffar ett eget forum där du bara tillåter folk som tycker som du. Med det sagt, det är fett kul att det går bra för Adam Tensta, han har ett sound som vi inte har hört mycket av i svensk hiphop, och med lite tur så blir det fler artister som kan göra annorlunda hiphop och ändå få publicitet. Sen tycker jag, och uppenbarligen många fler med mig, att det låter lite whack när snubben som ska vara så nära hooden att han tar sitt artistnamn efter den, och skriver låtar om hur han vägrar ändra sin stil för någon och om den attityd unga människor från förorten möter i kroglivet, har en releasefest som låter som den skulle höra hemma på stureplan. 'Välklädd', limos och "om du inte har något trevligt att säga så håll tyst" låter väldigt lite Tensta- både artisten och orten. Och kan ni inte fatta varför folk tycker så, så är ni kanske på fel forum.
UncleSam P28 Jag har inte bett om din åsikt !! Detta låter som ett forum som du bestämmer vad som ska sägas, eller är det bara jag helt plötsligt som inte får yttra mig eftersom jag är positiv.