OK, det förklarar ju allt. Är det billigare att köpa förköpsbiljett? Hur många biljetter finns det?
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
Fetaste på lääänge =) *happy*
Har fått detta i ett mail: GBG REGGAEFEASTIVAL Barrington Levy till Göteborg! Sizzla och Burro Banton ställer in! För att väga upp bortfallen har vi i sista minuten bokat legenden Barrington Levy! Vi arbetar också på att få 5:th Element (feat. Richie Spice, Jah Mason, Anthony Cruz) till Göteborg. Med stor besvikelse, är vi tvungna att meddela att Sizzla och Burro Bantons spelningar på Skåne Reggaefestival och GBG Reggaefestival är inställda. Sizzla har själv valt att ställa in hela sin Europaturné som innefattar 20 spelningar, efter det att flertalet av spelningarna blivit inställda av arrangörerna. Burro Banton kan inte spela eftersom han lämnade in sin ansökan om visum för sent.
Hoppas att Richie Spice och gänget kommer! Det vore ju überfett! Barrington Levy är en riktigt bra liveartist, men synd att badgal Cecile inte kan ta sig till Götet? Hade dock varit kul att se Sizzla i Sverige. Undrar om hans show är väldigt annorlunda här. På Jamaica är han ju ofta ganska militant och gör en del uttalanden om vita... Dock ingen idé att "gråta över spilld mjölk", det är ju inget att göra åt att Sizzla ställde in. Jag kommer ändå...
dubchild F31 Utanför Jamiaca kör han mest rootsgrejer (såg han i Malmö för ett par år sen, och en massa inspelade...)... han snackade en hel massa om "oohh beatiful swedish people". På andra håll är det väl lite tvärt om hehe. Det är iaf stor skillnad mot dancehallshowerna på Jamaica. En sådan skulle jag dock vilja se om, det spårade ju tyvärr ut en del när han körde sitt på Dancehall Jam Jam som du minns.. Förresten finns den showen på DVD nu, i tre delar som jag tror är 2 timmar långa / st. Borde man kanske köpa :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riktigt synd det med sizzla och burro men jag visste det redan från början. barrington har riktigt fet show!
Red Motion Music
jag äter upp min biljett nu... ha det gött...
Barrington Levy är ju inte fy skam... !
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Vaför kommer inte Cecile till gbg!?
one..!
Cecile är grym Live!
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
till alla heads så har vi extra öppet på söndag mellan 13-15 so.
är jag fel ute om jag antar att det går att lösa biljetter i dörren? förutsatt då förstås att det inte är slutsålt innan söndag..
www.Bassline-Express.com
Meckishen P20 bara att hålla tummarna med andra ord
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Cecile var klart stabil och bra här i malmö, men körde samtidigt som the cool ruler så jag såg bara några låtar. Väldigt mycket roots publik här, typ bara 200 pers kollade på henne...
www.swingkids.se
Johnny Clarke, Fred Locks, michael prophet mfl har fö ställt in även GBG är det jag hört här...
www.swingkids.se
tack för årets sämsta tillsällning! kan ni inte ställa in fler artister, och synka med schlagerfestivalen nästa år? jävla utsugare
soooft....hade inga pengar till biljett men det var riktigt najs å gotta sig utanför i gräset med alla andra low-rollers!
Plan your work - Work your plan
Jag tycker ändå att det var en kul dag/kväll. Underbart väder, soft stämning och skön musik. Tråkigt med inställda akter och totalt underkänt till att släppa in Lisebergs personalfest på uteserveringen efter kl 22.00. (De spelade dansbandsmusik och alla var tokfulla!) Självklart skulle någon utav sounden spelat vidare på uteserveringen. Bäst var enligt mig Rough Lynx på uteserveringen under eftermiddagen. Utmärkt selection! Barrington Levys spelning var också rolig. Vilken utstrålning och röst den snubben har (litet minus för att han gjorde "the running man" - såg lite väl mycket ut som Carlton i Fresh Prince då). Ingel Chantas "Yes Princess" med Roots Disciples (big up!) var också en höjdare. Först reggaefestivalen i Göteborgs historia. Hoppas att vi nästa år får vara med om en ännu bättre festival. Man måste lära sig krypa innan man kan gå...
Jag hann inte till Trägårn igår men tydligen hade en fotbollskille på mitt jobb av någon konstig anledning hittat dit och han frågade mig idag om det var Pontus Kåmark som arrangerade tillställningen. Herr Kåmark hade tydligen varit på festivalen igår och glidit in och ut från backstage och tagit i hand samt kramat och pussat på kind alla som enligt fotbollskillen såg ut att ha med festivalen att göra. Herr Kåmark hade tydligen inte heller något armband på sig men kunde ändå röra sig obehindrat mellan de olika scenerna varför fotbollskillen trodde att han var arrangör. Jag frågade om han var säker på att det var Pontus Kåmark så att det inte var någon som var lik honom (vem det skulle vara vet jag i och för sig inte) men han var säker på sin sak. Så, är det någon som kan ge mig en förklaring. Jag är sjukt nyfiken.
Riddim Radio - Göteborgs Reggaestation Varje söndag 22:00 - 00:00 100.2 MHz
Pontus Kåmark är "Känd" för sitt intresse för svart musik, framförallt reggae och ragga...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Roots Disciples avslutning med Governor Andy samt hemliga gäster var inte lite tung... (så ni som gick hem missade något riktigt tungt) Governor Andy , Junior Eric , Jaqee , Storsien , Kapten Röd , Mystic Man , OLS från USCB Allstars, "Lars på Bas " från Svenska Akademien samt Sist men inte minst Nazarenes som alla bjöd grymma och oväntade gästinhopp!
www.swingkids.se
tack alla som arrade, lirade och kollade. jag hade åtminstone kul och hoppas det även blir av nästa år. men schlager-takeovern får gärna skippas nästa gång. Såg tyvärr en jobbig pryl, en vitklädd brattig person som släpade ut en kille i dreadsen efter att ha dunkat hans huvud i väggen ett par gånger & skrikit "du ska ut". Om nån behöver vittnen till denna misshandel så hör av dig. (Jag misstänker att schlagermusiken kan ha haft en skadlig inverkan på våldsverkaren). Men det förändrade inte att Gregory var kunglig och 1000 gånger bättre än när jag såg honom (duktigt slirig) i slutet av 1990-talet.
"I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace". Bush har visst läst Orwells "1984".
plus: bra stämning bra dj:s många band mycke musik o spelglädje förmedlades både i publik o från scen!! minus: otrevlig stressad personal i utebaren liseberg schlager take overn ute önskemål: att de här kommer igen större utomhusområde tack till alla som delade detta med mig, alla som bjöd på musik o spelglädjen från scen o ni som såg till att detta skedde!! :D peeeeeeace in da forrast
och..???
leftright-för lite grönt?
Big Up Rastas!
BoomSound with Rastott bjuder er alla här ett litet videoklipp från Trädgårn with man himself... Gregory "Cool Ruler" Isaacs.
(tyvärr är ljud och bildkvalitet mindre bra... då det hela är inspelat med en usel kamera från en mobiltelefon)
Gregory Isaacs på scen 02:36 min (17,8 MB)
Foto: rastaman_swe
Bless Up Mr Isaacs!
Big Up! (högerklicka på länken, "kopiera genväg". Klistra in i er mediaspelare eller webbläsare) Bless!
Hela grejjen va inget anmärkningsvärt, bortkastade pengar i mitt tycke eftersom de jag var intresserad av att höra ställde in. Men jag kan ju propsa för att dom försökte. Helt klart nöjd med de svenska banden. Men sen ska vi inte tala om barrington, jevlar alltså... trodde han skulle köre lite mindre syntljudbilder live men icke! Fy fan, pallade 5 min... Stort NEJ till syntar i reggae!
www.nl-productions.com
Mer mat nästa gång. Kan inte leva på kanelbullar en hel dag!!!
tycker det var en chill dag.. kvällen blev ju tyvärr en pers med tanke på liseberg's festen. bäst var lätt rough lynx 30 min. set med strictly dubplates inför barrington spelningen. tungt!
www.Bassline-Express.com
Soulscientist: Hehe jag älskar verkligen synth blås! Det e så jävla cleant. Kungligt när roots diciples spelade satta amassagana med synth blås råtungt!
http://www.myspace.com/kaptenen http://www.kaptenrod.se
Carl-Johan, Så sant! Det var fantastiskt. Hoppas att det blir en festival nästa år också och att det inte bara kommer tandlösa artister. Eller för att uttrycka sig lite annorlunda: På en reggaefestival ska det vara gräs, inte mossa!!! Barrington Levy var dock fantastisk. Kärlek!!!!!!
Baktaktservice Levererar...<br>
Liseberg har alltid sina fester varannan söndag så det var lite dåligt av trägårn att dubbelboka, så det kan ju bokarna tänka på nästa år :) Fulla lisebergare är ingen hitt precis.
aaa
och hur fan kunde dom med att låta en nån pache ställa sig å spela euro techno så fort det sista bandet gått av? , har man betalat 400 å d står till 3 vill man höra sweet reggae music för satan
jag vart sjukt besviken på inställningar och kanin-hororna från liseberg men det var nice stämning och jag hoppas att det blir bättre nästa år... big up PK med flera för att dom satsade på detta... GBG reggae festival 2006, it a gwan nice!!!
Mabuhay!