I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-09-14 20:12

NFL 2010-2011

Japp, tänkte att vi kunde ha detta som officiell NFL-tråd.. Trots att intresset verkar svalt :).

Själv är jag bara en nyfrälst rookie, så om det finns några fler intresserade så flika gärna in lite synpunkter och tips om spelare och lag som är roliga att följa :)

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Poet

2010-09-14 22:16
You know I got your back!

Well, jag tror starkt på Jets (även om det inte är mitt lag), speciellt nu när de har värvat tillbaks Revis efter att han vägrade spela i början av försäsongen. Dock är Mark Sanchez extremt jävla ojämn. Skjuter i snitt 2-3 interceptions varje match. Offensiven behöver de fortfarande jobba på. Ett nyförvärv är John Conner (aka The Terminator), killen är rookie men dödade allt motstånd på fullback fronten så nu är han i first line-up! Stort bidrag till offensiven! Men försvaret (och som sagt med Revis återkomst) kan bli väldigt roligt att kolla på.

Texans har gjort ett par riktigt grymma nyförvärv som vi redan har sett tecken på att det bli bra, de kommer bli mina favorit underdogs. Kul att de börjar ta lite form nu, de är trots allt det yngsta laget i NFL (laget gick med 2002). Men Andre Johnson! Jeezes! Inget snack om saken, den killen är ligans bästa receiver just nu! Och Arian Foster, av vad jag har sett hittills i försäsongen, lätt en av ligans Top 5 runningbacks!

Bengals är nog ett av de lagen jag kommer följa intensivt! Vilken jävla uppsättningen av spelare! Carson Palmer, Ocho Cinco, T.O, Rei Mauluga, Pacman Jones och Tank Johnson! Seriöst, om Marvin Lewis inte tar de här killarna åtminstone till slutspelen så får de modellera om hela laget.

Sen har vi Giants som jag kommer hålla på i vått och torrt, men realistiskt så är jag kluven. De kör hellre på passningar till receivers istället för runningbacks, vilket funkar superbt om de inte hade så svagt tillskott på receivers sidan. Plaxico sitter ju som bekant inne i finkan och han spelade en stor roll i att Giants vann Superbowl 2008. Hans frånvaro i 2009 var tydlig när de inte ens lyckade ta sig till playoffs. Men, Steve Smith har verkligen vuxit sig fast vid rollen att vara den bästa receivern i laget. Även han var delaktig i Giants superbowl vinst, dock kanske det blev lite överskuggat av Plaxicos prestationer. Med detta sagt så kommer varje lags cornerback köra sitt bästa försvar på Smith, vilket kommer leda till att Eli kanske kommer skjuta massa bullshit bollar som inte leder till några yard advantage.

Nu säger jag inte att Plaxico var den som bar upp laget eller så, men Giants är lite av ett sådant lag att när man lärt sig att använda en kompetent spelare och den spelaren sedan försvinner, så blir det som ett kugghjul som försvinner ur klockverket. Jag är dock nyfiken på deras offensive line, det är en ny generation av unga spelare som ska försvara Eli. Spännande!
At the gates of Eternity...

2010-09-15 21:05
Har inte kollat något på varken Jets eller Bengals, men Texans tycker iaf mitt otränade öga ser riktigt vassa ut, stabilt spel och inte många misstag.
Även Steelers verkar stabila i sitt spel, framförallt sina rushes.
Jag gillar fysiska, rushande lag!

Cowboys ser ut att floppa i år av vad jag sett..

spoiler ifall du inte sett Giants matchen:
SpoilerKollade iaf Giants idag :), ganska trist match tyckte jag men ganska enkel seger för Giants till slut, Panthers kämpade på bra, och Giants såg dåliga ut i början, men Panthers kan vi nog utesluta iaf :).

Kollar Det Lions at Chi Bears nu, kollat första halvan, riktigt bra match iaf!
Båda lagen spelar bra, Jag tror nog Lions kan bli farliga också i år.. Kanske även Bears.

ps. Olsen suger fan va kass han va :P

måste dra! :O

prinsen i hundkostym.
Poet

2010-09-15 22:27
Steelers har ett grymt försvar! Troy är en av de bästa safety's i NFL, no doubt. Inte jättehype på de annars, men jag brukar kolla om jag kan.

Cowboys (aka Americas Team) gjorde i min åsikt inga bra nyförvärv alls. Plus jag har aldrig diggat Tony Romo. Tycker den killen är extremt jävla flopp. Jag brukar alltid hålla ett öga på Cowboys, men jag tror inte jag kommer bry mig den här säsongen faktiskt.

Lions är ju det sämsta laget i NFL, så de får alltid gå först i draften hehe. Några intressanta drafts har de trots allt gjort. Men allt som allt så verkar det laget ha en helt deppig mentalitet eller något. Hamnat i en ond cirkel, kan inte klandra de dock. Kommer ihåg 2008 då de vann alla sina fyra pre-season games och folk började spekulera att de kanske kunde bli något utav de. Sen så började säsongen och de torskade alla sina 16 matcher. Dock tror jag inte på Lions eller Bears alls faktiskt.

Hehe, Olsen brukar ta sin tid. Han är så i början av varje säsong. Men tight end är inte en lätt position att spela faktiskt. Du måste tackla skiten ur folk, springa en kort sträcka och samtidigt försöka fånga bollen. Allt detta samtidigt som du har 3-4 bjässar på 120 pannor klängandes på dig.
Poet

2010-09-15 22:33
Oh yeah, Giants matchen var ingen höjdare. Panthers är för mig ett ganska anonymt lag, brukar alltid glömma att de finns typ hehe. Men Deon Grants interception (dessutom i fucking end zone haha) var snygg. Här trodde Panthers att de skulle scora en touch down, nope!

2010-09-16 13:51
hehe, där fick jag äta upp många analyser :).
Men det är bra, försöker ju förstå spelet bättre, finns så många aspekter att sätta sig in i.

njae, Romo verkade inte särskillt anmärkningsvärd, Eli Manning var riktigt grym dock..

hehe jag som trodde Lions var ok :D..
Men kommentatorerna på Giants matchen tyckte jag sa något om att dem kan gå bra i år, men ja, vi får väl se, skulle inte Giants möta Bears eller Lions nästa match?
urlacht eller hur han heter är fan grym dock!

näe, TE är väl typ svåraste positionen efter QB?

Hmm.. Eller var det Eli vs. Peyton som skulle mötas?

prinsen i hundkostym.
Poet

2010-09-16 15:32
Eli vs Peyton blir i så fall Giants vs Colts.

2010-09-16 17:13
Mjo precis, Colts vs Giants eller Giants vs. Det eller Chi.
prinsen i hundkostym.

2010-09-16 18:20
Såg nu att Giants möter Colts på söndag.
Epic kommer det bli Manning vs. Manning :D
prinsen i hundkostym.

2010-09-20 12:53
Bears mot Cowboys var riktigt jävla bra. Fet första TD av Bryant för Cowboys. Cutler visade fin arm när han prickade Knox med ett JÄTTEKAST!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Poet

2010-09-21 09:58
A. Johnson
21.80 Pts

Högst scorande receivern so far. Ska bli riktigt ballt att se mer av Texans.

2010-09-21 11:46
Hur/vart tittar ni?

2010-09-21 12:48
Bills blev totalt sönder ägda av Packers. Bills QB spelade riktigt jävla dåligt med sacks och dåliga interceptionspass.

Kanal10 och streams

2010-09-21 12:49
Tänkte mer vartifrån det streamas :) Kanal10 kanske vi har här iofs

2010-09-21 14:05
http://atdhe.net/index.html
Myp2p.eu funkar ibland.

http://www.nfl.com/schedules/interactive#/week=3

Bra att ha koll på när och vilken kanal matcherna sänds på.

Sedan så letar jag manuellt via Sopcast, PPstream o.s.v. Lite jobbigare men ibland har man tur och får in bra sändningar.

Packers vs. Bears nästa vecka! \o/
Poet

2010-09-21 17:09
Jag tankar oftast hem, blir jobbigt att kolla mitt på natten.

För updates checkar jag självklart NFL.com
Poet

2010-09-21 17:10
Bills och Packers är ett par riktiga tråklag i min åsikt. Men ja Brohm har en lång väg att gå, lite oerfaren fortfarande, precis som Jets's QB, Mark Sanchez.

2010-09-23 23:57
Oooh! Pittsburgh steelers!
Vilken jävla match mot Titans!
prinsen i hundkostym.

2010-09-23 23:58
Steelers måste ha bästa försvaret i ligan..
prinsen i hundkostym.

2010-09-26 11:51
Hmm, kollade just Ravens hos Bengals.
Shit båda lagen behöver nya QBs alltså.. Bengals med både ochocinco och T. Owens tar sig ingen vart?! Visst, Ravens har grymt försvar, men fortfarande.
Men Joe Flacco(Ravens) Var ju en riktig katastrof!?

Ja, intresannt att se dåliga QBs också :)
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-09-26 22:52
Carson var iförsig Top 5 quarterback förra året. Fast jag tycker Bengals ser allmänt kassa ut i år. Have no fucking clue what's going on there :S

Ska checka Giants vs Colts matchen imorgon, har inte glömt dig :D
Poet

2010-09-27 09:44
Oh by the way, för er alla som har Facebook. Madden NFL Superstars finns för oss football lovers :D

2010-10-03 15:04
Oj oj oj vad jag ser fram emot Ravens at Steelers! :D

Vilken jävla match det kommer bli!

bc99

Ja, Carson var lika katastrofal som flacco, men med WR's som ochocinco och T. Owens så tycker jag att han borde visat bättre lycka, men visa mig gärna fel :).

Och sen måste jag ju bara passa på och hylla Atlanta Falcons, vilken jävla prestation mot saints förra veckan! några riktigt tokiga driver och en TE som Gonzales OMG!
Fan en av dem bättre matcherna jag sätt, var spännande från första till sista sekunden!
Definitivt ett lag jag kommer fortsätta följa.
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-03 17:51
Jag vet inte vad Carsons problem är just nu för att vara ärlig. Som sagt, har man T.O och Ochocinco så borde det fan mig inte vara svårt att få reception TD's.

Ja, Falcons mördade Saints! Skit fet match!

2010-10-03 18:00
Jag skulle förstås skriva: Carson var INTE lika katastrofal so Flacco
prinsen i hundkostym.

2010-10-06 20:16
Men herregud! Är det någon som sett Ravens @ Steelers?

SpoilerFlacco var mycket bättre denna matchen än mot Bengals, men den här matchen var något utöver det vanliga tycker jag, tightare match får man leta efter, eller någon med mer aggressivitet och energi, helt galet, ngata med blod på tröjjan, polamalu totalt galen :D, varenda yard kändes värd att dö för(vilket i princip är fallet när man möter folk som R. Lewis, Ngata eller Polamalu o Timmons ;))

49ers @ Falcons

SpoilerHyffsad match, jag gillar ju som sagt Falcons, men lixom förväntat efter urladdningen förra veckan mot Saints så förstår man att energin inte var lika intensiv, vilket märktes då 49ers kunde lägga in 2snabba enkla TDs, men det var bra för matchen då den blev riktigt spännande mot slutet då Falcons insåg att dem endå var tvugna att knyta skorna iaf, och vann. Lite synd om 49ers dock som verkade kunna vända den dåliga trenden ett tag.. Men icket.
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-06 22:37
Yeah Polamalu, som jag nämnde innan, är en av de anledningar jag kollar på Steelers, han höjer upp tempot och underhållning sjukt mycket.

Sjuk jävla safety! Checka denna, gammal men ack så vacker.

2010-10-07 23:17
Ja, tazmanian devil :)

Fasen, kollar på Texans at Raiders nu(inte så tajt match så kollar whoa under tiden)
Jävla Arian Foster, vilket snubbe! andra bollkontakten i matchen så gör han en 74yards run TD, han har även fångat bollen några gånger och han tar sig alltid framåt!

Men jag gillar Raiders, jävla klassiskt lag =D och Gradkowski är en grym QB, har fått ta några RIKTIGA smällar, men fortsätter.
Aldrig sett så glesa läktare dock.
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-08 08:33
Raiders fans är det närmaste till huliganer du hittar i Nord Amerika haha. Varje match så är det någon som åker på stryk (om det är på hemmaplan alltså). De spöar till och med sina egna supporters. Läste ett tag sen om en snubbe som var på en Raiders match, men han kom direkt från jobb och bar kostym, skjorta och slips osv. Blev ett besök på sjukhuset, trots att han hejade på Raiders haha.

Let's just say they are crazy.

2010-10-12 18:42
hehe, vart läser du sånt där BC?
Mm, men såg lite G'z på läktarn också B-)

SpoilerJävlar jag bettade en hunka på att Colts, Ravens och Texans skulle vinna sina matcher, Ser bra ut hitills, halvvägs in så vinner jag :D..
Colts vann och Ravens leder efter halva matchen mot Broncos =D.
Fan jag börjar gilla Ravens mer o mer, försvaret är riktigt jävla bra, Washington har dessutom steppat upp denna matchen, Och Flacco verkar ha kommit igång riktigt bra nu, gjorde ju en super match mot Steelers förra veckan!

Go Ravens!
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-13 09:20
You can't fuck with Ray Lewis! Alltså Psyko (och alla andra som läser den här tråden, om det ens är någon) du MÅSTE börja kolla på Hard Knocks snart!

Hehe jag lyssnar mycket på podcasts från staterna och de kommer alltid med såndär sjuk random trivia hehe.

2010-10-13 15:29
sjuk random trivia

Hehe det är grymt med USA, dem älskar sånt.

MEN FYYYYYY FAAAAAN! för dig och Giants BC! jag fick ju in både colts och Ravens, men att se Giants @ Texans var fan nästan mer smärtsamt än Sverige @ Holland i EM-kvalet!
VAD FAN GÖR DOM!??!?!
TexansJävlaLoosers, ska aldrig mer titta på dom, jävla divor Foster o Schaubb och värdelöst försvar.

Ska fan göra slut med min flickvän, uppenbarligen har jag för tur i kärlek eftersom jag aldrig kan vinna i spel!!!
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-14 17:51
Haha ta inte ut det på din relation med din flickvän :P

Och ge inte upp om Houston än :)

2010-10-14 17:59
hehe ;P

Men du något jag inte förstår, och inte brytt mig så mycket om hitills.. men vad betyder det när dom lägger upp t.ex att ett lag har .500 rec?
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-14 19:13
Betyder att man har vunnit lika många matcher som man har förlorat.

2010-10-17 17:40
Ok, har satt ihop lite olika spel nu, vad tros?

Ravens at Patriots
Falcons at Eagles
Browns at Steelers
Saints at Buccaneers
Raiders at 49ers

Satt bah en 20a på det där men möjlig vinst 436kr, så det är ju nice om det går in.

Ravens at Patriots
Browns at Steelers
Falcons at Eagles

insats: 50.00 SEK
möjlig vinst 239.00 SEK

Försökte mig på ett säkert spel

Seahawks at Bears
Kansas City Chiefs at Houston Texans
Detroit Lions at New York Giants
New Orleans Saints at Tampa Bay Buccaneers

insats: 40.00 SEK
möjlig vinst 134.40 SEK

Sen satt jag en 20a på Raiders också och 70spänn på Falcons.

Hoppas inte allt floppar nu bara! :D
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-17 19:08
Ska jämföra med min egen chart, så kan du få se min lista :)

Seahawks vs Bears
KC vs Texans
Lions vs Giants
Browns vs Steelers
Saints vs Buccs
Raiders vs 49ers
Colts vs Redskins
Titans vs Jaguars
Dolphins vs Packers
Ravens vs Patriot
Falcons vs Eagles
Chargers vs Rams
Jets vs Broncos
Cowboys vs Vikings

Så ser min lista ut :)

2010-10-25 13:27
Ja, du fick ju in bättre än mig iaf :D..

hehe riktigt patetiskt hur dåligt det går för min betting :S..

Denna vecka har jag Bears, Steelers, Falcons, Patriots och Ravens.

Har inte kollat matcherna ännu, så var snäll o spoila inte :).. Men förmodligen ännu en hundring down the drain :).. Men det är lugnt..

Spelade 3spel/35kr iaf, hoppas något går in iaf, var ju riktigt patetiskt förra veckan när INGET av 5möjliga gick in haha..
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-10-25 15:44
Jag har tenderar faktiskt att köra känsla (vilket man inte borde göra hehe) än strategiskt.

Så försök att se hur det gått för de på sistone osv hehe

2010-10-25 17:03
bc99

Mm, alltså jag har ju lite förkärlek till Steelers, Ravens o Falcons, så det är svårt att betta mot dom, och eftersom jag vill se deras matcher så sätter jag oftast på dom också så blir det roligare att titta.

Men jag tror känsla inte är så dumt :).. Förra veckan så kollade jag prewiev på alla matcher, vad experterna sa, var det hemma/borta? hur har det gått på slutet, hur har det gått i inbördes möten osv.. Men lik förbannat var det bara plågsamt att titta hehe..
Det handlar så jävla mycket om vilken känsla laget besitter för dagen bara, så att betta på känsla är nog inte så dumt ;)..

Såg iaf Bengals at Falcons nu

SpoilerOch jävlar! Roddy White säger jag bara!! :O
Falcons lekte ju första 2Qtrs, så jag somnade i 3e, säker på vinst, och vaknar upp lagom till interceptionen som skapade TD och ledning till Bengals! :O.. haha kunde inte tro mina ögon och förbannade spelguden ännu en gång.
Men som tur var så fumblade Bengals RB :D.. Fet match iaf, hade allt och inte jobbigt mycket penalties heller.
prinsen i hundkostym.

2010-11-07 15:46
Ok, gjorde ett spel på alla matcher nu.. Vad tror du/ni :)..
Klistrar in iaf hsh så jag själv ser bra under veckan, lär väl veta om jag vunnit på Torsdag, så plz spoila inte.

Sun 10-11-07 19:00 Atlanta Falcons - Tampa Bay Buccaneers
(1)

Sun 10-11-07 19:00 Baltimore Ravens - Miami Dolphins
(1)

Sun 10-11-07 19:00 Buffalo Bills - Chicago Bears
(2)

Sun 10-11-07 19:00 Carolina Panthers - New Orleans Saints
Over/Under (Over 41 points)

Sun 10-11-07 19:00 Cleveland Browns - New England Patriots
(1) (2)

Sun 10-11-07 19:00 Detroit Lions - New York Jets
(2)

Sun 10-11-07 19:00 Houston Texans - San Diego Chargers
(1) (2)

Sun 10-11-07 19:00 Minnesota Vikings - Arizona Cardinals
(1)

Sun 10-11-07 22:05 Seattle Seahawks - New York Giants
(2)

Sun 10-11-07 22:15 Oakland Raiders - Kansas City Chiefs
(1) (2)

Sun 10-11-07 22:15 Philadelphia Eagles - Indianapolis Colts
(2)(känner nästan att jag borde säkrat :S)

Mon 10-11-08 02:20 Green Bay Packers - Dallas Cowboys
(1)

Tue 10-11-09 02:30 Cincinnati Bengals - Pittsburgh Steelers
Over/Under (Under 40 points)
prinsen i hundkostym.

2010-11-11 21:07
ÅÅÅÅÅH!!! JAG VAR JU SÅÅÅ NÄRA!!!! HADE BLIVIT FLERA TUSEN!!!

Men blev iaf 153kr i det mindre bettet B-)

Hade jag bara tagit Steelers(vilket jag gjorde i mindre bettet) och Saints(vilket jag obviously skulle om jag skulle gjort 1x2) och även safeat den som jag ville safea men glömde så skulle det blivit sweeeeet!! :D..

Men men, gick tot. 30kr + iaf :D.. Nya tag denna veckan!
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-11-12 19:08
Haha! Bengals åkte på sån fedekuk! Jag gjorde inga bets, men det liknade din chart ganska mycket med undantag att jag trodde Dolphins skulle vinna mot Ravens och Eagles skulle vinna mot Colts!

2010-11-12 19:52
Mjaaaa. Såg du slutet på Steelers @ Bengals?

Aldrig varit så rädd i mitt liv :D.
prinsen i hundkostym.
Rappare

2010-11-12 21:49
HAHA! Dallas hade ju inte en suck mot Packers! Cheesehead, all day every day!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-11-13 11:45
Fyfan :s.. Det är rätt svåra matcher i veckan måste jag säga.. Några tips?
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-11-14 23:44
Psyko: Ja ja hehe. Bengals har lagt Mauluga som fullback. Fyfaan när han krockade mot Polamalu haha. Hår vs Hår.

Since: Dallas behöver dumpa han Romo. Fattigare QB får man leta efter just nu. Kanske Carson Palmer i Bengals.

Men tillbaks till Cowboys, Wade Phillips fick sparken nu också efter 45-7 förlusten mot Packers. Ganska tydligt tecken på att laget lider av en kris när Jerry Jones avskedar coachen i mitten av självaste säsongen.

2010-11-21 18:18
un 10-11-21 19:00 Carolina Panthers - Baltimore Ravens
1x2 NFL
2
Sun 10-11-21 19:00 Cincinnati Bengals - Buffalo Bills
1x2 NFL
1
Sun 10-11-21 19:00 Dallas Cowboys - Detroit Lions
1x2 NFL
1 2
Sun 10-11-21 19:00 Jacksonville Jaguars - Cleveland Browns
1x2 NFL
1 2
Sun 10-11-21 19:00 Kansas City Chiefs - Arizona Cardinals
1x2 NFL
1
Sun 10-11-21 19:00 Minnesota Vikings - Green Bay Packers
1x2 NFL
2
Sun 10-11-21 19:00 New York Jets - Houston Texans
1x2 NFL
1
Sun 10-11-21 19:00 Pittsburgh Steelers - Oakland Raiders
1x2 NFL
1
Sun 10-11-21 19:00 Tennessee Titans - Washington Redskins
1x2 NFL
1
Sun 10-11-21 22:05 New Orleans Saints - Seattle Seahawks
1x2 NFL
1
Sun 10-11-21 22:05 San Francisco 49ers - Tampa Bay Buccaneers
1x2 NFL
1 2
Sun 10-11-21 22:05 St. Louis Rams - Atlanta Falcons
1x2 NFL
2
prinsen i hundkostym.
Poet

2010-11-24 02:30
Vecka 12 predictions från min sida.

Patriots vs Lions

Bengals vs Jets

Packers vs Falcons

Steelers vs Bills

Panthers vs Browns

Jaguars vs Giants

Dolphins vs Raiders

Rams vs Broncos

49ers vs Cardinals

Saints vs Cowboys

Bucaneers vs Ravens

Eagles vs Bears

Titans vs Texans

Vikings vs Redskins

Chiefs vs Seahawks

Chargers vs Colts

2010-11-26 15:54
helvete!..
Missade 2st matcher >:(
Jävla bills o titans sviker mig !

prinsen i hundkostym.
Poet

2010-12-01 12:26
Seriöst, nu måste Bengals boota Palmer alltså. Sämsta QB'n i ligan just nu!