brb2009 P32 Jag matchar mina åsikter baserat på vad jag såg när jag kollade på fighterna, inte baserat på historia om andra fighters från samma camp eller fight metric statistik man kan läsa efter fighten. Helt riktigt att fighters från Greg Jacksons camp inte brukar ha cardioproblem. Men vad jag såg under matchens gång väger lite tyngre än den anekdotiska bevisföringen. Kan förklara mer noggrant varför jag såg trötthet och inte kramp: När Carwin haglade slag på Brock var de första slagen bra mycket mer aggressiva än de sista 10-15 slagen och han såg ut att bli tröttare och tröttare. Väldigt normalt. Men sen efteråt såg han aldrig ut att kunna återhämta sig. Brocks kommentar efteråt var att han kände att varje slag var mindre och mindre dramatiskt. Det där både låter och såg ut som ren trötthet och utmattning, inte kramper som är en väldigt plötslig känsla som tenderar att kicka in med en gång. Därmed uttrycket "krampaktigt" som även används i sammanhang som inte har någonting med muskelkramp att göra. Sen kom han in i andra ronden och (ja jag tänker använda uttrycket igen) såg ut att ha gasat rejält. Sen kan det mycket väl vara så att Carwin faktiskt fick kramp och har helt enkelt sånt jävla hjärta att han inte visade tecken på det utan såg bara trött ut, adrenalinet han hade på G går väl inte att utesluta heller. Mycket möjligt, men känns ändå som att det var mer möjligt att han blev trött. Detta är trots allt en tungviktare som vi aldrig ha sett gå förbi rond 1. Sexy tycker jag helt enkelt började se segare ut redan i första ronden. Jag jämför endast med hur han såg ut i alla 3 ronder mot Belcher. Det är väl inte mer komplicerat än så, den Sexy jag såg mot Belcher såg ut att ha bättre cardio än den jag såg mot Leben. Tar ingenting ifrån Leben, gillar båda och blev imponerad av hans sub. Trevligt att du i alla fall nämner att jag är fri att ha vilka åsikter jag vill. Kanske finner du även att jag på något plan har hyfsade anledningar till att ha dessa åsikter med. haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.