I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFC 116, 3'e Juli [Lesnar vs Carwin]

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Poet

2010-07-05 21:01
Haha, true true! Hat's off! :)
At the gates of Eternity...

2010-07-06 02:02
Vi vet visserligen inte så mycket om Carwins cardio

Nu var det dock inte cardio, utan kramper pga att musklerna överansträngdes

2010-07-06 02:02
han gasade fan med en gång.

Jaha, tredje ronden är alltså "på en gång" ?

2010-07-06 07:23
Nu var det dock inte cardio, utan kramper pga att musklerna överansträngdes

Jo jag läste Carwins kommentar som han skrev om det. Väldigt fint skrivet, vet dock inte om jag riktigt tror på det. Vi får väl se hur ofta dessa kramper kommer tillbaks när han går förbi första ronden. Inte ovanligt att fighters alltid ska ha en bortförklaring.

Jaha, tredje ronden är alltså "på en gång" ?

Tyckte han såg slö ut redan i slutet av första ronden. I tredje ronden var han inte ens ett hot längre.

Semantik är kul och ovanligt på internet. Det bidrar ju så mycket till diskussionen.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-07-06 14:23
vet dock inte om jag riktigt tror på det. Vi får väl se hur ofta dessa kramper kommer tillbaks när han går förbi första ronden

Om det var kramper kommer det ske igen, var det cardio aldrig igen med tanke på vilket camp han tillhör, finns inget som är lättare att rätta till än den biten, det är en grej jackson kille vet du någon annan greg jackson tränad som du kan nämna där cardio någonsin varit en issue kanske?

Tyckte han såg slö ut redan i slutet av första ronden. I tredje ronden var han inte ens ett hot längre.

Det var först i andra ronden som han började connecta på allvar, du är fri att ha vilka åsikter du vill, men när man matchar ditt "tycka" med fight metric så visar dom en helt annan bild än den du vill skall stämma.

2010-07-06 14:58
brb2009 P32

Jag matchar mina åsikter baserat på vad jag såg när jag kollade på fighterna, inte baserat på historia om andra fighters från samma camp eller fight metric statistik man kan läsa efter fighten. Helt riktigt att fighters från Greg Jacksons camp inte brukar ha cardioproblem. Men vad jag såg under matchens gång väger lite tyngre än den anekdotiska bevisföringen.

Kan förklara mer noggrant varför jag såg trötthet och inte kramp:
När Carwin haglade slag på Brock var de första slagen bra mycket mer aggressiva än de sista 10-15 slagen och han såg ut att bli tröttare och tröttare. Väldigt normalt. Men sen efteråt såg han aldrig ut att kunna återhämta sig. Brocks kommentar efteråt var att han kände att varje slag var mindre och mindre dramatiskt. Det där både låter och såg ut som ren trötthet och utmattning, inte kramper som är en väldigt plötslig känsla som tenderar att kicka in med en gång. Därmed uttrycket "krampaktigt" som även används i sammanhang som inte har någonting med muskelkramp att göra. Sen kom han in i andra ronden och (ja jag tänker använda uttrycket igen) såg ut att ha gasat rejält.

Sen kan det mycket väl vara så att Carwin faktiskt fick kramp och har helt enkelt sånt jävla hjärta att han inte visade tecken på det utan såg bara trött ut, adrenalinet han hade på G går väl inte att utesluta heller. Mycket möjligt, men känns ändå som att det var mer möjligt att han blev trött. Detta är trots allt en tungviktare som vi aldrig ha sett gå förbi rond 1.

Sexy tycker jag helt enkelt började se segare ut redan i första ronden. Jag jämför endast med hur han såg ut i alla 3 ronder mot Belcher. Det är väl inte mer komplicerat än så, den Sexy jag såg mot Belcher såg ut att ha bättre cardio än den jag såg mot Leben. Tar ingenting ifrån Leben, gillar båda och blev imponerad av hans sub.

Trevligt att du i alla fall nämner att jag är fri att ha vilka åsikter jag vill. Kanske finner du även att jag på något plan har hyfsade anledningar till att ha dessa åsikter med. haha

2010-07-06 15:25
Detta är trots allt en tungviktare som vi aldrig ha sett gå förbi rond 1

Det camp han tillhör och det faktum att cardio aldrig någonsin tidigare varit ett problem med någon grej jackson kille gör att jag personligen tror carwin iallafall, mest då pga vem hans coach är och hur deras camp ser ut.

Sexy tycker jag helt enkelt började se segare ut redan i första ronden. Jag jämför endast med hur han såg ut i alla 3 ronder mot Belcher

Leben slår betydligt hårdare än Belcher och redan i första ronden så connectade Leben ett par gånger, att Sexy saktade ner mer och mer är egentligen ej så konstigt det faktum att han gav precis allt och Leben fortsattade slugga på tog nog bort väldigt mycket av kämpalusten också.

------------------------------------------------------------------

Förstår heller inte dom som säger att Leben skulle ej ha någon chans mot Wanderlei, Leben har en haka utan dess like Wanderlei's haka har aldrig varit något att hänga i granen. Vet inte om det är för att folk ej har en aning om vad man menar med "chin" eller vad som händer när man blir knockad, om man ser till "on the button" så är det käkbenet som sätts i rörelse och "klämmer" nerver, på en person med bra chin så är dessa nerver mjuka på en person med dålig chin, är dom hårda. När du blir knockad eller träffad nog tillräckligt hårt så att dessa nerver börjar klämmas så hårdnar dom mer och mer och tillslut så räcker det med att käken låser ihop för att det skall vara godnatt.

Det är därför Chuck fått pensionera sig, för att hans chin är helt gone, vore det inte för det så skulle han fortfarande antagligen tillhöra toppskicktet i LHW i UFC.

2010-07-06 15:34
Det camp han tillhör och det faktum att cardio aldrig någonsin tidigare varit ett problem med någon grej jackson kille gör att jag personligen tror carwin iallafall, mest då pga vem hans coach är och hur deras camp ser ut.

Fair enough, jag utesluter som sagt inte heller att han talar sanning. Fast jag lutar mer åt att han blev trött.

Leben slår betydligt hårdare än Belcher och redan i första ronden så connectade Leben ett par gånger, att Sexy saktade ner mer och mer är egentligen ej så konstigt det faktum att han gav precis allt och Leben fortsattade slugga på tog nog bort väldigt mycket av kämpalusten också.

Leben slår jävligt hårt, sant. Men Belchers slag och sparkar mot Cote sist var fan inte dåliga, speciellt sparkarna. Fast Leben slår möjligen hårdare då han ändå knockar en del folk. Tycker Sexy borde använt sin judo mer än vad han gjorde.

Angående Leben vs Wandy, håller helt med. Som du kanske såg innan så nämnde jag att jag skulle vilja se den fighten. Förstår inte hur man skulle ha något emot det.
Poet

2010-07-06 15:45
Jag tror Sexyamas största miss var att han underskattade Leben helt och hållet. Visst ogillar jag Leben och visst är han tönt, men han är verkligen inte en dålig fighter. Fast visserligen kvittar det om Leben hade fått in den suben han fick in på slutet, Leben hade vunnit på poäng ändå.

Jag tror inte Lebens haka kommer vara problemet när det gäller ett möte mot Wanderlei. Visst är Leben uthållig, men ett problem Leben har, är att när han blir trött så håller han inte guarden, ialla fall inte ståendes. Så han äter den ena smällen efter den andra, vilket blir en poängjakt för motståndaren.

Med andra ord tror jag Wanderlei kommer vinna på beslut om de två möts.
At the gates of Eternity...