UFC 116, 3'e Juli [Lesnar vs Carwin]
Hoppas det blir en fet gala! Fighterna jag kommer hålla ett öga på är...Brock Lesnar vs Shane Carwin . Huvudnumret. Jag tror i ärlighetens namn att Brock aldrig har mött hårdare motstånd. Visst han torskade mot Mir i sin UFC debut, men det tror jag var en blandning av att vara oerfaren och nerver. Carwin har 12 vinster i sitt bagage, inga förluster. Han har aldrig vunnit en match på beslut ej heller har han låtit något fight gå längre än en rond. Jag håller hårt på Carwin enbart för att jag avskyr Brock Lesnar och allt vad han står för. Men realistiskt sett tror jag det bägge har lika stor chans.Wanderlei Silva vs Yoshihiro Akiyama . Fuck Silva! Seriöst, palla med den killen alltså. Han gå och plastikoperera sig igen eller något. Har inte sett så mycket av Akiyama, men jag håller på han. Krzysztof Soszynski vs Stephan Bonnar Det här är en uppföljning på en föregående match om jag förstår det rätt. Bägge fighters uttryckte en vilja att mötas igen efter att Bonnar hade fått ett jack när de slogs sist. Bonnar aka "American Psyco" har jag läst, kan vara hans sist match i UFC om han torskar mot Krzysztof, då han redan torskat 3 tidigare matcher. Lika bra, då Bonnar aldrig slagit mig som något annat än en tönt som dessutom var dopad i början av sin UFC karriär. Vilka håller ni på? Och motivera det gärna. Love!
At the gates of Eternity...
Håller stenhårt på Carwin av samma skäl som dig. Match 2 så givetvis Silva, jag är ett stort fan av honom och blev riktigt glad efter senaste segern mot Bisping. Du kan operera ut min dick från din mun efter att Silva smiskat skiten ur Akiyuma ;) Krzysztof bör väl vara favorit tycker man, han vinner på en kimura? Sen missade du väl en match; Pellegrino-Sotiropoulos, båda har en hel rad segrar på slutet, singla slant.
Fuck Silva? Han är/var ju grymmast i hela MMA världen. Ok, han är riktigt passé nuförtiden, hans glansdagar är ju sedan läänge förbi, men varför ogilla honom?
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Blow : Din kuk i min mun? Är du bög eller? Nej jag missade ingeting, Pellegrino intresserar mig inte, därav en match jag inte kommer hålla ett öga på.Psyko : Att var grymmast skiter väl jag i. Aldrig diggat han helt enkelt, blev så jävla glad när Rampage fick sin revansch mot han i UFC efter de två gånger som Silva knockade skiten ur honom i Pride. Don't get me wrong, jag tycker inte han är en dålig fighter, jag diggar han helt enkelt inte.
Don't get me wrong, jag tycker inte han är en dålig fighter, jag diggar han helt enkelt inte. Förstår bara inte hur man INTE kan digga honom?, hårdaste snubben inom MMA enligt mig fan.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
fuck silva?? hur fan kan man säga så ? killen är en folkets man, ödmjuk som få, en representant för sporten, älskad av alla tamej fan och inte minst en levande legend. nä fuck you BC
"I don't have fans, I have friends"
hur som helst blir sexyama svår, för en nedåtgående silva. men har inte gått match på ett år, så får hoppas på ringrost. hoppas war wandy kan gå loss som på Bisping under slutsekunderna och få till en knock! :D
sen håller jag som fan på Carwin.. för Brock är bara dryg..
sotiropoulos mot pelligrino lär bli en bra fight också mellan 2 st bjj ess.. hoppas på australienaren..
"life's a garden, dig it."
Yeah men jag har aldrig diggat de här "stora" snubbarna ändå. Aldrig varit ett fan av, Wanderlei, Chuck eller Captain America heller för den delen.
hur kan man inte älska wandys hjärta och.. thai clinch? :D nä jag är inget chuck eller couture- m.fl. stora affischnamn -fan heller men wandy är i en helt annan liga. råder dig att studera snubbens historia, fighter och personlighet så kanske du lär dig ett eller annat. och du lär inte bli besviken heller. för jag har en känsla av att du knappt kollat på några fighter eller intervjuer med honom
Balhoo : Of course I have :) I'm still not a fan hehe. Som sagt, jag tar inget ifrån killen. Han är ingen dålig fighter och han verkar en hur skön snubbe som helst, jag tycker bara inte han är intressant nog. Hade han gått upp emot Chuck, så hade jag hejjat på Wanderlei helt klart, men ingen snubbe jag räknar till mina favoriter helt enkelt.
Fuck BC99, Silva är skönast ju! Tråkigt nog så har han blivit skadad och kommer inte vara med på ufc 116, får se vad det blir för ersättare. Galan blev väldigt mycket tråkigare nu, knappt sevärd.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Hock : Va? Är det konstaterat, kommer han inte fightas?
HAHA! Chris Leben ska lira istället, kan vi alla hålla med om att Chris Leben är en tönt?
nejjjjj vad tråkigt. såg mkt fram emot wand vs.sexy :(
Alltid kul att se Leben åka på stryk! :)
well säga vad man vill om Leben men är ju lite som wandy på det sättet att oavsett om han vinner eller dyng förlorar så blir det alltid en underhållande match. imonerade senaste matchen, men mot akiyama borde han väll inte ha nån större chans. sub rond 1.
Jämför inte Leben med Wanderlei för fan. Där steppar till och med jag som inte ens är ett fan av Wanderlei, in. Leben är en bipolär fjolla.
well det är ju sanning. visst är det klasskillnad både personlighets-wise och mma-wise, men att båda fightas med hjärtat före tekniken & taktiken liksom.. aja nog om det. Akiyama är visst otroligt besviken på att få möta leben istället och säger att han vill försöka lösa det här annars kanske han kommer hoppa av :/ förstår honom till viss del, leben är inte ett stort namn i japan men Wand är.. men respekterar ändå fighters som slåss mot vem som än ställs framför dom. dessutom har inte akiyama nån oktagon vana så han borde ta fighten.
Jag tror inte det bara rör sig om stora namn, Leben är i min bok inte i närheten av Wanderlei som fighter. Med andra ord finns det ingen ära i ett spöa en tönt som Leben. Sexiyama slogs väl ändå i UFC 100 vill jag minnas? Fanns det verkligen ingen annan som ville slåss än Leben? Han slogs ju för mindre en än vecka sen i TUF finalen?
nä precis. det jag menar att akiyama har inget att vinna på denna matchen. vinner han så säger det inget om hans status i buren. förlorar han så åker han förmodligen ner på stegen... jo han ufc debuterade på 100 kortet sexy är sjukligt stor i japan. dana är inte dum :)
Balhoo : Fan vad surt om Leben ändå lyckas vinna, vilket inte är en total omöjlighet. Jo exakt, om Dana vill vinna Japans gunst så måste han ha fler japaner i UFC.
Lånar den här tråden lite och hypar strikeforce-galan som går på lördagsnatt med; ta dam, kungarnas kung, mästarnas mästare Fedor. Jävligt tråkigt att han inte kör i UFC, men han har inget mer att bevisa, redan smiskat skiten ur alla i pride. Som sagt, lånade tråden lite.
Feel free! Jag ska säga vad som är ännu tråkigare, att han har börjat snacka om att pensionera sig och grejer. Visserligen har han bara en fight till att gå efter den här på lördag (han skrev ett tre fights kontrakt med Strikeforce), men han verkar vara en man av sina ord. Fast om det är någon som har pengar nog att få han till UFC, så är det väl Dana. Hade gärna se han puckla på Lesnar, Carwin eller åtminstone Mir.
Schismen mellan Fedor och Dana har jag inte full koll på, men det grundar sig nog på ett kontrakt han sitter på med ryska intressen, lite kalla kriget helt enkelt. Ja, den gamle Fedor går nog en match till (om han vinner) mot Overeem, sen drar han sig tillbaka och blir politiker.
Vad jag har förstått var det först att Fedor inte ville till UFC eftersom han (med egna ord) att UFC inte behandlar sina fighters som människor. Sen så har han tydligen ändrat sin åsikt och nu handlar det om att han vill till UFC, men hans manager team tjafsar istället med Dana. En jävla soppa är det i alla fall.
Vackraste bilden i mma-historien.
Nu börjar jag bli jävligt ot och drar mig tillbaka.
Woooopp wooooopp ikväll smäller det, the last emperor! Hoppas han är i lika fin form som alltid! Werdum är ingen dålig motståndare.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Kommer bli fett intressant att se dessa två kolosser drabba samman. Tror Brock kommer gå som segrare om fighten går förbi första ronden, annars tror jag Carwin kommer sänka honom efter första vevningen. Vi vet visserligen inte så mycket om Carwins cardio då alla hans fighter tagit slut i första ronden(med Carwin som segrare) men det vi vet är att Brock såg pigg o hungrig ut hela tiden mot Crazy Horse och manglade honom konstant i tre ronder. Carwin har ju sina dasslock laddade med krut som han bevisat att han kan släcka ljusen för vem som helst med. Känner på mig att risken finns att Carwin tar sin tolfte vinst i första ronden än en gång om Brock inte drar igång ett kramkalas illa kvickt och börjar mangla Carwin på marken som han gjorde med Mir och CH. Det löjliga med den här titelfighten är dock att mitt hjärta säger mig att både Carwin och Brock skulle åka på däng av Velasquez och Dos Santos. Hur än utgången blir så hoppas jag vi till slut får se Brock vs Velasquez för att få en riktig inblick på hur bra dessa brottare är mot varandra och Dos Santos mot Carwin eftersom båda verkar ha dynamit mellan knogarna.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag hatar verkligen Brock, men realistiskt sett tror jag inte att varken Dos Santos eller Velasquez (en snubbe jag är ett stort fan av) har en chans just nu. Carwin och Roy "Burger King" Nelson verkar vara de enda just nu som kan ta Brock.
marvingaye . carwin är ju också en välmeriterad brottare så det kommer vi nog få se denna matchen också :) men carwin gillar ju som du sa stand up också. carwin är mer allaround än lesnar tycker jag. bra brottning bra bjj (5st subbar ändå) och bra boxning. tror och hoppas på carwin.BC99 måste fråga vad får dig att tro att Roy nelson skulle ta Brock? eller snarare att det skulle vara bara HAN och carwin? visst killen är bra men så pass mkt har han ju inte bevisat. tråkig i TUF serien mot amatörer, han har losat mot Ben rothwell x2, Arlovski... och han har inte spöat en enda top 10 HW. provet för honom kommer ju mot JDS ufc 117.. där han kommer få smaka
BC99 Hur fan hade du tänkt att det feta äcklet (roy nelson) ska ta Brock? Du hatar verkligen Brock, jag kör hellre match mot Brock än ser roy nelson vinna, finns ingen jag hatar mer än honom. Förövrigt har jag trott och hoppats länge nu att Carwin ska vinna, men nu inför matchen har jag börjat tveka lite. Brock är snabbare, förmodligen starkare, förmodligen bättre brottning och kan kontrollera folk bra på marken, Carwin har överläge i standup så han kan hålla det stående så tror jag på honom. Brock verkar inte gilla att ta smällar, så träffar Carwin tidigt så tror jag han kan ta det enkelt, annars vettifan.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Självklart ska jag förklara varför jag tror Roy har en chans. Tro för 5 öre inte att jag tycker om Burger King! Håller på Brock vilken dag som helst mot Roy Nelson om de skulle gå in i the octagon. Och bra tycker jag heller inte att han Roy är. Men hans storlek spelar roll i det här fallet, han kör sin teknik (lägga fede magen on top and make his opponent tired) och han verkar kunna ta stryk också. Större motståndare har han tagit (senast mot Struve) så jag tror han med en hel jävla tur faktiskt har chans. Vilket egentligen bara är sorgligt, för han är en sopa som bara haft tur...
haha sjukt resonemang.. Nelson skulle inte ha en chans. vadå lägga fede magen på och trötta ut? tror du det skulle gå på Brock? brock är fan fyrfaldig ”all-american” mästare i division 1 brottning och MKT större än både big fat nelson och stefan struve.
Vi får väl se nu mot Dos Santos. Jag hoppas jag har fel, för som sagt, jag tänker inte erkänna Roy Nelson, någoting alls. Ogillar han som fan. Men han har erfarenhet, det väger! Och på tal om väga, så väger han ju nästan lika mycket som Brock. Yeah sant, Brock är gammal college wrestler, men Burger King har svart bälte i BJJ. Jag vill ha fel, men något i bakhuvudet säger mig att han kanske faktiskt kan klara det.
Burger King har svart bälte i BJJ hahaha, vet inte om det beror pa att jag ar lite tankad men helvete vad roligt det lat. eh, orkar inte ens switcha till svenskt tangentbord
men ja, nelson ar fan inte nagon man bor underskatta faktiskt. den snubben ar fan seasoned och traskar runt med svart balte i bjj runt sin javla olmage.
Det är lite osmakligt att se ut som Roy när man är med i UFC, borde vara krav på att vara hyfsat fit tycker man.
Why you think I call him Burger King for haha? Håller med dig, detta är inte sumobrottning, det är MMA. Hans kropp är ett tecken på ren lathet. Men tydligen så gör han något rätt, för hans fett funkar till hans fördel.
Hans kropp är ett tecken på ren lathet Roy Nelson har helt sanslös cardio, så vad spelar då hans kroppsfett för roll?, vinner man grapplers quest så har man en jävla kondition.
Wow, inget gick som jag förväntade mig den här galan. Alla jag höll på torskade :S
fan vad Brock såg värdelös ut stående.. var kul att se lesnar springa som en flicka i buren. tråkigt att carwin inte lyckades avsluta och tråkigt att brock gjorde det! men cred ska han ha för arm triangeln, den va fin..
och leben spöa sexy.. trodde jag inte!
tycker iaf att galan var bra! shane vs. Lesnar 2, make it happen!
rättare sagt, leben SUBBAR akiyama.. helt skukt egentligen..
Galan var sjukt grym. Kryzstof vs Bonnar , fet fight. Bonnar slogs för sitt jobb, Dana hade ju tänkt att cutta han ur UFC om han förlorade. Kommer säkert komma fram senare att Bonnar var dopad, som vanligt.Akiyama , what the fuck? Visst är Leben (trots att han är den största fjollan i UFC) ingen blåbärsfighter precis, men inte i helvete trodde jag att han skulle vinna på en sub dessutom. Sjukt kass cardio Sexyama hade! Och på tal om cardio, helt klart det som orsakade Carwins förlust. Han körde allt han hade i första ronden och sen tog energin slut och därmed kunde Brock vinna på en sub även han, hur fan då? Hatar Brock, men den vinsten var legit.
Och på tal om cardio, helt klart det som orsakade Carwins förlust. Han körde allt han hade i första ronden och sen tog energin slut Nä, han fick kramp i hela kroppen, är skitsamma hur bra cardio du har om du överanstränger musklerna så att hela kroppen krampar ihop.
trots att han är den största fjollan i UFCStörsta fjollan i UFC har ett hjärta utan dess like och tål hur mycket stryk som helst?, är det din definition av en fjolla det?
Fuck outta here.
Att tåla hur mycket stryk som helst är inget mått på hur mycket hjärta man har. Killen bölar för vad som helst. Bipolär eller något. Kolla TUF första säsongen så förstår du vad jag syftar på. Men grym fight bjöd han på!
Kolla TUF första säsongen så förstår du vad jag syftar på Den är från 2005, står 2010 nu i almanackan, Leben har ett krigarhjärta utan dess like eftersom han aldrig någonsin gett upp eller böjt sig oavsett hur sjukt mycket stryk han fått.
Oh ok, sorry Mr sensitive :P I still don't happen to like the guy. Men visst, entusiasm kan ta en långt :)
I still don't happen to like the guy Jag har inte heller varit något direkt Leben fan tidigare, men jag tycker han visat sen han kom tillbaka efter "doping" grejen att han nådde sin botten där och att han mognat på sig ordentligt nu.
Rätt skön payday med då han bankat 200k $ på dryga två veckor, och härnäst står rematch med Bisping på tur, där jag tror Bisping kommer få det jävligt jobbigt med Leben då Leben om jag ej missminner mig rider på en 6-0 våg sen hans avstängning löpte.
Yeah Bisping har inte imponerat på sistone heller. MEN, Silva kommer Leben inte ta.
Väldigt tråkigt att Sexyama förlorade. Han tog fan Alan Belcher sist och Belcher är någon som jag tror utan tvekan skulle mörda Leben. Det känns som att Sexy var dåligt tränad inför den här fighten, han gasade fan med en gång. Men jag måste ändå säga att Leben ALLTID är rolig att se. När han var med i TUF var han en douchebag, han är fortfarande en douchebag men han är en douchebag som bjuder på underhållande fighter och han har faktiskt förbättrts sedan sist. Skulle inte ha nåt emot att se Wandy vs Leben. Kommer ju bli god damn fyrverkerier om de stänger dem i en bur tillsammans. Båda gillar att slugga och brawla loss.
Jo just det, måste ju såklart quota lite från mitt förra inlägg som jag langade innan galan. *skryt*
Tror Brock kommer gå som segrare om fighten går förbi första ronden, annars tror jag Carwin kommer sänka honom efter första vevningen. Vi vet visserligen inte så mycket om Carwins cardio då alla hans fighter tagit slut i första ronden(med Carwin som segrare) men det vi vet är att Brock såg pigg o hungrig ut hela tiden mot Crazy Horse och manglade honom konstant i tre ronder. Man är ju ett god damn orakel, alltså.