Jag hoppas på att vi får se Vancouver och Philadelpha i final. Är inte helt främmande för att Washington åker ur i första rundan, nu när det står 3-3. Egentligen är de ljusår bättre än Montreal, men de är skakade. Inte heller att Detroit åker. Deras defensiv har stora problem, och nu krävs det att Howard storspelar (vilket han uppenbarligen kan, frågan är bara hur han hanterar press. Verkar väldigt ojämn). Skulle jag sätta pengar är det iofs Pittsburgh som gäller, men jag avskyr dem och önskar dem all otur i världen.
Moderator
2010-04-27 16:13
Ja, snacka om överraskning! 4-1 till Habs, wow. Vilken jävla skräll det skulle bli om Washington, årets storfavorit, åker ut i första rundan mot Montreal. Det här kan bli mycket, mycket spännande... Inatt får vi se vilka som går vidare av Preds och Red Wings. Jag håller med er, Slug och Tottenham, Phoenix ser snäppet vassare ut. Men vi får inte glömma bort vilken otrolig slutspelsrutin Detroit-killarna besitter. Men som sagt, spännande i den serien också.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator
2010-04-28 10:27
Sådär ja, Detroit vidare efter en fullkomlig överkörning (resultatmässigt åtminstone) av Phoenix. Tre poäng av både Lidas och Z.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
ja riktigt starkt av Detroit! Var ganska nervös över att se ett negativt resultat när jag steg upp i morse, men riktigt gött, o Lidas var ju kung, han som har börjat bli lite medioker på senaste tiden klev fram och visa att han fortfarande håller! önskar jag hade sett matchen live..
Man blir aldrig klok på stanley cup, fast inatt var det ju riktigt härligt. Rutinen klev fram och visade vägen, Datshuck var enastående.
9-1
Caps borta. Halak, någon?
9-1
Helt sjukt. Imponerade av Montreal, även om jag också stör mig på dem då de typ skjuter 15 skott per match i snitt men lyckas ändå komma undan med segrarna...Aja, Caps spela för divigt i de senaste matcherna och montreal var bra på att stoppa caps största stjärnor...Halak som sagt...han var ju inte dålig... tycker Montreal är ett så horribelt trist lag att jag var ganska irriterad när det stod klart.. Men men ser fram emot Red Wings-Sharks, kan bli nåt det :)
Moderator
2010-04-29 12:39
Underskattning, någon? Men som ni redan har konstaterat: Halak, vilken hjälte! Red Wings vs. Sharks och Blackhawks vs. Canucks är dom serier som jag kommer hålla ett extra öga på. Speciellt Canucks som jag tror är redigt revanschsugna efter förra årets möte. Jag hoppas att den serien kommer balla ur redan från första matchen, hehe :)
Är det nåt jag älskar är det försvarsspel, så sjukt imponerad av hur Montreal agerade betongvägg för Ovechkin & Co.
Nice! Vancouver slaktade precis i detta nu hawks, inget snack.
9-1
Moderator
2010-05-03 15:09
Montreal överraskade igår, men undra om dom klarar av att hålla emot Crosby & CO i längden. Iofs, dom slog ut favorittippade Washington så det är bäst att inte säga för mycket :)
nu är frågan: ska San José bryta trenden o vinna denna serie mot Detroit, med ett överläge på 2-0 i matcher, eller ska de tappa allt åter igen?
Moderator
2010-05-06 22:47
Nu drar det ihop sig för Homer och grabbarna. Kommer dom hålla emot ett hungrigt Sharks som mer än gärna ror hem serien på hemmaplan? Fö. är jag fortfarande lite bitter över Hawks 5-2 mål. Men men det är väl det som är sport...
Fast det är ju i Detroit matchen i natt går, där jag tror Red Wings vinner, men sen vinner Sharks nästa hemma och kammar hem det med 4-1, sällan nåt lag vinner med 4-0 i nhlslutspelet överhuvudtaget...men man vet aldrig :P Sharks kan mkt väl göra det, de ser starka ut, men de flesta matcherna har väl slutat med 1-målsvinst va..? iaf två av dem vill jag minnas hoppas på en conf-final mellan sharks o canucks
Detroit, Franzen..jesus! Montreal slog tillbaka Pits också, riktigt bra natt. Sex poäng av Johan helt sjukt stort, fyra mål på det gör det ändå större. Betruzzi fem poäng...hoppas denna injektion gör att att Red Wings vaknar på riktigt.
9-1
Moderator
2010-05-07 10:54
Ja, såklart att matchen spelades i Detroit. Jag som var ute på cykeln, som vanligt :) Härligt att Wings slog tillbaka, och på vilket sätt! Franzen var totalt galen! Wow.
Moderator
2010-05-09 12:26
Detroit ut, San Jose vidare. Tyvärr åker antagligen Vancouver ut inatt. Jag har inte sett något dom senaste matcherna som tyder på att Canucks ska lyckas vända det här. Dom drar på sig alldeles för mycket utvisningsminuter och deras special teams är inte ens värt att nämna. Disciplinen är inte på topp i laget vilket märks när till och med Daniel Sedin plockar fighter (obs! Jag älskar NHL-slagsmål, men i ett slutspel får man välja sina lägen... ).
tråkigt att detroit åkte ut(Även fast jag inte följer nhl direkt längre). Men gjorde förr i tiden, och man vill ju såklart att det ska gå bra för Lidas.
be the change
Moderator
2010-05-11 23:03
Bara jag kvar i tråden nu när Detroit har åkt ut? ;) Mitt hjärta har redan börjat klappa trots att det är några timmar kvar till nedsläpp. Vancouver ryckte verkligen upp sig förra matchen och jag hoppas att dom fortsätter spela disciplinerat och att bröderna brothers hänger dit ett par puckar var :) 3-3 mellan Penguins och Habs. Jag tror att Pittsburgh kommer känna lite nerver och det vore riktigt häftigt om Montreal slog ut både Washington och Pittsburgh....
Haha nejdå, jag är kvar. Vancover åkte ut i natt, Chicago vann med 5-1, siffror som talar sitt tydliga språk. Får hoppas på att Boston och Montreal vinner inatt också.
9-1
hehe jag hänger med ;) Håller på San José nu i fortsättningen av slutspelet, vore gött om de kunde vinna efter så många misslyckanden... Hoppas verkligen att Montreal kan slå ut äckliga pittsburgh! :)
Moderator
2010-05-12 15:30
5-1 ja, usch! Första perioden var hur bra som helst, Luongo storspelade men sen i andra perioden rasade allting. Aja, hoppas Sharks dödar Chicago. Ps. plus poäng till Murray om han kör över smilfinken Kane och plockar en fight med Byfuglien.
Yeees Montreal slog ut Penguins! Satan vad skönt. Flyers kvitterade serien mot Boston också.
9-1
fy satan va skönt!!! Slippa pingvinerna! :) Tror Flyers tar det här. Men sen i nästa omgång tror jag faktiskt att Motreal vinner över Flyers om de får möta dem. Möter de ist Boston tror jag det blir svårare. Bara en magkänsla :)
Jag tippade i början av den här tråden sharks-boston i final, ser ut att kaaanske kan gå in.
9-1
För in i helvete vilken vändning av Flyers i denna matchserie. Från att vara helt uträknade med ett underläge på 0-3 i matcher till att sedan gå och vinna 4 raka. Sen på sättet dom gör det, att dom ligger under med 0-3 i sista avgörande matchen på bortaplan och ändå lyckas vända till en seger med 4-3... finner inga ord. All heder till Philadelphia, vilken moral! Kan ju inte vara speciellt kul att hålla på Boston en dag som denna... haha
Bitches Ain't Shit
Äckliga Flyers. Orka ens spekulera i semifinalerna, Sharks och Hawks är fan på pappret den riktiga finalen, det bör gå till minst sex matcher, allt annat vore konstigt. Flyers vs Canadiens är så sjukt svårtippad. Båda lagen har kommit underifrån, båda lagen har en enorm boost efter senaste segrarna i slutspelet, vågar absolut inte tippa någonting.
9-1
Moderator
2010-05-15 12:22
Jag håller med Damien på varje punkt! Jävlar vilket ryck av Flyers. Jag är imponerad.
yes yes och imorrn smäller det med en match på bra sändningstid, 21:00, Sharks vs. Blackhawks! En riktig sportsöndag imorrn, först se barca ta hem titeln i la liga, sen se glimta lite på Sverige - Kanada o se om vi har nån chans, förmodligen inte, vilket gör det lättare att sen ägna resten av kvällen åt den bästa hockeyn, nämligen NHL :)
Moderator
2010-05-19 21:29
2-0 i matcher både till Chicago och Philly. Flyers går på som en ångvält! Habs har inte lyckats göra ett enda mål på två matcher, men är det något vi har lärt oss så är det att Montreal är luriga, hehe.
Chicago verkar otroligt starka nu. Toews och Kane det nya unga, Hossa det rutinerade sen Sharp där emellan, alla levererar. EN het målvakt och tätt försvar, uj. Hawks är ett så klassiskt lag så man unnar dem en stanley cup. Men hey, det finns en del tradition i Montreal och Phily ockå:)
9-1
hmm jag önskar det vore tvärtom just nu, jag vill ha Sharks och Montreal i final. Hellre ett kanadensiskt lag i final än trista Flyers...men där sen Sharks ska vinna...nu verkar det bli en trist final o då får jag la hålla på Chicago om de möter Flyers
Hoppas verkligen på Blackhawks nu, och att Canadiens vänder detta. Toews har spelat grymt bra och det hade varit kul att se honom få lyfta bucklan i år!
You like the smell of males on your mattress!
Moderator
2010-05-23 23:51
Hawks klara för final!
Ändå jävligt starkt att ta 4-0 i matcher. Big up!
Bitches Ain't Shit
mm imponerande av Blackhawks, men kan inte säga att jag tycker om det :/ Om Flyers tar sig till final så blir det att heja på Chicago, men om Montreal tar sig dit så vettifan om jag inte hejar på dem alltså! :)
Moderator
2010-05-25 13:53
Hawks vs. Flyers i final. Ser ut som om du får hålla på Chicago nu då, Slug :)
Det får bli så ;) Väldigt konstig final mellan två lag jag absolut inte trodde på, främst Flyers
Moderator
2010-05-30 11:50
Första finalen till Chicago.
Moderator
2010-06-07 23:09
Så, Chicago har chans att avgöra nästa match, tror ni dom pallar trycket och knyter ihop? Eller har Flyers energi att vända?
Chicago är ett mycket bättre lag egentligen, fast tror ändå på en sjunde match, och tror att dom tar det i den pga av hemmastödet... men man vet aldrig.
Bitches Ain't Shit
tror också det går till 7 matcher, och väl där vinner Chicago...men det kan egentligen gå hur som helst, Philly sliter som djur, men Chicago är ett bättre lag....så väldigt svårtippat ändå..
Båda av Flyers målvakter ser ut att darra lite... Om Chicago sätter ett tidigt mål så vinner dem nog.
Moderator
2010-06-10 15:17
Då var det klart. Chicago Blackhawks tog inte helt oväntat hem pokalen till Windy City. Kul för Hjalmarsson om inte annat. Vi ses nästa säsong! :)
o kul för Hossa :P jaha då får man hållas med fotboll och friidrott i sommar då o vänta till hösten ;)